Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia a depasit pt prima data Kia si Nissan
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
aphophis
Zilele acestea au aparut cifrele de vanzari pe decembrie 2013 in europa. Cu niste realizari mari pentru dacia. Astfel cred ca e prima data cand dacia are vanzari mai mari ca si Kia si Nissan. Astfel dacia a reusit sa vanda 28,678 unitati (avand o crestere de 48,2%) in timp ce kia a vandut 23,100 unitati. Fratele de concern al dacie , nissan vanzand 28,281 unitati. Ce e de remarcat e ca hyundai e aproape ca nr de masini vandute (fiind si pe scadere ): 30,919 unitati. Ce pot sa zic, decat ... bravo dacia, in conditiile in care dacia nu are gama asa de larga ca si kia, si are maxim 8 ani de cand s-a relansat in europa, in 2005 cu loganul.


Ps. Alta marca depasita de dacia: seat tongue.gif


http://www.acea.be/images/uploads/files/20..._CORRECTION.pdf
spy_oh_joy1389
Nu inteleg de ce te grabesti. Asta s-a intamplat intr-o luna. Trendul se poate schimba de la o luna la alta. Sa vedem ca se mentine tendinta macar vreo 3 luni ca sa ne dam seama ca va ramane pe pozitia asta. Din ce vad, Dacia mai are vreo 100.000 de vehicule pe an sa ii depaseasca pe Kia si Hyundai la vanzari.
aphophis
nu ma grabesc deloc. Pentru ca diferenta nu e asa de mare cum zici tu. Fata de kia cel putin. 329,285 unitati vandute de kia in 2013 fata de 289,016 unitati vandute de dacia. Adica o diferenta de 40.269 unitati. Cel mai important fiind insa trendul pe 2013, unde kia are o crestere foarte mica fata de 2012 (+0,2%), in timp ce dacia are cea mai mare crestere din europa cu 23,3% fata de 2012
chris_t
Excelenta si evolutia Reno, data probabil de Captur, care devine hit. Si are si de ce wink.gif
Oskar
Vânzările mai mari nu cred că fac Dacia mai mașină și nici nu cred că îi rezolvă problemele cu rugina
al1n
ce zici tu nu are nici o legatura cu subiectul.
am fost surprins placut sa le vad pe autostrazile din Germania si Franta, aratau si mai bine si mai ingrijite.

cat dai cam atat face..intelegi tu unde bat si trage concluziile smile.gif
Oskar
Am înțeles unde bați tu, nu cred că ai înțeles tu unde bat eu biggrin.gif
Ampt
QUOTE(chris_t @ 22 Jan 2014, 09:39)
Excelenta si evolutia Reno, data probabil de Captur, care devine hit. Si are si de ce wink.gif
*


Unde o vedeți excelentă, când 2013 este al 6 (șaselea) an consecutiv în care rombul francez scade!

P.S Ce-i drept, scăderea din 2013 a fost de doar 1,5% față de anul 2012! (U.E + țările EFTA)
ssilviu
Era ironic.
tavi_ro
Daca dacia/renault vinde 10 masini in China sa zicem, o sa aiba o crestere de 200%, daca VW vinde 20 masini in China o sa aiba o scadere de 10%.

Astea sunt calcule ?
b76bgaarh
colegu aici se vorbeste de europa.
tavi_ro
Corect, scuze, mea culpa.
P-A-C-O
QUOTE
Dacia, primée marque la plus fiable par AutoPlus - in Franta

[attachmentid=1627928770]

DACIA
Lafiliale de la marqueau losange retrouvesa premièreplace,
perdue l'an dernier.Avecune mécaniquebasique et éprouvée,
d'origineRenaulf,une électronique réduiteau minimum,
la gammes'en tire très biensur le planfiabilité malgré
quelquesrares incidents de parcours. C'estsans doute au
niveaude la qualité des matériauxet des assemblagesque
les Dacia avouent quelquesfaiblesses.Cesont principalement
les toutes premières générationsde Loganqui sont montrées
du doigf. LesrécentsSandero,Dusteref Lodgyravissent bon
nombre de possesseurs.
chris_t
QUOTE(Ampt @ 22 Jan 2014, 18:04)
Unde o vedeți excelentă, când 2013 este al 6 (șaselea) an consecutiv în care rombul francez scade!

P.S Ce-i drept, scăderea din 2013 a fost de doar 1,5% față de anul 2012! (U.E + țările EFTA)
*



Ba nu eram ironic, chiar deloc smile.gif

Nu m-am uitat doar la YoY, adica ian-dec 2013 vs ian-dec 2012, ci si la decembrie 2013 vs decembrie 2012, care arata cam asa:

RENAULT 7.6 6.9 68,681 55,362 +24.1.

De-aia am zis evolutie, nu performanta. Adica trendul e crescator, ceea ce nu cred ca s-a mai intamplat de multisor in curtea rombului. Cifra totala nu ca nu e interesanta, dar cand analizezi de-astea te uiti si la trend. Ca daca am de ales intre a fi la 100.000 unitati de orice in crestere de la 60.000 sau la 100.000 in crestere de la 95.000, prefer prima varianta, desi in cifra finala tot 100.000 am.

Si aici intervine Capturul, e singura explicatie pentru cresterea asta.
AndreiMR
Si Clio IV se vinde bine. Mai au nevoie de un Megane nou reusit, in clasa compacta e bataia mare. Megane III o fi fost o masina buna, dar designul nu a ajutat-o deloc. In plus faptul ca venea dupa Megane II, care n-a fost tocmai un exemplu de fiabilitate, i-a dat din start un handicap la imagine.

Cu noua linie de design au sanse mari sa vanda, masinile arata bine si asta inca atrage destul de multi clienti. Ramane de vazut daca vor fi si fiabile, pe aici pe forum colegi cu Clio IV si Captur au avut deja probleme. Or fi bolile copilariei, nu zic, dar la Reno in ultimii ani cand s-au facut masini frumoase, s-au dovedit a fi lipsite de fiabilitate, iar cand au facut masini solide, le-au iesit cam urate. Poate de data asta le fac cum trebuie de la un capat la altul. Altor companii, cu mult mai putina forta financiara, le reuseste treaba asta.
Ampt
QUOTE(chris_t @ 23 Jan 2014, 10:34)
Nu m-am uitat doar la YoY, adica ian-dec 2013 vs ian-dec 2012, ci si la decembrie 2013 vs decembrie 2012, care arata cam asa:

RENAULT 7.6 6.9 68,681 55,362 +24.1.

Si aici intervine Capturul, e singura explicatie pentru cresterea asta.
*


Irelevantă comparația pentru simplul fapt că luna decembrie 2013, față de luna decembrie 2012 a fost o lună pe plus pentru mai toate mărcile :
VW 25.4%
Skoda 24%
Opel 21,,7%
Ford 21,1%
... până și Toyota a crescut cu 10,8%!

P.S Și am dat exemple de mărci de volum!

Un lucru este cert, vânzările la Renault sunt susținute în momentul de față doar de Clio și Captur, din păcate cam puțin pentru ce reprezenta Renault-ul odată! sad.gif
ssilviu
QUOTE(Synyster @ 23 Jan 2014, 12:09)
dar designul nu a ajutat-o deloc.


Eh na, de aia nu a mai reusit sa fie Masina anului in Europa si cel mai bine vandut model din Europa, precum Megane 2, nu? Că nu era bun designul. Doar atât?
dizzy
Pai cine sa fie motorul vanzarilor?
Laguna, din pacate uratica rau desi interesanta ca masina.
Koleos la sfarsit de cariera?
Espace, vechi de vreo 10 ani?
Meganele e amestecata: un design prea cuminte pe o mecanica mediocra, nu prea e o reteta de succes.

De mentionat si gama Z.E. de la Renault:
ZOE
Twizy
Fluence Z.E.
Kangoo Z.E.
Nu stiu daca va aduce bani prea curand.
AndreiMR
QUOTE(ssilviu @ 23 Jan 2014, 12:19)
Eh na, de aia nu a mai reusit sa fie Masina anului in Europa si cel mai bine vandut model din Europa, precum Megane 2, nu? Că nu era bun designul. Doar atât?
*



Da mai departe n-ai citit? Asta, plus imaginea de masina stricacioasa pe care a avut-o predecesoarea, plus lipsa unor dotari care sa faca diferenta fata de concurenta, cum a avut megane 2. Tehnologia adusa de megane II in clasa compacta era deosebita in anul lansarii, III n-a venit cu nimic special. Clio IV e dovada ca pentru reno e important sa faca o masina originala si cu dotari interesante, daca vor succes. Ca l-au limitat pe partea de motorizari se pare ca nu a contat prea mult, tinand cont de numarul de masini vandute.
dizzy
A fost special limitat pe plaja de motorizari pe benzina pentru ca urmeaza sa bage in gama si 1,2 turbo si probabil si 1,5 dci 110 CP.

Pai sub 2000 de euro diferenta pentru motorul de 1,2 turbo si cutie automata nu mi se pare foarte mult.
AndreiMR
E deja 1.2 turbo. Dar vine doar la pachet cu o cutie automata, ceea ce ii ridica enorm pretul. Ajunge sa coste cat o masina de clasa superioara foarte bine dotata. Altfel, 1.2 16v si 0.9 tce sunt motoare bune pentru oras, dar nu prea grozave pentru extraurban. Probabil ca asta e strategia inteleapta, in vest masinile astea sunt cumparate pentru oras, nu ca la noi unde putini ne permitem o masina de oras si una pentru drumuri lungi in extraurban
argon
Asta cu vanzarile nu prea are relevanta, si parizeru are vanzari mai bune ca si salamul de Sibiu, asta nu il face bun, il face ieftin, lumea nu are bani, ca daca ar avea, nu ar mai avea Dacia atatea vanzari.
dj sky
Exact cum a spus @Argon, am vorbit in Linz-Austria cu cineva care si-a cumparat duster pe banii economisiti de familie(sot sotie) in 6 luni, si din acest motiv o considera o masina excelenta. In zona linzului e plin de dustere, Sandero Stepway modelul cu bare si aripi de plastic si logane mcv. Logane sedan in zona aceea nu am vazut nici unul, doar pe autostrada foarte rar. Logan modelul nou doar in ungaria am vazut inmatriculat, in zona Linz nu.
Bwwlan
Si la noi in parcare e plin de: Dustere (azi dimineata am numarat 4, din care 2 parcate unu langa altu'), Sandero-uri, mai ales Stepway, Loganuri MCV. Dokker am vazut unul singur, Lodgy niciunul si Logan sedan, niciunul.
La o fabrica cu 2.500 angajati, e ceva sa vezi atatea Dacii. De ce sa va mint, eu ma bucur smile.gif
M-a intrebat un coleg cat costa un Lodgy full si cat se asteapta, ca la noi aici se sta 4 luni la coada dupa unu' si astia-s oameni care castiga 3.000 Euro + (net), plus cat o mai fi castigand nevasta, deci nu cred ca pot fi acuzati ca-si iau masina dupa buget.

Sambata am fost la Globus la Hockenheim, in parcare, iar: multe Sandero Stepway si Dustere. PLIN.
Bacu
Hm,3000 euro in Germania nu e un salariu cu care sa iti poți permite mașini scumpe, trebuie sa fii foarte cumpatat, la ce cheltuieli ai... Așa ca Dacia nu e un o falsa modestie pentru un om cu astfel de salariu, ci una din variantele pentru a doua mașina a familiei, daca nu chiar pentru cea principala, daca vorbim de duster...
IRONICK
3000 i se pare mult cand vine din Romania. Dar oare costurile de zi cu zi sunt la fel? Hm...
Bacu
Exact, nu sunt deloc aceleași costuri!
partner

"Alianța Renault-Nissan ocupă locul patru în topul producătorilor auto globali, în 2013. Pe primele poziții în clasament sunt Toyota, General Motors și Volkswagen. Alianța Renault-Nissan, împreună cu divizia din Rusia, AvtoVAZ, a vândut anul trecut un număr record de vehicule - 8,3 milioane."

http://www.rfi.ro/stiri-economie-47267-ren...re-plan-mondial
IRONICK
Singura sansa a lui Ghosn a fost doar prin achizitii sa creasca. Ca prin unitati vandute cu contractele lui minunate, lipsa ... Latitude, Koleos, Laguna 3, ... noroc cu Dacia lui Schweitzer.
aphophis
pai lada s-a dovedit o investitie buna. cool.gif Iar faptul ca cresc vanzarile grupului e un fapt. Ce.. daca i-au cumparat, inseamna ca nu apartin grupului? Ia zi.. asa-i ca aia de la vw sunt niste nesimtiti ca au adaugat vanzarile skodei la vanzarile grupului, dupa ce i-au cumparat? wink.gif
IRONICK
Vanzarile grupului nu au crescut, din contra. Iar VW este VW, Skoda este Skoda si VAG este alta mancare de peste. Renault este nimeni fara restul.
Iar cu Lada si- a luat mwe de la Putin. A fost obligat sa faca.
aphophis
imi place matematica ta. 8.3 milioane masini in 2013 inseamna mai putin decat 8.1 milioane de masini in 2012.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.