Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce se intampla din 2007?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
albert_md2004
e adevarat ca din 2007 vor iesi din circulatie masinile batrane?cat de batrane?sau doar nu se vor mai putea vinde,dar posesorul uneia o poate tine pana cade efectiv masina?
argon
Nu va iesi nimic din circulatie..au mai fost topicuri de agitat lumea pe aici, stai linistit.
Cea ce intradevar va putea face statul pt a scoate masinile vechi din circulatie vor fi taxele foarte mari pentru masinile non-euro.

Gandeste-te in felul urmator...i-a o Dacie 1310 pe carburatie fabricata in anul 1999..si gaseste diferente fata de una din 1978 ingrijita...amandoua sunt non-euro, si in nici o tara din lume nu se poate interzice circulatia sau vanzarea acestor tipuri de masini.
Kramer
In rromania e o performanta sa gicesti ce legi vor fi in vigoare peste trei luni, iar tu vrei sa stii in 2007?! smile.gif
rtulea
Si unde mai pui la socoteala faptul ca asta ar insemna ca jumate din romani sa circule cu transportul in comun. Pai ce a fost la "revolutie" e pepsi light fata de ce or sa faca romanii la aflarea vestii. mad.gif
argon
Mai e o problema...exista(si in Romania) masini pe carburatie de zeci de mii de dolari, de colectie, care nu au nici o treaba cu normele de poluare.
Daca chiar se va interzice circulatia acestor masini, atunci ar fi bine sa se reintroduca chestia cu numerele pare duminica...si cu benzina limitata pe cartela....

Asa ca topicul asta e total aiurea si e subiect de Flame...
vladimir
Normal ar fi nu sa se interzica circulatia masinilor care au un nr. de X ani sau nu au Euro 1, 2, 3 ,4 5, etc. Nu poti interzice un drept fundamental cel de ,,libera circulatie" (persoane sau bunuri resp. schimburi comerciale). Dar, hai sa fim cinstiti DACA VERIFICAREA TEHNICA OBLIGATORIE S-AR FACE PE BUNE PENTRU TOATE MASINILE, am scapa de 60 % din parcul auto TOT PARCUL AUTO, nu turismele polueaza aerul ci hai sa incepem cu autobuzele din Bucuresti ? Cate gioarse nu sunt in circulatie si mergem cu ele ?
Turismele sunt un pericol pentru siguranta circulatiei, cate Dacii cu tabla curgand nu circula zilnic? Cu tobe fisurate, vai de mama lor SI AU VERIFICAREA IN VIGOARE ! POLITIA CE FACE ? Daca s-ar respecta aceasta (verificarea tehnica) si aici in bucuresti s-ar injumatati parcul auto (tot, nu numai turismele).
Eu am avut o Dacie careia ii faceam verificarea sti voi cum si era un pericol pentru trafic dupa normele europene. NU TREBUIE INTERZIS NIMIC TREBUIE DOAR SA SE APLICE LEGILE (POLITIA SI REGISTRUL AUTO) si treba se rezolva fara batai de cap.
argon
Bine ar fi sa se intample asa..dar eu vorbeam in cazul in care masina e pusa la punct si ingrijita....DAR pentru un comision de 200 de mii de lei, se da ITP la toate cotetzele cu fumalau de 10 metri dupa, doar pe baza cartii de identitate si a talonului...
vladimir
QUOTE(argon @ 12 Oct 2005, 09:36)
Bine ar fi sa se intample asa..dar eu vorbeam in cazul in care masina e pusa la punct si ingrijita....DAR pentru un comision de 200 de mii de lei, se da ITP la toate cotetzele cu fumalau de 10 metri dupa, doar pe baza cartii de identitate si a talonului...
*




OK asta vroiam sa punctez. Sa isi faca treaba cei responsabili de ITP (eliberare si urmarire).
Nu vreau sa supar pe nimeni dar , sincer, o Dacie (pana la Solenza) nu face fata normelor europene de siguranta a circulatiei, ar fi buna POATE in Asia sau Africa. Am avut Dacie berlina, am condus Dacii 10 ani (printre altele) dar sincer daca sunt recunosc ca nu ar trebui sa circule oricat de PUSE LA PUNCT ar fi. Stiti vorba aia NU POTI FACE DIN RAHAT BICI ORICE AI FACE!
body
@vladimir ...ce vorbesti frate ...adica acum daca tu ai avut bani de Logan , un pensionar care are si el o Daciuta veche dar buna ( am vazut o carca de maniaci cu Dacii de statea pisica in coada) nu mai are voie sa circule.....da' de ce ma rog ...ca zici tu sau cum.... mad.gif
argon
exact....Daciile sunt o pasiune pentru mine cel putin...iubesc senzatia, imi iubesc masina...am si un Cielo..si oricand as prefera sa merg cu 1310-cele...are 7 ani, dar o intretin si bag la bani in ea, de artata exact ca si cand a iesit pe poarta uzinei...asta inseamna pasiune....

modedit: nu porni certuri
ashu
Ce sa zic, argumentul ca arata ca in ziua cand a iesit pe poarta uzinei nu prea este in favoarea daciei. Cel putin Daciile produse dupa 1980 si pana la sfarsitul anilor 90, pana sa vina Reno, erau horor din start, de cand ieseau pe poarta uzinei.
Luka
La naiba, Ashule, mi-ai furat ideea biggrin.gif
Inteleg pasiunea pentru un Jaguar, un Aston Martin sau mai stiu ce vechi, dar pt Dacie...... Ma rog, fiecare cu treaba lui, insa exista 2 solutii sa scapam de rable:
1. ITP corect facut
2. Taxe mari

Ambele solutii s-au mentionat anterior si ar fi de un mare ajutor.
SiloS
Poate nu toti au bani de reno laguna II si poate unii chiar vor sa aiba si sa conduca o batranica .
driverx
QUOTE(SiloS @ 12 Oct 2005, 20:35)
Poate nu toti au bani de reno laguna II si poate unii chiar vor sa aiba si sa conduca o batranica .
*



Sper ca glumesti....asta inseamna ca e ok ce se intampla? Ca eu am ajuns cu o berlina de 27 ani sa injur giaorse (dacii sau nu) cu fum albastru de nu ii mai vezi numarul de la 8-10 metri? Adica eu ma pot chinui sa o tin in parametri si sa trec pe bune ITP-ul fara sa ma gandesc la spaga, dapoi sa dau. OK. Orice amarat isi ia "batranica" si dupa aia amaratul ala se zgarceste la orice trebuie facut pe masina. Devine un pericol public si la 2 ani cotizeaza intr-un sistem infect, facandul si mai infect.


Repet....sper ca glumesti....
SiloS
Cei care nu au bani de o masina buna sa isi ia o masina pe care SA O POATA INTRETINE .

Iar cei carora le plac daciile , cred ca au grija ei si le mentin in buna stare .

Sper sa nu intelegi ca sunt de acord cu cei care umbla cu masina tip 4 metri caroserie + 10 metri fum .
DAVIDK
Nu prea e corect sa ii jupoi cu taxe pe cei care nu isi permit o masina mai scumpa. Cine e vinovat ca unii si-au luat masina pe vremea comunistilor si acum abia le ajung banii de pensie? ei nu au dreptul sa aiba masina? nu au muncit pe branci pentru pensia aia amarata? pai tot pe amaratii care abia scot si-asa bani pentru 5 litri de benzina sa ii jecmaneasca statul?
Codrin
QUOTE(DAVIDK @ 12 Oct 2005, 22:22)
Cine e vinovat ca unii si-au luat masina pe vremea comunistilor si acum abia le ajung banii de pensie? ei nu au dreptul sa aiba masina?
*


Asta e ca in topicul despre asigurarea locuintelor cu mosulici care vor ajutor de la stat pentru intretinere dar stau in buricul targului in diitai apartamentele.
Si-o fi permis masina atunci, acum nu. S-o vanda mad.gif
dizzy
Ai putea sa le interzici sa le mai vanda, adica merg cu ele pana le caseaza.
Nu mi se pare o idee asa de rea sa mai scapam de rablele de pe strada. Subliniez RABLE, de pe care curg tablele, cu motor pe baza de ulei etc.
Codrin
Nuuu, romanu-i destept si-i face procura lu' vecinu de la 2 sa mearga el cu ea. Nu merge.
Luka
Nu te obliga nimeni sa-ti iei masina, nu te obliga nimeni sa o pastrezi.
Ai bani de masina (cumparare si intretinere), cumpara-ti. N-ai...ghinion de nesansa...incearca sa muncesti si poate o sa ai. Ai avut demult bani si ti-ai luat o masina pe care n-o mai poti intretine...vinde-o si gata.
Ma dispera aceasta atitudine socialista, gen 'lasa-l si pe batranelul de la 2 sa aiba si el o daciuta de prin 70 toamna ca e si el om'.
Fiecare isi ia masina pe care si-o permite, insa respectand legea. Daca legea spune ca masina nu trebuie sa scoata mai mult de x tone de fum (e doar un exemplu idiot), pai masina aia nu trebuie sa circule daca depaseste maximul. Poate sa fie Dacie, Trabant sau Laguna smile.gif
Ca sa raspund lui SiloS, fiecare cu treaba lui, cu masina lui si cu p...a ma-sii smile.gif Scuze de limbaj, dar si eu am inceput cu Dacie din 81, am trecut la Tico si acum la asta, insa nu am avut niciodata complexe fata de masini mai bune si mai scumpe decat ce aveam eu. Imi inchipui cati iubitori de Dacii exista (nu vreau sa jignesc pe nimeni), imi aduc si eu aminte ce 'placere' era cand ma plimbam cu Dacia. Momente unice in viata...desi era o masina intretinuta, tot o rabla infecta era din momentul in care iesise pe poarta fabricii. Intr-adevar, era singura pe care mi-o puteam permite, insa nu pretindeam ca sunt indragostit de o rabla, ci incercam sa fac ceva pentru a trece mai departe.

Sper ca nu jignesc pe nimeni, insa asta e parerea mea.
ashu
QUOTE(DAVIDK @ 12 Oct 2005, 21:22)
Cine e vinovat ca unii si-au luat masina pe vremea comunistilor si acum abia le ajung banii de pensie? ei nu au dreptul sa aiba masina?
*


Dar copiii nostri nu au dreptul sa traiasca intr-un aer mai respirabil?
IsNa
QUOTE(DAVIDK @ 12 Oct 2005, 23:22)
Cine e vinovat ca unii si-au luat masina pe vremea comunistilor si acum abia le ajung banii de pensie? ei nu au dreptul sa aiba masina?
*



Masina nu e un "drept". E un avantaj (sa nu zic lux ca-mi sariti in cap toti), pe care ori ti-l permiti, ori nu.
Da ce, la concedii in Mauritius, la vila la munte, la iaht privat, la avion personal eu n-am drept? Am drept, dar "n-am cu ce"... Cam asa sta treaba si cu masina.
Atata timp cat masinile sunt in stare buna nimeni n-o sa ti-o radieze fortat. Dar vor creste taxele, vei face ITP-ul pe bune, si o vei radia de buna-voie.
Luka
Nu, dom'ne, sa se dea asa:
- cate o vacanta pe an pt fiecare locuitor al Romaniei, vacanta platita de stat si absolut gratuita (eventual, si bani de buzunar)
- cate un Bentley la fiecare familie plus un audi tt fiecarei femei
- statul sa dea o alocatie de, sa zicem, 10 milioane de lei vechi pe saptamana pt fiecare cetatean cu drept de vot, asa, pus si simplu
- cate doua garaje pt fiecare familie
- cate o strada personala fiecarui cetatean

Adica nu suntem egali? N-avem toti drepturi? Pai de ce Tiriac sa poata si nea Caisa de la coltul blocului sa nu poata? Pai ce inseamna, dom'ne?

Aoleu, ti se face greata de unele idei....
Valentine
QUOTE(Luka @ 13 Oct 2005, 16:42)
Adica nu suntem egali?
*

Daca ar fi comunism in continuare s-ar zice ca suntem toti egali (desi nu am fi evident smile.gif ). Tocmai asta e ideea cu capitalismu' pana la urma.

Eu sunt pentru un aer curat si jos cu rablele.
Cornel001
In 2007 Daciile (1310) vor refuza sa mai porneasca tongue.gif
Luka
Si se vor autodistruge fara sa scoata urma de fum biggrin.gif
LOVENDAL
QUOTE(ashu @ 13 Oct 2005, 12:25)
Dar copiii nostri nu au dreptul sa traiasca intr-un aer mai respirabil?
*


Si daca vor disparea masinile care au norme de poluare ridicate si vor ramane in circulatie sa spunem cele euro 3 si euro 4, crezi ca aerul va fi mai respirabil ? Dar de unde, poluarea din marile aglomeratii urbane va ramane atata timp cat vor fi un numar foarte mare masini. A se vedea cazul marilor metropole din lume care se confrunta cu acelasi probleme. Ca de exemplu in Paris sau New York. Si nu se poate spune ca in tarile din care fac parte aceste mari metropole nu exista destule masini putin poluante. Deci, toata problema poluarii marilor orase rezida in faptul ca exista prea multe masini care circula. Daca lumea ar merge mai multe pe jos, pe bicicleta, cu metroul etc. aceasta problema ar putea fi cat de cat rezolvata. Dar asa...
IsNa
Pai asta-i ideea, lovendal, ca daca scoatem harburile din uz, cei care nu-si permit masini noi, vor folosi transportul in comun, bicicleta, pejos-ul...

Si da, sa stii ca va fi mai curat aerul. Am umblat prin destule orase aglomerate din tarile mai bogate, si aerul e incomparabil mai bun decat in Timisoara, desi masini au mai multe. Se simte mult ca sunt masini mai noi, mai bune...
Luka
Problema: am 10 ciuperci otravitoare, dintre care 4 sunt foarte otravitoare (as putea muri de la ele) si 6 mult mai putin otravitoare (voi muri, dar mult mai tarziu). Neavand altceva de mancare, le mananc in continuare pe toate sau renunt la alea 4 foarte otravitoare?
LOVENDAL
Hai sa nu mai vorbim pe simple impresii. Cine a fost in Paris vreodata isi poate da seama cat de "respirabil" este aerul acolo. Toata problema e numarul prea mari de masini astfel incat s-a ajuns in Paris acum cativa ani de exemplu la masuri extreme gen "inchisul circulatiei pentru 1 zi pentru masinile cu numere pare / impare". Si inca un lucru: poluarea intr-un oras nu o da doar masinile. Mai sunt si centralele termice de pe langa orase, activitatea intreprinderilor, gazele emanate de centralele termice etc.
ashu
Pic cu pic s-aduna stropu. Tre sa lucram pe toate planurile. Eu zic ca orice incercare de limitare a poluarii e bine-venita. La fel cum a fost si treaba cu interzicerea circulatiei masinilor mari in Bucuresti.
Luka
Asta cu limitarea accesului masinilor grele in Bucuresti a fost una dintre cele mai bune masuri, cel putin pentru noi, simpli locuitori. A atins 2 obieective importante, si anume a scazut poluarea si a mai decongestionat traficul. Nu e mult, dar e ceva, ca-n bancul ala vechi.
E clar ca nu masinile sunt factorul principal de poluare, dar asta nu inseamna ca ar trebui lasate sa umble toate rablele.
Radduu
QUOTE(IsNa @ 14 Oct 2005, 16:52)
Pai asta-i ideea, lovendal, ca daca scoatem harburile din uz, cei care nu-si permit masini noi, vor folosi transportul in comun, bicicleta, pejos-ul...

Si da, sa stii ca va fi mai curat aerul. Am umblat prin destule orase aglomerate din tarile mai bogate, si aerul e incomparabil mai bun decat in Timisoara, desi masini au mai multe. Se simte mult ca sunt masini mai noi, mai bune...
*



se simte ca au masini noi , mai bune? sau se simte ca nivelul de trai nu este asa dezastruos ca in Romania? inainte de a compara masinile din occident cu masinile din Romania, comparati si salariile din occident cu salariile din Romania. Hai sa avem numai masini scumpe, numai lucruri scumpe , eventual hai sa ii omoram pe astia cu salarii medii sau pe cei saraci.....ca daca nu isi pot permite o viata buna..ce rost mai au sa traiasca nu?
Dreamer
Radule esti prea radical ...
Orice masina ingrijita nu scoate o tona de fum ... nepasarea duce la distrugerea masinii ... daca lu` ala nu-i pasa ca masina lui scoate o tona de fum si ne intoxica pe noi ... noua de ce ar trebui sa ne pese de traiul lui ??? Cum are bani sa se plimbe cu masina, asa poate sa se abtina sa se mai plimbe cu masina si sa o repare ... daca ar fi in stare buna de functionare, nimeni nu ar mai avea nimic cu el.
Radduu
Da ai dreptate sunt si eu de acord cu tine. Eu am pus problema asa pt ca ceilalti au luat o atitudine radicala impotriva masinilor mai vechi indiferent de starea tehnica si estetica a acestora , doar pt ca nu au euro1,2,3,..nu pt ca unele scot fum si mai stiu eu ce probleme au...Pur si simplu vad ca unii se simt deranjati ca inca mai circula dacii 1310 sau masini mai vechi...... dry.gif
LOVENDAL
Cu gandiri de astea radicale gen "jos A sau B" nu am fost niciodata de acord. In nici o tara din Europa nu am auzit ca masinile care au de exemplu normele de poluare euro 1 sau 2 sa-i fie interzis accesul de strada. Da, sunt de acord ca ITP-ul sa fie facut corect si sa se plateasca taxe mai mari ca masinile mai putin poluante, dar de aici pana a interzice mi se pare o aberatie. Pentru ca, in primul rand, care e vina proprietarului unei masini ca atunci cand a cumparat-o nu exista decat norma de poluare euro 1 de ex!? El poate a vrut sa-si cumpere o masina pt.toata viata. Nimeni nu-l poate opri sa se foloseasca de bunul sau, atat timp cat isi face verificarea tehnica la timp sau isi plateste taxele.
Dar asa ne gasim de obicei noi romanii, sa fim mai catolici decat papa! smile.gif
mircea-daniel
Doamne ce pot citi pe aici!!!Jos Daciile?Mai nene, oamenii care zic asa ceva, fara jignire, imi aduc aminte de anumiti tovarasi care dupa revolutie s-au intors la 180 de grade.Polueaza, dar nu atat de mult ca altele;plus ca nu multi merg cu ele, mai ales ca s-au scumpit si combustibilii.
Im lume, peste tot, nu masinile sunt marii poluanti, ci gigantii industriali.Asta am citit-o pe nu stiu cate forum-uri, 1.pentru ca in marile orase s-a ajuns la folosirea bicicletelor/motoretelor si 2.aparitia motoarelor de ultima generatie.Dar chestia asta cu fortarea sa iei masini de ultima generatie, or else stai pe bara mi se pare aiurea rau...Pana acum x ani se incerca umplerea tarii de Dacii si Oltcituri, si acum se vrea curatarea ei.
Vrem sa fim mai catolici decat Papa.In Europa de V si in America la semafoare pe langa masini gen Cayenne, X5, SLK, stau curajoase si broscute, rechini si orice alta masina mai veche de x ani.
Si apropo, sunt pasionat de troacele astea, desi in familia mea masinile sunt 1Renault Clio, 1Skoda Octavia, 1Ford Focus(nou).Sunt pasionat si zic ca sunt masini care merita respect,au dus in carca 30 de ani un popor de incompetenti care se asteapta ca masina sa mearga pe surogat de benzina si piesele sa tina o vesnicie, reparatiile se le faca si cine e paralel cu mecanica, iar in final tot masina e proasta(ca omu' nu greseste niciodata).
Luka
Pai stai asa, n-a zis nimeni hai sa 'omoram' daciile din 80 toamna. S-a spus in mod clar ca nu e normal sa circule masini care nu respecta niste norme. Asta poate sa insemne Dacie din 80, Trabant din 60 sau Skoda din 2004.
Desi probabilitatea ca o Dacie din 80 sa nu respecte aceste norme e mai mare tongue.gif
LOVENDAL
Dar acei oameni cand si-au cumparat Daciile, masina respectiva, la vremea aceea, nu era dotata cu mecanismele de poluare performanta ca acum. Care e vina acelui om ca masina nu era prevazuta cu asa ceva!? Si am mai spus asta: atat timp cat in tari ca Franta sau Germania, circula fara probleme si masini care nu au norme de poluare euro 2/3/4, nu vad de ce noi am fi am bravi ca noi.
Si mai terminati-o cu judecatile astea egoiste, ceva de genul "Eu nu am Dacie din 80 toamna sau masina asemanatoare mai veche, sa dispara toate aceste masini ca putin ma intereseaza de altii". Ca de fapt asta e problema. Si daca va intereseaza asa de mult de poluare de ce nu puneti si altfel problema: Masina X din 2004/2005 are incorporate in ea mai multe tehnologii decat masina Y din 1980. Deci, prin urmare, este posibil ca la procesul ei de fabricatiile, uzinele A, B, C, D, E, F etc. care au concurat la realizarea masinii X (prin semifabricatele realizate) poate ca au poluat mai mult decat uzinele G,H, I etc. care au concurat la realizarea masinii Y. Si, in definitiv, orice masina va fi poluanta, indiferenta ce s-ar face. Da, sunt de acord sa se se treaca la norme din ce in ce mai drastice de poluare, dar acest lucru nu se poate face decat treptat, incetul cu incetul. Cate masini din anii 50-60 mai vedeti pe strazi? Aproape ca au disparut de tot. Asa vor dispare incetul cu incetul si masinile din "80 toamna". Insa niciodata nu am fost de acord cu solutii radicale de genul "exterminati", "lichidati" etc.
Luka
Pai stai linistit, ca nu iesim de maine cu sprayul antiDacie din 80 smile.gif Tocmai asta era ideea, sa fie respectate legile si masinile care nu corespund unor conditii impuse de aceasta lege sa nu mai poata circula. M-am saturat eu de cate harburi am vazut... Stiu ca au o inima frumoasa si ca oamenii sunt legati emotional de ele, dar .....asta e viata. smile.gif
LOVENDAL
La care lege te referi?
ashu
QUOTE(LOVENDAL @ 17 Oct 2005, 13:11)
Si am mai spus asta: atat timp cat in tari ca Franta sau Germania, circula fara probleme si masini care nu au norme de poluare euro 2/3/4, nu vad de ce noi am fi am bravi ca noi.
*


Pai circula, dar platesc taxe mult mai mari ca cei cu euro 4. Tocma asta e ideea, sa incurajeze lumea sa-si cumpere masini mai putin poluante.
LOVENDAL
QUOTE(ashu @ 17 Oct 2005, 16:29)
Pai circula, dar platesc taxe mult mai mari ca cei cu euro 4. Tocma asta e ideea, sa incurajeze lumea sa-si cumpere masini mai putin poluante.
*


Si sunt total de acord cu aceasta masura !
Luka
Pai atunci ne certam degeaba smile.gif
Nu pornise nimeni vanatoare de vrajitoare, insa punctul meu de vedere este ca trebuie facuta inspectia pe bune (ma refer la ITP).
LOVENDAL
QUOTE(Luka @ 17 Oct 2005, 17:19)
Pai atunci ne certam degeaba smile.gif
Nu pornise nimeni vanatoare de vrajitoare, insa punctul meu de vedere este ca trebuie facuta inspectia pe bune (ma refer la ITP).
*


Si aici sunt de acord cu tine smile.gif Intr-adevar, inseamna ca ne-am certat degeaba biggrin.gif
Smudo
QUOTE(Luka @ 13 Oct 2005, 10:18)
Ai bani de masina (cumparare si intretinere), cumpara-ti. N-ai...ghinion de nesansa...incearca sa muncesti si poate o sa ai.
*



Am si eu o intrebare, si e foarte probabil (recunosc din start, nu e nevoie sa dati cu pietre) sa nu aiba legatura prea mare cu discutia... De unde a venit restul de bani pusi la o masina buna de casat, care prin programul "Rabla" a putut fi depus ca si avans pentru masina noua? (S-ar putea sa fie niste dezacorduri pe aici, dar nu mai stau sa corectez ca ma grabesc, deci sper sa nu posteze vr'un intelighent la bula). Intrebarea asta ma "framinta" de ceva vreme, si chiar as fi curios sa vad un raspuns.

QUOTE(IsNa @ 14 Oct 2005, 14:52)
Si da, sa stii ca va fi mai curat aerul. Am umblat prin destule orase aglomerate din tarile mai bogate, si aerul e incomparabil mai bun decat in Timisoara, desi masini au mai multe. Se simte mult ca sunt masini mai noi, mai bune...
*



Nu trebuie sa privesti situatia doar prin prisma asta, ci putin mai amplu:
1. Masinile nu sint neaparat doar mai noi, ci poate si mai bune (nu e nici o incercare de a incepe iar discutie de genul "dacia noua vs. sh"), adica mai intretinute. Plus de asta se mai poate "umbla" la poluarea provocata de masina, prin diversi katalizatori sau piese care sa ajute in sensul asta.
2. Si asta cred ca e punctul cel mai important de fapt... e vorba de vegetatia din orase. Si care au fost pe-afara isi cam dau seama despre ce vorbesc aici. Cel putin toti cei care au venit din Romania, la mine in vizita au zis ca e aerul cam "ca la munte", si la fel toti au fost uimiti de cita vegetatie e in oras: paduri, parcuri, etc... Cred ca asta e poate chiar mai important decit masinile daca sint vechi sau noi...
MoneyTalks
QUOTE(DAVIDK @ 12 Oct 2005, 21:22)
pai tot pe amaratii care abia scot si-asa bani pentru 5 litri de benzina sa ii jecmaneasca statul?

Da, de ce nu? Cine nu are bani pentru 5 litri de benzina, SIGUR nu are bani nici pentru intretinerea masinii... Mai bine circula pe jos sau cu mijloace in comun.

Cei ce nu pot cumpara 5 litri de benzina SIGUR nu se pot deplasa intre localitati (ca le trebuie mai multa benzina tongue.gif) asa ca ei sau circula numai in oras, sau tin masina in garaj/aer liber numai ca sa se dea rotunzi ca au si ei asa ceva... tongue.gif

Abia astept sa se bage cartea verde in asigurarea obligatorie...
saruman
QUOTE(MoneyTalks @ 17 Oct 2005, 19:09)
Abia astept sa se bage cartea verde in asigurarea obligatorie...
*



Tocmai am venit de la tara, unde o matusa nu mai vorbeste cu frati-sau de 10 ani pentru ca i-a "sparlit" o brazda de pamant. Mda, foarte utila chestia cu cartea verde, poate o vrea matuse-mea sa vada Viena, sa fie ferita de surprize neplacute! Ce dumnezeu, traim intr-o tara saraca, multi oameni se tarasc de azi pe maine, dar un autovehicul este mai mult decat necesar, chiar daca nu are motor EURO4. Aici se umbla la efecte, nu la cauza.
tarzy
QUOTE(MoneyTalks @ 17 Oct 2005, 19:09)
....

Abia astept sa se bage cartea verde in asigurarea obligatorie...
*




de ce? ai actiuni la o firma de asigurari? biggrin.gif


stai linistit ca nici asa nu o sa scapam de cei care baga cate 5l de benzina

parca anul trecut o statistica a comisiei de asigurari spunea ca in Ro aproximativ 40% din masinile inscrise au si RCA-ul platit


ashu
QUOTE(tarzy @ 17 Oct 2005, 19:31)
parca anul trecut o statistica a comisiei de asigurari spunea ca in Ro aproximativ 40% din masinile inscrise au si RCA-ul platit
*


40%???? Wow. mad.gif Si daca iese politia in strada la controale o sa ziceti iar ca nu mai sunt bani din cauza taxei unice. wacko.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.