Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cu Dacia Duster prin tara si nu numai ...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3
tavi_ro
Deschid acest topic pentru toata lumea, si toate comentariile sunt binevenite. Sper ca in acest topic sa dezvoltam idei de calatorie, trasee de week-end, trasee pe drumuri forestiere, locuri vizitate, poze, recomandari. Multumesc.
wolfyman
mie imi plac postarile tale! puteai sa treci acolo si retete de bucate langa duster sa-i faci pe plac colegului smile.gif. poate reusesc si eu sa-mi iau unu pana in iarna, sa am ce povesti asa ca deocamdata doar va urmaresc.
tavi_ro
@wolfyman Multumesc pentru aprecieri. Nu stiu de ce s-a suparat colegul atat de rau, respectivul topic acoperea o arie de informatii destul de vasta care de multe ori nu avea nici o treaba cu titlul. Totusi in afara de el nimeni nu s-a agitat. I-am respectat dorinta asa ca acum sper ca e fericit.

Vad ca te tenteaza un duster, e o masina buna in anumite limite. Motorul de 1.6 o sa dispara cat de curand din fabricatie odata cu intrarea in euro6. Eu zic sa te interesezi si cat te costa revizia la Tce, avand in vedere turbina s-ar putea sa folosesca anumite uleiuri. E bine sa te interesezi cu ce benzina merge, daca "cere" de la 98 in sus, sau producatorul recomanda benzina de 98. Partea cea mai faina la Tce d.p.m.d.v. este distributia pe lant.
Eu mi-am luat motor de 1.6 tocmai pentru simplitatea lui. Pana acum am 25 mii km in 2 ani si niciodata nu am avut nici cea mai mica problema cu el. Sau cu altceva. Ii pun benzina de 95, cel mai ieftin sortiment, si merge fara sa ma doara capul. Nu sunt sigur dar intre Tce si Dci cred ca as alege Dci. Chiar daca nu imi place nici de frica dieselul.

Si pentru ca suntem la capitolul calatorii, pentru inceput o sa postez cateva din drumurile facute in cei 2 ani de cand am masina, cu o descrie cat mai scurta. Referitor la reteta ii recomand calduros colegului @bogdanbiciusca o calatorie in delta, deoarece saramura si borsul de beste preparate de localnici au un gust cu totul si cu totul deosebit. Si acum, numai cand ma gandesc ma apuca asa un dor de duca....

@adailton_ms , Squirrel si toti cei care sunt iubitori de plimbari sper sa nu tineti doar pentru voi impresiile din calatoriile facute. Multumesc.
bgdrenault
Stai linistit prietene, ca fusei in delta de multe ori! Acolo si laptele pute a peste.
Si 5-6 zile doar cu peste ne-am hranit!Inclusiv saramura! Da reteta e secreta!
tavi_ro
Sper sa nu va plictisesc prea tare.
Rodajul la duster l-am facut pe urmatoarele trasee
1. Ploiesti - Curtea de Arges - Ploiesti , dar ocolind totusi autostrada Bucuresti-Ploiesti. Mers usurel, respectand recomandarile producatorului. O vizita la Manastirea Curtea de Arges.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634018789167/
2. Ploiesti - Pitesti - Ploiesti, de data asta pe autostrada, cu vizitarea festivalului lalelelor din Pitesti.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634108048972/
3. Un drum ceva mai lung de data asta pe traseul Ploiesti - Vulcanii Noroiosi - Tabara de sculptura de la Magura, Manastirea Ciolanu, un rememeber pe drumul forestier ce duce la Cabana 14 scaune, si intoarcerea pe Zona Siriu au incheiat cei 1000 de km de rodaj.
La 14 scaune am petrecut un concediu, cabana chiar e faina si un bun loc de plecare pentru ceva trasee prin zona.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634139764488/

Sunt trasee de 1 zi pentru cei care stau in Ploiesti sau in jur.
adailton_ms
Salutam!.....si salut cu multa caldura un asemenea topic. Il aveam si eu in cap de multa vreme, dar lenea proverbiala m-a facut sa nu il deschid eu:). Sunt super pasionat de calatorii, asa ca locul potrivit pentru mine, s-a ivit.
Discutile pe celalat topic depaseau de mult subiectul, dar mie imi placeau. Discutile tehnice cred ca le gasiti mai mult pe celalalalt forum, loc unde puteti afla detalile tehnice necesare dar si problemele tehnice care apar.
Ce sa mai zic...eu exploatez masina asta de 3 ani, am aproape 85.000 km, km parcursi in proportie covarsitoare in afara orasului. Locurile vizitate sunt foarte multe, o sa incep sa postez, ocazie cu care o sa expun si problemele, daca apar.
Cred, ca impletirea aceasta intre locuri vizitate si probleme care apar sunt mai atragatoare pentru cititori.
Este extraordinar de stresant sa deschizi forum-ul si brusc sa vezi, topic nou, probleme motor sau alte chestii.
Un forum similar, care trateaza intr-un mod similar problemele e forumul despre Vitara.
Fiecare isi prezinta masina, apoi urmeaza ce au facut pe unde au fost si ce au vazut, ce s-a rupt, pentru ca acolo se rupe smile.gif, la propriu, cum s-au rezolvat..
Ce sa va mai zic...pana la o noua postare, drumuri bune, drumuri de poveste!
tavi_ro
Salutare Dane, salutari all.
Sper sa ne delectezi cu calatoriile tale cat mai curand. Deasemenea sper ca si ceilalti sa ne impartaseasca ceva din calatoriile lor. Multe din traseele si calatoriile pe care le-am facut sunt inspirate din experientele unor oameni cu suflet larg care nu au dorit sa tina doar pentru ei frumusetile patriei. Le multumesc pe aceasta cale.
Din pacate datorita vremii urate am fost "legat" de casa asa ca mai apelam la ceva amintiri.

Din ciclul calatorii de week-end:
1. Ploiesti - Giurgiu - Comana - Herastrau. La Giurgiu am cautat de zor cetea Mircea cel Batran. Din pacate am gasit doar cateva pietre.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634134155823/

2. Ploiesti - Moieciu - Cheile Gradistii - Cetatea Rasnov - Pestera Valea Cetatii - Poiana Brasov
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634022991730/

3. Ploiesti - Bolboci - (Cheile Zanoagei - Lacul Scropoasa (traseu pe jos de 1h dus ) un traseu usor si foarte frumos), Piatra Arsa
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634049802769/

4. Ploiesti - Predeal - Cabana Forban - Saua Baiului - Cabana Diham. Drumul de la cabana Forban la Cabana Diham este drum forestier, foarte bine intretinut. Am vazut la Diham si masini cu garda joasa, deci pentru Duster chiar e simplu. Totusi pe acest drum am reusit sa ating cu un lonjeron de o piatra.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634018022993/

5. Ploiesti - Clabucet Sosire - Sinaia cota 2000.
De fapt am vrut sa ajung la Garbova dar ne-am trezit cu ursul in mijlocul drumului in urcare spre Clabucet Plecare. Din pacate nu se poate urca decat pe jos sau cu masini de teren "adevarate" (sau cu telescaunul cand merge). Asa ca am renuntat la planurile initiale si asa am ajuns la Sinaia cota 1400. De aici am urcat cu telecabina la cota 2000. De la 2000 am coborat la 1400 pe jos. Un drum tare lung...asa ca telecabina e faina in cele mai multe cazuri.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634020881322/
Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
Sa continuam:
1. Ploiesti-Dumbrava Sibiului-Ocna Sibiului-Transfagarasan. Vizitat resedinta de vara Samuel von Brukenthal, Biserica fortificata din Cisnadie, cetatea din Cisnadioara, Muzeul civilizatiei populare Astra din Sibiu. O fuga pana la Ocna Sibiului, si retur spre casa prin Transfagarasan. Cazare de 1 noapte la Pensiunea Dumbrava Sibiului, o pensiune faina.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634069558973/

2. Ploiesti - Cascada Urlatoarea - Stana Regala . Traseu foarte usor Busteni-cascada, pentru o plimbare de duminica e foarte fain. Retur in Sinaia si urcat cu masina la Stana Regala.La intoarcere am vizitat si Micul Trianon de la Floresti.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634019386103/

3. Cateva zile la Cheia cu cazare la Casa Ardeleana, si incheiate cu o plimbare pe forestiera de la Valea Stanii. Se pare ca nu toata lumea agreeaza zdranganeala prin bolovani ca de la Valea Stanii partile feminine din grup s-au opus categoric sa merga mai departe.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634107122640/

4. Un concediu la Vatra Dornei, cu cazare la Pensiunea Le Baron (Dorna Arini). Pensiunea e super.
Am vizitat statiunea Borsec, manastirile Putna, Agapia, Sucevita, Moldovita, Voronet, Neamt, Orasul Bistrita si castelul lui Dracula, urcare la barajul Colibita pe forestiera din Pasul Tihuta, Vatra Dornei si urcare cu telescaunul pe Dealul Negru, Manastirea din Dorna Arini.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634001257225/
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157634002193681/

5. O plimbare de o zi la Paltinu si vizitarea conacului Brebu.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633790344961/
Drumuri faine tuturor.
Iszy
A9-a intilnire Dacia klub Ungaria:

https://picasaweb.google.com/10460785985349...M6E5tWG0rP7pwE#
tavi_ro
Continuare:.
1. Ploiesti Piatra Arsa- Crucea de pe Caraiman
Drumul e prin Saua Dichiului si este asfaltat pana la 200m de cabana Piatra Arsa. Drumul de la Piatra Arsa la Babele este interzis pentru masini, exista chiar si un indicator care interzice intrarea masinilor pe drumul pietruit iar pentru unele persoane care nu inteleg acest lucru s-a pus si o bariera. Ca poate le sare in ochi. De la intersectia cu Piatra Arsa, adica de la bariera drumul la Babele se face in 45 de minute. De la Babele traseul spre Cruce se face in 1 1/2h. Drumul este usor, am vazut persoane si de 80 de ani pe acest traseu.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633786627211/

2.Ploiesti-Constanta-Neptun-Corbu-Fantanele Cogealac-Cheile Dobrogei-Enisala-Tulcea-Galati
Am mai vizitat manastirile Cocos, Celic Dere, Saon, Turnul Televiziunii din Galati, cetatea Histria. Un drum fain de 1000 km prin frumoasa Dobroge. Drumul spre Cogealac e foarte prost.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633765762019/

3. Ceva calatorii scurte de duminica,
Conacu Bellu, Manastirea Jercalai - https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633790881086/
Muzeul Iulia Hasdeu Campina-Cezar Petrescu Busteni - https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633788220577/
Sinaia, Sorica, 3 brazi, Cheia - https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633790563986/
Manastirile Pissiota si Ghighiu - https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633791243744/

4. Ploiesti- Caciulata- Obarsia Lotrului - Balea Cascada.
Cazarea la Casa Romanesca, o pensiune super cu piscina termala. Urcare la Statiunea Vidra aproape am reusit sa faram dusterul in urcare spre Manstirea Stanisoara din cauza pantelor si noroaielor de acolo. In Voineasa nu am gasit nici picior de om. Am urcat cu dusterul pana la intrarea in padure in cautarea unei cafele. Pustiu. Transalpina inchisa. Vizitat Manastirea Cozia, Manastirea Ostrov , Manastirea Turnu.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633641748819/

5. Ploiesti Slanic Prahova Vizitarea Salinei.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633762932211/

Drumuri faine tuturor
adailton_ms
Salutare,
Romania are multe drumuri de poveste, iar unul dintre acestea poate fi si drumul judetean 153 C, un drum care nu mai are nimic in comun cu statutul de drum judetean, de-a lungul lui, dupa Comuna Ibanesti Padure, negasind nici o portiune de asfalt.
Ce inseamna totusi DJ 153C....acest drum face legatura intre Judetele Mures si Harghita, taind practic dintr-o parte in alta Muntii Gurghiului, insotind Valea Gurghiului pana aproape de obarsiile acesteia, undeva in varf de munte. Intr-o lume moderna, fara scrupule, ar putea fi asfaltat(reasfaltat) si ar putea scurta cu mult distanta dintre cele doua regiuni istorice romanesti, Moldova si Transilvania. E mai bine asa, aici intalnind cea mai mare concentrare de ursi din Romania, deci si din Europa smile.gif, cea mai mare arie impadurita a Jud. Mures si o zona cu un peisaj salbatic si inca neafectat pe destule portiuni. In trecut, primul vanator al tarii venea aici, la Lapusna, alaturi de vechea tabara, aflata intr-un stadiu de cvazi degradare, mai existand si vechea resedinta....amanunte....
...dupa ce competitia de off-road s-a incheiat, am hotarat impreuna cu amicul meu...Samurache smile.gif sa trecem dintr-o parte in alta, lucru pe care l-am reusit cu brio, drumul fiind practic o urcare lenta, sub forma unui drum forestier destul de bun. Nimic spectaculos, fara noroi, doar macadam, pe multe portiuni, pana la Lapsuna, ruland cu putin peste 60 km/h, starnind nori de praf in spate, dar a fost frumos, foarte frumos....

In interiorul taberei de la Lapusna:

user posted image

Inaintand spre Comuna Remetea, Jud Harghita:

user posted image

user posted image

Amanunte tehnice, despre masina, nu am ce sa va spun, in afara de faptul ca pur si simplu a mers...perfect!
Drumuri bune, drumuri poveste!
tavi_ro
Faina plimbarea, uneori e bine ca anumite locuri sa ramana cat mai naturale. Daca mergeai pe sosea prin aceleasi locuri se pierdea mult din farmec.
tavi_ro
7 - 9 iunie 2014. Dustericiul te imbie la drum dar nevasta e la munca. Asa ca din cauza timpului limitat, duminica, am dat o fuga la Bucuresti, pentru o plimbare de 2-3 ore in Herastrau, dupa ce consoarta a iesit de la servici, mai ales ca teatrul Masca s-a anuntat cu Festivalul International de Statui Vivante. O plimbare scurta dar interesanta. "Statuile" majoritatea foarte reusite. Ma intreb totusi cum au rezistat nemiscate in soarele arzator cu orele. Si spectacolul de pantonima a fost excelent. Fiecare "statuie" sau grup statuar "spune" o poveste 3-5 min dupa care o perioada intra in nemiscare. Grea viata...

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157645106168794/

Luni in sfarsit toata lumea libera. Asa ca ne-am echipat rapid de munte si directia Piatra Arsa. A urmat un traseu superb, Coborare din Piatra Arsa la Pestera aprox 2h, aici am trisat un pic si am parasit drumul marcat care ducea la Hotel Pestera pentru a ajunge la Telecabina de la Pestera. Bineinteles ca ne-am "intepenit" ca drumul nemarcat ducea direct prin albia Ialomitei. Asa ca am apelat la "tehnica" saritului din bolovan in bolovan pentru a traversa. Nu a picat nimeni in apa, asa ca ne-am continut plimbarea. De la telecabina de la Pestera la Babele urmeaza un traseu de 2h, un traseu de urcus continuu (cine doreste poate lua telecabina, are program pana la ora 15:00). Traseul l-am facut in 2:45 ca de, varsta cam isi spune cuvantul. De la Babele la Piatra Arsa e un traseu de 1h, traseu foarte simplu.
Daca ar fi sa repet traseul as merge pe traseul Piatra Arsa - Babele - Pestera - Piatra Arsa.E mai usor. Mai multe persoane au coborat de la Babele la Pestera dar sa urce nu am vazut pe nimeni. Asa cum am mai zis traseul in urcare e lung si obositor.
Pentru mine muntele reprezinta un loc in care relaxarea ajunge la cote maxime, aerul curat si mirosul de cetina e sublim. Nu mai zic de liniste, pasarele, ape curgatoare, etc.
Dar ca sa te bucuri din plin de frumusetile muntilor trebuie sa te dai jos din masina. Sunt foarte incantat ca am cumparat Dustericiul deoarece datorita lui am descoperit o noua pasiune, si anume drumetiile montane. In plus acum ma simt mult mai bine. Total traseu cu pauze, poze, filmari, 7 ore.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157644694357848/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
14 iun 2014. O intalnire in premiera "face to face" cu URSUL !!! In mediul lui natural.

In sfarsit s-a terminat sesiunea. Un drum la Bucuresti pentru recuperarea fiului cel mare dupa care la invitatia prietenilor am plecat la munte. O vizita scurta la Valea Spumoasa, o plimbare cu saniuta pe Kalinderu, si o vizita la Peles. Prilej cu care am dat nas in nas cu ursul. Un haos total, in prima faza m-am trezit cu ursul prin tufe la o distanta de 5-6 metrii. Dupa care ursul a facut stanga imprejur si a coborat in albia raului. Atunci am vazut ca avea si 2 pui. De aici a inceput "vanatoarea". Noi dupa urs, aici a fost bine, mai rau a fost cand s-a luat ursu dupa noi. Noroc ca a fost un urs destul de cumsecade si nu s-a indepartat de pui prea mult. O experienta interesanta (riscanta), oricum ma bucur ca am dat de el aici si nu prin excursiile mele pe carari montane.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157645201484614/

Drumuri faine tuturor
tavi_ro
Nevasta s-a mutat la munca, asa ca ca mai scoatem de la naftalina ceva calatorii cu dustericiul.

28 Aprilie 2013 - Padina Pestera Moroieni .Drumul de la Cabana Dichiu la Pestera a fost plin de namol, exact cum nu imi place mie. Dar dusericiului nu prea ii pasa de asa ceva. Asa ca am urcat pana la telecabina de la Pestera unde am dat de un platou plin de floricele. Am vizitat de data asta si pestera Ialomicioara, era un pic cam inundata de la topirea zapezilor, dar nu a contat. Mai prin apa, mai pe scanduri am mers de la un cap la celalalt. E o pestera faina, asa ca va recomand vizitarea ei. La intorcere am luat-o spre Moroieni. Un drum mai prost ca ala demult nu am mai vazut. Cu ocazia asta am constatat ca suspensia de la duster e prea moale ca sa preia corect socurile, asa ca arcurile s-au comprimat de cateva ori la maxim. Cu sentimentul ca am dat de jos.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633711342764/


5 Mai 2013 - Cheia - Baraj Maneciu. O plimbarica de duminica, aproape de Cheia, pe albia raului Teleajen.A urmat un pic de offroad pe drumul ce duce la Tabla Butii cu intrare direct de pe barajul Maneciu. Dustericiul a urcat cuminte, fara sa dea nici cel mai mic semn de oboseala. Drumul forestier destul de bun, dar abrupt. Aici am admirat si o batrana dacie papuc, 4x4, cu bena plina de oameni(7-8) ce cobora agale spre sat. Super masina. Aici fac o paranteaza, am vazut acum ceva timp un reportaj exact pe acest drum cu "cat de tare e dusterul 4x4 in off-road". O gluma buna. Loganul mergea fara cea mai mica problema pe asa zis-ul off-road. Dar ce nu se face pentru o publicitate indoielnica. O vizita la manastirea Zamfira a incheiat ziua.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633763214450/


18 Mai 2013 - Cabana Ciucas. Ceva off-road mai adevarat. Drumul spre cabana Ciucas incepe de la fabrica de apa si merge pe Valea Berii. Pana la Fantana lui Nicolae Ioan marcata cu o cruce se poate urca lejer cu loganul. De aici doar cu 4x4 cum recomanda indicatorul. Eu am urcat cu cauciucuri de oras, cele cu care a venit masina, dar si ESP-ASR- ul activ. Nu va sfatuiesc sa faceti la fel ca o sa aveti surpriza sa nu mai puteti pleca de pe loc din mijlocul rampei. ASR-ul din cate am inteles are prostul obicei sa iti taie puterea pe motor. Dar si asa am dat un pic in spate, am urcat la 2000 de ture si am continuat drumul pana sus fara probleme, cu ESP-ASR-ul bineinteles activ. Din pacate cand am ajuns sus a inceput sa ploua asa ca am coborat masina cu putin ajutor din partea ABS-ului ca drumul devenise cam prea alunecos pentru cauciucurile mele. Am lasat masina la fantana si am urcat de data asta pe jos. In concluzie e un drum care nu are nimic dificil, poate o inclinatie ceva mai mare fata de drumurile obisnuite. Daca va cunosteti bine masina urcati fara cea mai mica emotie pana sus.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633591024021/

31 Mai - 2 Iunie 2013 - Balcic. Un week-end la castelul Reginei Maria.O plimbare prin oras urmata de vizitarea castelului si a gradinii. O FRUMUSETE. Recomand tuturor acesta plimbare.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157633897209844/


Drumuri faine tuturor.

PS: Hai Dane cu ceva poze ca e pacat sa tii splendorile Rodnei doar pentru tine. Poate te induri sa pui pozele (mai multe) pe un picasa sau flickr smile.gif ca sunt superbe.
adailton_ms
Salut Tavi,
Pozele le-am pus pe facebook...smile.gif. Despre Duster nu am ce sa zic, a mers fir intins, perfect.
Patru persoane, bagaje full option, nu mai vedeam nimic in luneta din spate.
Totusi, asa meditand, am ajuns la concluzia, ca eu am circulat din cei aproximativ 90 000 km, 90% in afara. Poate exagerez, dar 80% tot sunt smile.gif.
Am fost multi la Borsa, multi cu masini mici, gen Skoda cu pachet de drumuri grele.....nu mi-as lua, nu face fata nici pe drum drept cu pietris. Pentru mine e super ok Dusterul....asta la ce fac eu cu el!
In alta ordine de idei, sper ca drumul pana in caldarea iezerului sa nu fie amenajat niciodata. E pacat sa vezi o masina. Muntele, asa cum poti trebuie facut pe jos, pana unde poti ajunge.
Vorba unui camarad, muntele nu e pentru toata lumea, si aici nu ne rezumam numai la gunoaie aruncate pe jos.
Inchei cu drumuri bune drumuri de poveste! smile.gif
tavi_ro
28 iunie 2014 Muntele Rosu - Rascruce - Varful Gropsoarele - Zaganu, traseu de creasta, care a insumat in total 7 ore. O tura superba de 1 zi. Am urcat pana la Muntele Rosu cu Dustericiul din dotare. Drumul e rupt destul de rau, bineinteles ca m-am felicitat pentru inspiratia de a lua aceasta masina cu garda excelenta la sol, dar si cu integrala. Am urcat cam fara grija, iar aproape de destinatia finala am dezactivat modul Auto. Bineinteles ca am ramas intr-o groapa, rotile (roata) fata se invarteau fara nici o grija, in legea lor. De, tractiune 1x4. ESP-ASR dezactivat.
Am intrat devreme in traseu, cam pe la ora 10. Spre bucuria mea am constatat ca sunt din ce in ce mai multe persoane care prefera mersul pe jos in detrimentul masinilor.
Drumul incepe cu o rampa abrupta pana la statia meteo tocmai buna pentru incalzire si respiratie cu un sunet ciudat ca de foale forjate la maxim. De varsta cam isi spune cuvantul....Dar usor usor se intra in ritm. Drumul este de basm, maretia muntilor, aerul curat iti dau un sentiment de caldura si pace sufleteasca. Dupa 2h si ceva am ajuns la Rascruce 1805m. Un picnic pentru refacerea caloriilor pierdute si continuarea drumului. Din pacate a trebuit sa renuntam deoarece nu se mai vedeau marcajele din cauza cetii. Si mai ales ca eram doar eu si sotia ca prietenii s-au dat "loviti" si nu au participat la tura. Cu durere in suflet am inceput sa coboram spre Muntele Rosu cam 1/2h. Dar timpul a tinut cu noi, s-a ridicat ceata asa ca ne-am intors. Iar 1/2h pana la Rascruce urcus la greu dupa care am intrat in traseul spre varful Gropsoarele 1833m, unde am ajuns dupa 30 min. De aici mai departe spre varful Zaganu via zona Lanturi unde am incheiat si calatoria din cauza timpului care a ajuns la limita. Intoarcerea a fost linistita si fara evenimente. De sus de pe cresta se vede foarte bine cabana Ciucas, mi-am adus aminte cum am urcat cu dusterul pana la cabana....se vedeau si ceva oameni prin teleobiectiv pe drum, prafuiti de un 4x4 care trecea pe langa ei (am pus un clip micut pentru nostalgici)...si m-am bucurat ca sunt atat de sus, in aerul curat cu miros de brad, in mijlocul pajistilor cu rhododendron si flori de colt.
La plecarea spre casa, cireasa de pe tort, un Mercedes Smart era parcat in apropierea dustericiului.....Cum a reusit sa parcurga un drum atat de inclinat, prost si rupt nu imi explic....mai ca imi venea sa il intreb daca nu doreste sa il bag in portbagajul dusterului si sa il duc la vale...
Va recomand cu caldura acest traseu, e superb si nu foarte greu.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157645441247595/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
11-13 iulie 2014 Ploiesti - Novaci - Ranca - Obarsia Lotrului - Jina - Brasov - Ploiesti.
Un traseu insumand 700km, din care 120 au constituit Transalpina. Prima surpriza a drumului a constat in soseaua inundata pe suprafete destul de mari, in zona Darmanesti. Am vazut imagini de cosmar, cu gospodariile in care apa avea 1/2m. Bietii oameni. Dustericiul a trecut fara probleme cu apa pana la praguri.
Drumul a descurs linistit, urcarea Novaci-Ranca a fost un pic mai deosebita ca ploua si era un pic de ceata (ceva mai multa). Am vizitat Ranca in lung si in lat, am urcat pe partiile de ski, dar si pe Varful Papusa (2135m). Urcarea pe Varful Papusa s-a facut pe jos chiar daca dustericul putea sa urce fara probleme pana in varf, pe drumul de piatra. De, am ajuns sa apreciez mai mult plimbarile pe jos decat cu 4x4. Totusi pana la intrarea in traseul spre Lacul Petrimanu s-a facut cu dustericiul full, adica 5 in masina si una in portbagaj, dustericiul urcand serpentinele cele mai abrupte din Transalpina fara nici cea mai mica ezitare. Aici fac si o mica paranteza, Transalpina pentru multi e un fel de bau-bau, si chiar nu inteleg de ce. Prietenul meu a mers cu un logan, benzinar, motor de 1.4, si NU a ramas in urma. Deci dificultate majora Transalpina = basme. Soseaua se vede tot timpul de la volan !!!
Drumul spre casa a fost lung si obositor. De la Ranca la Ploiesti sunt 400km din care 100 pe Transalpina.
Peisajele sunt de exceptie, si multumita aiurelilor cu amenzile astronomice pe Transalpina nu am intalnit decat 10-20 masini pe tot traseul. Excelent. Transalpina se pare ca e proprietate privata asa ca ...
Pentru prima vizita ma declar superincantat, chiar daca nu am mers pe drumurile forestiere indicate cu caldura de patronul pensiunii. Sunt ceva trasee super pentru cine are chef de batut muntii cu masina. Eu unul nu ma impac prea bine cu mirosul de benzina/motorina in varful muntilor, asa ca deocamdata pe cat posibil, mersul pe jos e la loc de cinste. Cu rugamintea sa conduceti prudent va recomand tuturor o traversare a Transalpinei -Drumul Regelui . MERITA!

Si ceva poze/clipuri, https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157645707330035/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro

27 iulie 2014 Cabana Ciucas - Saua Tigaii - Varful Ciucas traseu de 6 ore


Dupa studii indelungate referitor la vreme am ales cu mare greutate o fereastra cu soare, in zona montana, sincronizata cu o zi libera a sotiei in week-end. Grea treaba cu vara asta anuntata ca fiind cea mai secetoasa din ultimii 20 de ani de expertii de la meteo. Asa ca in premiera duminica la 7 dimineata eram deja in masina cu destinatia Ciucas. Ca de la ora 14 deja satelitii indicau ploaie si fulgere. O placere mai ales daca te prinde in creasta. Pe drum, dupa Maneciu, cam la 2 km de bariera de cale ferata, eram 3 masini care care mergeau linistit, conform legii cu 59 km/h smile.gif. Un "sofer" de dacie papuc ca sa ne exprimam frumos si-a pierdut rabdarea, si a intrat in depasirea celor 3 masini, direct peste banda continua. Ajunge in spatele meu, dupa care accelereaza si se baga iar in depasire, tot peste banda continua. Din fata la mica distanta venea un BMW. Soferul daciei ajunge in dreptul meu, vede
ca nu mai are timp si trage brusc de volan dreapta. Eu deja eram in franare si am reusit la limita sa il evit. Claxoane nervi, am accelerat rapid si in cativa metrii am ajuns in fata lui. Am fost la un pas sa nu il blochez si "sa il intreb de sanatate". Ca ii faceam instant "cinste". Am strans din dinti, si am continuat drumul, asa ca am salvat ziua. As fi dispus sa investestesc intr-o camera de bord, omologata si ce mai vrea politia, dar in baza inregistrarilor sa ia masuri politia si nu eu. Daca stiti de asa ceva va rog sa imi recomandati modelul respectiv, ca nu pot sa rabd asa la infinit. Si nici nu am chef sa ajung la stiri in ipostaze negative.
In fine, am urcat cu dustericiul pana la fantana lui Nicolae Ioan , drumul e superusor in 4x4 auto si cu ESP-ul dezactivat. De acolo am luat-o pe jos spre cabana, si am intrat in traseul spre Saua Tigaii. Spre bucuria mea doar un "domn" mai in etate ne-a afumat bine cu Nissanul pe drumul spre cabana. Cand am vazut ca dupa 15 minute s-a intors i-am urat "toate cele bune", chiar daca traseul e asa zis public. Urata treaba. In rest toti au lasat masinile mai jos, inclusiv la intoarcere am gasit un Range Rover parcat in spatele meu. Toata stima pentru cei ce inteleg ca au venit la munte sa respire aer curat, si sa faca miscare. Drumul de la cabana la baza Seii Tigaii a fost destul de usor, de aici insa e un urcus istovitor pana in Varful Ciucas. Combinat cu greutatea rucsacului si vantul turbat pot sa zic ca a fost cel mai greu traseu de pana acum. Drumul de intoarcere din Varful Cicas spre cabana Ciucas de data asta pe "direct" a fost super usor. Am vazut si copii destul de mici pe aceasta portiune de traseu. La cabana am refacut caloriile si ca desert o portie din mult laudatii papanasi. Care mie unul nu mi s-au parut prea grozavi, poate doar design-ul ceva mai deosebit ca gustul era departe de fi extraordinar dupa cum am mai citit pe net. Dar gusturile nu se discuta.
Vremea incepea sa se strice, nori grei se adunau, asa ca ne-am intors la masina si de aici acasa. Ca sa fiu cu sufletul impacat, la intoarcere de la fantana la sosea cand am intalnit pietoni am mers la relanti, iar la biciclisti am oprit. De ce oare toate persoanele pe langa am trecut (fara exceptie) mi-au multumit... ???

O tura frumoasa, pe care o recomand oricarei persoane dornice de o iesire la munte. Cu putin antrenament se poate ocoli prin Saua Tigaii, chiar daca traseul e ceva mai greu, si mult mai lung decat pe "direct". Peisajele sunt superbe.

Si ceva poze,
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157645570346317/

Drumuri faine tuturor.
iulian_1976
QUOTE(tavi_ro @ 28 Jul 2014, 18:04)
Ca sa fiu cu sufletul impacat, la intoarcere de la fantana la sosea cand am intalnit pietoni am mers la relanti, iar la biciclisti am oprit. De ce oare toate persoanele pe langa am trecut (fara exceptie) mi-au multumit... ???


Mai exista si educatie cu cat urci spre nord.
tavi_ro
QUOTE(iulian_1976 @ 28 Jul 2014, 20:13)
Mai exista si educatie cu cat urci spre nord.
*



@iulian_1976 din pacate la concluzia asta am ajuns si eu.

@Iszy frumoase poze. Eu unul admir sincer persoanele care la asemenea varsta pleaca in calatorii atat de lungi cu masina proprie.
iulian_1976
Pentru ca este un test interesant Iszy@ sa ne expui parerea ta despre:

-comfortul tau ca sofer si a celorlalti pasageri
-cum o simti la viteze mari pentru ca ai avut ocazia sa rulezi diferit comparativ cum o faci in Romania
-in cazul vantului din lateral,cu tiruri cum o simti sigura,nesigura?

Merci si drumuri placute,daca ai ocazia viziteaza si Kitzbuehel.
Iszy
-comfortul tau ca sofer si a celorlalti pasageri
-cum o simti la viteze mari pentru ca ai avut ocazia sa rulezi diferit comparativ cum o faci in Romania
-in cazul vantului din lateral,cu tiruri cum o simti sigura,nesigura?

Nu pot sa fiu obiectiv deoarece mi-am dorit aceasta masina de cind am vazut-o prima data in poza. Dar incerc.

1. E prima masina la care simt ca la volumul meu nu dau cu cotul si/sau umarul in usa. De obicei calatoresc cu sotia care mai dormiteaza din cind in cind si se simte foarte bine. In spate nu prea am avut calatori decit pe Bruno ciinele dar care nu are nimic impotriva, ii place design-ul usii din spate deoarece poate sa stea cu capul afara pe geam.
2. Nimic de reprosat la viteze, circul 130 - 150 ( rar 160 ) pe autostrada
2. Stiu la ce tereferi deoarece am pabat peste 250.000 km intr-un Daewoo Damas.Cu Dusterul nu am simtit nici o nesiguranta la depasit autovehicole mari. Citeodata cind vintul bate din anumit unghi se formeaza virtejuri sub paravinturile de pe usi, dar o pun pe seama obosirii plasticului. Fenomenul l-am simtit abia la drumul prezent dupa 2,5 ani de exploatare.
Am doi ani si km vezi anexa. Nimic de reprosat. Doar acumulatorul de Bistrita care m-a lasat in padure exact la 2 ani.

Azi am fost la Insbruck:

-comfortul tau ca sofer si a celorlalti pasageri
-cum o simti la viteze mari pentru ca ai avut ocazia sa rulezi diferit comparativ cum o faci in Romania
-in cazul vantului din lateral,cu tiruri cum o simti sigura,nesigura?


...cu tramvaiul!

29 Jul 2014, 23:04:
...pardon, link la pozele din Insbruck:


https://picasaweb.google.com/10460785985349...COD986Wsxt2AMw#

dry.gif
IRONICK
QUOTE(Iszy @ 29 Jul 2014, 23:02)
-in cazul vantului din lateral,cu tiruri cum o simti sigura,nesigura?[...]
2. Stiu la ce tereferi deoarece am pabat peste 250.000 km intr-un Daewoo Damas.Cu Dusterul nu am simtit nici o nesiguranta la depasit autovehicole mari
*
Pe langa damas, orice masina este stabila. Doar bicicleta este mai instabila decat un damas.
Iszy
Este un punct de vedere. Noi am facut distributie cu el in toata tara, a fost o masina care ne-a servit cu virf indesat, de multe ori aveam bidoane si pe locul din dreapta...ne-a ajutat foarte mult la firma. Am predat-o la Remat si acum este folosita ca masina in interiorul firmei lor, fara numar.
Pentru inceputul afacerii la posibilitatile de atunci a corespuns cu brio si a contribuit la proiectatele cele 5 Ferrari pe care dorim sa le cumparam in viitor in complectarea parcului proiectat de Lamborghini din ala care nu rugineste.
Cind vom munci mai mult si vom avea rezultate mai bune.
Deocamdata Dacii. MCV-uri si Duster de care suntem arhi multumiti inclusiv din punct de vedere al stabilitatii. Kilometrii fara numat sute de mii cu nici un repros alaturi de o intretinere a la carte.
Pentru a-mi sublinia cunistintele in stabilitate mentionez ca conduc, diferite tipuri de masini din 1976.
IRONICK
QUOTE(Iszy @ 29 Jul 2014, 23:38)
Pentru a-mi sublinia cunistintele in stabilitate mentionez ca conduc, diferite tipuri de masini din 1976.
*
Asta-i un fel de vintage care da valoare? Ca tot este la moda acum.
tavi_ro
@Iszy in cei 36+ mii km de cate ori ai folosit 4x4 lock ? Sau 4x4 AUTO in conditiile in care posesorii de 4x2 nu mai puteau sa inainteze ? Tu faci drumuri lungi, si oricat ai lauda dusterul nu se compara cu o berlina la nivel de comfort. Stiu ca placerea ta de a merge cu dusterul este foarte mare asa ca nu comentez. Cum se aude motorul la 150 km/h pe autostrada ? Eu unul, dupa doar 400km la intoarcerea din transalpina am coborat din masina ca o scandura. Tu sincer cum vezi nivelul de comfort dat de aceasta masina la drumuri lungi ? In afara de umar/cot.
Multumesc.
Iszy
Vintage...yes yes. Nu poti contesta experienta chiar si in ani.

Confort la condus...nu am de ce sa ma pling pentru mine e OK. Am facut multi km cu multe tipuri de vehicole, poate e si chestiune de obisnuinta , repet nu am motive care sa ma faca sa am reprosuri. Mari.

Azi se pare ca e ceata pe vale. Impachetam. Miine la 6 plecam.

www.Viamichelin.com spune:

Summary of the route
6167 Neustift im Stubaital – Cluj-Napoca

Costs
104.69 € with a Diesel vehicle
Toll 2.50 € | Petrol 77.3 € | Road tax 24.89 €

Time
13h50 with 07h20 on motorways
Distance
1159 km with 763 km on motorways
C a t a l i n
Excelent Petrol-ul intr-un Diesel vehicle.
tavi_ro
Drum bun spre casa, fara evenimente. Aveti grija de voi.
Iszy
Na

6167 Neustift im Stubaital – Cluj-Napoca
There are 2 suggested routes

A1 E60
E71 E60
Costs
111.94 € with a Diesel vehicle
Toll 2.50 € | Petrol 84.55 € | Road tax 24.89 €

Time
13h50 with 07h20 on motorways
Distance
1159 km with 763 km on motorways...............pentru comparatie

Am uitat...4x4 folosesc rar, in special iarna cind ma duc la padure....in noroi nu m-a prea bag..ma simt mai sugur cu el cuplat in zone sa le zicem dificile....de concurat nu concurez cu nimeni...folosesc mai des AUTO cind merg tare pe drum umed, m-a si ajutat de citeva ori.
4x4 m-a scos de 2 ori cind am intrat cu fata in sant cu burta pe malul santului.
Odata am incercat un drum in padure cu noroi, degeaba 4x4 cu cauciucuri de oras.

Pour les conaisseurs...am venit cu Fiat Ducato diesel de la Bors pina in Huedin ( 100 km ) cu benzina, din greseala...acolo am golit rezervorul. De atunci am mai facut 175.000 km cu duba, nu are nici pe dracu'.

tavi_ro
3 august 2014 Dambu Morii - Cabana Piatra Mare - Varful Piatra Mare, traseu de 11 ore - 18km
Cel mai lung traseu de pana acum pentru 1 zi. Urcare continua 6 ore, portiuni abrupte, noroi, grohotis. Urcand prin padure am remarcat o multime de brazi marcati pentru taiere, cam 70%. Deja a inceput marea defrisare din zona Dambu Morii. Respectivii brazi s-au uscat...nu am inteles cum au reusit performanta....
Traseul are portiuni spectaculoase, peisajele sunt superbe. Brasovul se vede foarte bine, precum si Releul de pe Postavaru, Crucea de pe Caraiman si releul de pe Costila. Mancarea la cabana Piatra Mare buna, apa de izvor excelenta. Un peisaj de vis care nu poate fi reprodus in cuvinte . Traseul nu este foarte greu dar cam lung iar faptul ca urci continuu nu e prea placut. Dar cu un pic de antrenament e ok.
Drumul spre casa a fost marcat doar de o coada infinita de masini intre Predeal si Comarnic, un sinucigas care a intrat in depasirea coloanei si s-a bagat direct peste mine cand a vazut ca din fata venea doar un "mic" autocar.. Si in Ploiesti, unu cu gipan a considerat ca e sub demnitatea lui sa stea cuminte in spatele masinii oprite in fata lui, asa ca a intrat scurt in depasire. Din sens opus, la 15m, veneam eu, incet si cu grija. Am oprit...etc. Ce naiba are Dusterul asta de sunt din ce in ce mai multi care vor sa il faca piese de schimb ? Cand aveam passat-ul nu aveam asemenea "emotii" in trafic, si nimeni nu incerca sa "ii dea la radacina". Necesita Dusterul ceva "imbunatatiri" sa arate mai "fioros"? Bullbar ceva? Din cate stiu eu nu sunt omologate si nici nu cred ca se pot omologa la RAR....

Si ceva poze:

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157646163353172/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
18-24 August s-a concretizat intr-un miniconcediu in Retezat, cu cazare la pensiunea Retezat din Campul Lui Neag.
Pensiune dispune de un manej in care am "testat" un cal putere. Din pacate statea cam prost cu suspensiile asa ca ca in momentul in care isi lua viteza la galop deja ma gandeam cu jale cu ce am gresit de m-am urcat pe un asemenea instrument de tortura. Dar copii si adultii cu gabarit redus s-au distrat foarte bine.
Primul drum mai lung a constat in vizitarea Izbucului Cernei adica izvoarele Cernei. Din pacate DN 66A ( cum o fi ajuns drum national ?) s-a dovedit o incercare serioasa pentru amicul meu posesor de Logan. Pana la izvoare sunt cam 20km de drum forestier din care unele zone sunt chiar periculoase. La intoarcere, in urcare, loganul a derapat pe pietris si s-a oprit la 15 cm de o prapastie de 200m adancime. Si dusterul s-a scufundat in grohotis dar multumita integralei a reusit sa iasa, destul de greu, dupa ce s-a oprit si motorul o data. Peisajele sunt superbe, Cerna izvoaraste dintr-un versant de munte cu un debit destul de mare. Am continuat drumul pe minunatul "DN" Pana la Lacul "Valea lui Iovan" de unde ne-am intors la pensiune.
Traseele pe munte s-au rezumat la Cabana Buta - Taul Butii cam 5 ore pe jos. Am urcat pana "La Beciuri", cu dusterul, in apropiere de cabana Buta. Drumul forestier a inceput cu macadam si s-a terminat cu bolovani atat de mari incat am fost nevoit sa urc cu rotile pe ei ca sa nu sparg diferentialul spate. De data asta dustericiul a inceput sa protesteze, iar suspensia sa scartie destul de tare. A fost cel mai greu traseu de off-road de pana acum. Abia dupa parcurgerea lui mi-am dat seama de ce se uita cam ciudat la mine posesorul Patrolului de la pensiune (care facea excursii contra cost pe drumuri de acest fel). Inca un drum de 5 ore de data asta doar pe jos pana la Stana Scorota si o vizita in pestera numarul 4, pestera neamenajata, au incheiat drumetiile lungi in Retezat. Vizita in pestera a fost spectaculoasa si foarte riscanta, am fost la cativa cm de dezastru. Din cauza ca aveam doar 2 lanterne mici de tot si lampa de asistenta de la DSLR, un prieten a fost la un pas sa experimenteze o cadere de 22m intr-un put din pestera dupa ce a alunecat pana in marginea lui, intr-o bezna aproape completa.
Plimbari de seara pe diferite trasee in jurul pensiunii si o incercare de intoarcere la stadiul de primata prin copacii din Parcul Aventura au incheiat sejurul in Retezat. Ultima proba de traseu pe inele te solicita serios mai ales cand ai o varsta si o greutate ceva mai mare. Totusi e o experienta interesanta.
Drumul de intoarcere prin Valea Jiului a fost marcat de multe semafoare si o oprire scurta la manastirea Lainici.
Ceva poze si scurte clip-uri : https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157646730291260/
Drumuri faine tuturor.

5 Sep 2014
Cateva completari.
Unul din cele mai frumoase locuri din calatorie a fost Valea Marii, localizata langa Campul Lui Neag, cu 2 cascade superbe. Una de 35m numita si cascada Lazarului si una mai mica numita cascada Valea Marii. Drumul pana la cascade este nemarcat dar usor de gasit. De pe drumul forestier spre Cabana Buta se ramifica 2 drumuri pe care se ajunge destul de usor la cascade. Pana la bifurcatie se poate ajunge cu orice tip de masina.
Drumul spre satul Cerna pe celebrul DN66A din cate am inteles e intrerupt de o masiva alunecare de teren. Asa ca o vizita la Cheile Corcoaiei se pare ca se face dinspre Herculane. Eu din pacate nu am reusit sa ating si acest obiectiv.
In ciuda faptului ca nu am vazut vipere se pare ca sunt foarte multe in zona Retezatului, cel putin un cioban afirma ca a omorat 17 vipere anul acesta. Asa ca multa grija si nu parasiti potecile marcate. In Taul Butii, ziua la amiaza, 8 ursi au reusit sa distruga o turma de 250 mioare, intre jnepeni, dar si pe cioban. Mai nou, tot la afirmatia ciobanilor, se pare ca ursii vaneaza canii de la stana.
Despre Duster numai cuvinte de lauda, dar sigur mersul pe drumuri gen albii de rau nu este pentru el. Vad ca si-a mai revenit din scartaieli, eu cel putin o sa incerc sa evit drumurile de acest fel in viitor. Dar pentru amatorii de off-road, dotati cu agregate ceva mai aproape de realitate, zona Retezat este super.
O ultima recomandare, pentru amatorii de vizitat pesteri neamenajate neaparat lumina cat mai multa, bocanci, si eventual o coarda de asigurare/casca. Oricum senzatiile intr-o asemenea pestera sunt unice, nu se regasesc in pesterile amenajate.
Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
6 septembrie 2014. O tura faina pe Brana Caraimanului si releul de pe Costila. Traseul pe brana este relativ usor dar totusi necesita ceva atentie. Peisajele sunt de exceptie. In premiera am vazut si capre negre in mediul lor natural. Pentru o zi de week-end este un traseu foarte frumos. Merita din plin sa mai lasi Dustericiul si sa faci cate o plimbare mai lunga pe jos. Traseul total a fost de 8 ore.
Si ceva poze:

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157647413405175/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
12-14 septembrie 2014 un week-end la mare. Spre bucuria mea lume putina, apa calda, vremea super. Am revazut delfinariul dupa 40 de ani, ma gandesc cu nostalgie cat de repede au trecut anii..
O plimbare cu telegondola a incheiat sejurul.
Cu ocazia aceasta dustericiul a ajuns la 30 de mii de km. Comportament ireprosabil pana acum. Doar zgomotul pe autostrada la viteze mari imi da dureri de cap. La 120 deja nu se mai intelege ce se vorbeste la radio.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157647289985778/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
20 septembrie 2014 Pasul Bratocea - Culmea Bratocea - Tigaile Mari . Dustericiul din dotare chiar nu are stare. Te imbie tot timpul la calatorii. Asa ca un traseu pentru o zi s-a concretizat intr-o plimbare usoara in Ciucas. Atmosfera in acesta perioada este o adevarata incantare, cerul de un albastru pur, splendid pentru a admira peisaje de exceptie. Pentru amatorii de ceva off-road drumul pana la releul de TV este bun, fara complicatii prea mari. De data asta am lasat dustericiul langa o stana nu prea departe de inceputul drumului forestier. Am ajuns relativ repede la releul TV dupa care cu un pic de efort am intrat in golul alpin. Cuvintele sunt prea sarace ca sa exprime frumusetea locurilor asa ca va indemn la o plimbare prin acele locuri.
Va las in compania catorva poze/clipuri.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157647995214632/

PS: din pacate vad ca am ramas cam singur in acesta zona....dar sper ca cele scrise de mine sa fie un indemn spre calatorii pe drumuri montane, si nu numai.

Pot sa zic ca alegerea dusterului a fost o alegere excelenta, nu neaparat prin performantele, confortul, siguranta mai mult sau mai putin bune ale masinii ci prin deschiderea care a oferit-o, posibilitatea ajungerii pe drumuri forestiere, si de aici pe carari de munte pe jos. In cei 2 ani si jumatate, datorita acestei masini starea mea de sanatate a ajuns la cote ridicate. Dintr-un om destul de bonav, care statea mai mult in casa, am ajuns la drumuri lungi, pe jos, la un chef nou de viata. NU va zic ca astept acum cu nerabdare fiecare sfarsit de saptamana. Va recomand tuturor o masina de acest tip, nu neaparat duster.
Singura mea parere de rau a fost rautatea unora de pe forumuri, lipsa de intelegere, bun-simtul, calitatea indoielnica a unor persoane, educatia, lipsa celor 7 ani de acasa. "Calitati" pe care le intalnesc tot mai des si in viata reala. Dar trecem mai departe si ne bucuram de viata, de copii, de calatorii, de masinile din dotare.


Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
@Iszy "io" inteleg ca virgula calatorii dar chiar asa smile.gif ? https://plus.google.com/photos/104607859853...CP71p_DA7PnOrQE

Deja https://plus.google.com/photos/104607859853...CP71p_DA7PnOrQE e prea mult pentru mine.

PS:, LE: , etc, sper sa o iei ca pe o gluma..........si o invitatie sa ne mai impartasesti ceva din drumetiile tale. Ca vad ca in urma diverselor "diferende de opinii" au fugit cam toti...... Oricum am vaga impresie ca e inutil dar mai stii de unde sare "iepurele" ?
tavi_ro
4-5 octombrie 2014 Ploiesti-Rupea-Viscri-Sighisoara. O plimbare de week-end pe care o recomand tuturor. Traseu total 500km.
Cetatea Rupea a fost renovata si arata excelent. La cerere ai si ghid audio. Deasemenea Biserica fortificata din Viscri arata foarte bine. Urcarea in turn se face pe propria raspundere, dar scarile sunt foarte bune.
De Sighisoara numai cuvinte de lauda. Singurul minus este mirosul greu de canalizare de pe unele strazi. Cazarea super.
O plimbare pe drumul forestier spre rezervatia Breite si o vizita la Manastirea Sighisoara a incheiat sejurul.
Comportament dusterici excelent. Am renuntat sa mai tin consumurile, concluzia finala fiind 9.3-9.4 consumul mediu dupa 30 de mii de km si 2 ani si jumatate.
Prima piesa cazuta, faza scurta de pe stanga. Schimbat becul, remediat problema.


https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157648069255807/

Drumuri faine tuturor.

9 Oct 2014, 17:59:
Revin cu ceva impresii despre dusterici. Acum 2 ore am facut plinul pentru urmatoarea iesire si surpriza, daca pana acum CB-ul arata undeva o marja de eroare de -0.5l la 100 de km, acum a sarit la -4.5l. Singura diferenta a fost ca in Sighisoara am alimentat de la Rompetrol unde CB-ul a aratat un consum de +2L fata de real ????. Acum in Ploiesti am alimentat de la Petrom unde CB-ul a aratat cu -4.5l mai putin decat trebuia. Plinurile au fost facute pana ce benzina a ajuns la iesirea din rezervor. Ciudat CB mai are dusterul....sau... Pompele au plecat de la 0 in ambele situatii.....

Iszy
Poze frumoase.
Viscri m-ar interesa si pe mine. Nu stiu daca este de nivelul de ' cadere pe spate Charles ' dar poate merita, ce zici?

Ma intereseaza cum te-ai descurcat cu becul pe stinga, io m-am chinuit 4 ore sa-l inlocuiesc, inclusiv demontat ornament fata sa scot becul care, a cazut si s-a oprit sub radiator. Nici acum nu stiu daca l-am montat ca lumea, dar sta.
De cel de pe partea cu acumulatorul nici nu-mi imaginez cum s-ar putea inlocui.
tavi_ro
Viscri e un sat si cam atat. Despre Charles nu pot sa zic decat ca domeniul nu este vizitabil, casa lui este cea cu ziduri albastre, am vazut un grup de turisti care tocmai incerca sa ii darame poarta la propriu doar doar sa intre sa vada domeniul......trist....Peisajul e destul de comun pentru satele de deal/munte, deci... Biserica fortificata in schimb merita din plin o vizita. Multe camere cu tot felul de obiecte, la un moment data aparut si un ghid dar vorbea in germana. Sa te imbraci bine daca urci in turn ca eu si acum am probleme cu raceala pe care am achizitionat-o cu acesta ocazie.
Din pacate cu becul nu am cum sa te ajut, ca nu am fost de fata, a venit soferul care a luat masina, a cumparat becul, a dus masina la garaj la electricianul care a montat becul, dupa care mi-a adus masina, cam 1h cu totul. Dar sigur e o metoda rapida deoarece dureaza cel putin 30 min pana la magazinul cu becuri si retur, plus drumul pana la garaj si retur la mine...cred ca montajul a durat maxim 10-15 min sau mai putin.
PS: Multumesc pentru aprecieri. Apropo, distractie faina pe Strategica si aveti grija de voi si de masini smile.gif
Squirrel
Cel de pe partea stângă (a șoferului, cel cu acumulatorul în spate) l-am schimbat destul de ușor.
Cel de pe partea dreaptă…l-am schimbat, însă o idee mai greu și nu a reușit din prima manevra, ieșind destul de greu și nefixându-se la fel de ușor ca fratele său. L-am găsit după primul drum jucând în soclu, și a trebuit reintrodus mai apăsat. Din păcate, ceva a cedat și se aude ca și cum oglinda ar fi prins un joc, ceea ce mă face să cred că tocmai am „reglat” definitiv ajustarea iluminării în funcție de încărcătură. Ghinion de neglijență, căci un far este oricum, însă nu ieftin.

Făcut ceva drumuri în ținutul cu autonomia. Călătoria pe serpetinele Oituzului însă a redus faimoasa autonomie, având momentan un consum mediu în ultimele 4 luni conform TdB de 6,8l/100km, în care a văzut legumicultura bulgară și quasi-mirificul trafic bosforian.
tavi_ro
@Squirrel, un consum mediu de 6.8l/100km inseamna o viteza intre 50-80~90km/h maxim , NUMAI extraurban sau pe autostrada. Consumul de 6.2-6.4 este atins doar pe drum drept la 50km/h constant. Deci eu conform CB sau TdB cum ii zici tu ajung la 9.3-9.4. Am un coleg care are media 10.4 dar circula preponderent in oras. Dupa alimentare, numai in oras, consumul meu sta vara intre 10 si 12%. E un mister pentru mine cum exploatezi tu acesta masina. Eu ma bucur de ea cat pot, nu ezit sa ajung la 5000-6000 de ture cand ma bag in depasiri si din cand in cand o bag in off-road ceva mai greu. E o masina excelenta, dar destul de limitata in multe privinte.
Daca ai descoperit o metoda noua de reducere a consumului te rog sa ne dai un sfat.
Dupa umila mea parere or ai o masina separata pentru mersul in oras, sau nu mergi deloc in oras iar dusterul il folosesti numai pe asfalt, la drumuri lungi fara off-road, in anumite plaje de turatie. Sau ai descoperit o metoda de a reduce consumul demna de un patent la OSIM. Sau varsta.....
Deci ? La cati km ai ajuns acum cu masina ?
Squirrel
Mers legal, căci nu-mi place să augmentez bugetul de stat.
La început am avut și 6,0l/100km, există pe undeva pe forum o captură a TdB de la acel moment…
În oraș nu-l folosesc decât ocazional, nu mi se pare potrivit din multe puncte de vedere, iar off-road-ul este doar fortuit de destinațiile câteodată greu accesibile, ceea ce nu este greu de găsit în România actuală. Sunt conștient că este doar un crossover cu ceva aptitudini, însă nu aș forța nota, deplasările uzuale și concediile fiind suficiente. Da, se poațe găuri betonul și cu o bormașină cu percuție, însă va dura mai mult și va fi mai obositor decât un rotopercutor - pentru off-road de plăcere aș căuta prin alte curți (un G-klasse)…
user posted imageuser posted image

…sau un Unimog? Orice vehicul care vrea să fie bun la toate, sfârșește de cele mai multe ori lamentabil. Da, recunosc, încă din momentul achiziției nu m-am gândit la expediții, ci doar la a ajunge liniștit acolo unde cu un 2Ś4 (Stepway) aveam emoții (drumuri de țară cu șleauri care, odată plouate, fac dificilă deplasarea bipedă).
Regimul de turație este preponderent în zona de 2.500 rpm (mai puțin „în cădere”, mai mult în sarcină, rar 5.000 rpm), iar selectorul 2WD/Auto/4WD este folosit în funcție de suprafața de deplasare.
Da, sunt destul de calm atunci când conduc (drept dovadă viteza și regimul de turații), prefer să fie o activitate de plăcere și nu o goană, altfel căutam altceva (la momentul achiziției oscilam mai mult către Megané III Sport Tourer - în aproape aceeași bani).
tavi_ro
@Squirrel vad ca ai un chef mare de postari, de ce nu ne impartasesti ceva din calatoriile tale ? Eu unul ma bucur din plin de cate ori gasesc o recomandare sau un sfat pentru diverse locatii turistice ? Mai ales ca ai duster, masina care poate sa acceseze si locuri ceva mai dificile. Ma bucur mai mult sa vad cum "zboara" dusterul prin zone autohtone decat mertanul ala care l-ai mentionat....
Squirrel
N-am talent și nici călătoriile realizate nu mi se par demne de o relatare în mod aparte.
În cazul meu, necesitatea achiziției a fost condiționată de tracțiunea integrală și o gardă la sol rezonabilă. Cum Stepway nu a avut așa ceva, am fost „împins” în gama Duster. Nu plângeam după unghiuri de atac și alte caracteristici specifice off-road, ci doar de cele menționate anterior.
Motivația a fost dată de faptul că am de parcurs finaluri de drumuri desfundate de câteva sute de metri până la cca. 3 kilometri, cu șleauri, în pantă/rampă, care pe ploaie sau ninsoare mi-au dat de cap cu tracțiune doar pe puntea față. Duster-ul merge legănat, însă ajunge acolo unde trebuie. Celelalte fie ajungeau cu greu, fie deloc, ceea ce implica o deplasare pedestră, cu bagaje pe același tronson.
În cazul meu off-road-ul se rezumă doar pe drumuri forestiere sau de pământ prin sate, deci nu este chiar spectaculos și nu cred că merită împărtășite.
tavi_ro
Calatoriile au un farmec aparte, cel putin pentru mine.

11-14 octombrie 2014 Dunavatul de Jos. Am incarcat dustericiul la refuz, bagaje pana in tavan, 4 adulti in masina, si hai in delta pentru 4 zile. O mica oprire in Tulcea pentru o plimbare pe faleza si facut plinul. Consumul creste binisor cand masina e incarcata, undeva aproape de 9%.
La Dunavat cazare la Casa Lucia pentru 1mil/noapte, cazare superdecenta as putea spune. Patronii oameni de exceptie.
Masa excelenta, borsul de peste la cote superioare. O plimbare cu barca pe canale la un tarif de 1.8 mil/h, barca cu motor de 90Cp. Mai era disponibila si o barca cu 1.2 mil/h la 25Cp, sau una cu vasle care era gratuita. Pe canale am mers destul de mult, am intrat si in lacul Razelm alias Razim. Peisajele sunt de vis. In amintirea pescarului care am fost odata am luat barca cu vasle si am iesit intr-o seara, 2 ore, la pescuit de stiuca. Rezultatul se vede in poze. In rest o vizita la cetatea de la Halmyris, adica la ce a mai ramas din ea, si o plimbare pe digul de pamant de la Murighiol la Dunavat pentru a vedea bratul Sf. Gheorghe. M-am bucurat inca o data de garda inalta a dustericiului si de integrala.
La intoarcerea consumul a sarit la 9.2, nu pot sa merg cu 100 pe drumurile din Dobrogea, e imposibil pentru mine, mai ales ca e vorba de drumul spre casa.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157648803717142/

Drumuri faine tuturor.
Squirrel
Nu mai rețin, ai ajuns cumva și la Chilia Veche?

Later Edit: Felicitări pentru relatări și pentru imaginile aferente, numai bune pentru stimularea dorinței de a ajunge în acele locuri.
Steel Tormentor
Nu-i mare off-road la Dunavat. Mai ales de cand au asfaltat drumul. Si nici macar la Chilia Veche. Doar ce m-am intors de acolo cu Loganul.
PS: pixurile alea sunt subdimensionate, se elibereaza tongue.gif
tavi_ro
@Squirrel nu am ajuns la Chilia Veche. Anul trecut doar la Sulina. Multumesc pentru aprecieri. Merita din plin o plimbare.

@Steel Tormentor, pentru cine doreste ceva off-road mai serios poate sa astepte un pic de ploaie si sa se distreze pe digul de pamant de la Murighiol la Dunavat (nu pe sosea), pe langa bratul Sf-Gheorghe. Sau prin padurea inundata ca sigur nu mai iese de acolo. Din cate am inteles de la patronul pensiunii si tractoarele au probleme in zona respectiva. Eu unul am mers pe digul de pamant pana am gasit o bresa in padure pe unde am intrat sa vad bratul Sf. Gheorghe. Dar ne-au terminat atat de rapid tantarii ca nici macar o filmare mai serioasa nu am putut sa fac. Cateva poze si am luat-o rapid din loc.
"Pixurile" alea sunt suficiente pentru mine. Mai ales ca eu nu sunt pescar. Pana si lansetele cu lingurite erau de la patronul pensiunii. Si una din ele nu era prinsa de mine smile.gif. Iar un "pix" mai mititel a fost eliberat. De cand Dunarea e atat de crescuta nici peste nu mai gasesti la localnici. Poate la Chilia e mai bine si stiuca mai mare...dar la Dunavat a cam intrat la apa...
PS: dupa poza cu broscuta e digul de pamant. Daca era ud nu mai intram/ieseam de acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.