Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chiulasa crapata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mangrom
Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic care sa ma ajute. Azi dimineata masina a pornit ca de obicei fara probleme. Am mers 20 km normal. Am oprit si am lasat-o vreao 3 ore in pace. Apoi am dat sa pornesc dar nu a mai vrut sa mearga. Desfac capota si vad umed deasupra sondelor pt temperatura apei. Sterg praful si vad cu groaza o fisura in zona respectiva, in partea dintre capacul chiulasei si placuta pe care sint montate sondele de apa. Dat fiind ca eram la 20 km de oras am pus mastic de etansare (rosu) si am asteptat pina a etansat apoi m-am tirit spre service.
Pe linga faptul ca s-a derajat aprinderea (dimineata a mers OK!), a ancransat 2 bujii si consuma si benzina. Apa in ulei nu am vazut sa fie iar nivelul lichidului de racire a ramas constant dupa 100 km (exceptind pierderea de pina la descoperirea fisurii). Martorii sint ok, nu a sarit nici temperatura apei, nici a uleiului si am mers aproape normal (nu am depasit 90 biggrin.gif )
Verdictul mecanicului a fost ca pot sa merg cu chiulasa asa o vreme dar ca pina la urma tot va trebui sa o schimb.
Intrebarile mele sint:
1. Se putea fisura de la aprinderea dereglata?
2. Cit mai pot merge asa?
3. Se poate face ceva la chiulasa asta? (una noua imi depaseste deocamdata posibilitatile financiare...)
4. Daca se poate face o reparatie stie cinva un service in Iasi capabil sa faca asta?
Multumesc anticipat
harciog
Binea ai venit, Mangrom,
Nu stiu sa-ti raspund la toate...da' incerc:
Sa se fisureze de la aprinderea dereglata...hmm...nu prea vad cum...da' mai stii wink.gif ...vr'un rateu si o presiune mai mare in chiuloasa, pe la capul cilindru 1, cel mai aproape de locul crapaturii...
sa mergi cu ea, asa crapata, nu cred ca e o idee prea buna...propabil ca cu timpul se adanceste crapatura...garnitura de chiuloasa arsa...benzina in ulei, ulei in apa..si ce alte combinatii mai vrei tu...daca o lasi mult asa, s-ar putea sa iasa nasol tare la setul motor
pentru a face ceva al chiuloasa asta...am auzit ca, daca ai meserias pun, poate sa iti faca o sudura in argon daca, bineinteles, crapatura nu e catastrofala).
Sau faci cum a facut taica-meiu, acu' vreo 2 ani: a schimbat o defuncta chiuloasa rectificata de nu stiu cate ori cu un sh cota 0 luat de la baietii din service, cu 400mii (dupa tiganeli de'alea de toata jena) si merge stas.Acu...depinde la cat o scoti si daca o gasesti.
Cat despre ateliere in Iasi...chiar nu stiu.
Sper ca te ajuta cu ceva. happy.gif



mangrom
400 mii fata de 7 mil e o diferenta. Multumesc de pret! Intii incerc sa vad daca merge o sudura. Daca nu, un sh...
harciog
Vezi ca aia de la service i-au dat chiuloasa lui taica-meu de pe o Dacie busita in ultimul hal in spate...dauna totala mai mult ca sigur..ce si-or fi zis baietii - ce mai conteaza acu' daca are chiuloasa noua sau harb, mai scoatem si noi un ban...
Poate ai noroc de asa ceva (sau pe la dezmembrari, desi e cam cu risc...)
Multa bafta. smile.gif
rtulea
Daca este fisurata chiulasa va trebui sa o sudezi cu electrod de aluminiu, de preferat in curent continuu, daca se face si in argon e si mai bine. Problema este ca sudura aluminiului este slaba ca rezistenta mecanica si tu va trebui sa o faci doar pe exteriorul chiuloasei. De la aprindere nu se poate crapa, nici de la rateuri. Aprinderea s-a "deranjat" in sensul placebo, adica ti se pare tie.
Sfatul meu este sa o schimbi, chiuloasa, ca doamne fereste sa patesti ceva mai rau.
diaconuliviu
Da, cum spune rtulea, o schimbi; solutia poate mai ieftina ar fi nu dezmembrari ci REMAT, sau cine e la voi autorizat sa colecteze masini vechi in programul mult cunoscut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.