Salve,
Daca tot e sa raman impreuna cu prima mea masina, m-am gandit sa-i fac si un jurnal.
Masina am cumparat-o de la un prieten in 2005 la aprox. 50.000km, cu revizie facuta si distributia schimbata, pret vreo 7600E parca.
Momentan masina are vreo 114.000 si pretul de piata cred ca e ceva mai mic decat taxa [aprox. 1500E], asa ca am decis / am fost fortat sa ramanem prieteni
In ciuda necazurilor pe care i le-am pricinuit eu sau la care au ajutat si altii [nu dati masina nimanui] masina inca ma mai suporta si pot spune ca isi face treaba destul de bine pentru varsta ei. Tabla e pe alocuri afectata, vopseaua e cam praf, dar mecanic e inca in grafic.
Inbunatatiri:
- jante Wolfrace Hybrid pe 15"
- folie fata transparenta 73% si spate 50%
- husa piele pentru volan
- add-on de iarna asta - Rombat Premier 75Ah/750A
Audio - dupa "n" schimbari - nebunia e tot acolo:
- HU - Clarion DXZ778RUSB
- componente fata - Hybrid Audio I61-2
- amplificare activa 5 canale tw + medii + sub - Audison LRx 6.9
- subwoofer - JL 10W6 in cutie BR
- ceva "fire" de sudura 0AWG [50mm]
- insonorizare cu Dynamat Extreme in portierele fata si capota portbagaj
Poze de cand imi era mai draga - de abia ii luasem jante, era pe undeva prin 2006
Poze actuale, cu "sor'sa" - asta e de week-end si concedii, renou' a ramas calul de bataie:
Treburi care ma "deranjeaza", fara o ordine anume - to do list:
- am faruri aftermarket si s-au cam matuit - vreau sa-i pun originale
- A/C-ul inca nu functioneaza, dupa nenumarate incarcari si verificari tot nu am gasit pe unde pierde freon
- clapeta de la recirculare tacane la punerea contactului - nu stiu de unde sa-i scot mufa sa nu o mai aud, ca nu cred ca mai e cazul sa o schimb/repar
- de ceva timp m-am obisnuit sa completez antigel cu apa, se tot "duce" - la fel, nu am gasit vinovatul
- de anul trecut am descoperit probleme la franele spate - tamburii sunt ovalizati, chiar daca am pus saboti noi a iesit doar o carpeala de moment - de cateva zile imi pare roata spate mai infranata
- tot de anul trecut stiu ca mi s-a zis la revizie ca discurile fata nu mai au decat pentru placutele actuale - ma paste un schimb total de frane - ma gandeam sa pun ceva de calitate, dar nu OEM - poate ATE?
- nu se deschide/inchide usa de la sofer din telecomanda - actuator cu probleme
- anul trecut pe toamna cand inca mai era cald se auzea ceva tacanit ciudat ce varia in functie de turatie - la relanti mai preponderent, in ture nu-l mai sesizam, asta cam dupa 1 an de la schimbarea distributiei - fulie alternator / curea accesorii? poate mai rau?
- se mai aude un zgomot cand las putin acceleratia si apoi apas din nou, ca un fel de zmucitura - aia cred ca este bieleta aia anti-cuplu sau anti-basculare? e cumva pe langa cutie?
- a, era sa uit - urasc suspensia spate [daca se poate numi "suspensie"] si felul cum guita la cateva kg puse in spate...
- macaralele de la geamuri - da' cu chiu cu vai le-am mai rezolvat de-a lungul timpului
Astept hint-uri pentru problemele de mai sus. Pentru majoritatea imi trebuie si un mecanic "bun" - are cineva vreo recomandare pentru Bucuresti?
Are cineva detalii despre reviziile "mari" - bujii, lichide [antigel, ulei cutie, servo?, frana], etc...
Am deja pregatite in garaj pentru revizie ulei Elf 10w40 TurboDiesel [numai d'asta i-am administrat], filtre ulei si motorina OEM, mai tre' sa caut un filtru de aer ca cel OEM unde am fost eu costa 70RON si mi s-a parut mult. De asemenea trebuie sa verific articulatiile, a dat firu' ierbii si au inceput sa se auda ceva batai pe la gropi...
Ca un wishlist indepartat - ca sa ma faca sa o plac si mai mult:
- un detailing complet, mai ales interior
- tabla/vopseaua - i-as face un cadou, da' mi se pare prea costisitor... - ceva preturi "bune" pentru o vopsire integrala stie cineva?
- alte jante - daca pica ceva sa-mi placa, ca de astea m-am cam plictisit
- alte scaune, mai altfel, mai confortabile, mai cu sustinere, mai...
- fundal alb la ceasurile de bord [stiu ca am vazut, parca au modele mai noi]
- lumini/led-uri prin bord - de ex. cele de pe la panoul A/C au murit toate
- big3 - sa schimb cablurile principale de curent/masa de la motor cu cabluri mai groase - fita pentru car-audio
- a, tiuning - as vrea un "cozoroc" pentru luneta, unu' mic, gen din ala de la bmw
- o suspensie putin mai ferma
Scuze pentru "pomelnic".
Va salut!
Adi.