Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: RIP Iustin Capra
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
sorin1983
pacat ca aprecierea in ro a fost minima. Odihneasca-se in pace!
St
QUOTE(ProTv)
Inventatorul Capra are in spate si alte realizari. O alta mare inventie a lui este VIRGILIUS, un automobil cu doua roti echipat cu un motor de avion, de 105 cp si atingea peste 300 km/h, iar greutatea automobilului era de 250 kg.
Focusufd
Avea o minte stralucita omul asta.pacat de el.asemenea oameni se nasc rar din pacate.o mare pierdere...
meganus_bicorpus
Cu astfel de oameni Romania se batea de la egal la egal cu cele mai avansate laboratoare de cercetare din lume...Toti cei care au terminat Politehnica si toti cei care au simtit vreodata fiorul cercetarii si dezvoltarii unui mecanism deplang moartea domnului inginer Iustin Capra..
vasilecool
Ce a inventat ?
aurelyan
http://ro.wikipedia.org/wiki/Justin_Capră
vasilecool
Nu am intrebat cine e, ci CE a inventat !
aurelyan
wtf...mai acceseaza o data linkul si citeste pagina pana jos.
vasilecool
INVÉNȚIE ~i f. 1) Descoperire realizată pentru prima dată, constituind un progres într-un anumit domeniu (știință, cultură, economie etc.). 2) Lucru inventat; noutate științifică sau tehnică. 3) fig. Afirmare a unor lucruri neadevărate, imaginate. [G.-D. invenției; Sil. -ți-e] /<fr. invention, lat. inventio, ~onis

Mersi mult ... E cam acelasi lucru
http://en.wikipedia.org/wiki/Scrapheap_Challenge
autom
QUOTE(vasilecool @ 5 Feb 2015, 14:09)
Ce a inventat ?
*




Un nou sistem de bob

În 1950, la doar 17 ani, realizează un bob, cu noutăți în ceea ce privește suspensia și directia;
Automobilul Virgilius

În 1955, construiește un automobil – VIRGILIUS – cu două roți, prima invenție omologată ca atare; echipat cu un motor de avion, de 105 CP, vehicul ce atingea 300 km/oră și cântarea 250 kg;
Rucsacul zburător

În 1956 realizează prima versiune brevetată a „rucsacului zburator”, invenție ce va fi furată – cu ajutorul lui[necesită citare], ajungând să fie brevetată șapte ani mai târziu de către americani. După ce parașutistul Vasile Sebe s-a prăbușit cu primul rucsac, savantul Henri Coanda i-a sugerat să schimbe combustibilul la cea de-a doua variantă a „rucsacului zburator”, realizat și încercat cu succes de către același parașutist, în 1958. Aparatul, expus o vreme la Muzeul Tehnic din București, nu a intrat niciodată în producția de serie. În SUA, în schimb, după obținerea brevetului de invenție, în 1962, pentru un aparat identic cu cel gândit și realizat de Justin Capră, acestea au intrat în producția de serie, fiind folosite în operațiuni dificile de către politiști, militari și pompieri.

În 1968 realizează rucsacul-zburător, varianta cu perhidrol. Zbor reușit încercat de același Vasile Sebe.
Aerodina cu decolare/aterizare verticală

În 1968, realizează o aerodină cu decolare și aterizare verticală, aparat de zbor performant, care nu va fi introdus niciodată în fabricatie.
Aparate de zbor individuale

În aceeași perioadă, 1966-1968, construiește un aparat de zbor individual, cu azot lichid. Testat cu succes, pare să treacă aproape neobservat, în timp ce un automobil ce avea caroseria fluidă (și invizibilă) va trezi entuziasmul celor aflați din întâmplare în parcul Libertătii (actualmente parcul Carol); în România nu mai văzuse nimeni așa ceva; mass-media de atunci trece sub tăcere evenimentul. Un alt „aparat de zbor individual”, conceput și concretizat în atelierul modest de pe strada Aurel Vlaicu, era tot un „elicopter” – fără elice, fără aripi și fără jet. Ideea revendicată de Justin Capra a fost „obținerea forței portante prin sustentație cu efect pelicular”;
Elicopterul portativ

În 1964, construiește și un „elicopter portativ pentru juniori”. Cu o undă de umor, creatorul spune despre acest aparat că „are doar 35 de kg, cu tot cu combustibil, greutatea proprie fiind de 30 kg, forța portantă de 125 kg și puterea 15 CP”. Jurnalistul care a făcut fotografii la încercarea aparatului a fost dat afară de la Agerpress, unde lucra, iar filmul i-a fost confiscat de Securitate. La probele de zbor desfășurate pe aeroportul Băneasa, echipa de supraveghetori a fugit de pe teren, lăsându-l pe inventator să-și facă zborul demonstrativ doar în prezența prietenilor. Ceilalti nu doreau să fie făcuți răspunzători în cazul în care s-ar fi întâmplat un accident.
Cutia neagră

În 1961 inventează ”cutia neagră” – despre care ne spune, cu emoție, că a conceput-o în anul în care i s-a născut fata – este un dispozitiv ce poate să reducă parțial gravitația corpurilor, invenție ce i-a atras atenția lui Henri Coandă, cu care a colaborat în diferite proiecte.
Automobilul Soleta

Printre automobilele create de Justin Capră se află și „Soleta F” – cea mai mică mașină din lume, cu un consum redus de benzină (0.5l/100km), care, de altfel, a fost văzută adesea pe drumurile țării. Din seria Soleta, a creat mai multe prototipuri diferite între ele prin greutate, viteză maximă și consumul de benzină. Soleta 150 Ecor, micro-autoturismul lui, cântărește 95 de kilograme și este capabil să străbată 100 de kilometri cu doar jumătate de litru de combustibil. Modelul următor, Soleta I.C. 200, a fost o îmbunătățire a modelului anterior și ajungea la viteza de 67 km/h. [9]
Automobilul SARMIS

Prin anii ’70, a proiectat și o mașina nepoluantă, fără volan și fără pedalier, comenzile facându-se de la un buton așezat pe carcasa fotoliului. Din această serie, modelul SARMIS EM 4K, cu o greutate proprie de 140 kg și greutatea acumulatorilor de 180 kg, atingea pe drum drept o viteză de 60 km/h
Motoreta OROLES

După încercarile precedente, a construit mai multe prototipuri de mașini și motorete, alimentate de acumulatori, preocupându-se în special de creșterea randamentului și scăderea greutății; la Muzeul tehnic din București, vizitatorii puteau admira pâna prin anii ’90, un electroscuter – motoreta electrică OROLES ES 5, numită după un rege dac – cu o greutate de 65 kg, greutatea sursei 70 kg, viteza medie 27 km/h și o autonomie (până la reîncărcarea bateriei) de 90 de kilometri.
Triciclul Troty

La Târgul Inventika din 2008 a fost prezentat “Troty” un triciclu pliabil cu motor electric integrat în butucul roții de direcție, care este răspunsul imaginat de autor la problemele de trafic urban. Vehiculul se înclină la viraje în mod natural, iar la staționare blochează puntea spate. Are o viteză maximă de 28km/h și o autonomie de 50 km, fiind prevăzut cu un accumulator care se încarcă de la orice prize de 220 V. Greutatea proprie cu tot cu accumulator este de 30 kg, iar sarcina utilă de 80 kg [10].
Automobilul hibrid Oblio

Automobilul Oblio 3C a fost vedeta Salonului Inventika, premiat cu Eco-Prize de Federația Internatională a Asociațiilor de Inventatori. Între scuter și mașină, cu motor integrat în roată, automobilul funcționează pe bază de curent electric, în loc de combustibil. Bateriile din dotare se încarcă de la priză prin intermediul unui acumulator. Nu necesită permis de conducere, poate atinge o viteză de până la 30 km/h și are o autonomie de 80-100 km.
Diverse ingeniozități

Fiecare nouă mașina imaginată aducea elemente de noutate pe cât de ingenioase, pe atât de utile. La una dintre ele, fumul ieșea prin axul roții, alta devenea invizibilă, grație unei pelicule de fluid ce o înconjura și care ferea pe cel din mașină și de curent si de vânt sau ploaie. Pentru multe dintre mașinile sau motoretele clasice, cadrul era și rezervorul de benzină. Inventatorul dispune de o întreagă recuzită de soluții pentru miniaturizare și pentru a reduce greutatea[11]
sorin1983
@autom: te chinui inutil...
vasilecool
Multumesc sorin , ai prins ideea...
Tot respectul pentru omul Justin Capra... A fost un pasionat de tehnica, un om care si-a urmat visele... Din diverse subansamble, a construit niste strutocamile.
Eram mic , cand admiram in vitrina ACR-ului automobilul SOLETA... Cand am mai crescut, am realizat ca este doar un microcar cu motor DKW 1958-1960 , Vehicul care era la moda prin anii '45-'50, dar care nu prea a avut succes.
Ia ganditi-va, cum v-ar sta in astfel de masinute incomode... Nu-mi vorbiti despre aglomeratie, poluare, blablabla... E cam ca si cu GPL-ul, omul isi monteaza, pentru ca e mai ieftin... Ca o da in ecologic, asta e alta poveste !
Dar sa revenim la caprele noastre... A modificat un ATV, pentru ca nu-i placea cum arata(gasiti filmuletul pe Ytb... A creat un avion fara elice, care n-a zburat niciodata. O tricicleta cu motor electric... O masinuta electrica alimentata de un grup electrogen, masina asazis hibrid... A modificat tot felul de scutere chinezesti, punandu-le motoare electice(tot chinezesti...scrie pe ele).
Ca comunistii ne-au inoculat functia asta de creativitate, nu-i n lucru rau... Dar de aici si pana la inventie, este drum lung...
Pe plan local, OK, dar nu se poate compara cu Persu...
Repet, nu am nimic cu J.C. Sa-i fie tarana usoara... Poate o automatiza chiar poarta Raiului, Doamne Iarta-ma...
Exponatele sale de la Muzeul Tehnicii, sunt marturie ca a avut o minte creativa... Dar nimeni nu poate garanta ca mare parte din ele,au fost si functionale.
Mandru ca sunt mandru !
P.S. Voua vi se pare desenul unui copil de 4 ani ? (link)

http://drumulspremaibine.blogspot.ro/2013/...n-sticlute.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.