QUOTE(IRONICK @ 22 Oct 2014, 10:08)
vallixx se gandeste doar la el. Este normal sa se impuna ceva, atat timp cat lumea are o gandire limitata.
Bineinteles ca ma gandesc la mine. Cumpar cu banii mei o masina, vreau ca ea sa ma protejeze in primul rand pe mine si pe ocupantii masinii.
Zi-mi unul care ar da 20 de mii pe Megane si zice: hmmm, stiu ca ma protejeaza pe mine dar cam nasol cu pietonii, imi caut altceva. Mai bine caut ceva cu protectie mai buna la pietoni, chiar daca ma lovesc si io mai tare.
Mi se rupe ca nu bipaie in spate la centuri. Este treba cui se urca in spate sa-si puna centura, nu trebuie sa le aminteasca masina asta. Nu trebuie sa fie asta un criteriu EuroRahat.
La fel si cu lane assist & other crap. E treaba mea ca sofer sa tin banda. Chiar daca sistemul e util, idem si pentru centuri....etc, asta nu trebuie sa fie criteriu de scadere de puncte. Ala trebuie sa fie un crash test si atat, trebuie sa arate cat de sigura e masina la impact, nu cate gadgeturi si beepere are. Pentru asta, daca vrei, faci un tabel separat, dar nu scazi din stelele acumulate la crash.
Ganditi-va altfel.
2 masini de 3 stele, una performeaza excelent la impact dar n-are beepere si alte assisturi si alta praf la impact, dar cu toate assist-urile prezente si super prietenoasa
pentru pietoni. Dar ambele cu 3 stele. Pe care ai cumpara-o?
Care este mai sigura dintre cele doua?
In ultimul timp a devenit si NCAP-ul asta un mare fas de marketing.
Referitor la pietoni, alta mare vraja. Nu trebuie sa-l protejeze masina, ci eu soferul. Eu trebuie sa nu dau peste el ca eu am volanul. Mai ales ca, sa fim seriosi, la viteza de 50-60 km/h, oricum ai avea capota, geamul....daca iei in plin un pieton il rupi oricum, poate sa aiba masina toate stelele.
Inteleg si aici ideea de a atenua cat mai mult "damage"-ul facut pietonului, dar este o treaba atat de subiectiva......e un impact al unei masini de minim o tona cu un pieton de 80-100 kile. Orice ai face nu cred ca face atat de mare diferenta.