Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Siguranta termica
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Adi florin
Salutare,

Am dat un search dupa siguranta terminca, dar rezultatele afisate nu sunt concludente, asa ca am facut un topic nou.

Am inteles ca ar exista o siguranta termica la rezistenta pentru treapta I de la electroventilator GMV. Daca este asa, ce rol are ea? Un amic zice ca i se tot ardea aceasta siguranta si ca i s-a pus o sarma in locul ei. E in regula asa sau sa cumpere o rezistenta noua?

Cele bune.
bygy007
asa arata?

merge si fara
paul_p
Desigur. Fabricantului ii place sa puna piese in plus.
sorin1983
ai intrebat si pe forumul vecin nu?
ca idee... sa puna siguranta termica la loc nu sarme si improvizatii... daca se arde atunci trebuie desfacut motorul aerotermei pt ca are o problema(consuma prea mult)... bucsi rulmenti carbuni etc...
asa cum ti-am raspuns si pe forumul celalalt NU va jucati cu focul.
bygy007
oricum circuitele sint protejate prin sigurante fuzibile
paul_p
Toate sunt fuzibile. Insa sigurantele termice asigura o protectie pe care o siguranta normala nu o poate asigura.
bygy007
ce fel de protectie suplimentara? blink.gif
Adi florin
Sigurantele termice se intrerup peste un anumit prag de temperatura. Deci, asigura protectia la supraincalzire, incendii...

Deci daca se tot arde aceasta siguranta termica este o problema la motorul ventilatorului?
bygy007
pai si daca este o problema la ventilator cauza incalzirii este un curent mai mare absorbit de circuit , iar acel curent poate arde siguranta fuzibila
schimbi siguranta termica , si daca nu repari bine problema se poate arde din nou , eu personal consider acea protectie un + de defect , daca te duci in service sigur daca o gaseste arsa nu o schimba , ci schimba piesa care contine acea siguranta cu totul, oricum sigurantele nu sint foarte scumpe dar piesele da

si mare atentie la temperatura si la curent sa se respecte valorile fata de cea veche , sau ca valori sa fie mai mari cu maxim 20% fata de ce a avut , nu mai mici
Adi florin
Cred ca gandirea din spatele utilizarii acestei sigurante termice ar fi urmatoarea: curentul mai mare absorbit de catre ventilator nu este o avarie in sine, dar poate produce incalzirea excesiva a acelei rezistente inseriate cu el. Prin urmare, trebuie protejat sistemul la o marire excesiva a temperaturii, nu a curentului.

Mai citisem ca parca la cineva i se tot ardea rezistenta si la un moment dat i se incinsese si apa foarte tare si i se topise acea zona unde era rezistenta. Banuiesc ca tot asa o fi fost pusa o sarma in loc de siguranta termica, dar nu stiu sigur, ca nu specifica. Spun asta ca banuiesc ca tocmai asta trebuie sa impiedice siguranta aceasta termica. Ce parere aveti?
paul_p
QUOTE(bygy007 @ 22 Jul 2014, 09:31)
ce fel de protectie suplimentara? blink.gif
*

In cazul unui motor, o siguranta termica asigura protectia la suprasarcina. O siguranta termica se arde in cateva minute la o suprasarcina de 20-40%, in vreme ce o siguranta normala se arde in mai bine de o ora.

In 60 de minute un motor electric se poate incinge atat de tare incat sa se arda sau sa provoace chiar si un incendiu.


Dar noi am mai avut o discutie pe tema sigurantelor aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3922297

22 Jul 2014, 23:31:
QUOTE(Adi florin @ 22 Jul 2014, 12:47)
Deci daca se tot arde aceasta siguranta termica este o problema la motorul ventilatorului?
*

Probabil ca da.
bygy007
aha si tot nu-mi dau seama cine ar dreptate console.gif


de obicei rezistenta si motorul sint in calea fluxului de aer , care sint racite , cel putin la logan rezistenta este in aeroterma daca pe treapta 1 ea se arde atunci sigur este vorba de un curent mai mare care incalzeste rezistenta asa de tare ca arde siguranta deci motorul cu probleme , la unele sint puse pe bobinajul motorului , eu am scos asa ceva de la un mixer de bucatarie , si merge si in ziua de astazi , are 10 ani
2012
La una din fostele mele masini exista o siguranta termica automata asemanatoare cu cele de 220V pe circuitul inchiderii centralizate. Acel circuit era actionat direct de contactoarele din butucii usilor si din bord, deci daca cineva tinea cheia rotita sau butonul apasat, erau sanse mari sa se arda acele actuatoare. Sub cochilia volanului exista un mic buton rosu pe care-l apasai si circuitul era din nou 'amorsat'.
Aceleasi protectii termice existau la motoarele geamurilor electrice, dar alea recuplau singure, ca cele de la ventilatorul de aici. Cred ca si la Logan exista inca acele protectii, la fel, pentru cazul in care adormi cu mana pe buton.
Vad ca exista si sigurante automate pentru panoul clasic:
user posted image
bygy007
asta e chiar buna , interesant ...
Agrig
Na hai ca m`am bucurat si eu de "binefacerile" meseriasului romanesc!
S`a inlocuit radiatorul fata si bineinteles omul a inversat cele 2 cuple, a GMV si a rezistentei.
Sint identice, doar culoarea difera la mine, Logan 2005, verde la GMV neagra la rezistenta.
Urmarea este ca la pornirea pe treapta 2 se arde siguranta termica si bineinteles nu mai merge nimic, lipseste masa care inainte se facea prin rezistenta.
Mersul cu el cu radiatorul de incalzire la maxim si ventilatorul la fel a fost de`a dreptul o placere!
Ca idee sa fiti atenti la magaria asta, cupla de la GMV are doar 2 fire sub copex, cea de la rezistenta are 3, 2 verzi si unu maro.
Cu aparatul de masura la rece prima manifestare e ca nu ai nul pe maro, bineinteles trebuia negru dar in manual m`am uitat mai tirziu!
Am inlocuit siguranta termica cu una ce o aveam si bineinteles am intors mufele.
Acum e OK totul.
Ca idee, la Dacia mi`au cerut 400lei pe rezistenta, decit sa dau atit mai bine pun un H4 cu cele 2 faze in paralel!
Nu e de renuntat la siguranta termica deoarece daca se intimpla ceva dupa rezistenta curentul nu depaseste 40Adc si siguranta de pe GMV nu sare, este de 40A, rezistenta se face ca becul si pina la probleme nu`i decit un pas.

Grig
sorin1983
up.gif

in bucale sigurante termice gasiti pe Maica Domnului... am luat de acolo exact de aceleasi valori la preturi ceva in genul la maaaaxim 10 lei smile.gif
Agrig
Multumesc de info insa din pacate e departe de mine asa ca am comandat astea:
http://www.tme.eu/ro/details/sf188r0/sigur...mice/necschott/

A iesit la 3 buc aprox 33 lei din care transportul e vreo 25 lei.
Pina la urma e muuuult mai bine decit 400 lei la oferta Dacia!

Grig
SGK
Cum ajung la aceasta rezistenta de la aeroterma la un Logan 2007 1.4 mpi fara AC?
bygy007
poate te ajuta
SGK
Da, mi-am dat seama, spre partea soferului cumva in dreptul contactului. Se poate scoate fara a demonta bordul?
Mc bygy007!
bygy007
Ar trebui sa ai acces , în dreptul petalelor este un carton care se dă jos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.