Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Corespondenta turatie-viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
x3mytiz
Salut,
Sunt posesor de Solenza Europa din aprilie 2005 si pe deasupra si conducator auto incepator. Masina nu are turometru si as dori sa stiu cam care ar fi vitezele optime la care ar trebui sa schimb intr-o treapta de viteza superioara. Dupa ureche, eu merg cam asa:
cu tr. a II-a pina la ~ 30 km/h;
cu tr. a III-a pina la ~ 50 km/h;
cu tr. a IV-a pina la ~ 70 km/h dupa care trec in treapta a V-a.
Impresia mea e ca merg cam subturat.
Va rog sa-mi spuneti parerea voastra si interesant ar fi sa stiu daca se poate defecta ceva din cauza functionarii subturate a motorului.
Va multumesc!
driver
QUOTE(,24 Sep 2005, 20:40)
Viteza în kmph  la 1000 rpm:
Logan I:7,24 ; II:13,18 ; III:19,37 ; IV:26,21 ; V:33,94
DSN    I:7,46 ; II:13,54 ; III:19,97 ; IV:27,02 ; V:35        Cred că Solenza e între ele.
*



pt restul intrebarilor iti recomand lectura pe aici...
toto
mai adauga 10 km/h la fiecare si e ok
x3mytiz
Multumesc pentru raspuns amandurora dar si celor ce (eventual) se vor osteni sa citeasca postul!
Forumul este foarte interesant, din pacate eu l-am descoperit (intamplator) doar ieri, cand m-am pus in fata calculatorului pe la 15:30 si nu m-am putut ridica de pe scaun decat cu greu pe la ora 21 si asta doar pentru ca a trebuit sa plec de acasa...
Toata stima mea celor ce incearca sa ajute si impartasesc din experienta lor si celorlalti! worship.gif
i96nds
Regula mea standard de schimbat vitezele este
20/40/60/80. Asta asigura un mers pensionaresc dar si cu zgomot cat mai redus in masina si consum acceptabil.

Insa daca e necesar folosesc in depasire tr a II-a pana la 60 Km/h, treapta a III-a pana la 80-90 Km/h si treapta a IV-a pana la 110 Km/h.

Deci vitezele se schimba adaptat in functie de situatie. Trebuie sa mergi mai turat daca ai nevoie de acceleratie rapida.
oboman1980
Eu schimb vitezele cam asa:
a II-a ~ 35 km/h;
a III-a ~ 60-65 km/h;
a IV-a pina la ~ 80-85 km/h
a V-a >80-85 km/h.
robert.s
QUOTE(toto @ 7 Oct 2005, 20:36)
mai adauga 10 km/h la fiecare si e ok
*



Ok pentru ce ?
Ar trebui sa intelegem ca e ok sa schimbam a V-a la 45 km/h ?

Omu' a intrebat la ce viteze e cel mai recomandat sa schimbe treptele de viteza ...
i96nds
Sa nu ne facem ca nu pricepem.

Cel mai simplu e asa: (repet...)

Folosesti :
treapta I intre 0 si 20 Km/h
treapta II intre 20 si 40 Km/h
treapta III intre 40 si 60 Km/h
treapta IV intre 60 si 80 Km/h
treapta V peste 80 Km/h.
meserie2006
putin off topic
oare la solenza diesel cum e cel mai corect?

eu schimb:
I 0 -- 20
II - 20 -- (35) 40
III - (35) 40 -- 55
IV - 55 -- 80
v- 80 ---

Iar cand merg in croaziera , turatia masinii cam 2000-2500
johnsws
la solenza diesel se schimba tot ca si la solenza pe benzina. observi doar ca viteza la care schimbi tu este cam aceeasi cu cea indicata de i96nds. si cu care sunt total de acord prin oras sau la un mers normal, insa uneori pot fi si depasite, (ex. a III-a merge lejer pana la 70-80 kmh, poate chiar si 90 daca vrei insa n-are rost) difera in schimb turatia la care ai 50 kmh de exemplu la diesel ai 2200rpm, iar la benzina cam 2800 in treapta aIII-a. un inginer de la dacia imi spunea ca nu exista reteta perfecta pentru schimbat vitezele, tocmai de aceea nu se mai dau in manualul masinii limitele de viteza la care sa schimbi treapta. in general eu cred e bine sa schimbi cam cu ~500 rpm peste cuplul maxim al masinii respective.
b64chr
QUOTE(i96nds @ 10 Oct 2005, 14:50)
Sa nu ne facem ca nu pricepem.

Cel mai simplu e asa: (repet...)

Folosesti :
treapta I intre 0 si 20 Km/h
treapta II intre 20 si 40 Km/h
treapta III intre 40 si 60 Km/h
treapta IV intre 60 si 80 Km/h
treapta V peste 80 Km/h.
*


Da' tu histerezis n-ai? Schimbi la aceeasi viteza si cand treci intr-o treapta superioara si cand retrogradezi intr-o treapta inferioara? Si daca mergi cu o viteza intre 79 si 81Km/h schimbi IV-V intr-una?
Daedalus
Eeee si tu acum. La 80 la ora spre exemplu daca stii ca mergi constant si ai de gand sa o calci tare pentru o depasire sau pur si simplu, e recomandabil sa mergi cu viteza a 5-a. Dar cu a 4-a poti merge si la 140 daca ai chef sa o calci sa il intreci pe unu sau mai stiu eu ce.
Eu as intreba mai degraba cum e bine la plecarea de pe loc, in sensul ca de multe ori merg cu a 1-a pana la 3000 fara sa o calc repede, dar sa fie lunga, ca atunci cand bag a 2-a sa nu trebuiasca sa o fortez cand e motorul subturat. Desi daca merg cu viteza relativ mica in viteza a 2-a si incep sa o calc parca se duce mai bine, are un cuplu mai bun. Deci daca e de mers lejer, in acceleratii lente, sunt bune schimbarile din primul post de aici, altfel se adauga acei 10km/h mentionati care fac obiectul unui mers normal, fara ca motorul sa fie subturat sau supraturat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.