Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Canalul Dunăre – Marea Neagră
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
dethave
E o realizare remarcabila,datorita tuturor conditiilor in care a fost construit:politice,economice,sociale etc..doar"atata" s-a putut.Si ce sa vezi,ghinion,intelectualii tot n-au disparut.Nici ceilalti indezirabili...
gibonu
QUOTE(Agrig @ 6 Dec 2017, 03:02)
N`am fost pe la canal, a fost bunicul prin `51 la Poarta Alba...


Data viitoare cand ajungi in Dobrogea, in memoria bunicului tau, poti sa te opresti la monumentul comemorativ de la Poarta Alba.

[attachmentid=1628076914]

Ai mai multe detalii despre monument pe topicul asta.


QUOTE(VladSoare @ 6 Dec 2017, 10:06)
Am zis greșit "canale"


Asadar recunosti ca ai vorbit aiurea, fara niciun fel de documentare prealabila.

QUOTE(VladSoare @ 6 Dec 2017, 10:06)
Iar faza cu cioara e o figură de stil - să nu mă pui acum să-ți zic altitudinea exactă a barajului Hoover sau a căilor ferate montane elevețiene, sau a viaductului Millau, ca să-mi demonstrezi că de fapt e mai mică decît cea la care poate zbura totuși o cioară. happy.gif


N-o mai intoarce ca la Ploiesti ca nu tine.

QUOTE(dethave @ 6 Dec 2017, 11:02)
E o realizare remarcabila,datorita tuturor conditiilor in care a fost construit:politice,economice,sociale etc..doar"atata" s-a putut.Si ce sa vezi,ghinion,intelectualii tot n-au disparut.Nici ceilalti indezirabili...


Sa nu exageram.
Nu putem spune ca este o realizare remarcabila, ci doar una care merita apreciata.
Problema disparitiei intelectualilor s-a pus la santierul initial, cel de la inceputul anilor '50.

La santierul din perioda 1976 - 1984 cei care munceau ca anagajati pe santierul Canalului erau foarte bine platiti, mult peste media de atunci pe economie.
Ca sa evitam discutiile inutile, mai sus m-am referit strict la cei angajati, nu la militarii in termen sau la elevii / studentii care munceau pe santier.
marksman
QUOTE(gibonu @ 6 Dec 2017, 11:25)
[...]

La santierul din perioda 1976 - 1984 cei care munceau ca anagajati pe santierul Canalului erau foarte bine platiti, mult peste media de atunci pe economie.
Ca sa evitam discutiile inutile, mai sus m-am referit strict la cei angajati, nu la militarii in termen sau la elevii / studentii care munceau pe santier.
*



Un unchi de-al meu si-a luat Dacie cu banu' jos dupa aproape un an de munca la Canal. '78-'80, sofer pe basculanta. Cica i s-a socotit la pensie ca a lucrat 4 ani pentru aia 2 de la Canal, da' nu prea-mi vine sa cred.
ady77
Parca la grupa I se dadeau 6 luni in plus la vechime la fiecare an lucrat.
VladSoare
QUOTE(gibonu @ 6 Dec 2017, 11:25)
Asadar recunosti ca ai vorbit aiurea, fara niciun fel de documentare prealabila.
N-o mai intoarce ca la Ploiesti ca nu tine.
*

Ei lasă, că sînt convins că ai înțeles foarte bine ce-am vrut să zic.
gibonu
QUOTE(marksman @ 6 Dec 2017, 16:19)
Un unchi de-al meu si-a luat Dacie cu banu' jos dupa aproape un an de munca la Canal. '78-'80, sofer pe basculanta. Cica i s-a socotit la pensie ca a lucrat 4 ani pentru aia 2 de la Canal, da' nu prea-mi vine sa cred.


Posibil sa fie asa. Mosuletul cu care am stat de vorba anul trecut, ca deservent pe un excavator EKG 5 castiga 17.000 Lei / luna. (am scris bine cifrele)

QUOTE(ady77 @ 6 Dec 2017, 16:27)
Parca la grupa I se dadeau 6 luni in plus la vechime la fiecare an lucrat.
*



Posibil, chiar nu stiu.

QUOTE(VladSoare @ 6 Dec 2017, 17:08)
Ei lasă, că sînt convins că ai înțeles foarte bine ce-am vrut să zic.


N-o mai intoarce ca nu pun botu'.
Sper ca data viitoare sa te documentezi mai bine.
Oricum, mersi pentru interventie, am mai aflat lucruri interesante.
dethave
Deci..aaa..deci nu ma las...Am spus ca e o realizare remarcabila,in conditiile de atunci. Si in conditiile actuale,pana la urma,tinand cont de ritmul in care se darama autostrazile neconstruite.In fine,o las asa...
Agrig
QUOTE(ady77 @ 6 Dec 2017, 14:27)
Parca la grupa I se dadeau 6 luni in plus la vechime la fiecare an lucrat.
*


Asa este, pentru grupa 2`a 3 luni pentru fiecare an lucrat, stiu deoarece am beneficiat de anii de grupa 2`a pentru iesirea la pensie.
Momentan se aplica regula asta, este inca derogare dar vor sa o scoata, de, prea multi cu pensie anticipata cu stagiul complet de cotizare.
gibonu
@dethave

Aici nu este vorba despre impunerea vreunui punct de vedere.

Ca realizarea tehnica nu cred ca are ceva remarcabil, nu stiu sa se fi aplicat solutii tehnice in premiera mondiala sau similar.
Ramane totusi o realizare tehnica care merita apreciata.

Referitor la conditiile de atunci, gandeste-te doar ca pana si comunistii au aplicat masuri capitaliste referitor la salarizarea celor de pe santier.
Din cate stiu, 17.000 Lei era o suma considerabila pe vremea respectiva.

Plus ca proiectul a fost considerat prioritatea nationala principala si ca majoritatea resurselor din RO erau desinata santierului de la Canal.

Cat despre ceea ce se construieste azi in RO, nu are rost sa discutam aici. Doar am polua aiurea.


@Agrig
Multumesc pentru completare.
Agrig
In 81 ca inginer stagiar anul 1 aveam 1930 lei.
In anul 3 aveam 2310 lei
gibonu
QUOTE(Agrig @ 7 Dec 2017, 01:48)
In 81 ca inginer stagiar anul 1 aveam 1930 lei.


Multumesc pentru completare.

Acum cateva luni am stat de vorba cu un tip care mi-a spus ca in 1969 era inginer stagiar anul 1 pe santierul podului de la Giurgeni - Vadu Oii (1968 - 1971) si avea un salariu de 1500 Lei / luna.
Iar sudorii care lucrau la tablierul podului avea 7500 Lei / luna.

In alta ordine de idei, cumva ai lucrat pe santierul de la Canalul Dunare - Marea Neagra?
gibonu
Un extras din memoriile lui Paul Sfetcu, un apropiat al lui Gheorghe Gheorgiu-Dej despre vizita unei delegatii romane la Moscova in anul 1948 si despre cum Stalin a impus inceperea lucrarilor de constructie la canalul Dunare - Marea Neagra.

Spre final, o posibila concluzie despre ce a urmarit Stalin ulterior construirii canalului.

"Cu un al prilej, Gheorghe Gheorghiu-Dej mi-a vorbit despre modul in care a fost generata hotararea referitoare la construirea Canalului Dunare - Marea Neagra.
Dupa nationalizarea principalelor mijloace de productie, spunea Gheorghiu-Dej, conducerea statului a analizat perspectivele ce se deschideau economiei nationale in noile conditii social-economice. In vederea stabilirii celor mai corespunzatoare masuri s-a hotarat ca o delegatie de stat si de partid sa se deplaseze la Moscova, sa discute cu conducerea sovietica pentru a pune bazele unei cooperari economice.

Am prezentat conducerii sovietice potentialul industriei noastra nationalizate si masurile pe care noi le credeam necesare in vederea valorificarii depline a acestui potential si asigurarea unei continue dezvoltari a schimburilor comerciale romano-sovietice.

Stalin, ca si cand n-ar fi auzit cele ce am spus, a intreabat:
- Are cunostinta conducerea Romaniei despre un proiect intocmit de englezi pe la inceputul secolului XX, pentru construirea unui canal navigabil intre Dunare si Marea Neagra?
Am ramas inmarmurit si totodata inspaimantat de perpspectiva ca in loc de dezvoltare a industriei - obiectivul cu care ne dusesem la Moscova - sa ne alegem cu "o gaura in pamant".

I-am spus lui Stalin ca nu avem cunostinta de un asemenea proiect, dar cum ne vom intoarce in Romania, vom pune sa se scotoceasca arhivele si, daca-l vom gasi, il vom prezenta. Stalin, sigur pe el, a replicat:
- Nu trebuie sa mai cautati!
A apasat pe un buton si dupa cateva secunde in biroul sau de lucru a intrat un individ, care asteptase probabil chemarea, cu o harta in mana pe care a pus-o in fata noastra pe masa. Stalin a aratat harta si a spus:
- Iata cum este trasat drumul acestui canal pe harta Romaniei.

Am privit si am vazut o linie groasa, rosie, care unea localitatile Cernvoda si Navodari, traseul asa-zisului viitor canal. Dupa ce ne-a lasat cateva minute sa admiram "miracolul", Stalin ne-a recomandat:
- Canalul trebuie realizat de Romania in vederea asigurarii unor conditii mai favorabile transporturilor fluviale pe Dunare.

Ingrozit de perspectiva nenorocita ce se profila, am explicat ca Romania nu pregatita, inca, pentru o lucrare de asemenea amploare, ca nu dispunem de de fondurile financiare necesare. Stalin, insa, a intervenit:
- Fondurile vor fi gasite daca tovarasii romani vor sa realizeze o lucrare asa de mareata.

Am adus alte argumente si in principal ca ne lipsesc utilajele de excavatie si mijloacele de transport. De aceea, am propus ca Romania sa organizeze, mai intai, fabricatia acestora si apoi sa ne apucam de realizarea canalului.

Dar totul a fost in zadar, caci Stalin, neinduplecat, a zis fara sa ne dea posibilitatea de replica:
- Uniunea Sovietica va livra Romaniei utilajele de excavatie si mijlocele de transport necesare, daca romanii sunt de hotarati sa se apuce de o lucrare atat de importanta si de necesara.

Astfel s-a intors delegatia romana de la Moscova "improprietarita" cu o harta pe care era trasat drumul viitorului Canal Dunare - Marea Neagra. Presa si radioul au facut cunoscut tarii, poporului roman, vestea cea mare, fericirea ce cazuse pe capul nostru, fara sa spuna, bineinteles, a cui fusese ideea geniala. Pentru a masca acest adevar si pentru a se da intregii actiuni un "caracter national" a fost adoptata si o hotarare a Biroului Politic al C.C. al P.M.R.

Proiectarea si demararea lucrarilor s-au facut rapid. Pana la moartea lui Stalin, canalul a "inghitit" o mare parte din venitul national. Daca acele fonduri le-am fi alocat pentru dezvoltarea industiei, avutia nationala ar fi sporit considerabil.

Dupa moartea lui Stalin, conducerea noastra a discutat foarte deschis si cu deosebit simt de raspundere sistarea lucrarilor la canal. In cabinetul meu de lucru de la Consiliul de ministrii a fost un de-te-vino permanent timp de aproape o saptamana.
La inceput, s-a avansat ideea amanarii termenului de punere in functiune, dar pe masura ce discutiile abordau mai profund implicatiile economico-financiare, s-a ajuns la concluzia inteleapta ca lucrarile sa fie sistate definitiv. Din concluziile specialistilor reiesea ca acest obiectiv, odata dat in exploatare, va genera permanent pagube, intrucat taxele ce urmau a fi incasate pentru trecerea prin canal nu vor acoperi nici macar cheltuielile de administrare si de intretinere.

Mai trebuie stiut ca Gheorghiu-Dej nu a vorbit niciodata public despre paternitate ideii construirii canalului si nici despre modul in care i-a fost impusa lucrarea.
De cate ori isi aducea aminte de de felul in care fusese "convins" si apoi "stapani de euforia" realizarii canalului, manifesta o mare jena. Era totodata convins ca nu i s-ar fi putut opune lui Stalin.
Ce urmarise Stalin atunci cand a impus construirea canalului? A fost o toana oarecare, similara celor care au impanzit Uniunea Sovietica cu canale?

Aceste intrebari - afirma Gheorghiu-Dej - l-au framantat multa vreme pana cand a ajuns la o concluzie pe care mi-a impartasit-o si mie:
- M-am temut ca hotararea ne-a fost impusa din considerente asa zis strategice, dar pana la urma nu i-am putut vedea o asemnea justificare. Dupa un timp, am devenit convins ca Stalin a urmarit cu totul altceva si sunt aproape sigur ca, daca ar mai fi trait si canalul ar fi fost dat in exploatare, ar fi cerut Romaniei sa renunte ''de buna voie si nesilita de nimeni" la stapanirea gurilor Dunarii, inclusiv Delta, pe motiv ca aveam de acum iesire directa la mare prin canalul pe care l-am construit.
"

Preluat din revista Magazin istoric, nr. 12/1997, paginile 13-14
Agrig
Nu, am lucrat in Telecomunicatii DJPTc Timis, dupa aia DRTv Timisoara .
Bunicul a fost la "reeducare", asa se chema acea munca fortata.
Nu a fost condamnat, nu a avut cazier, doar ridicat si debarcat acolo.
Avea mai mult pamint, peste 50Ha si a asteptat americanii, din pacate a facut`o cam
..."galagios".

P.S.
Tot ce se spune in articol imi povestea si bunicul, adica faptul ca a fost impus de rusi insa se stia ca in perioada aia era imposibil de facut cu mijloacele disponibile si sustinea ca a fost pur si simplu un mijloc de exterminare a indezirabililor.
A scapat deoarece a murit Stalin, altfel spunea ca daca mai statea jumatate de an murea acolo ca multi altii.
La plecare au fost trimisi la "recuperare" si sa cunoasca clasa muncitoare la uzinele Vulcan Bucuresti.
Au fost trimisi sa ajute muncitorii la cazangerie.
Cind i`a vazut maistrul i`a trimis la cantina insotiti de un om de incredere si cu ordinul sa le dea mincare cu portia stabilita de el. Le`a dat maturi si i`a trimis sa mature curtea intreprinderii cind apare cineva, altminteli sa se propteasca in ele la soare!
A fost un om deosebit, militar pe frontul de est si stia cum se trateaza malnutritia.
Isi amintea bunicul de el.
VladSoare
QUOTE(Agrig @ 8 Dec 2017, 21:58)
insa se stia ca in perioada aia era imposibil de facut cu mijloacele disponibile si sustinea ca a fost pur si simplu un mijloc de exterminare a indezirabililor.
*

Evident că ăsta a fost scopul. Doar nu-și închipuie cineva că nu mai putea dormi Stalin noaptea de grija relansării economiei românești, sau a transportului naval prin România. Ideea canalului a fost scoasă de la naftalină tocmai pentru a decima într-un mod aparent legitim indezirabilii - în special intelectualitatea, față de care Stalin avea o aversiune morbidă.
gibonu
@Agrig
Multumesc pentru completare.
Foarte interesanta povestea bunicului tau.


@VladSoare
Stiau si comunistii romani cum sa-i lichideze pe indezirabili, nu avea nevoie de ajutorul lui Stalin pentru asta.

Imi pare foarte interesanta partea finala a articolului, cea cu potentiala anexare la Uniunea Sovietica a cursului inferior al Dunarii dupa finalizare lucrarilor la canal.
Desi azi pare ciudata, in anii '50 cu Stalin la butoane si tara sub ocupatia Armatei Rosii, era o situatie perfect realizabila.
VladSoare
QUOTE(gibonu @ 10 Dec 2017, 11:39)
Stiau si comunistii romani cum sa-i lichideze pe indezirabili, nu avea nevoie de ajutorul lui Stalin pentru asta.
*

Comuniștii români erau grobieni, sălbatici, știau cum să-i lichideze pe față, fără perdea, prin metode precum Experimentul Pitești, sau asasinîndu-i pur și simplu noaptea, în beciurile Securității. Iar metodele astea aveau unele inconveniente. Le trebuia o metodă mai "curată", care să aibă aparența legitimității și a legalității. Și care să funcționeze rapid, la scară mare.

Dacă Stalin ar fi vrut gurile Dunării, le-ar fi luat în '45 fără nici un fel de problemă, fără să dea socoteală nimănui. Le lua pur și simplu cu japca. Nu-i stătea nimeni și nimic în cale. Nu trebuia să aștepte cîțiva ani, după care să scornească o poveste cusută cu ață albă, doar ca să aibă, chipurile, peste încă alți ani, o justificare.
george_slz
Motivatia canalului a fost testarea loialitatii conducerii comuniste, stiind ca lucrarea va rauina avantul economic al tarii. Daca vrei sa te razbuni pe un "prieten" ii "oferi" un pont care sa il ruineze financiar nu?
gibonu
QUOTE(VladSoare @ 10 Dec 2017, 14:18)
Comuniștii români erau grobieni, sălbatici, știau cum să-i lichideze pe față, fără perdea, prin metode precum Experimentul Pitești, sau asasinîndu-i pur și simplu noaptea, în beciurile Securității. Iar metodele astea aveau unele inconveniente.


Functiona rapid si la scara mare exterminarea din inchisori sau alte colonii de munca gen Periprava.
In plus, Canalul ''a functionat" o perioada limitata [1949-1955] sensibil mai mica fata de cea a inchisorilor.
Din motivul asta nu cred ca Canalul a schimat radical situatia.

Din cate stiu si fara pretentia ca am drepate, la Canal in perioada anilior '50 a existata si un santier obisnuit, fara detinuti politici.

QUOTE(VladSoare @ 10 Dec 2017, 14:18)
Le trebuia o metodă mai "curată", care să aibă aparența legitimității și a legalității. Și care să funcționeze rapid, la scară mare.


Oricat m-as stradui, partea cu legitimitatea si legalitare nu o inteleg.
Crezi ca aveau comunistii romani din anii '50 vreun stres atunci cand faceau arestari?

QUOTE(VladSoare @ 10 Dec 2017, 14:18)
Dacă Stalin ar fi vrut gurile Dunării, le-ar fi luat în '45 fără nici un fel de problemă, fără să dea socoteală nimănui. Le lua pur și simplu cu japca. Nu-i stătea nimeni și nimic în cale.


In '45 Stalin agenda lui Stalin era ocupata cu cucerirea Berlinului, conferinta de la Potsdam, razboiul contra Japoniei, cum sa-i arda de americani, etc
Nu cred ca cursul inferior al Dunarii era o prioritate in '45.

QUOTE(VladSoare @ 10 Dec 2017, 14:18)
Nu trebuia să aștepte cîțiva ani, după care să scornească o poveste cusută cu ață albă, doar ca să aibă, chipurile, peste încă alți ani, o justificare.


Anexarea cu japca in 1948 a unor teritorii din Europa de Est ar fi "ridicat niste mingii la fileu" americanilor, lucru de care Stalin nu avea nevoie.
Stalin avea planuri mari la Berlin [blocada sovietica a inceput in vara lui 1948], se negocia tratatul de pace referitor la Austria ocupata inclusiv de sovietici, Tito nu era prea cuminte, etc.


QUOTE(george_slz @ 10 Dec 2017, 15:15)
Motivatia canalului a fost testarea loialitatii conducerii comuniste,


Cu RO ocupata de Armata Rosie, ce nevoie de testare mai era necesara?

QUOTE(george_slz @ 10 Dec 2017, 15:15)
stiind ca lucrarea va rauina avantul economic al tarii.


Care era avantul economic al RO din 1948, dupa 5 ani de razboi si seceta din 1946?
ydaniel
Jos palaria in fata ta Giboane!!
Super serial!

Pacat ca Bucuresti-Dunare n-a fost terminat,era un loc bun de facut wake-board!

4 Jan 2018, 22:52:
Jos palaria in fata ta Giboane!!
Super serial!

Pacat ca Bucuresti-Dunare n-a fost terminat,era un loc bun de facut wake-board!
gibonu
@ydaniel

Multumesc pentru apreciere.

Intr-adevar, era bine daca ar fi fost finalizat si canalul Dunare - Bucuresti. Mai ales ca [din cate stiu] in 1990 canalul era gata in proportie de aprox. 70%.

Nici nu cred ca va fi finalizat prea curand, desi se mai aude ca ar fi posibila o finalizare cu ajutorul unor fonduri europene.

Cam in aceiasi idee, se mai aude faptul ca unul dintre motivele pentru care Olanda se opune vehement intrarii RO in Schengen ar fi ansamblul portul Constanta - Canalul Dunare Marea Neagra.
Adica odata RO in Schengen, se tem olandezii ca ar scadea traficul de marfa din Rotterdam, cel mai mare port din Europa.
drrond
Am auzit si eu teoriile conspiratiei legate de olandezi si poate sunt chiar adevarate. Si mie mi s-a parut ca are o logica. Insa in ultimul timp se intampla un paradox: chiar olandezii au motive sa grabeasca intrarea noastra in Schengen. De ex.: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...aval-galati.htm

In plus am citit pe undeva (nu imi aduc aminte sursa, insa cand o gasesc o postez) ca tot olandezii ar continua achizitionarea de resurse din portul Constanta.

Apropo de naval. Uite inca o stire interesanta (off-topic): http://www.economica.net/la-braila-se-fac-...gia_148427.html
gibonu
@drrond

Teoria despre care vorbem io avea ca argumente faptul odata intrata RO in Schengen, o parte din marfa care vine si Asia de sud-est catre Europa centrala de la Dunare (Serbia, Croatia, Ungaria, Slovacia) s-ar opri la Constata si nu ar mai merge pana la Rotterdam.

De la iesirea din Suez, pana la Constanta este considerabil mai putin de mers fata de Rotterdam (ma refer la destinatia finala a marfii in Europa Centrala).

Olandezii oricum sunt oameni pragmatici care gandesc pe termen lung. Asa ca nu ma mira intentia lor de a achiztiona resurse in portul Constanta sau de a cumpara santierul naval din Mangalia.
UXE
Pentru cine este interesat. Eu zic ca merita. smile.gif


http://www.descopera.ro/cultura/17215445-c...colele-xvii-xix
gibonu
@UXE

Multumesc.
Mai multe detalii:
https://www.muzeulhartilor.ro/event-item/ca...olele-xvii-xix/

gibonu
Vineri, 12.10.2018

Octombrie, canalele dobrogene, al saptelea an consecutiv.

Deplasarea am facut-o cu trenul Regio 8003, Bucuresti Obor [13:20] - Medgidia [17:02]. Surprinzator, as fi putut merge si cu trenul IR 1589, care are vagon cu locuri pentru bicicleta.

[attachmentid=1628095182]

Insa mi s-a parut riscant.
In primul rand, vineri seara trenul este luat cu asalt de studentii care beneficiaza de pomana comunista a mersului gratis cu trenul. Anul trecut am mers cu trenul asta [atunci nu avea vagon cu locuri pentru bicicleta] si abia am reusit sa ma urc in tren.
In al doilea rand, exista riscul ca trenul sa nu aibe vagon cu locuri pentru bicicleta, desi acesta apare in mersul trenurilor si se incaseaza banii pentru biletul de bicicleta. Am patit-o in 2017 la intoarcerea de pe Transfagarasan.
In plus, ramane o eningma decizia celor de la CFR de a pune doua vagoane cu locuri pentru bicicleta pe trenurile spre Constanta si doar un singur vagon similar pe trenurile spre Brasov.

Revenind la calatoria cu trenul Regio, acesta este mereu suprinzatoare, pentru ca iti arata o alta lume, alti oameni, alt comportament.
Pe peron un calator se certa cu nasul. In opinia calatorulul, nasul era vinovat pentru ca trenul avea doar doua vagoane. Cu ocazia asta am aflat ca CFR Calatori mai are la dispozitie aproxiamtiv 700 de vagoane de calatori pe care trebuie sa le imparta la cele 1200 de curse zilnice [sau cel putin asta mi-a spus nasul].

La halta de la Dragonul Rosu trenul se umple de calatori cu niste pungi imense de marfa intr-o mana si cu saorma in cealalta.
Se vorbeste tare la telefon, se poarta conversatii intre doi intelocutori postati fiecare la cate un capat al vagonului si se injura CFR-ul pe motivul lipsei de vagoane.
Vanzatoarea de seminte nu putea lipsi, doar ca acum semintele nu se mai vand vrac, la pahar, cum se vindeau odata, ci direct ambalate in punga.

Se fumeaza in tren fara nicio problema, atat calatorii cat si nasii.
Dupa cum stiam deja, majoritate calatorilor se cunosc intre ei iar nasii sigur se cunosc cu toata lumea. Conversatiile sunt relaxate, de genul "de ce fumezi nasico in tren?" iar rapsunul doameni nase "de capatul tigarii".
Bicicleta a stat foare bine la parterul vagonului etajat, chiar langa usa.

[attachmentid=1628095183]

Niste grau pus la uscat, undeva la langa Fundulea.

[attachmentid=1628095184]

Dupa Ciunita trenul s-a cam golit, ocazie cu care am reusit sa vad un exemplu de civilizatie romaneasca.

[attachmentid=1628095185]

Insa, doar CFR-ul este vinovat pentru lipsa curateniei din trenuri.

O Sageata Albastra, probabil IR 1688 Tulcea - Bucuresti Nord.

[attachmentid=1628095186]

Trenul nu a avut nicio intarziere si la ora 17:02 a ajuns la Medgidia. Dupa o tigara fumata pe peron am plecat spre stadionul Iftimie Ilisei, pe care joaca C.S. Medgidia [Liga a 3-a, seria a 2-a].

[attachmentid=1628095187]

Azi, gazonul arata foarte bine,

[attachmentid=1628095188]

comparativ cu starea de paragina din anul 2014.

[attachmentid=1628095189]

Tribuna oficiala.

[attachmentid=1628095190]

In rest, tribunale sunt neschimbate comparativ cu anul 2014.

[attachmentid=1628095191]

Cazarea a fost tot la hotelul Livius, 80 lei / noapte fara mic dejun. Conditiile de cazare au ramas foarte bune, nimic nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuti.

Poarta geamiei Abdul Mecid [1856] era deschisa, asa ca n-am ratat ocazia.

[attachmentid=1628095192] [attachmentid=1628095193]

Rugaciunea de seara, la care am stat cateva minute, dupa ce m-am salutat de la distanta cu imamul [cel cu fes alb] si cei 3 credinciosi prezenti.

[attachmentid=1628095194]

Din ce scrie pe Wikipedia, populatia musulamana din Medgidia este de 16,65 %.

Un anunt in scris in araba si turca.

[attachmentid=1628095195]

Imamii, la dispozitia comunitatii.

[attachmentid=1628095196]

Pana acum nu am stiut ca "Tanta si Costel" dau numele si unul festival national de teatru.

[attachmentid=1628095197]

Stiam doar ca dau numele unei carciumi.

Canalul, la ceas de seara.

[attachmentid=1628095198]

Plus desertul de la carciuma "Tanta si Costel".

[attachmentid=1628095199]
tatabobu
Ai remarcat cumva daca cei care injurau CFR-ul din motivul lipsei vagoanelor aveau si bilet? Ca io-mi aduc aminte de multe drumuri Bucuresti - Giurgiu (inainte sa se rupa sina si sa fie lasata in paragina) in care aveam impresia ca sunt singurul cu bilet din tot trenul.
gibonu
@tatabobu
Majoritatea aveau bilet. Iar cei care nu aveau cumparau de la nas. Adica dadeau banu' iar nasul le eliberat biletul ala tipizat special.
In primavara, nasii de pe trenurile astea erau insotiti de niste agenti de la o firma privata de paza. N-am inteles daca agentii il pazeu pe nas sau se asigurau ca elibera bilete.

Cat despre Bucuresti [Progresu] - Giurgiu, este unul dintre cele mai bune exemple ca suntem condusi de niste idioti.
Daca nu ma insel acel pod peste Arges de la Gradistea s-a pabusit in anul 2005 iar de atunci nu s-a putut repara.
Umbla vorba prin targ ca ar fi la mijloc interesele transporatatorilor de persoane ca trenul sa nu fie repus in functiune, insa io nu cred asta.

Cat despre vise frumoase, cum ar fi sa putem ajunge cu trenul direct din gara Progresu la Ruse in sub o ora?
Sau cum ar fi ca toti cei din Giurgiu care lucreaza in Bucuresti sa vina cu trenul in loc de masina / microbuz?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Sambata, 13.10.2018
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km

Medgidia [10:05] - Murfatlar [10:24] cu trenul Regio 8001, compus din vagoane cu compartimente, desi ma asteptatm la un tren cu vagoane etaje, asa cum erau in anii trecuti [asta pentru ca tot am vorbit despre criza de vagoane de la CFR].

[attachmentid=1628095261] [attachmentid=1628095262] [attachmentid=1628095263]

Nasul a trecut pe langa mine, insa nu m-a intrebat nimic despre nici de bilet si nici de bicicleta.

Gara din Murfatlar, care se numeste in continaure Basarabi.

[attachmentid=1628095264] [attachmentid=1628095265]

Sub podul peste Canal de la Murfatlar.

[attachmentid=1628095266]

Drumul pe malul sudic la Canalui, spre Agigea [n-am mai fost pe aici din 2015].

[attachmentid=1628095267]

Zid de sprijin prabusit, pe malul nordic.

[attachmentid=1628095268]

In 2015, pe malul sudic inca era un santier pentru consolidarea unor bucati din zidul de sprijin iar acum lucrarea este finalizata.

[attachmentid=1628095269]

Mai de aproape, cuburi din beton si piatra de concasor.

[attachmentid=1628095270] [attachmentid=1628095271]

Simetrie.

[attachmentid=1628095272]

Malul nordic.

[attachmentid=1628095273]

Drumul de macadam ramane bun. Spre Murfatlar

[attachmentid=1628095274]

si spre Agigea.

[attachmentid=1628095275]
gibonu
Sambata, 13.10.2018 - Partea a II-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km

Un fel de petrolier fluvial [luquid cargo]

[attachmentid=1628095529]

din Olanda.

[attachmentid=1628095530]

Bucata invadata de vegetatie.

[attachmentid=1628095531]

Autostrada A2 vazuta de jos.

[attachmentid=1628095532]

Drumul ramane acceptabil.

[attachmentid=1628095533]

Drumul care face legatura intre malul Canalului din drumul din camp care merge la Monumentul Tineretului de la Straja.

[attachmentid=1628095534]
UXE
Nu ti-e frica de zonele pustii si necirculate de oameni? De obicei in astfel de zone sunt caini salbatici tongue.gif
gibonu
@UXE
Zonele pustii si necirculate de oameni au un farmec aparte.
Cat despre "caini salbatici" ai vreo poza sa vedem si noi cum arata? Ca io pana acum n-am vazut niciunul.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sambata, 13.10.2018 - Partea a III-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km

Pana la Monumentul Tineretului de la Straja nu a mai durat mult.

[attachmentid=1628095577]

Pana acum, desi am fost aici de mai multe ori, nu am remarcat zidul de sprijin [nu stiu daca asta este denumirea corecta] de la baza monumentului.

[attachmentid=1628095578]

Trafic pe Canal.

[attachmentid=1628095579] [attachmentid=1628095580] [attachmentid=1628095581]

Daca stie cineva sa explice ce se vede in pozele de mai sus, mai putin impingatoarele, raman dator.

Aglomeratie.

[attachmentid=1628095582] [attachmentid=1628095583]

Daca am inteles bine, conform proiectului initial aici se pare ca urma sa fie construit un amfiteatru.

[attachmentid=1628095584]

Revenind la monument, dimensiunea acestuia comparativ cu bicicleta [baza are 10 m inaltime iar statuia 38 m inaltime].

[attachmentid=1628095585]

Privelistea de la monument ramane una dintre cele mai frumoase din RO.
Spre Cernavoda.

[attachmentid=1628095586]

Spre Agigea.

[attachmentid=1628095587]

Drumul betonat care face legatura dintre drumul de macadam de pe camp si baza monumentului.

[attachmentid=1628095588]

Vazut mai de la distanta.

[attachmentid=1628095589]

Drumul care coboara pe malul canalului.

[attachmentid=1628095590]
stolniceanulucian

Faina plimbarea
Zicea cineva de zone salbatice mai sus.
In RO sunt mai riscante zonele locuite decat cele salbatice smile.gif

VladSoare
Foarte frumoasă zona. wub.gif
gibonu
@stolniceanulucian & @VladSoare
Multumesc.

Un link foarte tare care contine cateva poze din perioada constructiei monumentului de la Straja [prin disponibilitatea unui coleg de pe alt forum]:
https://copilulinoras.wordpress.com/2013/04...monument-uitat/

Acum, din link-ul de mai sus, am vazut pentru prima data cum aratau basoreliefurile de la baza monumentului de la Straja.

Vor mai fi cateva vorbe despre monument, la finalul povestii zilei.

------------------------------------------------------------------------------------

Sambata, 13.10.2018 - Partea a IV-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km

Calitatea drumului mai scade.

[attachmentid=1628095628] [attachmentid=1628095629]

Am stat putin de vorba cu niste pescari si mi-au spus ca am procedat bine ca am coborat pe malul canalului, deoarece imediat dupa monumentul de la Staja sunt niste saivane de oi, cu cainii aferenti, de care mi-ar fi fost foarte greu sa trec pe bicicleta.

Mai apar si niste balti.

[attachmentid=1628095630]

Insa nimic de speriat, se poate merge direct prin balta, sub apa solul era tare si fara noroi.

Mai exista si varianta impingerii bicicletei direct pe malul canalului, insa nu merita.

[attachmentid=1628095631]

Spre Agigea.

[attachmentid=1628095632]

2 Nov 2018, 01:48:
Sambata, 13.10.2018 - Partea a V-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km

Taluzarea malului vazuta mai de aproape.

[attachmentid=1628095666]

Pentru o variatie de traseu, la bifurcatie am ales drumul din drepta care urca in camp.

[attachmentid=1628095667] [attachmentid=1628095668]

Drumul din camp este foarte bun.

[attachmentid=1628095669]

Canalul vazut de sus.

[attachmentid=1628095670]

Pauza, cauzata de o pana la roata spate.

[attachmentid=1628095671]

Podul de la Agigea si podul din capatul autostrazii A4.

[attachmentid=1628095672]

In apropiere de podul de la Agigea am revenit pe malul canalului prin poarta care era deschisa.

[attachmentid=1628095673]

In anii trecuti aici era o ghereta pentru paznici si un panou lipsa in gard astfel incat pietonii si biciclistii nu depindeau de poarta pentru vehicule.

[attachmentid=1628095674]

Podul de la Agigea.

[attachmentid=1628095675]

Sistemul de prindere al tablierului.

[attachmentid=1628095676]
gibonu
Sambata, 13.10.2018 - Partea a VI-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km

Un convoi de barje se apropia de ecluza de la Agigea.

[attachmentid=1628096023]

Imbinarea dintre barje.

[attachmentid=1628096024]

Impingatorul Chelyabinsk din Izmail.

[attachmentid=1628096025] [attachmentid=1628096026]

Si denumirea impingatorului scrisa cu chirilice.

[attachmentid=1628096027]

Cabina de comanda culiseaza vertical

[attachmentid=1628096028]

iar scara de acces in cabina culiseaza orizontal.

[attachmentid=1628096029]

Manevra de lipire de malul canalului [sigur asta nu-i denumirea corecta].

[attachmentid=1628096030]

Si rezultatul final.

[attachmentid=1628096031]
dizzy
Care e motivul pentru care culiseaza cabina? Vizibilitate?
Iar lipirea de mal nu e acostare?
gibonu
@dizzy

Probabil ca da, cabina culiseaza din motive de vizibilitate care depinde de dimensiune marfii care este transportata pe barjele impinse.

In poza de mai sus nu este cazul de impiedicare a vizibilitatii, fiind barje cu capac, insa este posibil (am mai vazut pe canal) ca pe barje platforma se se transporte diverse piese foarte voluminoase astfel incat sa impiedice vizibilitatea din cabina.

In plus, am mai vazut si in Ro si in Germania multe impingatoare care aveau cabina de comanda culisanta.

Lipirea de malul marii e clar acostare. Nu stiu daca malul canalului este acelasi lucru cu coasta.
SandelBS
gibonu, e corect acostare la lipirea de mal, nu se refera neaparat ca e vorba de mare, coasta.

Asa avem si la DN acostament.

einstein1984
QUOTE(dizzy @ 8 Nov 2018, 09:50)
Care e motivul pentru care culiseaza cabina? Vizibilitate?
Iar lipirea de mal nu e acostare?
*


ca sa treaca pe sub poduri...
acostare sf [At: DA ms / Pl: ~tări / E: acosta] 1 (D. nave) Apropiere de chei, de țărm, de o geamandură, în vederea debarcarii
gibonu
@einstein1984

Posibil sa fie si pentru trecerea pe sub poduri.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sambata, 13.10.2018 - Partea a VII-a
Murfatlar- Monumentul Tineretului de la Straja - Agigea - Constanta
35 km

Podul [vechi] de la Agigea total functional, dupa o lunga perioada de renovare.

[attachmentid=1628096069]

Partea superioara, de unde coboara cablurile [parca tiranti se numesc] care sustin tablierul.

[attachmentid=1628096070]

Trotuatul podului este generos, se poate merge foarte bine cu bicicleta.

[attachmentid=1628096071]

Ecluza de la Agigea.

[attachmentid=1628096072]

Gabara care m-a depasit la monumentul de la Straja acum astepta intrarea in ecluza.

[attachmentid=1628096073]

Canalul vazut de pe podul [vechi] de la Agigea.

[attachmentid=1628096074]

Pana la gara Constanta nimic deosebit. N-am masurat, insa gara pare mult mai aproape de intrarea dinspre Agigea comparativ cu intrarea dinspre Mamaia.

Autobuz MAZ 107 al transportului public din Constanta.

[attachmentid=1628096075]

Dotat cu directie pe ultima punte spate.

[attachmentid=1628096076]

MAZ = Minski Autamabilny Zavod [Uzina de automobile din Minsk].

Automotor seria 78 pregatit sa plece la Mangalia.

[attachmentid=1628096077] [attachmentid=1628096078]

Nu credeam ca aceste automotoare sunt inca functionale. In aprilie anul asta, pe ruta Mangalia - Constatanta era disponibila o Sageata Albastra.

Pana la Medgidia nimic deosebit.

[attachmentid=1628096079]

Ca de obicei, seara s-a terminat cu un sprtiz si o pizza la carciuma Tanta si Costel.

Cam asta a fost. Pana data viitoare cand ajung pe Canalul Dunarea - Marea Neagra, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
gibonu
Un documentar, interesat dupa minte mea, din seria "Adevaruri despre trecut" de la TVR 1.

https://www.youtube.com/watch?v=Nw8lFKaDTzk
gibonu
Vineri, 11.10.2019

Octombrie, canalele dobrogene, al optulea an consecutiv.

Trenul Regio Express [RE] care pleaca din gara Bucureti Obor spre Constanta, compus, in buna traditie a CFR Calatori, din doar doua vagoane,

[attachmentid=1628110549]

si cu o locomotiva de 46 de ani vechime, trecuta probabil prin mai multe procese de retehnologizare.

[attachmentid=1628110550]

Birtul garii Bucuresti Obor.

[attachmentid=1628110551]

Bicicleta in tren, cu ghidonul aliniat paralel cu cadrul astfel incat locul ocupat sa fie minim.

[attachmentid=1628110552]

Dupa cum ma asteptam, cele doua vagoane s-au umplut cu mult peste maximul capacitatii lor de transport la prima halta, respectiv Dragonul Rosu, astfel incat pana la Dor Marunt inghesuiala a fost maxima, similara cu cea din metrou in Bucuresti la orele de varf.
Pana aici nimic deosebit, am mai calatorit cu acest tren, nu credeam ca ma mai poate suprinde ceva. Insa, calatoria pe acesta ruta este "mereu surprinzatoare" astfel incat nu ai cum sa te plictisesti.

Concret, la un moment dat, a aparut o doamna cu o teava de fier, destul de groasa si lunga de vreo 4 metri, iar intentia respectivei doamne, fara niciun fel de gluma, era sa arunce respectiva teava din tren, bineinteles in timpul mersului.
Am uitat sa mentionez faptul ca in acel tren deschiderea usii automate [in timpul mersului] nu este o problema. Pur si simplu este o clapeta langa usa, care odata actionata permite deschidere usii de la buton.

Doamna respectiva nu a putut arunca teava din tren, deoarece ceialti calatori s-au opus acestui demers, urmand o conversatie de genul "faaa nebunooo, se loveste teava de un stalp si ne omori pe toti".
Doamna respectiva a replicat prin "credeti ca-i prima data cand arunc tevi din tren?". Motivul pentru care dorea sa arunce teava din tren: casa doamnei era undeva langa calea ferata si teava, odata aruncata din tren, urma sa fie recuperata dupa coborare si carata acasa pe o distanta mult mai scurta comparativ cu distanta intre halta din casa.

Civilizatia la romani. Inutil sa precizez faptul ca in tren exista cosuri de gunoi.

[attachmentid=1628110553]
gibonu
Vineri, 11.10.2019 - Partea a II-a

Ca in fiecare an, cazarea la Medgidia, pentru doua nopti, am aranjat-o telefonic la hotelul Livius. Insa, cand am ajuns acolo, proprietarul mi-a spus ca ma poate caza doar in noapte respectiva, deoarece a doua zi tot hotelul era inchiriat pentru o nunta.
Tot el m-a asigurat ca toate hotelurile din oras sunt pline si ca n-am nicio sansa sa gasesc vreun loc liber.

Bineinteles, nu l-am crezut, m-am dus la hotelul Dobrogea 2 unde, "surprinzator", nu a fost nicio problema sa gasesc o camera libera pentru urmatoarele doua nopti.
Astfel, avand in vedere ca este a doua data cand proprietarul de la hotelul Livius ma lasa cu ochii-n soare, data viitoare voi merge direct la hotelul Dobrogea 2.

Am mai stat odata, acum cativa ani la Dobrogea 2, camera pare ca nu s-a schimbat.

[attachmentid=1628110625] [attachmentid=1628110626]

Nici baia nu s-a schimbat, in sensul ca pe tron tot cu perdeau de la dus in cap stai. Macar dimensiunea cabinei de dus este generoasa.

[attachmentid=1628110627]

Scrumiera, ramasa de pe vremea cand se putea fuma in camera.

[attachmentid=1628110628]

Cazarea a costa 80 Lei / noapte, fara mic dejun. Iar bicicleta a stat foarte bine la parter, langa receptie, legata de balustrada scarii de acces la etaj.

Primaria Medgidia. Daca am inteles bine, este cea mai veche cladire din oras, alaturi de geamia situata peste drum.

[attachmentid=1628110629]

Piesa "Tanta si Costel" intr-o alta interpretare.

[attachmentid=1628110630]

Pista de bicicleta in centrul Medgidiei.

[attachmentid=1628110631]

Olane. Odata traditionale in Dorbrogea, azi, din pacate, tot mai rare.

[attachmentid=1628110632]

Daca tot am ajuns la olane, colectia Igloo are un album foarte interesant dedicat, album disponibil [gratuit] si online:
https://www.igloo.ro/produs/olane-case-trad...e-din-dobrogea/

Canalul, la ceas de seara.

[attachmentid=1628110633]
meganus_bicorpus
F frumoasa zona, păcat că nu foarte multi reușesc să simtă cest farmec pe care îl dă zona respectiva..
gibonu
@meganus_bicorpus
Poate ca-i mai bine asa, ca Dobrogea (exceptie zona de coasta si parti din Delta) sa ramana o zona mai putin atractiva pentru turismul de masa.
Cat despre farmec, l-am descoperit de multi ani si tot timpul ma intorc cu placere in Dobrogea.
UXE
Si Dobrogea bulgareasca are un farmec tongue.gif
gibonu
@UXE
Stiu, insa acolo am ajuns doar motorizat, pe doua sau patru roti. Insa am in plan si o tura cu bicicleta.

gibonu
Duminica, 13.10.2019
Medgidia - Saligny - Cernavoda
30 km

Mini-pepeni, probabil pentru murat, in piata la Medgidia.

[attachmentid=1628110856]

Magistrala albastra, vedere spre Cernavoda.

[attachmentid=1628110857]

Trenul Buzau - Constanta, compus din doar doua vagoane.

[attachmentid=1628110858]

Insa se poate si mai rau, exista in RO trenuri compuse dintr-un singur vagon.

Probabil o statie de pompare pentru irigatii.

[attachmentid=1628110859] [attachmentid=1628110860]

Drumul pe malul [nordic] al Canalul este bun.

[attachmentid=1628110861]

Comparativ cu anii trecuti, undeva inainte de Cernavoda a aparut o stana cu sute de oi, situata chiar langa drumul de pe malul Canalului. In mod sigur avea si caini cu care nu aveam niciun chef sa ma intalnesc, asa ca am cautat o solutie alternativa pentru a schimba drumul.
Nu a trebuit sa caut prea mult, pentru ca cei din zona s-au organizat cu ajutorul unor traverse de cale ferata.

[attachmentid=1628110862]

Apoi drumul de pe camp m-a dus direct la asfalt.

[attachmentid=1628110863]

Pauza de masa cu beef jerkey [primit de la un prieten din Canada].

[attachmentid=1628110864] [attachmentid=1628110865]

Foarte bun de mancat pe marginea drumului, ocupa loc putin, nu este perisabil. Asadar un aliment ideal si de recomandat pentru luat in ture.

31 Oct 2019, 01:47:
Duminica, 13.10.2019 - Partea a II-a
Medgidia - Saligny - Cernavoda
30 km

Dupa pauza de masa, am continuat alergarea spre Cernavoda pe DN 22C.

[attachmentid=1628110919]

Cu ceva ani in urma, cand A2 ajungea doar la Cernavoda, bucata asta de drum era cosmarul soferilor care se intorceau de pe litoral, mai ales duminica seara in plin sezon.

Relativ repede am ajuns la intrarea in Cernavoda pe DJ 223C.

[attachmentid=1628110920]

Spre centrala nucleara.

[attachmentid=1628110921]

Canalul care probabil asigura apa necesara racirii centralei nucleare.

[attachmentid=1628110922]

Podul de cale ferata peste canalul Dunare - Marea Neagra [a nu se confunda cu podul peste ecluza de la Cernavoda].

[attachmentid=1628110923]

Fotografiatul este interzis in toata zona de langa centrala nucleara

[attachmentid=1628110924]

desi aceasta se vede destul de bine pe Google Maps [pe Street View este blurata imaginea].

[attachmentid=1628110925]
tatabobu
Sa pozezi semnul de "Fotografiatul interzis" mi se pare de foarte mare angajament 04.gif
gibonu
@tatabobu


De si mai mare angajament [Sulina, mai 2019].

[attachmentid=1628110982]

--------------------------------------------------

Duminica, 13.10.2019 - Partea a III-a
Medgidia - Saligny - Cernavoda
30 km

Intrarea in Cernavoda.

[attachmentid=1628110972]

Mi s-a parut interesanta afisarea numarului de locuitori. Pana acum, doar in Turcia am mai vazut ceva similar. Acolo, de multe ori, pe langa numarul de locuitori este afisata si altitudinea la care este situat orasul.

Podul Sfanta Maria, vazut mai de la distanta

[attachmentid=1628110973]

si de dedesupt.

[attachmentid=1628110974]

Zona centrala pietonala este chiar sub pod.

[attachmentid=1628110975]

Despre Tudor Stavru nu stiam nimic.

[attachmentid=1628110976]

Mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tudor_Stavru

Plus un articol de la un ziarist pe care il apreciez:
https://blogsport.gsp.ro/oprisan/2019/03/09...ceiuri-de-icar/

Daca nu ma insel, placa din poza de mai jos ii comemoreaza pe cei care au murit in urma unor bombardamente ale aviatie sovietice.

[attachmentid=1628110977]

Primaria Cernavoda.

[attachmentid=1628110978]

Geamia.

[attachmentid=1628110979]

Mai multe detalii: https://audiotravelguide.ro/en/cernavoda-mosque-cernavoda/

Canalul, vedere spre Agigea.

[attachmentid=1628110980]

Gara Cernavoda.

[attachmentid=1628110981]

Inapoi spre Bucuresti cu trenul RE 8024, nimic deosebit. Chiar mi s-a parut mai putin aglomerat acest tren comparativ cu anul trecut.
In gara Obor am coborat din tren pe peronul dintre linii, cel pe care n-am gasit coltii babei ca in anii trecuti.

Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi ajunge pe Canalul Dunarea - Marea Neagra, daca are cineve vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
gibonu
Inca un episod din seria "Adevăruri despre trecut" despre "Accidente și corupție la Canalul Dunăre-Marea Neagră / Mortul e de vină"

https://youtu.be/GbN-Uk6090I

Ca de obiecei, un documentar foarte interesant din care rezulta informatii foarte interesante, cum ar fi:
- pana in anul 1980, soferii de basculante erau pontati in functie de consumul de motorina, nu de curse facute;
- coruptia care exista in cadrul santierului pentru obtinerea unor anumite posturi;
- foarte multe accidente de munca rezultate dupa consumul de alcool;
- numarul total al celor care au murit pe santierul Canalului in perioada 1976 - 1984, in accidente de munca [cu sau fara alcoo] a fost de aproximativ 1500 de persoane.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.