Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vitezometru Mort
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
marius c
Salutare ,mi-a murit vitezometrul , nu mai arata viteza dar nici kilometri,turometru functioneaza bine si toate celelalte , am schimbat captorul de viteza din cutie pe original, nimic , am verificat pinionul din cutie este bun,am schimbat ceasurile de bord [am de logan] tot nimic ,am verificat continuitatea firelor care duc in mufa din tabloul de bord, bune,cd playerul nu este cel original dar de 7 ani nu am avut probleme cu vitezometrul,si toata treaba asta s-a intamplat cand am vrut sa pornesc cu bateria descarcata ,banuiesc ca si calculatorul are legatura cu treaba asta, nu stiu cum este la benzina dar la diesel semnalul de viteza trece si pe la calc. .ce nu stiu eu daca calc. poate sa "blocheze"vitezometrul
velceani
test de ace... pui contactul cu butonul de reglare ceas apasatsi il tii cateva secunde...

daca misca acul atunci ai cablaje sau mufe duse, daca nu, e mort ceasul
marius c
La testul de ace functioneaza si vitezometru icon_mrgreen.gif
TibY
Legat de problema asta...sa nu mai deschid un topic nou am si eu o problema la care nu gasesc niciun raspuns...poate ma puteti ajuta...in mers imi cade din senin vitezometrul si masina tremura in orice viteza cand apas acceleratia...tine 2-3 minute si dintr-o data isi revine si masina si vitezometrul...ati mai patit asa ceva?

30 Nov 2014, 08:59:
Rog ajutor daca ati mai intampinat problema asta inainte sa fiu prostit la service de electricieni...mentionez ca nu se aprinde nimic in bord la acest fenomen sad.gif
klaus
verifica legaturile de masa, in special aia de pe motor si aia de sub baterie, de pe caroserie.
augustin87r
Eu am avut o problema similară, dar un pic mai simplă. Îmi cădea vitezometrul din senin, mai ales dupa drumuri cu viteza constanta(ex. 20 min pe autostrada). Motorul mergea normal. Am schimbat traductorul din cutia de viteze. Am cumparat unul aftermarket cu 30 de lei. Plasticul este mai prost ca la cel original, mai ales urechile de prindere, care nu se mai clipseaza asa puternic pe cutia de viteze. Totuși văd că nu a aruncat ulei...

Mai multe detalii aici:

http://www.daciaclub.ro/Senzorul-de-viteza...eza-t65744.html

TibY
Multumesc frumos! Am verificat legaturile de masa...par sa fie in regula. Ieri a innebunit aproape definitiv kilometrajul deci imi arata 0...am scos traductorul si am curatat-o desi am citit ca degeaba o curat dar am zis ca ma duc pas cu pas...m-am dus la o tura azi si vad ca si-a revenit...cel putin pe moment...in orice caz daca incepe din nou il schimb.
psychoo
Astazi am desfacut si eu senzorul, refacut toate lipiturile si urmeaza sa verific in perioada urmatoare daca o sa mai am intreruperi in functionare.
Metoda desfacerii am aplicat-o cum am vazut in link-ul de mai sus. Prins in menghina si rotit cu cheia inelara de 21 pana s-a dezlipit. Nu are filet.
Era ulei pe toate componentele smd, dar nu cred ca asta era motivul intreruperilor deoarece se vedeau lipiturile reci la cele 3 terminale.
atb_periuta
salutare!la mine nu merg in bord nici vitezometru,nici turometru deasemeni cel de benzina si temperatura...cand aprind luminile de intalnire imi functioneaza doar turometru si vitezometru...ce poate fi?
edy99
nu ai masa
atb_periuta
unde este mai exact cablul de masa
trotineta
...daca nu ai masa ...nu iti porneste motorul...parerea mea!, dar sa te convingi , pune mana pe firul de la borna " - " de la acumulator si mergi dupa fir care iti ajunge la cutia de viteze ( deci ai masa la motor pt pornire ) in afara de asta mai ai un fir care trebuie sa faca legatura dintre cutie de viteze si caroserie ( de la cutie pleaca de la un alt surub si ajunge la caroserie undeva sub acumulator , de regula de aicea se rupe 99,99% ) . Deci varianta simpla : daca ai un cablu de dat curent cu unul singur un capat pune pe motor ( parte metalica surub sau ceva de genul ) celalalt capat pune pe caroserie ( ex. un surub defixare la amortizor fata ) ....porneste motorul si vezi daca iti fnctioneaza ceasurile din bord , in cazul in care nu se intampla nimic , daca ai ajutor sa-ti verifice-urmareasca bordul tu misca de cablul de curent cu care faci punte sa te asiguri a ai contact bun . Daca aici e buba cauta un cablu cat mai gros flexibil doua papucuri ochi presate la capete si prinzi la surubul de la amortizor si de vreun surub de la motor . Sa revii daca ai reusit ...succesuri :-)
edy99
ma refeream la masa din bord de la ceasuri, desfa ceasurile curata mufele si incearca dupa aceea
bingoboy
Cred ca nu scap fara sa schimb traductorul de viteza.... Am schimbat ceasurile (nu mai indica nici benzina si facea figuri si kilometrajul) si tot la fel face kilometrajul (benzina s-a rezolvat). De reparat nu cred ca ma bag pentru ca eu sunt "foarte priceput" la stricat lucrurile nu la reparat sad.gif
psychoo
Revin cu feedback dupa un an, daca tot s-a postat pe aici: senzorul functioneaza brici, nu am mai avut probleme cu el de cand l-am reparat
netextrem
Postez si eu aici in ideea ca ma poate ajuta !
Deci HELP !
Turometru mort , dar cand am pornit dezaburirea luneta a inceput sa mearga
La oprire dezaburiri a adormit si turometru ...
Ce pot verifica ?
Supernova
Iulikk
Poti incepe cu mufele ceasului... si masa ceasului de bord.
netextrem
Da iulikk dar restul sunt perfect ok
...
Ok acum am verificat si este ok
Altceva am descoperit...
Am scos un papuc de la dezab luneta si ... Gata vad ca a revenit turometru
Acum ce sa fie ?
bygy007
cum a zis mai sus masa imperfecta
Iulikk
Trage masa suplimentara de la ceasuri la un surub de pe acolo
Faghieanvasile
Vă salut! am avut probleme cu pornirea la Logan-benzină- după schimbat electromotor, după o perioadă iar mi-a făcut figuri- deci înainte de asta ,nu mai dădea nici un semn ,totul era mort, deci schimbat electromotor- a mers o perioadă scurtă, iar sa repetat faza, am schimbat contactul cu cheie , după 2-3 săpt. iar sa repetat- am găsit un electrician și a găsit defecț. în cutia cu relee la mufa de acolo- erau mai multe fire coxate- oxidate și sau mai rupt câteva fire - mi-a tras punte și sa rezolvat- am avut și am pornire - dar după ce a plecat am constatat că martorul de bord-baterie- nu se mai aprinde, deci asta înseamănă că alternatorul nu mai încarcă??? l-am sunat și mi-a zis că se pot trage punți la fiecare fir- între timp omul a plecat la țară și nu a avut cine să mai facă treaba- am făcuto eu- dar nu am găsit firul cu martorul de bord-baterie, am găsit un fir , am făcut legătura cu mai multe fire- fir cu fir bine-nțeles se aprinde martorul de bord dar nu se mai stinge când pornesc! ce să fie -ce să fie? poate știți care-i cauza! vă mulțumesc mult.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.