Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers regulat motor, daaar o problema !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RaduWra
Salut, am si eu o problema de aproximativ cateva saptamani. Masina functioneaza bine, trage bine, daar uneori cand o pornesc, merge bine cu toate ca oscileaza putin turatia la pornire, cand ma intorc acasa si sa presupunem ca o las la relanti sa mearga putin, merge bine, dar dupa aproximativ 2-3 minute dupa un mers regulat si rotund, apar rateuri in evacuare, unu' dupa altu timp de 10-15 secunde (in secunde astea apar aproximativ 3-4 rateuri) ceva ciudat intalnit de mine. Am inceput sa modific avansul static, ba i-am luat din avans, ba i-am dat avans, am umblat si pe la surubul de aer, este pozitionat pe turatia maxima posibila, clapeta de acceleratie este pe cat se poate de inchisa, relantiul la rece sta si fara soc, iar la cald aproximativ 900 rpm. Am uitat sa mentionez ca atunci cand da acele rateuri, scade urat turatia, aproape ca da sa moara.
Va multumesc frumos !

@ EDIT: Tin sa mai mentionez faptul ca aceasta treaba a inceput sa apara de cand am aerisit franele si am scos pompa din avarie !!! Cand apas pedala de frana nu scade turatia !!
val2011
ai zapacit-o, de ce sa o lasi 2 3 min la relanti degeaba? tie iti merge bine fata de altele care da rateu unul dupa altul. ce vrei e motor de dacie... poate alea pe injectie sa mearga mai bine
RaduWra
Iti dau un exemplu simplu: Ieri am scos-o din garaj, si am lasat-o cum am mentionat si mai sus 2-3 minute, a mers perfect iar dupa a inceput sa dea 3-4 rateuri "serioase" facand ca acul turatiei sa oscileze (in jos) si dand sa moara...

Edit: Am fost acum cateva ore la ea si am mai umblat la avans + carburator si i-am pus condensatorul de la delcou original. Am lasat-o la relanti si am observat ca nu mai face... sper sa ramana asa.
ct_71_ccl
slt!

cam, de acolo ar trebui sa fie.asa intilneam si eu(rar cei drept),dar dupa de am montat at 011 + senzor(vreo 6-7 ani in urma),nu am mai avut pui de rateu.
RaduWra
Ma bate si pe mine gandul sa cumpar o asemenea aprindere, dar momentan nu am bani de ea...dar cu prima ocazie cand voi avea bani, o voi comanda !! Este ok daca avansul static este dat spre maxim dreapta pana cand incepe sa dea rateuri, iar dupa redus putin cate putin pana nu mai da rateuri si motorul e usor turat?
KeO
Nu, nu e ok. Avansul e bine sa fie reglat cu lampa stroboscopica, nu "la ghici".
BuggyDacia
Rateurile apar din cauză că scânteia și evident aprinderea amestecului nu este dată la momentul optim.
În lipsa unuie lampe stroboscopice poți regla avansul inițial la aprindere și cu un bec (găsești pe forum cum se face asta) sau dând capacul delcoului jos și uitându-te cu atenție când se deschide contactul platinei la PMS al pistonului 1. La nevoie poți proceda și "la ghici" (cum spune colegu') dar e bine să-l reglezi cum trebuie atunci când ai ocazia.
În mod normal nu trebuie să dea rateuri dacă rotești delcoul spre dreapta, ci doar să scadă turața motorului și să meargă neregulat până aproape de oprire sau chiar să se oprească. Depinde ce înțelegi tu prin "rateuri".
RaduWra
Nu detin o lampa stroboscopica...dar cum se regleaza la scanteie avansul ?
BuggyDacia
Aduci pistonul 1 (cel de lângă volant) la punctul mort superior având ambele supape închise folosind reperul de pe volant sau de pe fulia arborelui cotit și eventual dând capacul culbutorilor jos pentru a te asigura că ambele supape sunt închise.
Scoți fișa bujiei pistonului 1, pui altă bujie pe fișa 1 sau o scoți pe cea de acolo dacă nu ai alta, și îi legi pe filet un conductor care să facă legătura la masă (sau o prinzi undeva unde face masă).
Mai poți poți scoate doar capătul fișei centrale din capacul delcoului și o îndrepți foarte aproape de masă, distanța trebuie să fie cât mai mică, asemănătoare cu distanța dintre electrozii bujiei pentru a nu solicita bobina.
Se pune contactul de aprindere pentru a alimenta bobina de inducție cu curent.
Se rotește ruptor-distribuitorul (delcoul) în sensul acelor de ceasornic cu circa 30 de grade, apoi se rotește în sens invers (sensul de creștere al avansului inițial la aprindere) până când se produce scânteia. Astfel se obține avansul având valoarea 0 sau altă valoare normală (plus-minus 1 grad).
ct_71_ccl
ptr un avans corect reglat (fara lampa sau ledu'de la aprindere)asta e!
BuggyDacia
Am observat că majoritatea uită să strângă șurubul care fixeză delcoul în poziție. Dacă nu e strâns, se dereglează din cauza trepidaților și a rotirii axului din interior. Unii "mecanici" uită să pună la loc acel capac rotund de plastic care acoperă platina, fără el merge neregulat motorul.
RaduWra
Salut, dupa ce pun avansul la scanteie, cu ajutorul fisei centrale, si pornesc, motorul face ca un tractor. Mai ales toba finala, si parca si acceleratia e mai moale, daca il mai dau putin spre dreapta, merge mai bine, dar tot se mai aude urat in toba finala. Din nou, daca ii mai dau putin spre dreapta, merge frumos, lin, sunetul si in toba finala se aude frumos. Intrebarea mea este, de ce nu merge bine cu avansul 0 ? Motorul nu e omorat...are chiar putini km...
Mersi !
val2011
stai linistit ca la toate este asa, te sperii la orice nimic ...
RaduWra
Inteleg man...dar am vazut masini, ce-i drept 1310 la care cu avansul 0 (la scanteie) merge perfect..nu zic ca dat + putin dreapta ii face rau..
val2011
da si ce o sa i faca, o sa-i crape pistoanele?
RaduWra
Nu mai zic nimic, o las asa. Oricum nu prea imi mai pun asa mare baza-n ea. O sa rugineasca in garaj.
payty
La mine e cu avansul pe 0 grade si merge perfect.

Nu conteaza km facuti, motorul poate fi omorat si daca ai avut ulei de proasta calitate sau a fiert motorul de multe ori.


Mai bine reglezi avansul static pe 0 si ii mai dai din vacuumatic mai mult, umbland la rotita in asa fel incat sa slabesti arcul. Asa compensezi uzura motorului si va accelera si constant, nu cum se intampla daca dai avansul static foarte mare - accelereaza bine intre 1500 si 2500 rpm apoi moare si auzi detonatii eventual.


Verifica capacul de delcou, sa fie de calitate ( electroprecizia) sau macar sa nu fie ploturile oxidate.


Si neaparat fisele de la bujii. Daca au valori rezonabile (pana in 20-30 Ko) atunci nu ai probleme. Dar daca au sute de Ko sau chiar Mohmi, atunci ai o problema.

In mod normal ele tb sa aiba 4Ko pe cele 4 si cam 8Ko pe cea centrala, dar nu e chiar dezastru daca au valori nitel mai mari.


Succes.
RaduWra
Salut, sa-ti spun configuratia de aprindere:
1. Platina doduco;
2. Condesatorul din fabrica;
3. Capac delcou Ducellier;
4. Bobina de inductie din fabrica;
5. Fise urziceni, le mai am si pe cele din fabrica, dar pierdeau scanteie asa ca am cumparat altele, tot de urziceni;
6. Bujii Sinterom.
Din pacate nu am cu ce sa le masor, as umbla la acel arc din delcou, din fabrica este pus la primi 3 dinti din partea stanga (are si o pasta rosie)..
Pe mine nu ma deranjeaza ca daca ii mai dau +2-3 grade avans, dar ma deranjeaza ca la avans 0 (avans la scanteie, partea stanga la delcou), porneste, dar se aude ciudat, daca ii mai dau +1 grad dreapta, merge mai ok, dar se aude naspa-n toba finala, daca mai dau inca 1 grad, devine normala. Motorul are 20.000 km reali, nu cred ca s-a "fiert"..nu am avut probleme de supra-incalzire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.