geo76com
19 Oct 2005, 08:18
extras din Evenimentul Zilei
"Seful statului roman s-a intalnit ieri la Seul cu reprezentantii acestei companii si a discutat cu ei si despre introducerea in Romania
a autobuzelor cu aer comprimat care au ca efect, in primul rand, reducerea poluarii.:
Cunoaste cineva principiul de functionare al acestor "pistoale pe roti "
Urmeaza autobuzele cu cheie invirtita la cap de linie, autobuzele cu pedale miscate de calatori si autobuzele impinse (o statie imping bancile din dreapta si o statie cele din stinga);
LucVer
19 Oct 2005, 08:22
Voi mai cititi Ev.Zilei?
sddragos
19 Oct 2005, 08:25
QUOTE(costi @ 19 Oct 2005, 09:21)
Urmeaza autobuzele cu cheie invirtita la cap de linie, autobuzele cu pedale miscate de calatori si autobuzele impinse (o statie imping bancile din dreapta si o statie cele din stinga);
Si autobuze fara...calatori.
geo76com
19 Oct 2005, 08:26
QUOTE(LucVer @ 19 Oct 2005, 08:22)
Voi mai cititi Ev.Zilei?
Era despre vizita lui Base in Corea de sud si acolo am gasit asta. Si firma care implementeaza solutia este Samsung
tatabobu
19 Oct 2005, 08:31
Functioneaza la fel ca un motor cu aburi, cu diferenta ca in loc de cazan si flacara foloseste o butelie de aer comprimat.
Si calatorii care nu platesc biletul sunt dusi la garaj, asezati la teava de esapament si impuscati fara mila
bertro
19 Oct 2005, 10:45
interesant concept. nu stiam ca e deja pus in practica la scara larga. iaca inca un motiv sa avem un "city car" ieftin si ecologic si sa folosim "benzinoasele" sau "motorinoasele" doar la drumuri lungi. pacat ca marea majoritate nu avem inca banii sa ne permitem asa ceva...
http://auto.howstuffworks.com/air-car1.htm
Uncle-Sam
19 Oct 2005, 12:01
eu auzisem ca motoarele astea se foloseau pana in 1900. s-ar putea sa ma insel. am mai auzit ca au existat si motoare cu praf de pusca
Sa ma lamureasca si pe mine cineva ce se comprima pe autobuzelele alea : aerul sau gazul?
Stirea de pe Rompres suna asa:
"Traian Băsescu a avut o întrevedere și cu președintele companiei Samsung Corporation, prilej cu care s-a discutat despre crearea unui centru pilot la Târgoviște, pentru implementarea sistemului de avertizare la inundații. Firma Samsung intenționează promovarea în România a unui proiect privind introducerea autobuzelor pe bază de gaz natural comprimat. Firma Korea Hydro and Nuclear Power s-a arătat interesată să participe la construirea Unității nr. 3 a Centralei Nucleare Cernavodă. (Rompres) "
bertro
19 Oct 2005, 12:21
eu necititnd articolul, ci doar topicul asta, am presupus aer comprimat.
dar exista si tehnologia pe gaz natural comprimat. e oarecum asemanatoare cu GPL, numai ca gazul (CH4) nu e lichefiat in rezervor, rezultand o autonomie mai mica a vehicolului. sunt firme care produc automobile direct pe GN. Si cica exista si module pe care le poti instala acasa si sa alimentezi masina de la reteaua "domestica" de gaze naturale.
http://auto.howstuffworks.com/ngv.htm
nik1965
19 Oct 2005, 12:47
QUOTE(bertro @ 19 Oct 2005, 12:21)
eu necititnd articolul, ci doar topicul asta, am presupus aer comprimat.
dar exista si tehnologia pe gaz natural comprimat. e oarecum asemanatoare cu GPL, numai ca gazul (CH4) nu e lichefiat in rezervor, rezultand o autonomie mai mica a vehicolului. sunt firme care produc automobile direct pe GN. Si cica exista si module pe care le poti instala acasa si sa alimentezi masina de la reteaua "domestica" de gaze naturale.
http://auto.howstuffworks.com/ngv.htmAutobuze care functionau cu gaze naturale functionau bine mersi pe vremea lu pingelica si erau pline orasele de ele.
george_slz
19 Oct 2005, 17:21
Tehnologia cu aer respirabil comprimat.....care dintre voi respira metan sau altceva sa citeasca gaz natural.......exista de multa vreme. Am vazut poze si film cu un motor in functiune.Probabil ca ve-ti sari de fund in sus spunand :vrem si noi! . Pai e destul de costisitoare pt ca trebuie sa comprimi aerul undeva si sa il bagi la butelie dupa. Avantajul e ca se pot transporta materiale si persoane in locuri in care poluarea generata de un motor cu combustibili fosili sau curentul electric nu se preteaza, cum ar fi minele de diamante din Africa de Sud sau marile orase ale lumii care isi permit. Troleibuzele sunt o solutie de compromis, asta insemnand zona circulabile limitate de dispunerea liniei de alimentare, deci mersul cu aer comprimat ar fi cool.....dar periculos pt ca normele de securitate in exploatare nu se respecta la noi asa cum se respecta la altii.
bertro
20 Oct 2005, 10:48
pai tocmai in cazul mijloacelor de transport in comun e cel mai usor de aplicat tehnologia asta, pentru ca se pot instala statii de alimentare la capetele de linie. un rezervor de autoturism duce vreo 150-200km, deci niste tuburi din alea mari pe autobuze (cum erau pe vremea impuscatului) ar ajunge pentru un numar de curse.
cat despre securitate, depinde cum sunt construite. mie tuburile alea de pe autobuzele cu gaz mi se pareau destul de fragile (poate si de asta le-au scos din uz), insa niste tuburi bine facute rezista la socuri destul de puternice (vezi episodul din MythBusters cand au demonstrat ca un tub de oxigen nu explodeaza cand e perforat - un glont in cazul respectiv)
nairam
20 Oct 2005, 12:28
Mda am vazut episodu ala pe descopery... intradevar nu explodeaza dar se comporta ca o racheta .... asa ca in caz de ceva .... nu se poate intampla nimic altceva decat sa ajunga autobuzu mai repede in statie ..... In care statie mai ramane de vazut ......
marksman
20 Oct 2005, 12:41
@bertro: Intrebarea e: cat de sigure erau alea de pe vremea impuscatului si cat de sigure sunt astea de azi?
Vedeti ca vorbiti de trei lucruri: rezervoare de oxigen, autobuzele pe gaz de pe vremea impuscatului si varianta de propulsie pe baza de aer comprimat.
Pina la urma stie cineva ce fel de autobuze face Samsung? pe gaz sau pe aer comprimat?
crintea1949
20 Oct 2005, 16:00
Pentru cei mai trecuti de 2 poli varsta. Pentru economia de motorina se montase pe autobuze cate doua rezervoare si le umpleau cu GPL. Greutatea suplimentara care nu a fost luata in calcul din proiectare a condus la realizarea unor defectiuni majore cu cheltuieli mari, mai consistente decat economia de motorina, erau ceva mai putin poluante. In rest SF fata de clasicele si experimentatele motoare, vor veni cele electrice, cele cu hidrogen daca vom mai avea zile sa apucam, o noua gripa aviara!
Cu sanatate si numai bine la toti.
PS daca are cineva un cd cu softul de instalare al aparatului foto Canon PowerShot A40, fiica mea a primit de la un verisor din moldova un aparat si nu ia adus si cd de instalare. De pe net de la canon am luat K302 si K 304 dar nu merge astept la crintea_stefan@yahoo.com
Cred ca nu era GPL, ci metan comprimat. De aia erau asa de mari rezervoarele... Daca ala era GPL, alimentau in 5 ale lunii.
george_slz
22 Oct 2005, 21:51
Ar insemna o cheluiala mare de achizitie de tehnologii noi la preturi pe masura. Statiile de alimentare ar sta mai bine in depouri decat la capat de linii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.