Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Iar motor oprit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Stash
Am carnetul de 1 sapt si am o Dacie 1310 din 83 condusa de putin.Pornesc motorul cu socul las sa se incalzeasca 10 min, plec de pe loc, ajung la prima intersectie, pun frana, bag a I-a si imi moare motorul dry.gif Se intampla cam la 2/3 porniri, e usor de realizat ca sughit de la cate injuraturi am primit blush.gif dar nu e vina mea.Am prins un stop de 3 ori cu 2 masini in fata unsure.gif Sa nu mai spun ca la parcari cand bag in marsarier ( nuj exact cum se scrie ) imi moare motoru de 10 ori pana sa iau picioru de pe ambreiaj sad.gif Si in relanti ( relanti e cand nu e in viteza, nu ? ) imi mai moare ocazional cand vrea ea chiar daca e cald motorul.

PS dupa cum ati observat nu prea sunt termeni tehnici in post de unde rezulta ca sunt praf la mecanica, asa ca daca imi dati sfaturi sa imi si explicati pe unde e chestiutza pe care tre sa o schimb, o poza ar fi chiar ideala.
Electronistu'
Ai turometru? E posibil sa fie reglat relantiul mult prea jos. Daca o tii din acceletarie, sta? Sunt multe cauze care pot actiona asupra oprii motorului, jicloare, avans, in principal carburatorul cauzeaza. Pompa de benzina... Dar oricum daca esti "praf in mecanica". Nu stiu cat te putem ajuta.
Stash
N-am turometru.Daca ambalez motorul tine, daca iau piciorul de pe acceleratie las un pic in relanti si ating acceleratie uneori imi moare iar.Mai eu vreau sa invat si mecanica ca nu se stie niciodata cand mi se opreste la dracu in praznic si nu vreau sa fiu ca o don'soara neajutorata, dar nuj de unde sa invat mecanica...
argon
Nu spera ca inveti mecanica pe forum...forumul doar te ajuta..

Ca sa inveti mecanica in primul rand trebuie sa intelegi principiul de functionare al unui motor de Dacie, i-a o carte...de exeplu aia lui Mondiru, citeste-o bine si apoi i-a la disecat motorul, desfa carburator, aprindere, pompa benzina..etc...
Eu asa am invata singur singurel..asa daca esti "tufa de Venetia" la mecanica degeaba iti spun sa faci nivelul in CNC la 6 mm ca te uiti la mine ca pisica in calendar...
Electronistu'
QUOTE(Stash @ 23 Oct 2005, 17:44)
daca iau piciorul de pe acceleratie las un pic in relanti si ating acceleratie uneori imi moare iar.
*


daca ii dai un sprit rapid, si motorul e rece, e perfect normal.
Tonyus
QUOTE(Stash @ 23 Oct 2005, 17:44)
N-am turometru.Daca ambalez motorul tine, daca iau piciorul de pe acceleratie las un pic in relanti si ating acceleratie uneori imi moare iar.Mai eu vreau sa invat si mecanica ca nu se stie niciodata cand mi se opreste la dracu in praznic si nu vreau sa fiu ca o don'soara neajutorata, dar nuj de unde sa invat mecanica...
*


Salut.Cauta pe cineva (nu oricine!!!) sa-ti regleze carbelitorul,avansul.Nu o mai tine 10 min. cu socul tras.Trage socul pana la jumate cand pornesti si dupa aproximativ 2-3 min. inpinge-l inapoi incet .Dacia mea (cu motor obosit) nu prea vede soc tras nici iarna.Prefer sa dau la automat inainte sa o ia vreo 5-10 sec. dupa care apas de 4-5 ori pedala de acceleratie si la a doua incercare porrneste.




P.S.:Si eu am ramas "la dracu-n praznic" dar nu am fost "ca" ci "cu" o dom'soara neajutorata si nu a fost asa de rau... wink.gif
Ciombe
Carbotst, Pantelimon...
Acolo iti regleaza atat avansul cat si carbul si iti mere bine dupa-aia.

blink.gif

La mine se intapla alt fenoment paranormal biggrin.gif - daca bag in viteza si dau drumul la ambreiaj, fara sa accelerez - se opreste motorul si ma injura toti aia din spate la stop biggrin.gif .

sddragos
QUOTE(Tonyus @ 23 Oct 2005, 20:40)
Salut.Cauta pe cineva (nu oricine!!!) sa-ti regleze carbelitorul,avansul.Nu o mai tine 10 min. cu socul tras.Trage socul pana la jumate cand pornesti si dupa aproximativ 2-3 min. inpinge-l inapoi incet .Dacia mea (cu motor obosit) nu prea vede soc tras nici iarna.Prefer sa dau la automat inainte sa o ia vreo 5-10 sec. dupa care apas de 4-5 ori pedala de acceleratie si la a doua incercare porrneste.
P.S.:Si eu am ramas "la dracu-n praznic" dar nu am fost "ca"  ci "cu" o dom'soara neajutorata si nu a fost asa de rau... wink.gif
*



Referitor la soc: eu nu-l folosesc decat pentru pornire (maxim 10 secunde), dupa care o tin din acceleratie la 1000-1100 rpm pana se incalzeste. Cu socul tras, amestecul carburant este puternic imbogatit, benzina nu se mai vaporizeza in totalitate; in contact cu peretii reci ai cilindrului, vaporii de benzina se condenseaza, transformandu-se in picaturi de benzina care spala pelicula de ulei de pe camasa cilindrului; acest fenomen conduce la o uzura accentuata a cilindrului. Asta este explicatia logica a influentei utilizarii prelungite a socului asupra uzarii motorului. Eu am invatat chestia asta in liceu, apoi am aprofundat in facultate si, prin urmare, n-am folosit niciodata socul mai mult de 10-15 secunde. Dar nici nu turez motorul ca apucatu', maxim 1100 rpm, pana se incalzeste si "sta ralentiul. Corectati-ma, daca gresesc!
Dreamer
Ti-am trimis un PM, daca ai nevoie de ceva eu te ajut, sapt asta sunt in concediu.
Ciombe
QUOTE
Referitor la soc: eu nu-l folosesc decat pentru pornire (maxim 10 secunde), dupa care o tin din acceleratie la 1000-1100 rpm pana se incalzeste. Cu socul tras, amestecul carburant este puternic imbogatit, benzina nu se mai vaporizeza in totalitate; in contact cu peretii reci ai cilindrului, vaporii de benzina se condenseaza, transformandu-se in picaturi de benzina care spala pelicula de ulei de pe camasa cilindrului; acest fenomen conduce la o uzura accentuata a cilindrului. Asta este explicatia logica a influentei utilizarii prelungite a socului asupra uzarii motorului. Eu am invatat chestia asta in liceu, apoi am aprofundat in facultate si, prin urmare, n-am folosit niciodata socul mai mult de 10-15 secunde. Dar nici nu turez motorul ca apucatu', maxim 1100 rpm, pana se incalzeste si "sta ralentiul. Corectati-ma, daca gresesc


Dupa ce se aprinde de vre-o doua- trei ori, in pisto nu mai e deloc frig, sunt cateva sute de grade, nu cred ca mai poate fi vorba de condensare... mai degraba condenseaza imediat sub carburator si ajunge instare lichida in piston.

sddragos
QUOTE(Ciombe @ 24 Oct 2005, 11:47)
Dupa ce se aprinde de vre-o doua- trei ori, in pisto nu mai e deloc frig, sunt cateva sute de grade, nu cred ca mai poate fi vorba de condensare... mai degraba condenseaza imediat sub carburator si ajunge instare lichida in piston.
*




Adevarat, dar cilindrii sunt raciti cu apa; de aceea exista termostat, sa impiedice circulatia apei (racirea ei) cata vreme ea are o temperatura inferioara celei de regim termic normal (cca. 85 grade Celsius).
viulian
QUOTE(Stash @ 23 Oct 2005, 17:23)
...plec de pe loc, ajung la prima intersectie, pun frana, bag a I-a si imi moare motorul...


Eu cand patesc chestia asta - o patesc din cateva motive:
1. benzina proasta si cu impuritati, si se infunda jigloru de relanti. dupa ce curat e ok.
2. o mai patesc iarna cand apare fenomenul de jivrare.

La tine cred ca e punctul 1 smile.gif
dizzy
Fufla jiglorul de ralanti.
Dupa care fa ce a zis sddragos. Merge mult mai bine asa. Tureaz-o mai mult la pornirea de pe loc, mai ales cand e rece. Da-i bice si mergi cu grije!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.