Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Evenimente Off-Road in Romania si nu numai!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
adailton_ms
Salutari,
Cu bunavointa moderatorilor, deschid acest nou topic, care se vrea a fi un "colt" unde sa putem posta poze, impresii, detalii organizatorice, despre fenomenul off-road in Romania, un fenomen care pur si simpul din punctul meu de vedere, nu numai ca prinde aripi, dar se pare ca el s-a "nascut" direct cu ele, Romania, fiind cadru ideal, deocamdata, pentru desfasurarea unui Campionat National in toata regula, tara noastra fiind se pare, singura din UE care gazduieste un asemenea eveniment sportiv.
Inca trebuie sa ne bucuram ca legislatia nu ne interzice intrarea in padurile si tapsanele unuia sau altuia, imbogatit peste noapte.
De ce aici? Pentru ca Duster-ul este prezent si el cu o echipa de oameni sufletisti, foarte buni tehnic zic eu, in comparatie cu ce li se ofera, oameni dedicati fenomenului, oameni care dau totul in competitie, pentru a reprezenta cu cinste brandul Dacia. Numele lor o sa il aflati pe parcursul anului competitional, alaturi, bineinteles de pozitia si evolutia lor in cadrul CN. O sa fiu un fel de corespondent de razboi...smile.gif)
Alaturi de acest CN, in paralel se desfasoara sub egida FRAS, Cupe, organizate de cluburile locale, la care participa pe langa profesionisti si amatori, oameni dornici de a da cu masinile lor de pamant, implicit cu banii lor...., dar nu ne intereseaza ce face cineva cu banul lui.

Va urma...

5 Apr 2014, 16:24:
Prima competitie a anului a fost Cupa X3M, organizata de clubul cu acelasi nume din Ramnicu-Valcea. La linia de start nume mari din bransa si utilaje de exceptie. Sunt ferm convins ca si Duster-ul ar fi facut fata cu brio la Standard.
Competitia a fost structurata pe doua clase de dificultate, clasa Standard si clasa Open.
La Open, castigatorii au fost clujenii Lucian Neaga si Marius Pop, nimeni altul decat unul din baietii care au ajuns primii la tragicul accident de aviatie din Apuseni, din iarna. Utilajul..o superba masina cu un motor BMW de 3000 cm si 300 cp:

user posted image
user posted image

La categoria momente frumoase, acest concurent care a trecut prin aer linia de sosire:

user posted image

..dar si domnul Gigi Gavrila, fost angajat ARO, preparator in vremurile acelea la masinile ARO care participau prin lume...acum in lipsa de Uzina ARO, demolata, concurent pe o Toyota, alaturi de steagul national:

user posted image

Alt vitezist:
user posted image

La Standard am remarcat urmatoarele "frumuseti":

ARO Spartana
user posted image
user posted image

Suzuki Samurai
user posted image
user posted image

Suzuki Vitara
user posted image
user posted image

...si altii sau altele smile.gif echipaj feminin

user posted image

Au mai participat:
user posted image
user posted image

Cam asta a fost...sa ne vedem cu bine dupa prima etapa, cea de la Piatra-Neamt
Drumuri Bune!
tavi_ro
QUOTE(adailton_ms @ 5 Apr 2014, 13:35)
Inca trebuie sa ne bucuram ca legislatia nu ne interzice intrarea in padurile si tapsanele unuia sau altuia, imbogatit peste noapte.

Salutare,
Aici nu sunt de acord cu tine. Ai auzit de dreptul la proprietate privata ? Ai auzit de cazul Iovan?
Indiferent de cum s-a imbogatit unul sau altul nu ai dreptul sa ii incalci proprietatea, fie ca e vorba de casa, curte, teren, tapsan, padure. Nici "calare" nici pe jos. Doar cu acordul lui.

Inca o chestie, nu prea faci diferenta intre banii proprii si banii sponsorilor. Pana si la intalnirile voastre unii beneficiaza de diferite compensatii banesti. Eu unul stiu ca daca lipesc un afis pe casa/masina/etc, impus de x sau y sau prin intelegere cu firma careia ii apartine afisul acest lucru se plateste de firma respectiva.

Deci si in aceste concursuri nu toata lumea scoate banu din buzunarul propriu.

Oricum fara sponsor nu prea faci fata in concursurile de acest tip din cauza costurilor mari de intretinere ale masinilor.

In rest cel putin pentru mine e un topic fain. Astept si poze cu dustericiurile din competitii.
PS: Aveti maine grija de voi ca se anunta conditii vitrege...
adailton_ms
Salutare,
Prin muntii lui Hogas, in jurul Petrodavei, in tinuturile de odinioara ale Dacilor Liberi, a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute prima etapa a CNOR.
La start au fost prezenti, cam tot ce are lumea off-road-ului romanesc mai bun in acest moment. A fost prezent si Costel Casuneanu, care a reusit sa isi faca masina zob, dupa care, nervos, nu a lasat pe nimeni sa faca o poza. Motivul:reclama negativa, datatoare de barfe prin ziare, pentru fiul celui ce construieste autostrazi in Romania...sa trecem peste si sa revenim la Duster-ul nostru, care a avut o companie selecta, as spune ca de obicei la acest nivel: o armata de Patroale, un regiment de Pajero, neintrecutele si rapidele Vitare, Samuraie si Jimny, masivele Jeep-uri si Toyote..
Dupa un start reusit in prima zi, din spusele organizatorilor, s-ar fi intors in oras sa realimenteze, dar revenirea in traseu nu a mai fost cu noroc, dificultatea traseului de la Standard, punand capat aventurii echipajului Duster 4x4 Everyone pe meleagurile moldovene. Prima zi a fost terminata pe roti.
Pentru mine ramane regretul de a nu ii putea urmarii la fata locului.
Legat de Duster, se pare ca toata lumea de la Dacia(Renault) se incapataneaza sa pastreze masina(ile) la niveluri foarte scazute de echipare, in raport cu nivelul in crestere continua a traseului pentru clasa Standard. Este foarte adevarat, ca nu stiu cate masini, care participa etapa de etapa, mai vin cu dotarile cu care ies pe poarta fabricii.
In ritmul acesta, ritm continuat inca din toamna, reclama se va transforma in antireclama pentru simpaticul nostru Duster... sad.gif
Eram curios, si cred ca Duster-ul ar fi avut ieri o sansa buna la Trial-ul clasei Standard. Speram ca la Odorheiu-Secuiesc sa avem parte de o participare superioara.
Cateva poze:

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

In incheiere nu pot sa nu remarc inca odata prestatia de poveste a "salvatorilor" de la Cluj, Lucian Neag si Marius Pop, care au castigat locul 1 la Clasa Open General,Locul 1 la Trial Clasa Open si locul 1 la Trial clasa Extrem, cu a lor masinuta cu un motor BMW, dupa unii 3000 cm, dupa altii 5000 cm, smile.gif, dar sigur 300 CP.
Sa ne vedem cu bine si pana atunci, vorba unora din bransa, Drumuri Bune, Drumuri de Poveste alaturi de Duster!
tavi_ro
Salutare.
Se pare ca marketingul de la Renault(Dacia) a cam dat-o in bara. Faptul ca incearca sa creeze o impresie (falsa dupa parerea mea ) de genul, iau un Duster de pe banda de fabricatie, il dotez cu ceva cauciucuri mai agresive, ceva scuturi, troliu, suspensii inaltate, deci cu cheltuieli minime, si il arunc in off-road alaturi de patrol, suzuki,etc, in ideea ca e mai bun sau "pe acolo", nu prea (mai) reuseste. Zicea cineva ceva de extrem ?
Totusi Dane daca ai informatii referitoare la ce s-a intamplat (cedat) te rog sa le expui.

Aici cel putin nu cred ca cineva va face afirmatii de genul "Asa ca, ar fi bine sa nu ne dam cu parerea (sportul national) in materie de ce si cum ar trebui dotate masinile pentru campionat/curse".
Ce ziceai Daciane de conversatii interesante? E o intrebare pur retorica, nu e cazul de raspuns.

Parerea mea ar fi ca Renault sa scoata banu' si sa echipeze Dusterele alea de competitie asa cum trebuie si cum ar face cinste unei firme atat de mari. Pacat de talentul si ambitia pilotilor.
adailton_ms
Salutare,

In primul rand, asa cum am mentionat si dincolo, ceea ce am expus sunt pur si simplu parerile unui suporter, al unui pasionat de fenomenul off-road. Pentru mine poate Duster-ul sa nu termine nici o etapa, pentru ca tot preferatul meu va ramane.
Motivul abandonului il stiu, nu are nici o legatura cu calitatile tehnice prezente sau viitoare asa ca nu voi intra in amanunte.
Dincolo, pe celalalt forum, unul dintre motive a fost spus chiar de moderator si are dreptate.[U]
Apoi, ca sa intelegem abandonul masinii, trebuie sa ne intoarcem putin in timp, in urma cu cativa ani, cand Duster-ul, acum nu stiu daca va vine sa credeti sau nu participa la Open(clasa de mijloc ca si dificultate).
De atunci pana acum, nivelul competitiei organizate in Romania a crescut foarte mult.
Din punctul meu de vedere, standardul nu mai e standard, merge vertiginos spre "open", iar open-ul parafrazand un pilot dezamagit de la Piatra-Neamt, care credeti-ma are "masini de masini", spunea ca openul este "soft extrem", iar de extrem, ce sa mai zici cand la Piatra-Neamt s-a coborat pur si simplu pe o cascada, masina fiind tinuta de copilot prin intermediul unei sufe, infasurata in jurul unui copac..
Concluzia mea, dupa ce am stat de vorba cu mai multi din bransa: Dusterul face fata cu brio unui traseu de standard, clasic, dar in conditiile in care firma mama nu echipeaza masina mai "curajos", iar dificultatea traseului creste si fiecare club care organizeaza etape de campionat vrea sa se intreaca pe sine in gasirea unor trasee cat mai dificile si mai "atragatoare", masina asta nu va reusii sa termine o etapa, pentru ca in momentul de fata aicea suntem, la stadiul de termina o etapa.
Restul e "bucatarie interna".....lipsa unui echipaj permanent pe masini, cazurile Sarata-Monteoru si Odorhei
Apoi, oamenii sunt voluntari, merg cand pot, dar e un club si trebuie sa reprezinte acel club cu mandrie, .....si talente au destule in echipa, oameni extraordinari cu care am avut norocul, zic eu, sa stau langa ei, sa ma pozez cu ei smile.gif sau chiar unul dintre ei sa imi fie..copilot
Sper cu aceasta ocazie sa nu se supere pe mine, dar asta e realitatea momentului.
tavi_ro
Dane, pe masura ce tehnologiile avanseaza, materialele din care sunt facute componentele care suporta eforturi uriase devin mai de calitate, puterea motoarelor, cuplurile din ce in ce mai mari, compozitia si profilul cauciucurilor moderne imping performantele si rezistenta masinilor de competitie tot mai sus.
E normal ca si traseele sa devina din ce in ce mai grele. Hai sa nu comparam ce a fost acum 5 ani cu ce este acum. Referitor la cel mod am comentat doar faptul ca mi se pare complet deplasat ca sa nu zic ceva "usturator", sa interzici membrilor unui forum sa aiba pareri referitoare la echiparea unei masini de competitie. Nu am comentat faptul ca traseul e mai mult sau mai putin greu, si aici ii dau si eu dreptate. Daca voi sunteti de acord cu politica "totalitara" nu aveti decat. Eu unul nu mai am chef sa ma intorc la vremurile "glorioase", iar libertatea de exprimare am castigat-o cu greu. Dar am deviat de la subiect.
Deci eu unul ma astept la trasee din ce in ce mai grele si mai spectaculoase pe masura masinilor moderne.
Asa cum am zis, si poate si voi daca va dati cu parererea mai multi, se mai schimba ceva in bine, poate si pilotii si copilotii de la Renault/Duster or sa aiba doar de castigat, si or sa aiba masini mai bune si mai rezistente pe masura vremurilor in care traim. Daca nu...fiecare e liber sa aleaga !!
IRONICK
si un trabant se descurca bine in off-road daca ii pui suspensii mai inalte si niste cateva tevi pe post de cardan si axe
tavi_ro
Eu unul nu stiu care a fost motivul abandonului, din cauza asta am intrebat, dar faptul ca a fost traseul mai greu decat unul standard nu mi se pare un motiv bun. Traseul a fost acelas pentru toti participantii, si unii (mai multi) l-au terminat. Daca motivul invocat chiar era real (greutatea prea mare a traseului) atunci nici unul din particpanti nu avea sanse sa il termine. Deci, care e realitatea, si de ce asa putina transparenta ? Chiar sunt curios ce motiv se invoca daca masina nu avea chiar nici un fel de probleme, si facea fata cu brio la acest traseu. Factorul uman sa inteleg ? Parca nu imi vine sa cred asa ceva.
Deci ?
adailton_ms
Eu imi doresc doar atat....sa vina in campionatul nostru un Duster cu un sfert din dotarile celor care au participat la Dakar. Asta vreau...si sunt ferm convins ca s-ar putea.
Apoi, din cate stiu eu, s-a incercat formarea unei competitii, ceva de genul Cupa Dacia Nova, cum era mai demult, cred ca asa se numea, care sa poarte numele de Cupa Duster.
Nu s-a reusit din pacate. Cred ca ar fi fost mai ok intr-o astfel de competitie, cu masini relativ egale ca si dotari.
adailton_ms
Salutari tuturor!

Odorheiul Secuiesc a fost gazda etapei a treia din Campionatul National de Off-Road 2014. Desfasurata prin padurile inca foarte bogate din jurul orasului, competitia a beneficiat de o vreme superba, trasee frumoase si foarte multi spectatori, printre care si noi...smile.gif
Spre marea mea bucurie, am reusit sa racolez pentru acest eveniment inca trei persoane, astfel incat, alaturi de mine si sotia mea, in Duster-ul care pleca spre Odorhei, sambata dimineata sa fim 4 persoane, dornice sa vada inclestarea masinilor.
La fata locului am facut jonctiunea cu inca o persoana, am facut rost rapid de coordonatele primului check-point pentru Standard, astfel incat la ora 11, imediat dupa startul din a doua zi asteptam cuminti Duster-ul din concurs, pentru a-l saluta cum se cuvine, mai ales, ca in prima zi de concurs a avut o evolutie buna, terminand traseul aferent primei zile. Numai ca Duster-ul nu a mai venit, ramanand undeva in inima padurilor harghitene, fiind scos cu greu de acolo de o masina de interventie...in fine, abandon tehnic...smile.gif
Gasca:

user posted image

Ce mi-a placut totusi la Duster-ul meu...: intre check point-uri ne urcam in masina si cu ajutorul coordonatelor GPS, am facut si noi, o cursa a noastra, pe drumuri de tara pietruite, pe drumuri forestiere foarte bine intretinute, prin vai umbroase, chiar si prin noroi..asa din check point in check point, 5 persoane plus ceva rucsacele....a fost superb! Ce mai...drumuri de poveste
Despre competitie...las pozele de mai jos sa vorbeasca:

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Urmeaza etapa de la Tg Mures, organizata de clubul de off-road din oras, la Ibanesti, pe Valea Gurghiului, o zona foarte frumoasa, etapa care se anunta mai mult decat interesanta, fiind una din etapele tehnice din CNOR.
Sper ca atunci sa prind in vizorul aparatului foto si un Duster, care alege cel mai bun azimut pentru a termina cursa.
Drumuri bune drumuri de poveste!
quick
faine pozele.
am in plan ca pe 8 iunie sa fiu si eu pe la ibanesti padure...doar ca spectator la trial:D
sper sa gasesc locatia pt ca n-am mai fost niciodata acolo...
adailton_ms
QUOTE(quick @ 26 May 2014, 21:56)
faine pozele.
am in plan ca pe 8 iunie sa fiu si eu pe la ibanesti padure...doar ca spectator la trial:D
sper sa gasesc locatia pt ca n-am mai fost niciodata acolo...
*



Salut,
Poate ne si vedem la fata locului la o socializare pe teme de off-road...smile.gif
In alta ordine de idei, daca nu te descurci te pot ajuta...da un PM, daca ai nevoie.
tavi_ro
Faine poze. Dar si masini adevarate de concurs. Super. Mersi Dan.
quick
adailton_ms hai cu pozele si de la mures(ibanesti)....cu parere de rau nu am reusit sa-ajung....sper ca macar la cluj sa ajung....
adailton_ms
QUOTE(quick @ 9 Jun 2014, 19:41)
adailton_ms hai cu pozele si de la mures(ibanesti)....cu parere de rau nu am reusit sa-ajung....sper ca macar la cluj sa ajung....
*



Salutare tuturor!
..da, intr-adevar am ramas cu restanta de la Ibanesti Trophy cum plastic imi place sa denumesc etapa organizata de clubul de off-road din Tg Mures.
La aceasta etapa, Duster 4x4 Everyoane nu a participat, alegand din cate se pare o competitie de "ralyraid" care s-a desfasurat in Romania, mai precis Baja Romania, organizata undeva in zona Cavnicului. Ramane intre noi smile.gif, dar alegerea a fost mai mult decat inteleapta, deoarece etapa de la Ibanesti, Jud Mures, a fost o etapa "canibala", traseele din zona distrugand la propriu multe masini si echipaje cu pretentii. Baietii au o faima "proasta" cu traseele pe care le fac pe Valea Gurghiului..smile.gif
Ca si o concluzie, in primele trei etape, Duster-ul nu a reusit sa termine nici o etapa sad.gif
Despre mine, pot spune ca am reusit sa surprind una dintre cele mai bune ipostaze, intr-o fotografie realizata de mine la o competitie de off-road. Nu stiu ce parere veti avea voi, dar mie mi-a placut

user posted image

Bun...concursul a facut multe victime, dar a avut si multi eroi. Unul dintre ei, a fost echipajul Pink Panther Team, condus de portughezul Pedro Pamplona Pizaro Pinto, un conchistador, ratacit pe meleaguri transilvanene, la Cluj, membru Transilvania Off-Road:

user posted image
user posted image

Echipajul Ghe-o...mult prea mare pentru probele de trial extrem, proba castigata de un echipaj din Ungaria pe o masina UAZ, CU UN TIMP DE 1 MIN SI UMPICUT...superba evolutie, usor, sprinten si puternic, dar doar la trial, la general fiind mult sub jumatatea inferioara. Pana una alta, Ghe-o:

user posted image

Patroalele mari, greoaie, dar puternice, au facut din nou legea la standard:

user posted image

Toyota de la Piatra-Neamt, chiar daca are numar de Gorj
user posted image

...si vecinul meu, cu o superba Vitara:

user posted image

user posted image

Cam asta a fost...o zona superba, muntii Gurghiului, cu paduri inca nesfarsite, in care am cautat ursul, dar pe care inca nu il gasesc:). In luna iulie, sper sa ajung intr-un bivuac, in mijlocul padurii, unde sa stau vreo cateva zile pentru a surprinde unul dintre cele mai impunatoare mamifere din Europa, un adevarat simbol pentru natura Romaniei.
Pana atunci....obisnuitul Drumuri Bune, Drumuri de poveste....eu ma bucur din plin de ele smile.gif


PS:


Grupul Carpatin "Pietrosu", undeva pe Valea Ilvei Mari, dupa o incursiune de 25 km pe drum forestier, cu 7 persoane in masina si portbagajul plin stup smile.gif, la poalele Pietrosului Calimani, 2100m, dupa un traseu si o expeditie superba de 10 ore:

user posted image

tavi_ro
Super tare. Adrenalina pura. Faine poze. Dane de ce nu participi si tu? Ca ai cu ce.

PS: Eu nu am cautat ursu, m-a gasit el pe mine. Noroc ca era "cumsecade". E periculos si imprevizibil.
Vad ca aveti si oameni mai in varsta in grup, au tinut la mers pe jos 25 km ?
adailton_ms
QUOTE(tavi_ro @ 19 Jun 2014, 07:37)
Super tare. Adrenalina pura. Faine poze. Dane de ce nu participi si tu? Ca ai cu ce.

PS: Eu nu am cautat ursu, m-a gasit el pe mine. Noroc ca era "cumsecade". E periculos si imprevizibil.
Vad ca aveti si oameni mai in varsta in grup, au tinut la mers pe jos 25 km ?
*



Au fost doua persoane exemplare ca si comportament, savurand fiecare centimetru de munte. Nu au comentat, au adunat flori si plante, iar la sfarsit, la intrebarea mea de ce nu s-au vaitat...ca altii smile.gif, mi-au raspuns, ca pentru ei, o ocazie similara poate nu se mai iveste, pe cand noi...avem tot timpul inainte...trist, dar adevarat.
De ce nu particip? Pentru ca nu am finantele necesare unui concurs de off-road. E foarte scump pentru mine. Prefer ca de banii astia, sa umblu prin muntii patriei, hoinar.
Probabil, anul care vine, la o etapa de cupa sau prieteneasca pe la Sighisoara, o sa particip. Dar atat....in schimb am reusit duminica sa am o pana, testand fara succes minunata cheie de roti oferita de Dacia, care din ratiuni economice, este facuta dintr-un aliaj de plastilina cu aluat, aceasta indoindu-se in momentul in care m-am lasat mai barbateste pe ea. Noroc cu altii....smile.gif
MuciX
QUOTE(adailton_ms @ 18 Jun 2014, 22:47)
Toyota de la Piatra-Neamt, chiar daca are numar de Gorj
user posted image
*



Giurgiu
adailton_ms
QUOTE(MuciX @ 19 Jun 2014, 14:15)
Giurgiu
*


ohmy.gif smile.gif) corect!
g fan
In perioada 28-31.052015 va avea loc prima etapa de campionat national de off road la Piatra Neamt. Evenimentul este organizat de catre Clubul Sportiv Kamikaze Off Road Team impreuna cu Clubul Off Road Piatra Neamt.
Sper, ca in fiecare an, sa participe si cele doua echipaje Duster.

S-a facut si un reprotajcare s-a dat la DIGI Sport cu evenimentul KAT 2014 (Kamikaze Adventure Trophy)
https://www.youtube.com/watch?v=1XBF5Hbz_qo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.