Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema ac logan 0.9tce
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
tracasan
Masina are 11000 de km si e cumparata in noiembrie 2013. Fiind iarna nu am folosit ac-ul si nu am obsevat pana acum... Compresorul decupleaza la 10-15 secunde sta cateva secunde decuplat dupa care cupleaza iar. cu cat ventilatorul e pe o treapta superioara cu atat sta mai mult timp cuplat. pe treapta 4 decupleaza rar. cuplarea/decuplarea se simte in puterea motorului, cat de rece e aerul s relanti. cei de la dacia spuna ca asa lucreaza el(pareri?).
Mai nou am descoperit ca spre deosebire de motoarele vechi, acesta nu decupleaza ac-ul peste 4000 rot/min si de la turatia aia se aude foarte urat. inca nu am intrebat in service despre asta dar nu mi se pare normal... am patit sa fiu in depasire, aveam vreo 4500 de ture si a cuplat compresorul(decuplase chiar inainte sa intru in depasire). imi este frica sa nu se distruga ambreajul lui. voi ce parere aveti?
IRONICK
bine ai venit in era reducerilor dacia
torquemada
Comportamentul e normal.
Se dezactiveaza.
tracasan
QUOTE(torquemada @ 24 Apr 2014, 21:46)
Comportamentul e normal.
Se dezactiveaza.
*




Si in turatii ridicate? Daca o turez cand e cuplat, e normal sa ramana cuplat sau sa cuplze cand sunt in 4500 rpm?
renaultlag2
COmportament normal din pacate este doar o reducere de costuri.
Ampt
Și din păcate nu este singura! sad.gif
corbex
Ambreiajul nu se distruge, se distruge masina daca nu apuci sa termini depasirea. Fara misto, nu prea e indicat sa initiezi depasiri strinse cu aerul pornit. Decupleaza tu manual aerul, pastreaza-l pentru la vara. Cu geamul deschis sta mai mult decuplat.
roland
Aerul conditionat decupleaza (sau decupla la modelele mai vechi) atunci cand motorul e in sarcina foarte mare, adica acceleratie brusca in treapta 1. Asta sigur.
Nu l-am vazut sa decupleze in alte conditii, la turatii mari, la blana in a 5-a...

Chestia cu cuplat/decuplat periodic... ECO! Dar, cat timp face racoare si instalatia are agent de racire cat trebuie, nu sunt probleme.
torquemada
@tracasan Se decupleaza (in funcție de cuplul necesar/prezent ). Pe de alta parte tu acum mergi cu AC pornit pe 4?, nu de alta dar cu AC pe 1 si distributie aer pe toate evacuarile, in 5 min e deja rece in masina (chiar si vara).

Turatii ridicate 4500rpm? Mergi numai cu a treapta IIa?
IRONICK
QUOTE(roland @ 25 Apr 2014, 09:16)
Aerul conditionat decupleaza (sau decupla la modelele mai vechi) atunci cand motorul e in sarcina foarte mare, adica acceleratie brusca in treapta 1. Asta sigur.
Nu l-am vazut sa decupleze in alte conditii, la turatii mari, la blana in a 5-a...

Chestia cu cuplat/decuplat periodic... ECO! Dar, cat timp face racoare si instalatia are agent de racire cat trebuie, nu sunt probleme.
*


Decuplarea este din cauza ca este alt compresor, cu "ceva" fix, nu mai este cel montat pe Logan 1. La asta cand presiunea, temperatura, ...si alti factori dau cu virgula, decupleaza. Ala vechi isi regla singur cilindreea.
tracasan
QUOTE(torquemada @ 25 Apr 2014, 10:18)
@tracasan Se decupleaza (in funcție de cuplul necesar/prezent ). Pe de alta parte tu acum mergi cu AC pornit pe 4?, nu de alta dar cu AC pe 1 si distributie aer pe toate evacuarile, in 5 min e deja rece in masina (chiar si vara).

Turatii ridicate 4500rpm? Mergi numai cu a treapta IIa?
*



Nu mi se pare anormal ca o masina sa mai ajunga in astfel de turatii... in depasiri deobicei folosesc treapta a 3-a. Nu mi se pare normal sa cupleze cum are el chef... modelele vechi peste 3500 il taiau casa evite supraturarea copresorului(nu cred ca va puteti imagina cum se aude acest compresor la turatii ridicate)
roland
QUOTE(IRONICK @ 25 Apr 2014, 11:11)
Decuplarea este din cauza ca este alt compresor, cu "ceva" fix, nu mai este cel montat pe Logan 1. La asta cand presiunea, temperatura, ...si alti factori dau cu virgula, decupleaza. Ala vechi isi regla singur cilindreea.
*



Mersi!

QUOTE(tracasan @ 25 Apr 2014, 13:54)
Nu mi se pare anormal ca o masina sa mai ajunga in astfel de turatii... in depasiri deobicei folosesc treapta a 3-a. Nu mi se pare normal sa cupleze cum are el chef... modelele vechi peste 3500 il taiau casa evite supraturarea copresorului(nu cred ca va puteti imagina cum se aude acest compresor la turatii ridicate)
*



La loganul meu ph. 1 din 2006, nu decupla peste 3500 rpm. Am mers pe autostrada constant la 4000, vara pe caldura mare si da, face zgomot, dar nu decupla deloc.
torquemada
@tracasan
"Nu mi se pare anormal ca o masina sa mai ajunga in astfel de turatii..." Fara suparare de ce ai luat TCe?!

Turatie ridicata la TCe este orice intre 6000 si 6250rpm(limitare) nu 4500rpm.
Compresorul e diferit fata de vechea generatie.
Treapta de putere a climatizarii, ca si temperatura din climatizare e cunoscuta de BCM(uch), care da informatia prin CAN catre injectie care in functie de necesitati(sarcina) actioneaza in consecinta.

Kojak
Corect, confirm ce spune Roland!
Decupleaza doar la apasare ferma si crestere brutala a turatiilor. Daca se merge constant, chiar si cu 4000-5000rpm, NU decupleaza.
Logan 1 1.4, 2006
P-A-C-O
QUOTE(torquemada @ 24 Apr 2014, 21:46)
Comportamentul e normal.
cicleaza.
*


te-am corectat eu; doar ce ne-a explicat un distins membru mai anu' trecut despre ce e vorba, ca acelasi tip de compresor, ca e si pe VW, ca e mai bine, etc., etc. sleep.gif
torquemada
La prima intrebare: da cicleaza.
La a 2 a intrebare: decupleaza in anumite conditii.
gangara
Loganul vechi era echipat cu compresor cu turatie variabila. Acesta nu cicleaza.
Loganul nou are compresor cu turatie fixa. Compresor mai ieftin insa in nici un caz mai putin fiabil, total din contra.
Legat daca e mai bine sau mai rau. Pai mai putin confortabil, nu neaparat mai rau.
Cine mai foloseste compresor fix in ziua de astazi. Pai aproape toti constructorii auto.
robbie_ro
Taie "turatie" si inlocuieste cu "cilindree".
bloodem
Si pe mine m-a deranjat la inceput functionarea aceasta intermitenta a AC-ului, dar mi-a trecut. Sunt foarte multumit ca e racoare in masina (uneori chiar PREA racoare) si am vazut acelasi mod de functionare, cu decuplari la 10 - 15 secunde, la masini cu mult mai multe pretentii (Toyota Avensis, spre exemplu).
vi_escu
@tracasan
Nu-ti face nervi, asa functioneaza tipul asta de instalatie. Acum e cozonac, pastreaza-te pentru la vara cand o sa mergi cu 10 pe ora in oras la 40 de grade la umbra....
Lord Hades
Bănuiesc că și la motoarele diesel e același comportament al compresorului, dar personal nu am sesuzat niciodată acest aspect.
roland
La fel si la diesel.
Si la Megane... si la Fluence... s.a.m.d.
gangara
QUOTE(IRONICK @ 28 Apr 2014, 13:32)
Asta-i cea mai adevarata inventie!
*



Esti ironic smile.gif sau doar contesti spusa mea?
Lord Hades
Nici la logan nu am sesizat aceste decuplari. Cand opresc ac din buton sesizez instant decuplarea. Dar in rest ... nope.
zfmflorin

Lord Hades - e vorba de logan 2.
Eu asa am inteles.
IRONICK
QUOTE(bloodem @ 28 Apr 2014, 10:25)
Si pe mine m-a deranjat la inceput functionarea aceasta intermitenta a AC-ului, dar mi-a trecut. Sunt foarte multumit ca e racoare in masina (uneori chiar PREA racoare) si am vazut acelasi mod de functionare, cu decuplari la 10 - 15 secunde, la masini cu mult mai multe pretentii (Toyota Avensis, spre exemplu).
*




QUOTE(roland @ 29 Apr 2014, 07:23)
La fel si la diesel.
Si la Megane... si la Fluence... s.a.m.d.
*


gata, s-a rezolvat. asa face la toate si este de bine
se poate inchide topicul
bloodem
Stiu ca incerci sa fii ironic"k", dar nu ai motive. smile.gif

Clar nu este de bine, nu stiu nici cat de rau este, dar certitudinea este ca in acesti 3 ani de cand am masina totul a functionat *aproape* corespunzator pe partea de AC (exceptand momentele in care mi-a scuipat gheata din cauza ca o uitasem pe recirculare radmasa.gif ).

Acum, care este nivelul de uzura la care este supus un astfel de compresor cu cilindree fixa in comparatie cu cel cu cilindree variabila, chiar nu stiu si incerc sa nu imi pun inca problema ca sa nu ma enervez inutil. sleep.gif
P-A-C-O
poti sa stai linistit, ambreiajul de la compresorul de AC este fabricat a.i. sa tina min. 100k km
bloodem
100k kilometri cu AC pornit sau cu el oprit? radmasa.gif tongue.gif
visanm
QUOTE(tracasan @ 24 Apr 2014, 17:42)
Masina are 11000 de km si e cumparata in noiembrie 2013. Fiind iarna nu am folosit ac-ul si nu am obsevat pana acum... Compresorul decupleaza la 10-15 secunde sta cateva secunde decuplat dupa care cupleaza iar. cu cat ventilatorul e pe o treapta superioara cu atat sta mai mult timp cuplat. pe treapta 4 decupleaza rar. cuplarea/decuplarea se simte in puterea motorului, cat de rece e aerul s relanti. cei de  la dacia spuna ca asa lucreaza el(pareri?).
Mai nou am descoperit ca spre deosebire de motoarele vechi, acesta nu decupleaza ac-ul peste 4000 rot/min si de la turatia aia se aude foarte urat. inca nu am intrebat in service despre asta dar nu mi se pare normal... am patit sa fiu in depasire, aveam vreo 4500 de ture si a cuplat compresorul(decuplase chiar inainte sa intru in depasire). imi este frica sa nu se distruga ambreajul lui. voi ce parere aveti?
*



Buna ziua. Nu este nici o problema la compresor. Asa face si meganul din semnatura. Tot Tce.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.