Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 din '83
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
bartenders
Prin 2010, din nevoia unui mijloc de transport ieftin am cumparat o dacie 1310. Ca orice somer, am imprumut 700ron de la un amic si m-am facut posesor de dacie, a doua.
Cumparata de la un batranel care nu a mai circulat cu ea din 2000, masina a venit cu rezervorul plin, ceva rugina la usi/suporti de cric/aripile fata si portbagaj , toate furtunele si chederele imbatranite, filetul stricat la o bujie, franele blocate si doar 40.741km .
Concord
Pozele sunt din 2010 nu? Ce ai reusit sa faci la ea pana acum? A fost pusa la punct mecanic si estetic? Nu arata prea rau pentru o masina care a stat atatia ani...
Daciotul_98
mai muulte poze!!!De cine e produs ventilatorul? Sigur o sa intrebe cineva mai incolo biggrin.gif
maho
Oho, ne-nmultim ! (1310/'83)
Spor la treaba, sa vedem evolutia.
bartenders
QUOTE(Daciotul_98 @ 31 Jan 2014, 12:50)
mai muulte poze!!!De cine e produs ventilatorul? Sigur o sa intrebe cineva mai incolo  biggrin.gif
*



Electroventilatorul este de fabrica(cel putin asa pare), are un monstru de releu pe aripa stanga, termocupla pe radiator. Radiatorul l-am schimbat la scurt timp dupa ce am pornit-o, la cel vechi curgea apa printre elementi.


Revenind la subiect, cateva zile mai tarziu si o spalatura temeinica aveam o Dacia 1310, verde 525, 1.3, 4 trepte, cu spalator de parbriz, rezistenta luneta. Tapiserie un pic parfumata de mucegai dar foarte buna, podeaua perfecta, lonjeroane spate si fata la fel, contraaripi ok, o baza foarte buna.

Minusuri...multe dar marunte, amortizoare aproape inexistente dar nici unul curs, arcuri fata numa' bune de off-road, lipsa tetiere, lipsa presuri cauciuc, bonus rugina la capetele fata ale pragurilor, ceva pe la stalpul central dreapta si stalpul fata stanga, mici basici ici colo, aripa dreapta fata care este un pic sifonata si a fost reparata prost(tot chitul crapat, sarit, etc..) plus alte cateva mici infundaturi.

La mecanica, am schimbat pompa de frana, tamburii mici cu cei mari, schimbat garnituri etrieri fata si garnituri limitator franare spate, toate racordurile de frana...si o reductie la bujia pistonului 2 smile.gif

Dupa toate astea venit iarna, draga de ea....
catalinSV
Arata bine masina,dar fara suparare,i-ar sta bine cu alte portiere fara gauri biggrin.gif .Stima
maho
Daca te gandesti sa-i schimbi bara fata, am una la bursa care arata mult mai bine:
http://www.daciaclub.ro/-VAND-Piese-dacia-...ml#entry3922410
bartenders
In timpul iernii am "clocit" la scopul masinii, acum avand un servici (deci bani de aruncat pe fiare) aveam tot felu' de basme in cap...dar cum banii ii inghitea la foc automat cealalta dacie, am decretat: masina de zi cu zi. Facuta cu ce piese mai ramaneau de la cealalta, ce mai milogeam de pe la prieteni, fara pretentii la aspect, functionala si atat....minimum minimorum.

A trecut iarna, au inceput lucrarile la cealalta dacie si verdele a petrecut 2011 mai mult pe sub prelata.
Intre timp am recuperat si reparat capota portbagajului, am facut troc de usi, coloana de directie si servofrana, cu un CN2 care a plecat la remat.
Pe la motor am schimbat ulei, filtre, pompa de apa, toate furtunele, reparat caloriferul+robinetul+comenzile din bord. Adunat un carb 32 dir din alte 3, o aprindere de vw care nu s-a potrivit la curba de avans cu motorul si a mers inapoi pe raft (dar va revenii) si cam atat imi aduc aminte acum. Iar interiorul spalat si atat.

Venii 2012 si vremea lucrarilor la caroseria "verdelui" . Cumparat doua aripi fata de conex, o aripa stanga spate (verde), suporti de cric, Kelfos, Protecta, bere si concediu. Ce a iesit vedeti mai jos...

10 Feb 2014, 23:39:
Sa mai luam o pauza de bere...
daniel93
Frumos lucrat, dar pacat ca ai luat portiere de CN, ii cam strica aspectul original, si din poza nici nu par sa se alinieze bine..
Continuarea? biggrin.gif
STORMTROOPER
Cum spune si colegul de mai sus, portierele alea vin ca nuca in perete. Mai bine cauti un set de portiere de 1300, ca vin mult mai bine si tabla este de calitate mult mai buna. In rest spor la treaba.
Rob3rto
Usile-s de pe TAF, nu?
harby ;))
QUOTE(bartenders @ 10 Feb 2014, 23:01)
In timpul iernii am "clocit" la scopul masinii, acum avand un servici (deci bani de aruncat pe fiare) aveam tot felu' de basme in cap...dar cum banii ii inghitea la foc automat cealalta dacie, am decretat: masina de zi cu zi. Facuta cu ce piese mai ramaneau de la cealalta, ce mai milogeam de pe la prieteni, fara pretentii la aspect, functionala si atat....minimum minimorum.

A trecut iarna, au inceput lucrarile la cealalta dacie si verdele a petrecut 2011 mai mult pe sub prelata.
Intre timp am recuperat si reparat capota portbagajului, am facut troc de usi, coloana de directie si servofrana, cu un CN2 care a plecat la remat.
Pe la motor am schimbat ulei, filtre, pompa de apa, toate furtunele, reparat caloriferul+robinetul+comenzile din bord. Adunat un carb 32 dir din alte 3, o aprindere de vw care nu s-a potrivit la curba de avans cu motorul si a mers inapoi pe raft (dar va revenii) si cam atat imi aduc aminte acum. Iar interiorul spalat si atat.

Venii 2012 si vremea lucrarilor la caroseria "verdelui" . Cumparat doua aripi fata de conex, o aripa stanga spate (verde), suporti de cric, Kelfos, Protecta, bere si concediu. Ce a iesit vedeti mai jos...

<span class='edit'>10 Feb 2014, 23:39:</span>
Sa mai luam o pauza de bere...
*


Foarte frumos!
Vad in ultima poza un T1 si piese de t1, precum si multe alte chestii , sunt in Romanica?
Bafta incontinuare.
bartenders
QUOTE(daniel93 @ 11 Feb 2014, 00:11)
Frumos lucrat, dar pacat ca ai luat portiere de CN, ii cam strica aspectul original, si din poza nici nu par sa se alinieze bine..
Continuarea? biggrin.gif
*





QUOTE(STORMTROOPER @ 11 Feb 2014, 08:24)
Cum spune si colegul de mai sus, portierele alea vin ca nuca in perete. Mai bine cauti un set de portiere de 1300, ca vin mult mai bine si tabla este de calitate mult mai buna. In rest spor la treaba.
*



Stiu....


QUOTE(Rob3rto @ 11 Feb 2014, 19:05)
Usile-s de pe TAF, nu?

Da.

*




wink.gif)+11 Feb 2014, 19:44-->
QUOTE(harby wink.gif) @ 11 Feb 2014, 19:44)
Foarte frumos!
Vad in ultima poza un T1 si piese de t1, precum si multe alte chestii , sunt in Romanica?
Bafta incontinuare.
*



Sunt in romania, din cate stiu sunt T2-uri( A si B ) si piesele specifice....

Continuam cu capetele pragurilor, suporti de cric, stalpul central dreapta.
iulica89
Foarte frumos lucrat!
Cu ce ai facut sudurile? Electric?
sobolan
electric...si e mai sanatos asa,daca stie s-o sudeze ok o sa tina mult si bine !
Ca sfat ,daca "tine aparatul" si c.c. ,merge bine de tot cu bazic ,cazul ideal,sau daca nu se gasesc electrozi de inox pentru c.a.,prind a naibii de bine pe tabla auto.....
Succes la lucrari,arata bine masina.... smile.gif
bartenders
Sudurile sunt facute cu MIG/MAG-ul cu CO2, de un amic meserias smile.gif.

Dupa peticeala, am rastunat-o pe suporti. Daca la prima vedere podeaua nu arata grozav, rugina a fost doar de suprafata, nu au mai fost necesare alte reparatii.

PS: Goliti frecvent butelia compresorului sau folositi un deumidificator...

16 Feb 2014, 09:44:
Spalat si tratat cu Kelfos
maho
Podeaua e ok, dar cred ca aripa stg. spate ar trebui schimbata.
Daciotul_98
nu trebuie,cumpara pasajele de roti de conex tai de acolo pui un petic si gata,nu o sa gasesti piese de calitate!!!
iulica89
Pai...Schimba doar partea de jos-la ce sa o schimbe pe toata?
bartenders
QUOTE(Daciotul_98 @ 16 Feb 2014, 13:01)
nu trebuie,cumpara pasajele de roti de conex tai de acolo pui un petic si gata,nu o sa gasesti piese de calitate!!!
*



Aici au fost sigurele probleme (si am cositorit gaurile)...nu aveam de ce sa inlocuim pasajele rotilor.
[attachmentid=1627932636]

[attachmentid=1627932640][attachmentid=1627932639]

Pentru a cheltui cat mai putin si a termina lucrarile cat mai repede, am ales variantele cele mai ieftine pentru tot proiectul. Inlocuiam piesa daca reparatia costa prea mult sau o reparam daca costa prea mult sa o inlocuim, fara rezerve pentru aspectul fizic.

Imaginile incerc sa le grupez intr-o ordine logica, desi ordinea lucrarilor nu a fost exact cum este prezentata. Drept urmare vor mai aparea unele discrepante....

<span class='edit'>16 Feb 2014, 20:35:</span>
Kilometri reali dom'le (are sigiliu si la ceasuri)...[attachmentid=1627932641]

<span class='edit'>17 Feb 2014, 20:27:</span>
Contraaripile fata/spate...[attachmentid=1627932824] [attachmentid=1627932826] [attachmentid=1627932825] [attachmentid=1627932827]

<span class='edit'>17 Feb 2014, 20:31:</span>
Curatat si vopsit mecanica fata...[attachmentid=1627932829][attachmentid=1627932828]
Equinox
Ce jante Goti se ascund sub prelata aia? huh.gif
Sper ca ai astupat si gaurile de pe aripa spate(in jos)
razvan32
imi place ce faci la masina. arata bine masina. e foarte bine ca dai pe podea ca sa nu mai apara rugina. si eu am facut la masina mea.
uitate aici cum am facut: http://www.daciaclub.ro/-t201630.html
smile.gif
Dragos BN-LIA10
Spor la treaba!
aditza579
QUOTE(Equinox @ 17 Feb 2014, 22:48)
Ce jante Goti se ascund sub prelata aia? huh.gif
Sper ca ai astupat si gaurile de pe aripa spate(in jos)
*


Gotti vroiai sa zici, nu?

Imi place cum ai lucrat. Sa ai spor in continuare!
bartenders
QUOTE(Equinox @ 17 Feb 2014, 21:48)
Ce jante Goti se ascund sub prelata aia? huh.gif
Sper ca ai astupat si gaurile de pe aripa spate(in jos)
*



Alea sunt Gotti R17, 9 inch latime( 8 inch pe fata). Tot ce trebuia astupat a fost reparat smile.gif

Mecanica stanga fata, inainte [attachmentid=1627933115] si dupa [attachmentid=1627933114]

<span class='edit'>19 Feb 2014, 00:31:</span>
Si pe dreapta...[attachmentid=1627933117] [attachmentid=1627933118]

Zambetul perfect wacko.gif [attachmentid=1627933120]
sobolan
QUOTE(bartenders @ 16 Feb 2014, 03:14)
Sudurile sunt facute cu MIG/MAG-ul cu CO2, de un amic meserias smile.gif.

*



PROFESIONAL. up.gif
RaduWra
Salut, pana acum e foarte ok ce ai facut. Asteptam si mai multe poze cu lucrarile facute la masina. biggrin.gif
tatabobu
QUOTE(bartenders @ 16 Feb 2014, 20:25)
[attachmentid=1627932829]
*



Asta-i un Gaz-21 din prima serie! Habar n-aveam ca-i una in Romania.
bartenders
Puntea spate...[attachmentid=1627933450] [attachmentid=1627933451] [attachmentid=1627933452]...unde am inlocuit bara stabilizatoare cu una de break. Bara masinii avea un "brat" rupt.
bartenders
Alte cateva mici interventii...
Inlocuit lampile spate cu modelul nou(cel din dreapta) [attachmentid=1627933953] , soclurile becurilor s-au rupt cand am inlocuit becurile...
[attachmentid=1627933954][attachmentid=1627933955] Bara stabilizatoare de R12TS cred...

23 Feb 2014, 20:35:
Calorifer cositorit [attachmentid=1627933956]
Weber 32DIR58T [attachmentid=1627933957] inlocuit mai tarziu cu 32DIR98, carcasa filtrului de aer [attachmentid=1627933959]
razvan32
cum ai scos stutul din chiulasa? este greu?
bartenders
Il gauresti cu un spiral mai mic decat diametrul exterior al stutului si poti avea norocul sa desfaci ce a mai ramas. Daca nu...il scoti bucatele.
RaduWra
Salut, ce mai face masinuta ? smile.gif Se mai poate poze cu dansa si cu operatile la care a fost supusa ?
razvan32
QUOTE(bartenders @ 26 Feb 2014, 01:33)
Il gauresti cu un spiral mai mic decat diametrul exterior al stutului si poti avea norocul sa desfaci ce a mai ramas. Daca nu...il scoti bucatele.
*




si tot spanul nu intra in gaura? cum scot mizeria din gaura?
Rob3rto
Mai simplu: il spargi cu o surubelnita! Eu am avut acolo un buson de golire din blocul motor si se blocase. Am dat gauri cu bormasina si l-am spart.. Ies bucati mai mari si le scoti mai usor din gaura..
iulica89
Sau mai simplu-pui vaselina la greu pe spiral si cu o mandrina-bormasina de mana-scoti spanul in etape (se incarca-cureti-iar pui vaselina si tot asa)...
bartenders
Mosulica care a facut reductia la chiulasa, a bagat vaselina in cilindru si dupa a montat reductia am ridicat pistonu' iar vaselina cu span a iesit. Partea cea mai buna este ca reductia nu e mai groasa de o saiba de bujie.

Momentan se lucreaza la alta masina si se pregateste mutarea garajului.

[attachmentid=1627935988] fara chit, e mai ieftin FARA chit!![attachmentid=1627935992] grund... [attachmentid=1627935993][attachmentid=1627935994] [attachmentid=1627935995] grund moka, de la prieteni!![attachmentid=1627935996] si drum bun.
Equinox
Vezi la aripa dreapta o sa ai nevoie de chit.Exact acolo spre usa..
Bafta in continuare!
iulica89
Totusi incearca sa acoperi cu o tabla/plastic locasul oglinzilor de pe usa(il faci negru/gri/vopseaua masinii) si da'i doua gauri in usa unde ar veni clasicele oglinzi.
Ar fi ciudat sa nu pastrezi oglinzile masinii...
bartenders
QUOTE(Equinox @ 7 Mar 2014, 11:10)
Vezi la aripa dreapta o sa ai nevoie de chit.Exact acolo spre usa..
Bafta in continuare!
*



Erau mai multe locuri unde era nevoie de chit....dar am preferat fara.

Multumesc


QUOTE(iulica89 @ 7 Mar 2014, 14:06)
Totusi incearca sa acoperi cu o tabla/plastic locasul oglinzilor de pe usa(il faci negru/gri/vopseaua masinii) si da'i doua gauri in usa unde ar veni clasicele oglinzi.
Ar fi ciudat sa nu pastrezi oglinzile masinii...
*



Sunt mai practice oglinzile mari.
Rob3rto
Si ce folosesti la netezirea suprafetelor si a sudurilor? Cositor?
bartenders
Doar un pic polizat.
tavi_dacia1100
QUOTE(bartenders @ 8 Mar 2014, 02:56)
Doar un pic polizat.
*


Mai explicit? Polizat ce?
bartenders
Polizat doar sudurile, denivelarile nu au fost incarcate cu cositor/chit/fibra/etc.
Capacul de la portbagaj si pasajul stanga spate au fost cositorite si polizate mai insistent.
tavi_dacia1100
Dar ma gandesc ca o sa fie cositorite/chituite si restul zonelor unde e cazul inainte de vopsire, nu?
bartenders
Nu, asa ramane.
tavi_dacia1100
Totusi, eu sper ca e o gluma nereusita. Daca pana aici s-a lucrat bine la masina, de ce sa se faca acum asa o tiganie? Merita bataia asta de joc pt. 50-60 de lei?
bartenders
Nu este gluma, atat mi-a permis timpul si bugetul.
Chitul este ieftin dar manopera ca sa nu iasa o tiganie ma costa cel putin 1000ron plus vopsitul.
maho
QUOTE(bartenders @ 8 Mar 2014, 22:40)
Polizat doar sudurile, denivelarile nu au fost incarcate cu cositor/chit/fibra/etc.

Mi-e ca dupa vopsire, denivelarile vor iesi in evidenta. Daca tot te-ai apucat de-o treaba, fa un efort, sa nu regreti dupa.
bgdrenault
Mai bine cumperi chit si incerci tu sa faci ceva. Tot mai bine decat fara. Si apoi, un vopsitor nu cred ca iti ia mai mult de 200 lei o pregatire cat de cat.
Dupa vopsire, denivelarile minore de acum vor parea adevarate cratere in umbrele facute de luciul vopselei. ar fi mare pacat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.