Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema motor Logan 1,4 2010
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
sebi_pop
Am un Logan 1,4 din 2010. De ce va timp au inceput sa apara niste probleme ciudate. Cateodata, in momentul in care schimb intr-o treapta superioara de viteza si las ambreiajul, cand incep sa accelerez masina face niste smucituri si motorul merge neregulat pentru cateva secunde. In acele secunde nu are nici o putere si iti da senzatia ca se opreste, ca si cum ar fi infundat.

Mentionez ca schimb treptele de viteza in conditii normale, exact cum am condus in ultimii 3 ani, pe la 2000 rot. Masina nu face tot timpul asa, in unele zile face in altele nu. Am observat ca fenomenul e mai puternic daca dupa ce schimb la treapta superioara, calc mai puternic acceleratia. Atunci se scutura din toata caroseria de zici ca imediat se opreste motorul. Daca calci mai lin acceleratia dupa ce ai schimbat treapta de viteza fenomenul nu prea apare , sau nu se simte decat foarte putin cateodata. Fenomenele astea au inceput cam de 1 luna si ceva si de atunci am mai lasat sa se goleasca rezervorul de benzina si am alimentat de mai multe ori cate 10 litri, deci nu cred sa fi fost ceva de la benzina fiindca de atunci s-a golit rezervorul de mai multe ori. Alimentez de obicei de la Omv si Rompetrol.

Daca turez masina in gol, motorul merge rotund atata doar ca daca o las la relantiu si calc brusc acceleratia CATEODATA se simte o trepidatie in toata caroseria pentru o fractiune de secunda chiar cand incepe sa se tureze, asemanator cu smuciturile alea din mers dar pentru o fractiune de secunda doar. Se aude in acel moment si pe esapament ca ies gazele neregulat ca si la un tractor.

Ce credeti ca are?
Bogdan90
Bujiile cand au fost schimbate ultima data? Daca bujiile sunt ok, as incepe prin curatarea rezervorului si sita pompei de benzina. Daca tot face,schimba pompa de benzina. Cel mai probabil e pompa pe duca.
abz.iulian
Mergi subturat cu motorul ala...trepetele se schimba la 2.500-3.000 rpm, ai mers prea subturat din moment ce tu schimbi la 2000..
nikuniku
sebi@ ai bobina de inductie pe duca
lee50mihai
Asa e .Daca poti imprumuta de la cineva o bobina cu fise cu tot si faci o proba, sa scoti din ecuatie aprinderea (bobina-fise).
Urmeaza alte teste,daca asta nu reuseste.
Asteptam rezultatele.
sebi_pop
Bujiile nu au fost schimbate niciodata. Masina a fost cumparata in vara lui 2010 si in momentul de fata are cam 33.000 km. O sa o duc saptamanile astea la reprezentanta fiindca mai are inca ceva garantie, numai sa imi fac ceva timp liber. O sa va anunt ce au zis.

@ abz.iulian treptele le schimb la aproximativ la 2000 - 2500, cand conduc masina normal si vreau sa economisesc benzina. Nu mi s-a parut pana acuma sa mearga subturat la felul cum le schimbam. Cand vreau sa ii dau in gura le mai schimb si la 5000 - 5500 tongue.gif (mai rar ce e drept)



24 Feb 2014, 20:37:
Zicea cineva pe privat ca ar fi de la bieleta de la cutia de vioteze dar nu prea cred c a are legatura... Masina face asa si daca o las de exemplu in treapta a 3-a de viteza si incetinesc mai mult astfel incat sa mearga putin subturat. In momentul in care calc brusc acceleratia incepe sa se scuture si sa mearga intrerupt (daca o calc mai lin nu prea apare fenomenul)

De 3 zile a mers foarte bine, nu a mai aparut fenomenul, azi cand am venit de la serviciu a inceput sa faca iar.

Inca o chestie. In zilele cand face figuri am observat ceva ciudat si la relantiu. Daca o las sa merga in gol si acul de la turometru e undeva pe la 800 rot are momente cand incepe sa fluctueze, numai nu isi gaseste pozitia, creste si scade cate o liniuta si in momentele alea de fluctuatie parca se simt si niste trepidatii putin anormale in caroserie, ca si cum nu ar merge rotund motorul (dar e putin sesizabil fenomenul, trebuie sa fii foarte atent)
bogdan_t
salut,

schimband la vitezele la 2000 rpm in cazul unui motor de cilindree mica, cum 1.4mpi, NU economisesti benzina! din contra...

din ceea ce am citit si experimentat ideal e sa schimbi aproape de turatia de cuplu maxim, care la Loganul tau e in jur de 3000rpm!

schimband mult sub turatia de cuplu maxim iti asiguri performanta (putere) scazuta, consum crescut, uzura la motor!

numai bine!
KeO
Posibil corpul clapetei de acceleratie sa fie murdar. Cred ca mergi usor subturat, si se fac depuneri pe clapeta.
sebi_pop
Am fost la service cu ea. Baietii de acolo au scos benzina din rezervor, au curatat rezervorul si pompa de benzina. Intradevar erau niste mizerii pe acolo prin rezervor. De atunci merge bine nu am mai sesizat sa faca fenomenul asta.

Multe mizerii se mai vand si la peco-urile astea...Pe langa ca dai o groaza de bani pe carburant, mai primesti si gunoaie...
nikuniku
daca alimentezi de la statii necunoscute,de prin sate si comune uitate de lume,atunci vei primii in loc de benzina un mare tomberon de gunoi
alimenteaza de la o sursa(benzinarie)sigura
Cristi1980
nu degeaba dupa anii 90 radmasa.gif ,cine avea dacii 13xx sau orice carburata, se foloseau dresuri de femeie la alimentarea de la peco excl.gif
aviz celor patiti cu gunoaie biggrin.gif
sebi_pop
QUOTE(nikuniku @ 23 Mar 2014, 16:42)
daca alimentezi de la statii necunoscute,de prin sate si comune uitate de lume,atunci vei primii in loc de benzina un mare tomberon de gunoi
alimenteaza de la o sursa(benzinarie)sigura
*



in perioada aia cand am patit-o am alimentat numai de la o benzinarie Rompetrol. Si ca sa ii fac putina "reclama" pentru oradeni, este Rompetrol-ul din Calea Aradului inainte de iesirea din oras. Nu de alta dar discutand cu unu cu altu despre problema, am auzit ca multi au avut neplaceri dupa ce au alimentat de la benzinaria asta...

Acum alimentez de la OMV .....
vladut88
Am alimentat si eu odata anu trecut de acolo si masina se simtea ca nu trage cum trebuie
nikuniku
probabil una din vechile statii de benzina(din inainte de 89)in care nu sa investit ci sa vrut profit instantaneu
si cred ca tancurile(rezervoare) de combustibil au pamant in ele
vladut88
De rezervoare nu stiu ce sa zic , dar exterioru e renovat , dar daca tankurile sunt de pe vremea lui pazvante atunci e clara treaba de ce e asa
AR-18-MOS
Nici cu Petrom sau OMV nu mi-e rusine când vine vorba de rezervoare.
Deocamdată cele mai bune soluții privind calitatea combustibilului mi se par Gazprom si Socar. Amândouă investind in rezervoare noi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.