Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ITP in Germania
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
nokia_6260
Salut.Sunt cu masina in Germania la munca(de multi ani lucrez sezonier ) dar e posibil daca imi gasesc de munca aici sa raman.Problema e ca daca raman,a de facut ITP in 15 mai 2015.
Cum sa procedez,oare se poate si aici?Nu m-am interesat inca,nu am avut timp,scriu aici ma gandeam ca poate stie cineva.
Multumesc.
espacern
Verificarea ITP implica si verificare acte in baza de date....si fiecare tara nu pune la comun baza de date.
Daca totusi se intampla sa ramai fara ITP intr-o tara straina de inmatricularea masinii poti face un control tehnic intr-o statie omologata ITP......dar cu valabilitate restransa.

Cazul in care ramai definit intr-o tara implica schimbarea complet a situatiei administrative si masina trebuie inmatriculata acolo in termenul legal (3-6 luni functie de tara).
nokia_6260
Multumesc mult pentru raspuns.
litza
Suna la un TÜV sau Dekra si intreaba daca e posibil. Eu nu am auzit pe nimeni sa faca asta si nu stiu sa iti zic daca e posibil.

Insa sa sti ca s-ar putea sa ai probleme apoi la intoarcearea in tara. La unguri daca ai ITP expirat nu te mai lasa sa muti masina decat pe platforma. Si la romani nu stiu ce o sa zica primul polititst care te opreste de TÜV-ul tau din Germania.

Ce-a mai simpla solutie e sa inmatriculezi masina aici. Legal trebuie sa o faci in 6 luni de la inregistrarea domiciliului tau aici. Insa nu e si cea mai ieftina solutie din pacate.
espacern
QUOTE(litza @ 10 Feb 2015, 11:01)
Si la romani nu stiu ce o sa zica primul polititst care te opreste de TÜV-ul tau din Germania.

Zice politaiul:Multumesc si Drum Bun!
Nu conteaza cine-ti face ITP-ul daca este un organism autorizat pentru asa ceva.....orinde in lume!
Se elibereaza un document justificativ si permite circulatia pentru o perioada limitata pana ajungi in tara de destinatie......si faci ITP-ul national.
UXE
El nu cred ca are domiciliul stabilit acolo.. zice ca munceste sezonier, deci mai greu cu trecutul in acte acolo.
dan.gutu
QUOTE(espacern @ 10 Feb 2015, 11:14)
Zice politaiul:Multumesc si Drum Bun!
Nu conteaza cine-ti face ITP-ul daca este un organism autorizat pentru asa ceva.....orinde in lume!
Se elibereaza un document justificativ si permite circulatia pentru o perioada limitata pana ajungi in tara de destinatie......si faci ITP-ul national.
*


Doar Germania si Anglia iti da un document precum ca,masina este buna din punct de vedere tehnic,dar nu a fost verificata identitatea masinii.Mai specifica,ca este valabila doar pe teritoriul statului care a emis documentul.ITP-ul este mult mai riguros in acest caz si este valabil doar un an.De Anglia am vazut,de Germania doar am auzit smile.gif.Asa cum a spun si colegul mai sus,daca treci de Ungaria,te opresti undeva pe traseu si faci ITP.Cel mai bine este sa faci o excursie pana la granita si faci ITP-ul,majoritatea statiilor au si program sambata pana la orele 14.
espacern
QUOTE(dan.gutu @ 10 Feb 2015, 12:49)
De Anglia am vazut,de Germania doar am auzit

Eu am vazut si de Franta/Germania/Italia....si nu scriu doar din auzite-mai bine citesc si invat.
cj98czh
Caz concret .. un bun amic fracez stabilit in RO de peste 10 ani.

Are 2 masini pe numele lui inamtriculate in FR. La una din ele se apropia expirarea ITP-ul francez .. dar omul nu avea chef sa se carute pana in FR asa ca ne apucam sa ne intersam in RO cum este posibil sa-si faca ITP-ul aici.

Se poate face dar doar la RAR, are valabilitate 1 an si nu 2 ... si este valabil doar pe teritoriul RO ... asta 100% pentru ca eu m-am ocupat de partea de "interesare de ce anume este nevoie"
UXE
Pai si daca omu vrea sa ajunga cu ea in FR, fiindca are ITP doar de RO.. o sa fie cam naspa pe urma smile.gif
VladSoare
Treaba asta cu ITP-urile naționale mi se pare o mare tîmpenie. Adică eu cu mașină românească și cu ITP făcut aici am voie să mă plimb prin toată Europa. În schimb mașina franțuzească cu ITP făcut aici n-are voie să iasă din țară. Care-i ideea?
Își închipuie că inspecția se face mai prost la mașinile străine? Dacă inginerul de la ITP pune ștampila și semnătura că mașina mea e în stare tehnică bună și e sigură în trafic, ce importanță mai are naționalitatea mașinii? blink.gif
Dacă plec cu mașina să mă plimb prin Europa și-mi expiră ITP-ul pe-acolo, atunci nu mai am altă șansă decît să închei vacanța și să vin acasă cu mașina pe platformă? Care-i logica? wacko.gif
espacern
QUOTE(VladSoare @ 10 Feb 2015, 14:34)
Care-i ideea?
Care-i logica?

Am explicat mai sus motivul!
Se verifica starea tehnica nu se pot valida datele de identificare (seria caroserie/numar omologare/etc) pentru ca nu este acces la sistemul national unde este inmatriculata masina.
Se preconizeaza in curand unificarea bazelor de date....din Europa.
nokia_6260
Deci eu sunt cu masina inmatriculata aici trebuia sa vin cu ea acasa in martie ca de obicei,dar e posibil sa raman aici daca gasesc de munca...cred ca espacern are dreptate in ceea ce zice.
Multumesc de interes.
cj98czh
QUOTE(UXE @ 10 Feb 2015, 14:22)
Pai si daca omu vrea sa ajunga cu ea in FR, fiindca are ITP doar de RO.. o sa fie cam naspa pe urma smile.gif
*




Pai a facut o plimbare in FR pana la urma biggrin.gif

Motivele pentru care se procedeaza asa sunt expuse foarte bine de Espacern
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.