"In fisa tehnica de la Duster 4x4 (modelul facelift), motor 1.6 benzina 105 CP, apare consumul de 10,4 in oras si 7,0 in exterior".
Specificatia asta o am si eu dar pe Duster 4x4 model "vechi". Acelasi motor.
Consumul declarat nu e real. Daca mergi foarte usurel, mod 2x4, fara acceleratii inutile, sunt sanse sa fii undeva la 10.5-11, in oras. Daca mergi normal consumul creste intre 11 si 12. La un mers mai dinamic creste de la 12 la 15.5. Consumurile au fost realizate in traficul din Ploiesti, oras destul de aglomerat, cu multe stopuri, bumpere, etc. De cate ori am uitat comutatorul pe AUTO (mod 4x4 automat) consumul a crescut cu 0.5-1L/100 km. Asa ca ma cam feresc sa il folosesc in oras. Doar iarna pe zapada, la ploi ceva mai abundente, si in off-road. Modul LOCK (diferential central blocat - (atentie, nu are blocante)) consuma mult si se foloseste in situatii deosebite. Consumul in acest mod e de la foarte mare in sus.
Consumul in afara localitatii mod 2x4. La un mers cu 50km/h constant gen Ploiesti-Valeni de Munte, consumul va fi 6.3. La un mers linistit sub 90km/h consumul va fi in jur de 6.8-7.5. Peste 100 consumul incepe sa cresca substantial. La 4x4 AUTO mai pui 0.5-1l/100km.
De ce, nu stiu. Teoretic nu ar trebui sa aiba influenta, poate injectia e setata altfel in acest mod.
Cu putin (mai mult talent) poate sa mai scazi un pic consumul dar cred ca adormi la volan.
Sper ca te-am lamurit cat de cat.
Uite si consumul meu REAL, pe baza bonurilor de benzina.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/521836.htmlBafta la achizitionare
.