Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: robinet climatizare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
vallyyus
Salut,asi vrea sa stiu si eu daca sar putea schimba robinetul de climatizare cu o electrovalva sau macar sa-mi spuneti de unde sa iau unul bun care sa nu se strice dupa cel inchid de 2-3 ori.
Multumesc.
argon
Nu se strica chiar asa usor...pe mine ma tine de 4 ani, bineinteles nu merge comanda din interior, tre sa deschid capota sa dau drumu..incearca unu de uzina, si nu de SRL, cu electrovalva nu stiu ce sa zic...
B-34-SGM
Electrovalva de la BMW , o inseriezi pe furtun, iei si sistemul de comanda, si il montezi in bord. De la un BMW mai vechi, un urs, un rechin, ceva.
vaally
Cumpara un robinet cu sfera pentru instalatii sanitare 3/4"( din inox). Da o gaura in tija de manevra, fa un bolt care sa-l montezi in tija si pe care sa legi cablul de manevra si doua niple pentru adaptat la furtune si obtineti un robinet de manevra super bun.
RIon
QUOTE(vaally @ 17 Oct 2005, 08:31)
Cumpara un robinet cu sfera pentru instalatii sanitare 3/4"( din inox). Da o gaura in tija de manevra, fa un bolt care sa-l montezi in tija si pe care sa legi cablul de manevra si doua niple pentru adaptat la furtune si obtineti un robinet de manevra super bun.
*



asta e o soltie foarte buna, si eu am avut la Nova!
eu l-am avut pe furtun, sub capota.
gattoman
am vazut robinet pt incalzire, facut din metal, la 18lei. nu sunt mai bune ca alea din plastic care sunt la acelasi pret?. unsure.gif
Muttley
Nu, nu e mai bun. Din simplul motiv ca se actioneaza mult mai greu si exista riscul de a se duce sistemul de actionare. Mai exact, camasa de la cablu se prinde in cate o clema metalica la ambele capete (comanda si robinet). La o actionare fortata sau la intepenirea robinetului, clemele se desprind. La capatul dinspre robinet nu e asa grav, se poate umbla, insa la partea de comanda, mai greu... trebuie dat jos bordul wacko.gif Eu am avut de ales intre robinetul din plastic (romanesc) si cel metalic (turkey) s-am optat pt primul...
vallyyus
Ideea cu robinetul de instalatii sanitare mi se pare destul de buna,dar totusi am sa caut o electrovalva de bmw sa vad daca gasesc.I-mi trebuie neaparat la electrovalva si sistemul de comanda?
bagherra6
M-ar bate gandul sa-mi pun un robinet de ala de BMW ca asta cu cablu merge tare greu......

In iasi stie careva o dezmembrare ceva?????
Uncle-Sam
Exista termostat care sa dea drumu apei cand ajunge la 60 de grade?
victorpaval
si eu am un robinet otel sfera de instalatii sanitare...fara adaptarea pt cablu...il actionez doar deschizand capota...dar asta e..in plus sunt sigur ca nu se strica...nu sufar pt reglari din interior...plus ca e mult mai ieftin:D
alin75
Azi am reusit finalizarea unei idei, care o aveam de mult in minte. Din cauza vremii (ploaie torentiala), nu am reusit sa fac si poze, dar promit sa revin.
Deci:
1. electrovalva de gaz (5 RON), curatata, marit diametrul, pe circuitul gazului.
2. reductii facute la strung + teul de iesire sudat (15 RON), vopsite.
Am schimbat robinetul in 10 min., aerisit totul ok (am folosit legatura direct la baterie pentru a deschide electrovalva si a aerisi circuitul).
Mai ramane sa-mi fac partea electrica (+ luat de pe bobina inseriat cu o siguranta si - luat de pe caroserie, conectate la un buton cu led indicator, astfel cuplez-decuplez din bord electrovalva) si este totul ok! smile.gif
kog
de unde ai luat electrovalva?
bv-08-fgm
io am robinet standard de dacie si am masina de 4 ani,da nam avut nicio problema cu robinetul si merge ca unu nou smile.gif
alin75
electrovalva a fost luata din targ, din dezmembrari
Muttley
Adica gaz d-ala de-i zice GPL?
ghitza
seamana cu cea de gaz sau poate chiar este zine mai multe detalii despre functionarea ei si tipul de care este
alin75
Electrovalva este chiar de gaz, fiind luata de la dezmembrari nu cunosc tipul instalatiei. Eu am pe masina instalatie Lovatto, si acesta este o electrovalva de gaz, nu cea de benzina, care este mult mai mica, dar nu am gasit. Ar fi fost mult mai practic sa elimin, acel recipient de aluminiu (in care se afla filtrul), dar nu am gasit un capac, care sa se potriveasca acolo. Am fost nevoit sa maresc putin diametrul circuitului de gaz, din capac (cel de cupru), deoarece nu eram sigur ca apa pompata de pompa de apa are un debit suficient de mare. La gaz, acesta intra sub presiune, deci nu sunt astfel de probleme.
Am fost la un strungar, i-am spus ce vreau sa-mi faca (cele doua reductii), ideal ar fi fost din cupru, dar nu am gasit o bara de cupru, plus ca teul trebuia facut pb. pe la un instalator si per total pretul ar fi fost mult mai mare.
Cand totul a fost terminat, am tras o vopsire la partile metalice, iar la electrovalva un strat de lac.
Am facut proba cu firele legate pe direct, pentru aerisire si sunt foarte multumit de rezultat.
P.S. Am gandit acest electro-robinet (sa-i spunem asa), din doua motive:
1. asta iarna am inceput sa am probleme cu robinetul (prindea aer pe la clema ce culiseaza pentru inchidere-deschidere). A fost inlocuit cu altul, care dupa nici o saptamana se comporta identic cu cel schimbat.
2. tot incercand sa-l montez, am rupt acea siguranta de tine cablul de actionare (nu am mai gasit siguranta), apoi ca un facut incercand sa gasesc o solutie sa prind acel cablu, tot facand probe daca actioneaza robinetul, s-a rupt si clema din bord. Am trecut iarna cu el pe deschis (masina se incalzea mult mai greu), si cu aerisiri destul de dese.
La instalatia de gaz, mai ales iarna, daca mai exista aer in circuit, acesta nu functioneaza corect, plamanul nefiind incalzit suficient, deci ......
Acum cred ca situatia nu se compara, gandind, ca actionarea se face simplul din intrerupator, iar aerul nu mai are pe unde sa intre (electrovalva are la toate partile de imbinare garnituri).

Sper sa nu va fi plictisit.......
ghitza
meserie si sa i noroc de ea caci cu primul semn de oboseala al robinetului fac si eu acceeasi treaba ca si tine.
kog
nu e cumva debitul prea mic?
ghitza
eu zic ca nu este mic acuma asteptam sa ne zica colegu despre comportament.Pe la tine kog prin zona a fost un accident grav aseara parca am auzit azi.urat e drumul ala caci si eu circul pe acolo a bunici.Deci sa revenim eu cred ca e bun debitul de apa ce trece prin electrovalva si nu afecteaza cu nimic dar asteptam sa vedem ce ne mai zice "alin75"
kog
am desfacut si eu un robine si intr-adevar e bun debitul. In ala original sunt mici orificiile. Sunt lamurit, cu prima ocazie o sa montez una, si o sa modific parghia de la climatizare cu un contact electric si doua leduri, unul rosu si unul albastru.

in legatura cu accidentul, soferul era genul "asigurat de Isus" conducea cu viteza foarte mare pe sectiunea aia de drum proaspat plouata si nici macar nu aveau centurile puse. Zicea cineva ca asa a vrut Dumnezeu, eu sic ca nu Dumnezeu te omoara ci inconstienta. In alta ordine ieri au fost 6 accidente intre Savarsin si Arad
ghitza
tu iti pui si 2 leduri?e mai bn, ca sa vezi cand e inchis/deschis presupun.
In leg cu accidentul cam asa e a avut viteza mare si a derapat .mie si groaza sa merg la bunici ca nu stii peste ce nebuni dai acolo ,ba unul adoarme la volan si matura soseaua in calea lui ba se baga in depasire si tre sa ii faci tu loc altfdel.........
alin75
Debitul nu este mic. De asta am si marit traseul circuitului de gaz. Nu are ce sa se intample, rau, poate doar o incalzire mai lenta....... Dar la proba, cand am facut si aerisirea, totul a fost ok. Adevarat ca este si mai cald afara, dar, la iarna pe frig doar sa fie incalzirea mai lenta, desi nu cred. Altceva........? Ce pb. sa mai apara?
alin75
Ieri am reusit sa realizez partea electrica la robinet. Dar am o mica pb. Am cumparat un buton de dezaburire, si nu reusesc ca la actionare butonului sa stea becul aprins. Sugestii......
Muttley
Adica pana acum n-ai folosit electrovalva? Ciudat, ai montat-o de ceva timp.

Butonul e dintr-ala portocaliu? Ar trebui sa se aprinda. Vezi ca mai are si un fir de masa in spate, poate l-ai omis.
bygy007
ia vezi blush.gif
CGDBZ
Interesant dau eu raman tot la clasicul robinet , de cand am masina (peste 3 ani) nu mi-a facut probleme dar eu il mai deschid din cand in cand si vara .Electro-valva aia presupun ca functioneaza numai pe inchis/deschis pe cand la robinetul clasic poti sa-l deschizi mai mult sau mai putin , regland oarecum temperatura aerului ce vine in habitaclu caci de multe ori e nevoie doar de un aer "caldut" pentru a nu se aburi geamurile.
bv-08-fgm
exac,tocmai din cauza asta si io prefer s araman la cel clasic.
alin75
Eu am facut acesta modificare, dupa ce am tot schimbat la robineti (noi si vechi), iar astia noi aveau niste preturi de te omoara.... si toti prindeau aer pe la lamela aceea ovala(nu stiu cum se numeste). Asa ca am facut acesta modificare, de care sunt foarte multumit. Negasind bucati din cupru din care sa-mi fac racordurile, am fost nevoit sa le fac din teava(fier) si preventiv, pe toata vara din cand in cand cu firele pe direct, mai deschideam electrovalva pentru a nu se forma rugina. Acum am montat butonul si daca initial parea o chestie banala, nu am reusit nici cum sa fac sa stea becul indicator aprins, atunci cand contactul este inchis. (deci electrovalva deschisa).
Traseul electric este: (+)de la bobina -> (+) la electrovalva -> (-) la electrovalva -> unul din cele doua picioruse paralele din buton -> celalalt piciorus paralel din buton -> (-) surub caruserie.
Este mai mult un moft de estetic, deoarece circuitul electric luindu-si (+) de pe bobina, nu ramane cu orele inchis, astfel incat sa distrug bobina de la electrovalva, iar uitarea butonului pe inchis, nu face decat sa-mi ramana circuitul apei deschis, deci o incalzire a acesteia mai greu, mai ales atunci cand da gerul.
Va multumesc!
Paulorossi
Solutia eleganta presupune actionarea robinetului cu un motoras de cc sau pas cu pas controlat prin impulsuri.Poti sa-ti tragi si feedback montand pe toata deplasarea un potentiometru legat la un vumetru sau la un amarat de indicator sensibil la modificarea rezistentei,chiar si cel de benzen e bun,doar ca se va modifica afisajul din spatele acului cu ceva personalizat legat de cursa robinetului.
Spor!
crick
@alin75 becul nu ti se aprinde din cauza ca ai montat butonul pe firul de minus al electrovalvei,deci becul nu primeste plus.Iti recomand sa folosesti un plus trecut printr-o siguranta din alt circuit(punand butonul pe plus),stiu ca bobina de inductie este alimentata pe direct din cheie fara siguranta si daca o sa ai probleme vreodata cu bobina electrovalvei(intra in scurt) o sa cam ramai cu masina in drum.Am schimbat la cineva firul care alimenta bobina de inductie din cauza unui scurt ,se topise prin manunchiul de fire pana la tablou.Alimenteaza electrovalva din circuitul aerotermei,ca sa fie decuplata la scoaterea cheii din contact.
MariusMKV
pentru comanda electrovalvei mai merge si un termometru digital cu declansare la o anumita temperatura. eu am unul pe masina care il folosesc pt temperatura exterioara
ele se folosesc la camerele frigorifice
Muttley
Daca vrei sa dezaburesti parbrizul = zero.
bucatzel
Eh, si tu... am incredre ca se poate inseria si un buton de override. Da' solutia asta cu comanda din termometru e munca inutila din punctul meu de vedere.

Ce ar merita in schimb, ar fi montarea unei termocuple in mecanismul de comanda. Ca nu prea are rost sa fie marit circuitul de racire pana nu e cald motorul. Preferabil o termocupla care sa deschida pe la 60-70 de grade, ca sa nu tot baleieze inchis-deschis.
MariusMKV
Eu am deja termometrul legat la masina si pt cateva fire legate si un releu zic ca se merita..
bucatzel
N-am zis munca imposibila, am zis munca inutila.

Tu speri ca o sa convingi termometrul ala din masina sa faca munca unui termostat.
Practic, o sa reusesti sa tii instalatia deschisa tot timpul, pentru ca in masina temeratura se distribuie in functie de mai multi factori.

De ex. pune instalatia pe dezaburire, da-o la maxim, si vezi in cat timp o sa ti se incalzeasca picioarele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.