Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: esapament solenza cu euro 3
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
driver
Mi s-a spart toba (deja) mai exact s-a rupt teava care intra in toba finala (inca nu de tot smile.gif ) si fiind pe garantie m-am dus sa o schimbe. Dupa ce am asteptat aproape 2 ore cu masina ridicata pe elevator, imi zice mecanicul ca de fapt nu au toba de solenza ca a mea, adica cu euro 3.
Am arucat si eu un ochi sub masina si mai exact este vorba de 2 tobe pe aceeasi teava, adica nu se imbina numai la catalizator. Mi-a mai zis mecanicul ca difera si diametrul tevii si nu se poate imbina cu o toba normala de solenza. A ramas sa faca ei comanda si sa revin.
Azi am fost din nou la ei si au zis ca este toba... si am specificat ca pt euro 3 etc si s-a mai uitat ala inca o data in calculator si a zis ca se imbina si ca au si coliere, si ce le mai trebuie lor. Acuma sunt curios, maine ma duc la prima ora sa mi-o schimbe (azi erau multi acolo si trebuia sa astept).
Ma gandesc oare nu ar trebui sa-mi puna toba de care aveam eu pe masina?... sa accept "peticelile"?...

Masina este din dec si are 26ooo.
pedrovl

[/B]Ma gandesc oare nu ar trebui sa-mi puna toba de care aveam eu pe masina?... sa accept "peticelile"?...[B]


Nu accepta nici o peticeala . Pune lucru nou si daca se poate original !! Dar nu am auzit de SLZ cu Euro 3. Care sunt diferentele?
i96nds
Ultimele SLZ au fost Euro3. La acestea catalizatorul e diferit pentru ca sunt 2 sonde lambda. De aia difera apoi si tobele.

Daca ei zic ca sunt bune, nu e problema ta. E datoria lor ca in garantie sa iti puna ce trebuie. Daca nu, poti oricand sa ii dai in gat la VC ca nu fac reparatiile cum trebuie.

Succes !
klaus
Si nu uita, daca nu pun din alea care trebuie, sa scrie negru pe alb in carnetul de garantie de care model au montat.
driver
bun am fost si am schimbat toba
Ca si forma toba de spate are aceeasi forma ca si la celelalte doar ca difera teava care iese din ea, adica are numai vreo 10-12 cm (euro 3) pe cand la solenzele celelalte (euro 2) are un cot si se imbina undeva in fata puntii spate la intalnirea cu toba intermediara (undeva sub bancheta spate)
Toba intermediara este complet diferita si este amplasata undeva sub schimbator/frana de mana la euro 3 iar la euro2 este undeva sub bancheta din spate.
Modalitatea de schimbare consta in taierea tevii in locul indicat, unde se imbina cu teava care iese din toba noua (chiar in dreptul rezervorului) si se imbina tevile printr-un colier special (asemanator cu o mufa de imbinare a tevilor de cupru). Colierul este din 2 table suprapuse (pt a nu ramanea deschisa la imbinare) care intra peste teava in ambele parti si se strange cu un surub la mijloc.
Cam asta e tot smile.gif
Toba e originala pt solenza cu euro 3 doar ca in fabrica nu se monteaza colierele pt a reduce timpul de lucru si pt a reduce cheltuieliele. Cred ca in acelasi fel se schimba tobele si la logan, deoarece si aici am vazut ca sunt tobele dintr-o bucata, adica nu au nici un element de imbinare din fata pana in spate.
In concluzie nu a fost "peticeala"asta fiind procedura standard.
danygaro
Cred ca postez unde trebuie.Eu am SLZ cu euro 2, si dupa 2 ani a venit vremea sa cam schimb ambele tobe (amortizor si detentor dupa manual),ca erau pe duca.
Am hotarat sa le fac din inox, ca deh am un meserias care se pricepe si mi-a facut o superoferta. Cert este ca am demontat tot sistemul de evacuare, fara a baga flexul sau sudura pe masina. Demontat , sudat noile tobe, montat. Problema este ca desi tobele sunt superbeton, teava la fel, pe la imbinari mai scapa gaze cand astup teava de esapamanet. Studiind manualul SLZ-ei am vazut ca acele imbinari se etanseaza cu "SILICON DE ETANSARE WURTH" pe care nu l-am gasit la magazinele piese auto. A gasit cineva asa ceva, unde, cat costa ?
Stie cineva cu ce as putea etansa, tinand cont de faptul ca acolo sunt totusi temperaturi ridicate. Astept pareri si opinii.
marius80_eugen
Vezi ca merge si cu silicon rosu de care se pune si la garniturile de chiuloasa si la baia de ulei . Eu am reusit sa acopar chiar o gaura in topa cu el . Reziste foarte bine la temperaturi mari si ramane elastic . Il gasesti la tub de 125 g si e rosu !!! Nu uita , trebuie sa desfaci imbinarile , dai bine cu silicon pe tevi la imbinare si apoi le mai imbini inca o data . Ar fi ok daca ai folosi si coliere de super-nova , stang foarte bine si sunt super-rezistente , dar ai grija la pozitionare sa nu-ti atinga de podea sau de altele ca fac un zgomot de te scot din minti . Bafta !
elena
As avea si eu o intrebare. La ce service ai schibat toba? Eu deja astept de cam o luna si jumatate, si zgomotul devine parca mai puternic. In plus masina urmeaza sa iasa din garantie si nu stiu daca ulterior mai pot beneficia de gratuitate, chiar daca defectiunea a fost depistata in perioada de garantie. Este vorba tot de o toba euro 3, iar cei de la Adras Oltenitei imi tot spun ca nu mai este momentan nici pe stoc in fabrica. Deci ce ar trebui sa fac? Multumesc.
i96nds
Deci daca service-ul deschide comanda de reparatie inainte de a iesi din garantie, ei iti comanda piesa. Chiar daca intre timp iese din garantie, e problema lor ca nu au avut-o pe stoc.

Deci conteaza data deschiderii comenzii, nu data montarii piesei.
elena
Multumesc. Acum pot sta linistita. Comanda este facuta cand masina era inca in garantie.
Giu
Stie cineva daca tobele de DSN sunt identice cu cele de SLZ?
Charlton
QUOTE(Giu @ 23 Jun 2006, 07:31)
Stie cineva daca tobele de DSN sunt identice cu cele de SLZ?
*


Toba finala nu sunt sigur, dar detenta ( de la catalizator pana-n toba finala )este identica, chiar ieri mi-am schimbat tobele la Solenza.
Giu
QUOTE(Giu @ 23 Jun 2006, 10:31)
Stie cineva daca tobele de DSN sunt identice cu cele de SLZ?
*



Am aflat! Raspunsul este DA (evident pt. Euro 2)
Giu
QUOTE(Charlton @ 23 Jun 2006, 11:25)
Toba finala nu sunt sigur, dar detenta ( de la catalizator pana-n toba finala )este identica, chiar ieri mi-am schimbat tobele la Solenza.
*



Multumesc pt. informatie, spune-mi daca stii daca e bun silicon rosu pt. etansare sau trebuie neaparat mastic Wurth?
ga!nusha
este bun cel rosu!
B-53-SDP
Tobele de Solenza sunt identice cu cele de SupeRNova atat detenta cat si amortizorul.

Si cele din tabla si cele de inox, iar daca tot trebuie sa schimbati tobele de ce nu puneti unele de inox? Sunt mai scumpe stiu dar tin mai mult si aveti garantie la ele 5ani.

Eu am de 1 an jumate finala de inox (amortizorul) si nu are pic de rugina pe ea plus ca fara detenta am si un sunet mai sportiv la esapament.

tuneam
B-56-SDP, de unde ai luat toba de inox?
B-53-SDP
Eu am luat-o din Vitan de la magazinul care este visavi de cel cu muzica acum au mai multe modele de tobe dar nu stiu daca mai au si de Solenza/SupeRNova (e aceeasi toba).

Daca nu gasesti acolo gasesti sigur la Borla in Pantelimon.
Fancyman
QUOTE(tuneam @ 26 Jun 2006, 01:05)
B-56-SDP, de unde ai luat toba de inox?
*


Iti recomand tobele de inox de Borla . Eu mi-am pus - sint excelente !!!
B-53-SDP
Exact Borla am si eu numai ca am uitat sa specific.

Sunt chiar tari si sunt super multumit de ele.
celebris
Am schimbat recent si eu toba(euro 3). Diferenta este la diametrul tevi de imbinare. Ca deosebire toba de euro3 are si ambele tevi din capete din inox, care pare destul de bun calitativ. As fi vrut ca toata toba sa fie din acest material, dar din pacate, corpul tobei este din aceeasi tabla de c....Toba care am dat-o jos avea o gaura din fabrica in cel mai jos punct pentru a permite scurgerea condensului, asta noua nu. In rest aveau stantate acelasi cod. Ca procedura, bineinteles am fost la service unde nu aveau, am sunat la v. clientului si surpriza in 7 zile aveam toba schimbata. Pentru cei cu euro 3, daca aveti probleme schimbati toba inainte de a iesi din garantie pentru ca neoficial din discutia cu cel din service numai colierul de imbinare costa vreo 40 de euro.
driver
Si de fapt nu e cu euro 3, ca e cu euro 4, i-a uita-te pe nr de omologare ce scrie la sfarsit? E4. Am aflat acum cand am facut o vizita pe la ITP.
Solenza cu euro 4 blink.gif
celebris
Nu cred ca diferenta intre euro 3 si euro 4 este dat numai de toba, cred ca difera ceva si pe la catalizator, cel putin
marius80_eugen
Nu cred ca exista Solenza cu Euro 4 , pentru ca dupa ce s-a incetat fabricarea de Solenza , Loganul abia era Euro 3 !
Eu mi-am schimbat toata evacuarea si mi-am pus Borla de INOX sport , adica marita de al 45 la 50 mm . Merge super si este direct flow , iar zgomotul este f putin modificat !
driver
Ia uite-te la numarul de omologare si vezi care sunt ultimele 2 litere... Daca este E4 , atunci e cu euro 4, de vazut si la logan, care are acelasi motor. Si eu stiam de euro 3 dar la revizie vorbeau baietii intre ei ca nu e bun testul la gaze care mi-l facuse cu euro 2 pentru ca trebuie cu euro 4 si l-au repetat. In cocluzie este solenza cu euro 2 si ~din sept. 2004 s-au facut deja cu euro 4. ToT asa cred ca are si loganul pe benzina.
i96nds
EURO 2
X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3

EURO 3
D3, E3, R3

EURO 4
E4, R4

marius80_eugen
Stiu ca la cele E3 mai au o sonda lambda dupa catalizator ... la cele Euro 4 ce le-au mai pus ??? Exista si alte dif ???
DragosP
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Aug 2006, 10:08)
Exista si alte dif ???

Printre altele, tabele de injecție mai conservatoare...
cris.g
Salutare!

De curand m-a lasat si pe mine toba finala (Solenza Scala 1.4 MPI, 2003, Euro 2), mai exact a cedat imbinarea intre teava care vine din fata si toba finala, precum si sitele din aceasta. M-am interesat si am gasit mai multe modele de tobe, dupa cum urmeaza:

- toba din tabla, facuta la Iasi - 75 ron
- toba din tabla, de origine (facuta parca la Pitesti, dar nu mai sunt sigur) - 160 ron
- toba din inox - 350 ron

Daca lucrurile merg cum sper eu, nu voi mai tine masina mai mult de 1 an, deci nu am interes sa investesc prea multi bani in ea, deci as cumpara ceva mai ieftin.
Intrebarea mea este, daca stie cineva: tobele acelea facute la Iasi, sunt OK? Adica, tine macar un an, un an si jumatate? Si se potriveste cum trebuie, sa vina pe pozitie si sa nu atinga? - asta pentru ca am vazut mai multe Solenza care aveau toba finala schimbata si nu mai venea pe pozitia ei normala - ori era rasucita, ori era deplasata mai la stanga sau mai la dreapta si nu venea pe gaura aceea din bara, ori iesea mai mult decat normal in afara... Chiar daca nu va mai fi mult in posesia mea, vreau sa arate normal si estetic.

Multumesc!

PS: Am considerat mai util sa reinvii acest topic decat sa deschid unul nou, mai usor de gasit informatiile daca sunt la un loc smile.gif Daca am gresit imi cer scuze si rog un moderator sa indrepte gresala.
Stefan_B
Cele de Iasi (Connex) sunt extraordinar de proaste. Daca nu te lasa in 3-4 luni, sigur pana iesi din iarna le schimbi iar.

Cred ca 160 e imens. Mergi in Vitan si gasesti de origine mai ieftina.... eu as merge pe alea de origine in cazul tau.
dangun03
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Aug 2006, 09:08)
Stiu ca la cele E3 mai au o sonda lambda dupa catalizator ... la cele Euro 4 ce le-au mai pus ??? Exista si alte dif ???
*



Ma indoiesc sa se fi facut si Solenza cu Euro 4. Eu am luat-o pe a mea pe 12 martie 2005 si este euro 3 si stiu ca de pe 31 nu s-au mai fabricat. Doar daca nu au mai facut cateva exemplare cu euro 4 pe sfarsitul lunii, dar nu prea cred.
driver
@dangun03 spune-mi te rog ce numar de omologare ai scris in talonul tau. O sa-l gasesti mai exact la rubrica 10.
dangun03
QUOTE(driver @ 23 Oct 2007, 11:35)
@dangun03 spune-mi te rog ce numar de omologare ai scris in talonul tau. O sa-l gasesti mai exact la rubrica 10.
*


O sa-ti spun peste cateva zile pentru ca acum nu am talonul. Am avut un mic "incident" si pana platesc cei de la CASCO nu pot sa-l iau de la service.
buge
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea problema . La penultimul ITP , aproximativ acum 2 ani era sa pic pe motiv ca nu se pot citi noxele. Explicatia celui de la ITP a fost ca am toba sparta. Numarul de omologare are la sf E4. E posibil sa nu fi citi noxele din cauza ca aparatul ala nu ar sti E4?

Urmeaza sa fac cat de curad itp-ul si de atunci nu am schimbat evacuarea. Daca acum 2 ani era sparta toba , va dati seama in ce situatie este acum.Idee e ca nu a fost nevoie sa o schimb deoarece nu face galagie . M-am uitat de curand sub masina si nu pare sa fie nimic gaurit la evacuare.

Pot sa pun orice tip de evacuare fie ea E2 sau E3 daca eu in talon am E4? (vreau sa trec itp-ul fara probleme)
cristio_79
Daca zici ca nu scoate zgomot, nu are rost sa schimbi nimic. Mai bine mergi la un atelier sa verifice etanseitatea evacuarii. Nu are nici o treaba acel E4. Solenzele nu au avut euro 4, doar euro 2 si euro 3, nu conteaza ce scrie in talon sau cartea de identitate. Dacia a introdus normele euro 4 la mult timp dupa iesirea din fabricatie a Solenzei.
Mergi la alta statie ITP, nu la aceeasi care te-a respins data trecuta.
buge
Daca vreau sa schimb evacuarea cu totul pot sa pun una E2 cu toate ca acum e E3 ?. Din cate am citit ar fi diferente intre cele 2 tipuri de evacuari. Cea de acum se pare ca e sudata si e dintr-o bucata, nu e prinsa cu coliere sa pot sa o schimb pe bucati.

ms
cristio_79
Nu, sunt diferite. Cea euro 3 are sonda lambda si dupa catalizator.
daciasolenza
salutare
am o solenza fabricatie 2004 noi - dec
nu stiu ce toba are pe ea si nici macar cum arata
acuma mi-a picat, si cred ca de undeva de pe la mijlocul masinii
bineinteles ca si finala (sitele) sunt distruse
caut o toba potrivita pentru o solenza din noi - dec 2004
daca se poate cu cateva informatii (magazin, pret, imbinari, cate piese, coliere, etc)
va multumesc mult!
g_ovidiu2003@yahoo.com
solenzaxjg
Salut vad ca esti nou este toba solenza la vreo 30 lei dar vezi sa nu te prosteasca sa iei de DIESEL ca aia nu ii buna cam vreo 40 lei cu totul daca zici ca ii toba mica.Vezi ca se schimba greu daca nu o mai fost schimbata niciodata.Bafta
bogdanmardare
380 lei tot traseul de evacuare, piese de origine in service Dacia (doar piesele, fara manopera). M-am interesat pentru ca trebuie sa le schimb si eu.
Enoiu Silviu
cine stie unde gasesc si eu toba euro4 pt solenta,ca nici la service dacia nu au.si cam ce pret are?
alexandrusiri
din cate stiu eu solenza nu a avut euro4
vladut88
DECI : se ia o toba finala dacia solenza ,de preferat borla, cowel (exclus conex), se taie la vreo 10 cm teva, masurand de la toba finla inspre fata masini, se taie si toba noua ,si se face un manson de tabla tip guler, si se strange cu 2 suruburi
Enoiu Silviu
este euro4,pt ca am schimbato acum 2 ani la dacoserv,si mia spus ca este euro4
vladut88
euro 4 este trecuta in talon ultima solenza care a iesit pe poarta fabrici in realitate e euro 3 in talon e euro 4
Enoiu Silviu
in talon scrie e4,dar daca tu zici ca este e3,crezi ca se potriveste toba,ca nu prea as crede.
cristio_79
QUOTE(Enoiu Silviu @ 4 Jan 2010, 21:55)
este euro4,pt ca am schimbato acum 2 ani la dacoserv,si mia spus ca este euro4
*


Inainte sa fii atat de categoric, pune mana si documenteaza-te. Daca unul iti spune o tampenie, tu o iei de buna.
Dacia a introdus norma Euro 4 la 1 Ianuarie 2007.
Solenza a iesit din fabricatie in 2005.
Enoiu Silviu
cristio-79,eu am intrebat unde gasesc o toba euro4,poate o fi cum zici si tu dar eu stiu ce am pe masina,poate tu ar trebui sa te mai documentezi,si stiu cind a iesit solenza din fabricatie ca eu am luato pe ultima.
cristio_79
Asa e. Viseaza in continuare.
driver
Desi pare de necrezut pentru unii Solenza are euro 4 pe ultimele masini fabricate, mai exact masini livrate intre lunile dec2004-martie2005. Si desi cei care au asa ceva confirma, sunt unii care stie mai bine.

@cristi 79 si altii care doriti sa va convingeti: aici gasiti o copie dupa CIV-ul ex-ei mele.

Iar aici este un topic intreg pe aceasta tema: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...50&#entry681350
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.