Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: F1 2014
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2
RobertRO
Intrucat configuratia circuitului din Shanghai China nu s-a modificat de-a lungul timpului, acesta ofera posibilitatea unei analize interesante privind "evolutia" masinilor de Formula 1 in ultimul deceniu.

2004: fastest lap Michael Schumacher - 1:32.238 (recordul circuitului)
Winner: Rubens Barrichello - 56 tururi in 1:29:26.985.

2014: fastest lap Nico Rosberg - 1:40.402
Winner: Lewis Hamilton - 54 tururi in 1:33:28.338

Concluzii:
- In 2014 o masina de Formula 1 este cu mai mult de 8 secunde mai lenta pe un tur de circuit decat in urma cu 10 ani. Enorm.
- Cu materialul de concurs si regulamentul de Formula 1 din 2004, Rubens Barrichello ar fi terminat cursa din 2014 cu peste 7 minute mai devreme. Ceea ce echivaleaza cu mai mult de 4 1/2 tururi fata de Mercedes+Hamilton in 2014. Sau, cu alte cuvinte, ar fi avut suficient timp sa opreasca la standuri, sa iasa din masina (~ 30 secunde), sa serveasca calm un fast food (6 minute), sa se urce inapoi in masina (~ 30 secunde) si tot ar fi castigat relaxat in fata celei mai bune combinatii masina + pilot din 2014.

Iata de ce tot mai multi sunt de parere ca Formula 1 nu mai este ceea ce a fost. In primul rand, performanta s-a degradat masiv. Iar Formula 1 este in primul rand despre performanta.




Solon
Performanta nu inseamna neaparat depasirea recordului pe tur, astea nu sunt rachete. In F1 nu se mizeaza neaparat pe viteza pura. Sunt mult mai multe tehnologii care se dezvolta in F1.
gabize
Adică F1 e un institut de cercetare? Un laborator?
Prefer viteză pură, adrenalină și piloți adevărați.
Solon
Pai s-a cam terminat cu ceea ce vrei tu. Nu vezi ca multe solutii folosite in F1 ajung la masinile de strada?
Trebuie privita ca o performanta faptul ca dintr-un c.acat de motor, hibrid, folosind ers-ul si bateriile in disperare s-a ajuns la un rezultat mai mult decat satisfacator. In doar 4 curse. Nu zic cat a durat r&D-ul pana s-a ajuns aici. Dar vom vedea ca peste cativa ani si masinile de strada vor avea baterii pentru stocare. Usor-usor beneficiem si noi de tehnologiile din F1. La alta scara, evident.
Viteza maxima nu, ca se sparge motorul. La 4 motoare pe an, ce vrei? Totul e limitat.
Adrenalina.... Adrenalina era când iti pocnea motorul in spinare si scoateai nori albi. Si iesea pilotul sarind de cur. S-a mai intamplata asa ceva? Sau când erai roata la roata cu altul. Acum, pana nu esti sigur 100% ca il arzi cu drs-ul nu il depasesti.
Piloti adevarati...au contracte grele, de imagine, sunt asigurati pentru orice fleac. Si oricum li se spune in casti, ca e mai important sa termini cursa pe locul 24 decat sa te bati sa ajungi pe locul 7, riscând sa iesi in decor.
Acu' pe bune: ce sa faci cu o suta de kile de benzina intr-o cursa? biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(RobertRO @ 22 Apr 2014, 11:39)
- In 2014 o masina de Formula 1 este cu mai mult de 8 secunde mai lenta pe un tur de circuit decat in urma cu 10 ani. Enorm.
- Cu materialul de concurs si regulamentul de Formula 1 din 2004, Rubens Barrichello ar fi terminat cursa din 2014 cu peste 7 minute mai devreme. Ceea ce echivaleaza cu mai mult de 4 1/2 tururi fata de Mercedes+Hamilton in 2014.
*


Argumentul asta e irelevant...

Daca nu ar fi fost tot felul de restrictii puse in calea dezvoltarii masinilor, acum s-ar fi condus niste monstri cu ~2000CP (in mareata era turbo parca treceau lejer de 1500), controlate mai mult de un calculator decat de un sofer (sau no, intr-un raport care ar face momentul actual sa para insignifiant).

Iar alea 8 secunde pe tur sunt irelevante cata vreme toata lumea a fost incetinita cu 8 secunde pe tur. Problema de baza ramane aceeasi, care termina primul, si cum se depasesc unii pe ceilalalti. Aici e deficitul deranjant... diferentele intre masini nu mai sunt de mult atat de mari incat sa poata sustine o amarata de depasire.
RobertRO
QUOTE(bucatzel @ 22 Apr 2014, 14:52)
Argumentul asta e irelevant...
[...]
Iar alea 8 secunde pe tur sunt irelevante cata vreme toata lumea a fost incetinita cu 8 secunde pe tur. Problema de baza ramane aceeasi, care termina primul, si cum se depasesc unii pe ceilalalti. Aici e deficitul deranjant... diferentele intre masini nu mai sunt de mult atat de mari incat sa poata sustine o amarata de depasire.

Nu sunt de aceeasi parere.
Prin reducere la absurd, daca ar primi toti pilotii din Formula 1 Dacii Logan de serie atunci toata lumea va fi incetinita la fel de mult - dar in mod evident cursele respective nu ar fi deloc interesante.
Eu consider ca performanta este un criteriu major in Formula 1.

Oricum, sunt doua curente de opinie greu de conciliat.
Pe de o parte cei (probabil mai batrani) care considera ca regulamentul actual a "stricat" spiritul Formulei 1, in acceptiunea pe care o cunosteam din perioada anilor cca. 1970 - cca. 2010.
Pe de alta parte, cei (probabil mai tineri) care considera ca regulamentul actual trebuie acceptat fara comentarii, iar nemultumitii pot foarte bine sa nu se mai uite la curse.

ali3n_cop
Formula 1 in 2014...SUCKS excl.gif ...si nu exagerez deloc.
gabize
F1 a ajuns ca învățământul românesc: modernizări și schimbări an de an, până s-a dovedit un eșec. Un fiasco.
Diferența e că F1 aduce bani, mulți, acolo unde trebuie. Modificările au un singur rol: eficientizarea eonomică a patronatului și investitorilor. Restul, pleava, e deloc importantă. Se dezvoltă piețe noi de investitori și spectatori, în zonele virgine, unde regulile noi nu provoacă indignare, ei necunoscând alte reguli: Asia și America de Nord.
Apoi, spectatorii europeni ai F1 sunt doar pe jumătate nemulțumiți de noua F1, și în scădere, apărând mereu noi pasionați, tineri, care n-au auzit sau văzut lupte roată la roată a la Prost, Senna, Keke Rosberg sau chiar mai bătrânii Fangio, Moss, Farina. Sau, de ce nu, cei de după '90, Schumi, Hill, Coulthard etc.
b76bgaarh
QUOTE(gabize @ 22 Apr 2014, 16:32)
Kiki Rosberg
*


esti sigur ca nu e Kinki Rosberg?
gabize
KEKE, scuze, din viteză... 052.gif
ali3n_cop
Si Mika oferea ceva spectacol in trecut...mai nou ma uit la Indycar. Ma uitam si inainte dar am avut o pauza de vreo 4 ani.
gabize
Sunt mulți, am enumerat foarte puțini și poate nici măcar pe cei mai importanți.
centurion
QUOTE(gabize @ 22 Apr 2014, 14:15)
Adică F1 e un institut de cercetare? Un laborator?
Prefer viteză pură, adrenalină și piloți adevărați.
*


Viteza pura : ovalul american
Adrenalina : sport extrem, raliuri, dragster etc.
Piloti adevarati : ce inseamna? Ca sa stiu ce exemplu sa dau.

Da, in F1 este foarte mult R&D.


QUOTE(RobertRO @ 22 Apr 2014, 16:54)
iar nemultumitii pot foarte bine sa nu se mai uite la curse.
*


Se uita si cei nemultumiti. Urmareste forumul, amicii tai, colegii de munca etc.
gabize
QUOTE(centurion @ 22 Apr 2014, 19:27)
Viteza pura : ovalul american
Adrenalina : sport extrem, raliuri, dragster etc.
Piloti adevarati : ce inseamna? Ca sa stiu ce exemplu sa dau.
*


De parcă n-ai înțelege la ce mă refer. Au fost vremuri când pilotul scotea untul din monopost, fără să fie restricționat de numărul de motoare pe care le poate folosi într-un sezon, de cantitatea de benzină din rezervor sau debitul acesteia, de numărul de cauciucuri folosit, de... Pricepi, nu? Avea liberatea să lupte pe circuit cu toate puterile, să omoare monopostul dacă asta însemna o șansă la victorie.
Tot în vremurile alea, lupta se ducea roată la roată, indiferent dacă adversarul îți era sau nu coleg de echipă. Pilotul era lăsat să piloteze. Aici intervine adrenalina, era cu adevărat un sport extrem.
Iar despre piloți adevărați... din 1950 încoace or fi fost câțiva, mă gândesc... tongue.gif
centurion
Iar tu chiar nu poti intelege ca acele vremuri "romantice" s-au dus si ca trebuie sa traiesti in prezent? Acum este vorba despre technologie, bani si afaceri. Si, nu in ultimul rand, compromisuri ca sa poti avea constructori dornici de investit in aceste sporturi (F1, WRC, WTCC etc.).
Eu, punandu-ma in locul unui manager de echipa, vreau sa am la sosire ambele masini intregi. Nu am chef sa-mi cheltuiesc bugetul pe nebunia unui pilot de a se lupta pentru o pozitie mai buna. Nu castig acum, nu-i problema. Castig in alta cursa. Cine intelege aceste aspecte financiare, e bine; cine nu, degeaba explic.
Iar de fani F1 nu va duce lipsa. Iar globalizarea acestui sport (dar, pe alocuri, si al WRC si WTCC) demonstreaza ca audienta exista si chiar creste. Din audienta vin banii. Banii merg si la echipe. Este clar cercul?
Inca un lucru: Europa nu mai este de mult timp o piata atractiva in domeniul auto.
gabize
QUOTE(centurion @ 22 Apr 2014, 20:04)
Iar tu chiar nu poti intelege ca acele vremuri "romantice" s-au dus si ca trebuie sa traiesti in prezent? ...
*


Ai citit postarea 232? wink.gif Nu spui nimic în plus față de ce am spus eu.
Faptul că-s nostalgic după vremurile trecute nu înseamnă că nu înțeleg trendul.
centurion
Pe cele mai multe le-am citit printre randuri, inclusiv pe aceea. Mea culpa atunci.

In acest caz, nu ar trebui sa mai comparam cu ceea a fost sau cu ceea ce ne-ar fi placut sa vedem. Acceptam ceea ce avem; stim ca acest compromis ascunde technologie, bani si afaceri; ne bucuram ca inca mai vedem 3 motoristi / 2 constructori in F1 si speram ca pe viitor sa fie cel putin atatia. Idem pentru WRC si WTCC.
gabize
QUOTE(centurion @ 22 Apr 2014, 20:18)
Acceptam ceea ce avem;...
*


sad.gif
Markos
QUOTE(RobertRO @ 22 Apr 2014, 16:54)
Prin reducere la absurd, daca ar primi toti pilotii din Formula 1 Dacii Logan de serie atunci toata lumea va fi incetinita la fel de mult - dar in mod evident cursele respective nu ar fi deloc  interesante.
*


Ba ar fi FOARTE interesante 243.gif

22 Apr 2014, 21:34:
QUOTE(gabize @ 22 Apr 2014, 19:54)
De parcă n-ai înțelege la ce mă refer. Au fost vremuri când pilotul scotea untul din monopost, fără să fie restricționat de numărul de motoare pe care le poate folosi într-un sezon, de cantitatea de benzină din rezervor sau debitul acesteia, de numărul de cauciucuri folosit, de... Pricepi, nu? Avea liberatea să lupte pe circuit cu toate puterile, să omoare monopostul dacă asta însemna o șansă la victorie.
*


up.gif
ali3n_cop
QUOTE(tony-s @ 22 Apr 2014, 21:41)
...e greu de crezut ca va castiga acum audienta cand poti adormi linistit de plictiseala in timpul oricarei curse....
*


Asa e.


gabize, lasa-i pe unii strategi de pe aici sa para importanti cand scriu ei despre noile strategii de marketing, reducere de costuri si alte aberatii. Un spectator adevarat vrea spectacol ci nu strategii de kko si tot ceea ce fac ei acuma din F1. Pana la urma, ma intereseaza doar parerea mea si o expun aici, F1 a disparut iar ceea ce vad acuma la Tv este un "teaser" a ceea ce era inainte, vorba lui Tony "poti adormi linistit"l
tony-s
E distractiv sa vezi cum unii cred ca tehnologiile din F1 se aplica pe masinile de strada si cum sunt convinsi ca au rachete F1 acasa din orice flatulatie de motor. radmasa.gif radmasa.gif
ali3n_cop
Da, cele mai tari exemple erau: posesorii de tigaie "Clio" care isi lipeau sticker cu "Renault F1 Team" radmasa.gif
Markos
Sticăru' ăla face toți banii, la cum s-a vândut.
corbex
Si acum poate fi pus pe Dokker.
GIC
QUOTE(tony-s @ 22 Apr 2014, 20:41)
in USA n-a avut niciodata audienta nici macar pe vremea bataliilor intre piloti adevarati ca Schumacher-Prost,Mansell,Hakkinen sau Alonso....e greu de crezut ca va castiga acum audienta cand poti adormi linistit de plictiseala in timpul oricarei curse....
*


Atunci de ce au fost de acord hamericanii cu o etapa de F1 pe terenul lor? Asa fraieri sa fi fost ca nu au facut nici un calcul inainte daca merita au ba?
ali3n_cop
Texas nu e chiar USA wink.gif. Acolo e vorba despre reclame la lubrifianti auto & shit cool.gif ..de asta au adus F1 la ei.
gabize
SUA e o piață cu oarecare risc. Dacă F1 va prinde, e o vacă de muls. Dar cum la capitolul curse auto stau foarte bine, piața e aglomerată, există și pericolul ca F1 să nu câștige prea mulți fani. Tocmai pentru a atrage "clientelă" vor să introducă (se pare că nu anul acesta) și cursa stradală din NY.
ali3n_cop
ehh, asta este pana la urma. Deja m-am obisnuit sa nu mai vad depasiri in timpul cursei si sa astept strategiile "pit stop" pentru a vedea o devansare. Se numeste "evolutie" radmasa.gif
ali3n_cop
E grav sa te crezi superior si sa faci pe altii "cretini" wink.gif ...
Acuma, habar nu am la cine te-ai referit sau de ce?...dar F1 nu este vreo cultura asa de importanta si asta nu-ti da dreptul sa jignesti pe cei care probabil au mai putine curse decat tine "vazute la tv"...pentru ca in fond si la urma urmei, esti doar un telespectator pasionat si recalcitrant rolleyes.gif
Acuma..putem sa vb despre F1, incepe tu tongue.gif
bucatzel
Am desfacut bucata asta din topicul despre China GP.

Sper ca discutia poate continua pe un ton normal, fara expresii "creative", marea lor majoritate sterse in momentul de fata.
dil
Cei de la Pirelli sunt foarte bucurosi de performantele obtinute in sesiunea de calificari din China cu pneurile intermediare care sunt la fel ca cele din sezonul trecut. Valtteri Bottas a atins in Q3 viteza de 316km/h in conditiile in care pista era destul de uda.

Masinile de anul acesta ar fi mai rapide pe liniile drepte din cauza reducerii apasarii aerodinamice.
QUOTE
The reduced downforce, and therefore reduced drag, of the 2014 Formula One cars have seen drivers hit higher top speeds this season than in recent years. During Sunday's dry race Nico Rosberg hit 336.8km/h (209mph) on the long back straight.
Read more at http://en.espnf1.com/williams/motorsport/story/155475.html


Avand in vedere ca sesiunile de teste sunt limitate, pe finalul sezonului masinile vor fi mult mai rapide decat in debutul sezonului. Timpii vor ajunge sa fie similari cu cei din anii anteriori.
meganus_bicorpus
F1 nu mai este ce a fost nici din cauza restrictiilor impuse de Bernie dar nici calitatea si "deranjul" pilotilor nu mai sunt aceleasi.
Pai Schumi a dat cu masina in Villeneuve (urat gest, dar paional), numai ca sa nu castige cursa...acum asteptam decizii de dupa cursa, iese omul pe 1 sau 2 si dupa dezbateri este trimis la coada clasamentului, depasirile cele mai tari se fac la pit-stop si arta soferiei se vede prin mentinerea locului prins dupa calificari.
Si vine cate un nervos din spate si rupe motorul V6, da din pedale sa incarce si sa descarce bateriile...totul cu atentie insa sa nu consmue prea multa benzina si sa nu polueze prea mult si dupa 20 de tururi observa ca a avansat doau locuri, noroc ca intrase in parapet unul din fata lui!A ajuns F1 sa vorbeasca de poluare si consum de carburant, de parca performanta la cel mai inalt nivel are legatura cu viata de zi cu zi!Sigur si navetele spatiale au fost retrase din uz ca nu mai erau Euro5 si nu se mai incadrau la consum..jalnic !
Schumi avea 30 de meleoane salar la Ferrari si cred ca si-a meritat banii...cei din ziua de azi scot bani asemanatori din reclame la sampon fara matreata si alte zambete la emisiuni auto...care e mai sofer acum?
Priviti Olimpiada, se urmareste dezvoltarea performantelor sportive prin evolutia Omului, mai bine antrenat, mai bine hranit , urmarit de senzori si calculatoare in antrenamente, cu un psihic de fier...totul facut pentru a scade timpii in cursa.La F1 timpii cresc, motoarele sunt din ce in ce mai limitate si restrictioanate si noi suntem uimiti de performantele obtinute!
ali3n_cop
Nu mai vorbi de rau....sunt unii indignati pe aici care vad noua evolutie, numai tu nu vrei sa o vezi.
Scria cineva de timpii pe tur si de faptul ca in loc sa creasca, acestia au scazut in comparatie cu anii trecuti. Unde naiba este inovatia si evolutia daca masinile au devenit mai lente?
Bine, sunt conditionati de multe aberatii (consum, motoare, anvelope) dar asta nu inseamna mai nimic pentru mine. Totul a fost dus la nivel de marketing (bravo lor) dar asta nu inseamna ca sunt obligat sa urmaresc "shaorma cu de toate" pe care ne-o baga ei pe gat, cu forta.
meganus_bicorpus
Inca o data, comparatia cu olimpiada mi se pare cea mai buna, mereu se urmareste imbunatatirea timpilor la nivel de milisecunda, doar in F1 este normal ca prin evolutie sa se piarda 5 secunde...
peste cativa ani cand va concura si motorul de 0.9 si 90 de cai lumea se va mira de ce consmu redus are si nu de faptul ca face turul intr-o ora...pana la urma F1 este un sport legat de viteza??????
meganus_bicorpus
Maine avem F1!...sper sa nu vad iar o parada de masini scumpe, ce defileaza la relanti!
ssilviu
Iar? Te referi la perioadele de Safety Car, nu? biggrin.gif Din păcate depășirile sunt interzise în perioada aia, e normal să se meargă mai încet.
meganus_bicorpus
https://www.youtube.com/watch?v=jS4Dh_EAfJI
Markos
Cica declin alarmant al audientelor.

Briatore da vina pe noile reguli:
QUOTE
Ce avem noi acum nu este Formula 1. F1 este altceva. Multă lume nu se mai bucură de acest sport, pentru că mașinile nu mai fac atât de mult zgomot. Sunt piloți care economisesc carburant, piloți care efectuează doar false depășiri, când flapsul lor este deschis. Piloți care sunt mai degrabă contabili în mașină decât gladiatori.


Ecclestone da vina pe Facebook, Twitter si pe faptul ca oamenii au "multe lucruri la care să se uite":
QUOTE
Vorbeam cu cei de la televiziunea germană RTL. Și îmi spuneau că este surprinzător faptul că în ciuda tuturor eforturilor lor ratingurile TV scad. De ce? Pentru că oamenii au prea mult timp. Folosesc Facebook, Twitter... au multe lucruri la care să se uite.
gabize
Cu toată lipsa de modestie, dar Briatore m-a cam citat... tongue.gif 04.gif
Markos
Aia cu "contabili în mașină" mi-a plăcut. Dacă tot intră românii-n biznăs, io-l propun pe corbex pilot.
gabize
nu-i prea tânăr?
Markos
se coace la volan (n-are AC).
gabize
Dacă-mi face reclamă pe cască, io-l sponsorizez cu energizant de poame bistrițene... smile.gif
bucatzel
QUOTE(Markos @ 11 Jun 2014, 17:59)
Aia cu "contabili în mașină" mi-a plăcut.
*



Pai da, ca toata lumea vrea sinucigasi in masina, ca-n anii '50.

Cat de ciuma aia bubonica a F1, Ecclestone, ala n-are o pensie de papat?
DragosP
Păi nu e el ză big bos?
gabize
QUOTE(bucatzel @ 12 Jun 2014, 11:31)
Ecclestone, ala n-are o pensie de papat?
*


Încă e pe val, implicat în scandaluri de factură sexuală... un tinerel, ce mai! tongue.gif
bucatzel
QUOTE(DragosP @ 12 Jun 2014, 10:51)
Păi nu e el ză big bos?
*



Pai tocmai...
DragosP
Păi și cum crezi tu că pleacă de la cașcaval?
cri8sti
Mort...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.