Stefan.A
11 Oct 2005, 12:59
Intra toata masina in vibratie / rezonanta destul de tare pe la 2900-3000 rpm.
asa face de noua iar evacuarea nu are nimic deosebit (nu atinge scut/caroserie nicaieri).
Acum are toba de misloc sparta, insa odata ce o schimb mi-ar placea sa rezolv si probl trepidarii.
Any ideeas?
nope.
Eu dupa ce am scos catalizatorul s-a mai redus din zgomot dar tot exista si e suparator. Din pacate la turatia aia intra oricum in rezonanta si nu cred ca ai ce sa-i faci.
Stefan.A
12 Oct 2005, 11:20
Bine da' la vechea berlina (din '99, deci nu foarte veche), ope carb si fara catalizator nu aveam probl asta.
E ceva ce vine odata cu injectia pe berline?
QUOTE(Stefan.A @ 12 Oct 2005, 11:20)
Bine da' la vechea berlina (din '99, deci nu foarte veche), ope carb si fara catalizator nu aveam probl asta.
E ceva ce vine odata cu injectia pe berline?
DA....la cele cu carburator nu prea am intalnit problema asta...DAR multa lume se plange ca si tine la cele pe injectie...
Alex2k4
12 Oct 2005, 21:23
Injectia nu are nici o problema.
Dar rezonanta la 3000 se pare ca e o buba comuna. Si a mea face la fel asa ca nu prea ai ce sa-i faci. Eu am schimbat intermediara si finala si tot degeaba. Asa ca trebuie sa te obisnuiest cu zgomotul
cipri20
15 Oct 2005, 10:16
rezonante in mers sau pe loc? scoate sunet de tabla sau ce fel de sunet?
QUOTE(Alex2k4 @ 12 Oct 2005, 21:23)
Injectia nu are nici o problema.
Dar rezonanta la 3000 se pare ca e o buba comuna. Si a mea face la fel asa ca nu prea ai ce sa-i faci. Eu am schimbat intermediara si finala si tot degeaba. Asa ca trebuie sa te obisnuiest cu zgomotul
o ultima problema de offtopic...DE CE la carburatie nu apare rezonanta, daca e cum spui tu ca injecti nu e de vina??? Raspundeti-mi la intrebarea asta...eu raman ferm convins ca e o eroare de proiectare a Daciilor "cu motor cu injectie" cum spune actibildu de pe luneta
La mine nu apare nici un fel de rezonanta..si e pe carburator..
Am o Berlina din '99 pe carburatie. In jurul valorii de 80 km/h intra toata in trepidatii. Cum depasesc aveasta viteza cu aprox. 5 km/h scap de problema. Problema persista indiferent de treapta de viteza (am incercat si cu a 4-a -> 3000 ture si cu a 5-a -> 2200 ture/min). La mine problema tine de viteza masinii si nu de turatia motorului. Cred ca e un femomen de rezonanta care imi face masina sa trepideze. Asa ca problema e prezenta si la unele berline pe carburatie.
nambanidealtceva
31 Oct 2005, 02:43
nu ai ce-i face.. si la mine face la fel... intre 2500 si 2800 de ture (probabil nu indica exact turometrul)... pur si simplu vibreaza motorul.. las-o asa...
SJ-03-WEN
31 Oct 2005, 10:35
...nu vreau eu sa par mai destept ca altii....dar mai echilibrati si voi rotile....mai verificati caucicurile.....aceleasi probleme le-am avut si eu pe un break din 98, pana am cumparat un set nou de cauciucuri....
llaure
11 Nov 2005, 08:46
Taicule, i-am schimbat cauciucurile, tobele, scutul, am antifonat-o, am reglat unghiul de fuga, am echilibrat rotile de nu stiu cate ori, mai am s-o duc la slujba la biserica. La 2500 rotatii urla ca fiara. M-am cam saturat. (break pe injectie). Zicea cineva la un moment dat ceva de un racord flexibil la esapament. N-a mai dat nici un semn de viata.
QUOTE(llaure @ 11 Nov 2005, 08:46)
Taicule, i-am schimbat cauciucurile, tobele, scutul, am antifonat-o, am reglat unghiul de fuga, am echilibrat rotile de nu stiu cate ori, mai am s-o duc la slujba la biserica. La 2500 rotatii urla ca fiara. M-am cam saturat. (break pe injectie). Zicea cineva la un moment dat ceva de un racord flexibil la esapament. N-a mai dat nici un semn de viata.
Da, eu spuneam... aveam și io vibrații pe la 3000... Între timp, m-am lămurit. Așa sînt daciile! Nu mi-am mai pus nici un racord flexibil, cu toate că s-ar putea să aibă un efect vizibil în ce privește vibrațiile.
MAi încearcă și tu să te uiți cum stau tobele, dacă ai tampoanele bune. Eu, de ex, aveam și un tampon de la finală rupt.
Baftă!
Fiorossu
11 Nov 2005, 09:54
Dar daca ar face urat exact la 3000 rpm indiferent daca esti in mers sau pe gol ? Ar cam elimina rezonanta caroseriei din ecuatie, nu ?
a mea face si pe loc si in orice treapta de viteza, deci poate sa fie doar evacuarea (mi-a zis si mie un mecanic ca asta e si ca nu am ce sa-i fac), prinderea motorului pe caroserie (tampoanele pozitionate prost) sau motorul in sine (desi nu prea vad ce-ar putea rezona in el).
La mine tot asa facea si dacia veche (1300), tot la aceeasi turatie.
llaure
19 Nov 2005, 23:53
Ce draku frate, nu-i da nimeni de cap? Nu inteleg, chiar nu exista solutie? Mai am un pic si plesnesc. Cred ca singura solutie este sa o vand. Am la servici trei Dacii cu injectie si nici una nu face asa! Am schimbat absolut tot la esapamente, chiar si tampoanele. Mai am sa schimb catalizatorul, ca asta a mai ramas.
bogdanf_2000
20 Nov 2005, 07:58
QUOTE(Ov @ 11 Nov 2005, 11:20)
a mea face si pe loc si in orice treapta de viteza, deci poate sa fie doar evacuarea (mi-a zis si mie un mecanic ca asta e si ca nu am ce sa-i fac), prinderea motorului pe caroserie (tampoanele pozitionate prost) sau motorul in sine (desi nu prea vad ce-ar putea rezona in el).
La mine tot asa facea si dacia veche (1300), tot la aceeasi turatie.
eu am avut una noua pe injectie pe care am vanduto si una veche pe care o mai am .
aia noua intra in rezonanta si la un drum lung e nasol de tot.
cred ca era de la tamponul de la toba spate care la dacia veche e altfel(adica toba nu e fixa ci e prinsa cu 2 inele de cauciuc de caroserie). asta e parerea mea. ca mi s-a intamplat sa raman fara toba spate si nu mai era nici o rezonanta desi zgomotul era oribil.
walleye
21 Nov 2005, 09:43
QUOTE(llaure @ 19 Nov 2005, 23:53)
Ce draku frate, nu-i da nimeni de cap? Nu inteleg, chiar nu exista solutie? Mai am un pic si plesnesc. Cred ca singura solutie este sa o vand. Am la servici trei Dacii cu injectie si nici una nu face asa! Am schimbat absolut tot la esapamente, chiar si tampoanele. Mai am sa schimb catalizatorul, ca asta a mai ramas.
daca ai tampoanele in stare buna si face si pe loc si in mers atunci raspunsul este evacuarea. schimb-o pe toata (ma rog, minus galeria si teava aia groasa de fier). dupa ce am schimbat-o la a mea s-au redus simtitor zornaielile si zbirnielile. acum, la un an si 8 luni dupa operatie incep sa revina.
alte cauze (adica au zornait pe a mea si le-am rezolvat):
- radiator (atingea caroseria si vibra)
- filtrul de aer (idem)
- capota (nu mai am tampoanele alea de cauciuc)
- tirantii de la bara anti-ruliu (varza)
- tampoane motor
- tampoate cutie (troncanituri)
- voletii de climatizare
- diverse alte chestii din bord
mariusCYP
23 Nov 2005, 11:43
QUOTE(SJ-03-WEN @ 31 Oct 2005, 10:35)
...nu vreau eu sa par mai destept ca altii....dar mai echilibrati si voi rotile....mai verificati caucicurile.....aceleasi probleme le-am avut si eu pe un break din 98, pana am cumparat un set nou de cauciucuri....
degeaba si eu lafel am cumparat toate cauciucutile noi marca Madator 165/13 dar tot face vibrati la 3000 ture si nimik nu seschimba si am pus tot noi tampoanele motorului.
Baieti, cind ii dati de cap sa ma anuntati si pe mine! Renaultul meu face la fel, doar ca intervalul de turatii este intre 2400 si 2600 rpm, indiferent daca masina e pe loc sau in miscare. Evacuarea e noua, cumparata de la Bosal, schimbata de la catalizator spre finala. Acu' ma gindesc sa-i cumpar tampoane de motor si de cutie desi sunt sigur ca n-au nici o legatura cu problema mea.
llaure
27 Nov 2005, 21:20
Am schimbat tot, cu exceptia catalizatorului: toba intermediara, teava de legatura, toba finala, tampoane, am etansat cu kit special toate imbinarile esapamentelor, am schimbat filtrul de aer de 2 ori. In plus, grunduit, antifonat, bagat ceara speciala plus vasilina in toate gaurile si panourile, siliconat imbinari. Cumparat si schimbat anvelope, plus echilibrat. Absolut nici o schimbare. De la 2600 rpm urla de te 'ndoaie. Dupa 3000 rpm scade un pic din intensitate, dar urla in continuare. Imi vine sa o exorcizez (adica sa ma pun cu paru' pe ea).
cutia, daca o sa dati vreodata cutia jos, din diverse motive, veti observa ca nu se mai aude asa
normal, ca nici nu ne vom mai deplasa
QUOTE(Ov @ 28 Nov 2005, 09:38)
normal, ca nici nu ne vom mai deplasa
QUOTE(Marty @ 23 Nov 2005, 11:51)
Renaultul meu face la fel, doar ca intervalul de turatii este intre 2400 si 2600 rpm, indiferent daca masina e pe loc sau in miscare.
Nu mai zice nimeni nimic ?
einstein1984
8 Dec 2005, 22:40
Pur si simplu rezonanta. La o anume turatie se atinge frecventa critica. Rigidizati caroseria sau folositi antifonare.
sobolanu
8 Dec 2005, 23:32
Si eu am o belina pe perfuzie din 2000. A mea face de cand am cumparat-o sau mai bine zis dupa 800 km. Am vorbit cu cei de la service si mi-au zis ca e de la cutie. E o piesa care se uzeaza si face zgomot. Nu face si cand stati pe loc si fara sa apasti ambreajul? Unul mic de tot dar suparator. Cand apasati ambreajul nu mai facel. Mai incercati ceva: duceti-o la aceea turatie in care face si schibati viteza (in sus). Nu intra mai greu, adica nu simtiti ca vibreaza cutia si nu mai intra tija cum trebuie?
marius1307
9 Dec 2005, 08:23
Salutare.
Si eu am aceeasi problema, am postat destul despre probleme daciei pe injectie si am ajuns la o concluzie finala :
- antifon la greu la motor, in interior, in exterior, presiune egala la toate rotie, un control la geometrie si cam atat...
- daca nici dupa toate acestea nu sunteti multumit, cred ca trebuie sa mergeti la targul de masini...
Cand am schimbat tampoanele la motor 1300 m a intrebat la magazin ce tip vreau ca sunt unele mai noi si mai mari pentru berlina.
Ce vreau eu sa stiu ,tampoanele astea model nou sunt mai bune si ce trebuie sa mai schimb la 1300 ca sa pun tampoane d astea?
HackSaw
28 Dec 2005, 09:31
Se pare ca problema cu pragul "psihologic" de 3000 RPM e generala ! Acum de-abia am vazut tema asta...la mine e vorba de un break 97, 50k km , carburator,cutie in 5 care merge ok pana in 3000 si acolo brusc intra in vibratie motorul de zici ca vrea sa sara din loc ! Eu am presupus ca are o problema la arbore/cuzineti, dar asa sa faca toate ??? Vibratia incepe brusc in 3000 indiferent de treapta de viteza si viteza de deplasare.
cipanu
29 Dec 2005, 11:49
aceeasi problema ma urmareste si pe mine de ceva timp.am incercat tot ce am mai citit pe aici si nici un rezultat notabil.problema nu se pune daca e cu carbutatie sau injectie ce cred ca tine direct de starea caroseriei .la daciile ci injectie cred ca au fost niste loturi de tabla mai dubioasa iar la cele mai vechi uzura morala a caroseriei sta la baza acestei rezonante.am doua dacii una din 76 cu aprox 120 000 de km la bord cu moror de 1400 si nu are nici pe dracu la orce turatie iar cealalta din 89 si cu multi multi km pe la 2800-3100 de tr. te scoate din masina.singura chestie pe care poti sa o faci dupa ce parcugi pasii obisnuiti [tamp. cauciucuri genti.......] este cred sa rigidizezi caroseria sa stringi toate suruburile sa reglezi capote portiere toate sa fie tapene si cine stie.....succes.
beginer07
2 Jan 2006, 22:58
La mine trancane la ralanti de undeva din dreapta fatza cum ma uit de la volan. Daca apas ambreiajul disparea zgomotul respectiv. Nobody knows what it is
sobolanu
2 Jan 2006, 23:20
Aceeasi problema o am si eu. Bate ceva din cutie atunci cand nu apesi ambreiajul si se opreste la apasarea ambreiajului. Rog pe cei care cunosc cauza si posibile remedieri a defectiunii sa posteze. Nu vreau sa aud cum ca ar fi de la izolatie, de la suruburi slabite, lipsa ulei ca stiu bine ca nu e asa. Am aflat de la un mecanic cum ca ar fi o piesa care se uzeaza dupa 500 km si incepe sa bata. Care e piesa si ce se poate face? Am avut o dacie din 91 in 5 trepte si nu facea asa. Au pus pe daciile dupa 98 - 99 o piesa f proasta. Care e aceea piesa?
beginer07
2 Jan 2006, 23:52
Am fost si pe la service si pauza, nu stiau de la ce e
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.