Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calcul gresit viteza media de CB?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
osa
Salutare,

am cautat in fuga nelamurirea mea pe forum insa nu am gasit post unde s-a discutat un fenomen asemanator cu cel observat de mine.
Daca cumva mi-a scapat totusi acest subiect, as ruga adminii sa stearga acest topic. Multumesc.

Masina: Duster 1.5 110cp, 92k km.
Am observat ca viteza media este, dupa parerea mea, gresit calculata de CB prin simplul fapt ca viteza se proceseaza si in momentul in care masina stationeaza.
Astfel, la un drum de zeci de kilometri pe care l-am parcurs cu o viteza medie de 100km/h dupa care stau in ambuteiaj 30 minute (timp in care nu ma deplasez deloc!) cu contactul pus, viteza media incepe sa descreasca.
Cand ies din ambuteiaj, viteza medie ajunge undeva la ~70km/h, dupa care, cu toate ca circul cu o viteza de ~120km/h, viteza medie incepe sa urce extrem de greu neajungand insa la valoarea, sa zicem, teoretic corecta.
La finele rutei, CB imi indica o viteza medie eronata.

Intrebarea mea este daca ati observat si voi fenomenul descris mai sus la masinile voastre? Este o implemetnare generala (dupa parerea mea gresita) sau la mine ar fi vorba doar un caz izolat.
Mie mi s-ar parea normal ca pentru calcularea vitezei medii sa se ia in calcul o viteza minima dar diferita de zero. Sa zicem ceva intre 5 si 10km/h?

Numai bine!
bygy007
e din ciclul asa fac toate biggrin.gif
explicatia este simpla viteza in unitatea de timp
C a t a l i n
Ce viteză în unitatea de timp?

Viteza medie este egală cu distanța totală parcursă în timpul cât motorul e pornit.
osa
Mersi de raspunsuri, m-am linistit smile.gif ... cu toate ca mi se pare o porcarie.

@catalin: in acest context m-as astepta ca CB sa imi indice consum infinit smile.gif
Daca tot au urmat un fir logic, atunci sa mearga cu ea pana la capat, pentru toti parametrii care depind de timp...

Insa nu vreau sa pornesc polemici pe tema asta.

Toate cele bune,
Seba.
C a t a l i n
Păi consumul instant când staționezi devine consum orar. În funcție de marcă, ți-l afișează sau nu.
IRONICK
QUOTE(osa @ 10 Feb 2014, 10:04)
Am observat ca viteza media este, dupa parerea mea, gresit calculata de CB prin simplul fapt ca viteza se proceseaza si in momentul in care masina stationeaza.
*




QUOTE(bygy007 @ 10 Feb 2014, 10:12)
e din ciclul asa fac toate  biggrin.gif
*



Asa fac toate la orice dacie, pe motiv de costuri. cb nu face diferenta de calcul cand masina stationeaza si isi ia alta baza pentru calcul timpul
osa
Cu toate ca am zis ca nu vreau sa lungesc inutul topicul, insa, haideti sa fim sinceri, ce ar fi insemnat (la nivel de costuri) sa se adapteze algoritmul de calcul pentru situatia asta?
Patru linii de cod plus testarea aferenta?

@catalin: corect. Insa exact chestiunea asta ma deranjeaza: daca intr-un loc s-a reusit sa se depune efortul de a adapta, atunci din ce motiv nu se poate peste tot? Pentru ca un cosnum afisat de 99,9l/100km "arata naspa"? smile.gif
C a t a l i n
Păi vezi în istorie scandalul în urma căruia s-a scos consumul instant din CB în cazul Logan.
bygy007
da , bine m-am grabit biggrin.gif
osa
Din punctul meu de vedere se poate inchide topicul.

Mersi,
Seba.
kert
"...se poate inchide topicul."
Pai de ce te grabesti?
Stai sa vezi surprize la... consum.
CB-ul la daciile pe care le-am testat (nu stiu cum e la altii...) mie mi-a indicat intotdeauna date nefolositoare (cica e... "orientativ") - dupa parerea mea, pe linga ca e prost mai si minte cu nerusinare.
M-am mai holbat la CB la inceput cind era masina "noua", dupa (ce m-am prins cum "calculeaza")... ar fi putut lipsi fara probleme - mai rau ma-ncurca.
Astia ori pun un computer ca lumea ori sa-l scoata draqu si sa nu-l mai vinda ca pe nu stiu ce feature.
tavi_ro
La dusterul meu CB-ul merge chiar bine in anumite zone. Consumul mediu il" greseste" doar cu 1/2l in minus. La fel si benzina ramasa in rezervor. In general intra 1/2L in plus de benzina fata de ce indica CB-ul ca s-a consumat. In rest "bate campii la greu".
Bineinteles benzina "indesata" pana la iesire. Eu unul sunt multumit de ce arata.
La logan am si consum instantaneu. Cine se mai uita la el ?
C a t a l i n
Deci e praf, însă ești mulțumit. Asta e definiția prafster.
dacian ms
Eu consider ca CB-ul este cu adevarat util doar la indicarea cantitatii de combustibil consumat in conditiile in care in liniutele -pavele nu se poate avea incredere. Il resetez la fiecare plin si astfel pot afla cata benzina mai am in rezervor. De obicei nu greseste cu mai mulot de 0,5-1 L.
In rest il consider total inutil, nu numai la duster dar la orice masina. Faptul ca stiu viteza medie nu are nici o importanta, iar indicatiile privind distanta pe care o mai pot parcurge este de o relativitate extrema deoarece se poate modifica fundamental intr-o ora de mers.
De asemenea, faptul ca stiu consumul mediu in ultimii 500 de km (daca resetez la plin) sau pe ultimii 10.000 de km daca nu resetez niciodata, nu stiu la ce mi-ar fi de folos in afara de a ma lauda sau plange pe forumuri.
C a t a l i n
Eh, e nevoie și de ceva inteligență pentru a interpreta și folosi corect informatiile date de un CB (vorbesc în general, nu neaparat de ce indica Dacia).

De exemplu autonomia este absolut normal sa se modifice permanent, că doar mașina e în mișcare, iar sarcina motorului e variabilă funcție de relief, viteză, trafic etc.
gangara
smile.gif. Citesc unele randuri si chiar imi vine sa zambesc. Personal sunt multumit de indicatiile CB cu tot cu erorile sale perfect normale.
Legat de viteza medie. Voi doriti sa mergeti pe A1 cu 120km/h constant, intrati in Bucuresti, il strabateti in o ora apoi cand intrati pe A2,la intrare...boom de ce am Vm=73km/h cand eu am calcat o cu 120 de la Pitesti la B, iar in Bucuresti am facut slalom de numa'?!
Pai e simplu. Fizica de clasa a 6-a.
Numa' bine!
dacian ms
QUOTE(C a t a l i n @ 12 Feb 2014, 08:57)
De exemplu autonomia este absolut normal sa se modifice permanent, că doar mașina e în mișcare, iar sarcina motorului e variabilă funcție de relief, viteză, trafic etc.
*



E foarte corect ce spui.
In alta ordine de idei calculele facute de CB ne ofera o statistica ce este relativ inutila in ceea ce priveste condusul masinii. Si atunci la ce ne ajuta?

Statistica e cam asa: un om sta cu un picior intr-o galeata cu jaratic iar cu celalalt picior intr-o galeata cu gheata. Statistic ii merge bine!

Sau practic: ies cu masina intr-o excursie la iarba verde. CB-ul (nu de pe duster) imi arata ca am condus 22 de minute cu o viteza medie de 15,7 km/h cu un consum mediu de 12,5 l pentru acea deplasare si un consum mediu de 7,3 pentru ultimii 10.000 km. Am dat bani pentru niste informatii de care nu am nevoie. Pana la urma e o gaselnita de marketing.
Informatiile importante sunt, in opinia mea, distanta parcursa si cantitatea de combustibil consumata.
In ceea ce priveste autonomia afisata de CB este vorba de statistica pura deoarece calculatorul nu poate previziona conditiile de drum si de trafic care urmeaza.

Dar e foarte posibil sa nu am inteligenta necesara interpretarii si folosirii corecte a indicatiilor unui CB. Mea culpa.
C a t a l i n
1. Orice mașină are o viteză optimă la care consumul e minim. Aici devine utilă viteza medie - te deplasezi cu o viteză medie mai mică sau mai mare față de acea viteză optimă, consumul crește.
2. Autonomia afișată de CB, în condițiile în care se parcurge un drum în regim constant, este destul de precisă și utilă. E important să știi, mergând pe autostradă, sau în trafic bară la bară, când trebuie să alimentezi. Iar dacă regimul se schimbă, îți poți da seama rapid cum va varia acea autonomie, raportandu-te la viteza medie.

Prognoza meteo se bazează tot pe statistică, pe modele matematice calculate folosind informații stânse în decursul a zeci de ani.
Problema e că informațiile date de aceste modele matematice trebuie interpretate. Aici intervine omul și se nasc prognoze diferite.

CB-ul e util dacă îi interpretezi corect informațiile afișate. Dacă nu, nu.
dacian ms
Catalin, nu as vrea sa intru in polemici inutile dar precizez urmatoarele:
1. Nu am intalnit inca un sofer amator care sa adapteze viteza la indicatiile interpretate ale CB-ului. De obicei mergi cum iti permite traficul. Ceea ce spui tu este pur teoretic. Daca vrei sa tragi de 1 L de conbustibil lasi Cb-ul si conduci la "consum" adica mergand in cea mai mare treapta posibila cu turatia cea mai joasa posibil fara acceleratii bruste conducand intuitiv si folosind frana de motor, pana dai de o benzinarie.
2. Orice sofer prudent mergand pe autostrada va alimenta cand simte ca se apropie de un nivel de siguranta minima pe care il simte stiind consumurile anterioare. In trafic aglomerat degeaba vrei ca nu o sa poti sa ajungi la benzinarie deoarece e aglomerat.
Prognoza meteo nu se realizeaza strict dupa statistici, ci folosind statistici aplicate la observatiile directe.

Totusi imi reformulez concluzia anterioara: MIE, personal, nu-mi foloseste CB-ul decat partial. De asemenea, cred ca ne-am invatat tot mai mult sa dam importanta unor nevoi inexistente dar bine induse de campanii de marketing.

Pana la urma cel mai bun CB e propriul nostru creier. Se foloseste simplu, dupa cum urmeaza: cand se aproprie indicatorul de o zona periculoasa si nu stii ce drum ai in fata te opresti si alimentezi. Daca iti permiti faci plinul iar daca nu iti permiti alimentezi de cati bani ai.

In legatura cu nevoile inexistente sau inchipuite, privind in urma cu 20-30 de ani masinile produse atunci chiar si cele de lux in care se plimbau oameni cu fitze, bani si pretentii nici nu visau la dotarile pe care azi le gasim pe un amarat de logan sau pe un duster (sa nu mai vorbim de alte masini) si nu se plangea nimeni. Calatoreau, iubeau, se distrau, se bucurau de calatorie fara sa le mai pese ca nu au un ecran cu statistici sau tactile cu 9990 de melodii. Iar masinile care au facut istorie si care raman si azi de referinta au fost in marea majoritate masini simple in care soferul se simtea om si nu pilot de nava cosmica.

Tocmai aceasta simplitate o apreciez la masinile dacia si in special la masina mea. Are cateva butoane esentiale si trei robineti usor de manuit. In rest ma bucur de calatorie.
dumi81
Eu nu inteleg nedumerirea cu ziteza medie? este normal sa se puna la socoteala si timpii de stationare. Daca sa zicem faci un drum de 210 km, in 3 ore, rezulta ca viteza medie este de 70km/h. Chiar daca poate ai rulat cu 130km/h pe anumite portiuni , si ai avut si stationari (semafoare ,ambuteiaje). Cum propuneti voi sa se calculeze viteza medie? daca dupa 3 ore de condus vei avea viteza medie de 90 km/h deoarece nu se iau in considerare opririle (cu motorul pornit) veti spune ca ati prcurs 270 km, desi realitatea este alta.

osa
@dumi81: calculul este cat se poate de corect si cred ca totii suntem de acord cu el.

Nedumerirea mea, si motivul pentru care am postat pe forum, a foat ca in acea perioada am condus doua persoane doua masini diferite: eu dusterul, colegul citroen c5. Distanta parcursa 1000km, stil de condus, incarcarea masinilor si vitezele au fost identice (acuma relativ, ma intelegeti voi).
La capatul sejurului (am ajuns in acelasi timp la destinatie) am comparat valorile indicate de CB-urile celor doua masini. La viteza medie am constatat o diferenta de 20 sau 30kmh(nu am gasit slash-ul pe tastatura asta smile.gif). Ceea ce mi s-a parut destul de mare. De undeva a aparut diferenta aia. Algortmii au fost diferiti, mai mult ca singur. O diferenta de 5-10km&h ar fi fost acceptabil.

Insa sunt 100% de acord cu colegul dacia ms(cu ultima lui postare) de aceea nu vreau sa se creeze polemici pe tema asta, am dorit doar sa aduc lamuriri la nedumerirea mea initiala.
In rest sunt multumit de masina(as fi spus foarte multumit daca era antifonata masina cum trebuie smile.gif ).

Toate cele bune,
Seba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.