Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O intrebare mai...ciudata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
argon
Am un Garaj cu o temperatura constatnta de 10-15 grade.
Vine iarna, masina sta in garaj, exceptand 8 ore de la 7 la 15, cand sta in frig.

Pe scurt problema mea e urmatoarea: am auzit din mai multe surse ca schimbarea asta brusca de temperatura(de la 15 la -20, si invers) dauneaza tablariei si vopselei masinii.

Acuma va intreb pe voi poate unii stiti despre ce e vorba, e mit sau chiar nu e bine pentru masina...

Multumesc
Buyaka
Oricare dintre variatiile conditiilor atmosferice (variatii bruste de temperatura, raze ultraviolete, apa, gheata, ba chiar si aerul) dauneaza atat vopselei masinii cat si tablei... acuma ce sa faci... s-o tii in vitrina sub clopot de sticla blink.gif ?!?!
Ca rezolvare a problemei... exista solutii de protejare a vopselei polish, ceara...incearca si tu cu produse de calitate si ai sa lungesti viata vopselei.
argon
Ce vroiam eu sa intrab este daca este mai bine s-o tin iarna afara sau in Garaj....
IRONICK
Bre argoane, eu zic ca mai bine este sa ti masina afara ca sa nu ai probleme cu diferentele de temperatura (dauneaza tablariei si vopselei masinii), iar locul gol din garaj sa mi-l donezi mie. O sa ma risc eu.
DodoBird
Tine omule linistit masina in garaj. Nu se intampla nimic , variatii bruste de temperatura ? pai daca ar fi vreo problema cu vopseaua atunci ar trebui ca TOATE masinile sa aiba capota motorului complet dierita de restul tabalriei , cel putin ca nuanta , fisuri , crapaturi.
Mithbusters HELLLP !
costi
Argon are dreptate cu garajul; exista povesti cu masini ruginite mai repede in garaj decit afara. Asta era valabil pe vremuri cind tot romanul avea o dacie toata viata. Acum insa, cind se schimba masina la citiva ani.....
Este vorba de eventual condens iarna cind vii cu masina calda.
Cred ca o aerisire buna a garajului previne problema.
Oricum pt masina este mai bine in garaj decit afara.
Gabi
Eu unu iti recomanda sa tii masina in garaj. Dupa o iarna cu masina tinuta in garaj recomand. Dimineata nu e nevoie sa dai la gheata de pe prabriz, masina e mai calda, plus ca e protejata de unii si altii.
IRONICK
QUOTE(costi @ 31 Oct 2005, 12:09)
exista povesti cu masini ruginite mai repede in garaj decit afara. Asta era valabil pe vremuri cind tot romanul avea o dacie toata viata.
*



Intradevar povestile sunt doar cu DACIA.
Buyaka
Tine frate masina in garaj daca il ai... sau daca vrei sa ingeti iarna pe langa ea dand la zapada tine-o afara. Daca ai garajul foloseste-l, mai bine tii masina la caldura si apoi o scoti in frig decat s-o tii in ploaie, ninsoare etc. Uai da' ce dilema mare!!!

Bafta!
Anto
Eu am o nedumerire. Cand afara vor fi -20 grade, spui ca in garaj ai tot +15 ?! Mi-e greu sa cred. Ce naiba, ai incalzire centrala acolo, locuieste cineva in el?
Eu zic sa nu-ti faci griji.
argon
QUOTE(Anto @ 31 Oct 2005, 11:27)
Eu am o nedumerire. Cand afara vor fi -20 grade, spui ca in garaj ai tot +15 ?! Mi-e greu sa cred. Ce naiba, ai incalzire centrala acolo, locuieste cineva in el?
Eu zic sa nu-ti faci griji.
*




E garaj sub bloc, si trec tevile d eincalzire pe acolo...
Anto
OK. Raman la parerea ca nu trebuie sa-ti faci griji. Tot mai rau e cu masina afara. Eu de exemplu azi dimineata am avut bruma groasa pe ea. Tu sigur ai gasit-o uscata.
dizzy
Povestea suna asa:

Nu e bine sa tii masina iarna in garaj incalzit deoarece pe perioada cand e zapada si gheata afara autoritatile dau cu sare. Sarea se prinde pe masina impreuna cu apa. Stii cum raman pe masina dungile alea albe iarna, nu? Actiunile corozive ale sarii asupra caroseriei sunt mult mai puternice atunci cand temperatura este mai ridicata. De aceea nu e bine sa tii masina intr-un garaj incalzit.
Acuma tu trebuie sa te gandesti daca e bin sau nu. Au as tine-o in garaj.
body
@dizzy Ca sa existe coroziune trebuie sa fie umezeala!
Nu exista coroziune cand este totul uscat .
In alta ordine de idei NU POATE FI VORBA DE COROZIUNE LA TEMPERATURA RIDICATA si atmosfera uscata!
Tine masina linistit in garaj.Eu o tin in garaj ( bine nu e incalzit) dar masina dimineata e super fara urma de bruma , zapada etc.
O chestie de mori am vazut eu acum vre-o 10 ani la Sinaia.Un prieten de-al tatalui meu avea un break .Garajul facut in pamant si captusit cu piatra de rau.Vara ....racoare super in el ....iar afara era o zi cu 30si de grade.
A bagat tipul masina in garaj si in 2-3 minute tot parbrizul era numai cioburi.
Repet chestia asta a fost vazuta de mine , dar in garajul respectiv care semana mai mult a pivnita era si umezeala foarte mare.
Ca sa te linistesti , inainte sa pleci deschide usa garajului 5 minute.
steph
body> si dupa ce mergi cu masina zilnic si vi cu toata zapada aia pe ea pe dedesubt ... si o bagi la 15 grade unde sta pana dimineata ... ce rcezi ca se intampla cu zapada ? ramane apa cu sare pe masina biggrin.gif
Muttley
Dizzy are dreptate. Caldura accelereaza orice proces chimic, inclusiv coroziunea. Si in nici un caz apa nu se evapora asa repede cum crede body. Caroseria e plina de cavitati si spatii inchise in care se aduna nisip, noroi si mai ales sare care-si pastreaza continutul de apa mult timp. In concluzie, iarna, daca se circula, masina se tine in garaj NEINCALZIT sau afara.
driverx
QUOTE(Muttley @ 31 Oct 2005, 15:22)
Dizzy are dreptate. Caldura accelereaza orice proces chimic, inclusiv coroziunea. Si in nici un caz apa nu se evapora asa repede cum crede body. Caroseria e plina de cavitati si spatii inchise in care se aduna nisip, noroi si mai ales sare care-si pastreaza continutul de apa mult timp. In concluzie, iarna, daca se circula, masina se tine in garaj NEINCALZIT sau afara.
*



Na...argon...ai auzit? Naspa treaba. Acuma trebuie sa debransezi tot blocul de la caldura. Unii o sa fie chiar fericiti. radmasa.gif
bursuck
Vechea berlină am ținut-o iarna în garaj încălzit (calorifer cu 7 elemenți). E ideal când pleci dimineața la serviciu și afară sunt de ex. -5 grade. Problema este că în permanență găseam a doua zi baltă sub ea. Asta i-a făcut praf caroseria, tipul căruia i-am vândut-o a recarosat-o între timp și mi-a arătat vechea caroserie.
Cred că numai plafonul nu era mâncat de rugină. Mă mir și acum cum am putut circula cu ea.
Muttley
QUOTE(driverx @ 31 Oct 2005, 15:50)
Na...argon...ai auzit? Naspa treaba. Acuma trebuie sa debransezi tot blocul de la caldura. Unii o sa fie chiar fericiti.  radmasa.gif
*



Sau poa' sa faca cerere la administratia blocului sa se monteze AC la subsol si sa-l tina pa "full" toata iarna... wacko.gif
argon
Eu am tras concluzia ca iarna cand e frig daca circul zilnic e mai bine sa o tin afara, daca nu circul si ma duc cu autobuzu' la serviciu atunci o sa o tin garaj...corect?
Muttley
In opinia mea, nu e tocmai corect...
Ideal ar fi ca inaintea oricarei parcari in garajul incalzit sa-i aplici o spalare completa (si pe burta, pasaje roti, etc) cu apa din abundenta, ceea ce ar fi cam incomod... Cum probabil ai de gand sa circuli cu masina dupa primul polei, las-o afara pan' la primavara si gata...

Oarecum on-topic: masinile tinute afara iarna nu ruginesc in timpul gerului, ruginesc imediat ce da caldura => ca regula generala, imediat dupa topirea zapezii si uscarea strazilor, masina se duce de urgenta la car-wash unde se spala serios, cum am mai zis, in special pe dedesubt...
steph
nup ... parerea mea ca la cata sare e pe strazi ... poti sa o bagi in garj numai daca o duci la spalatorie si o aduci pe platforma inapoi direct in garaj. gandeste-te ca tooata apa cu zapada cus are noroi nisip de pe strazi sse aduca pe sub masina ... si cand se incalzeste se dezgheata si in nici un caz nu se scurge.
Muttley
QUOTE(steph @ 31 Oct 2005, 20:24)
nup ... parerea mea ca la cata sare e pe strazi ... poti sa o bagi in garj numai daca o duci la spalatorie si o aduci pe platforma inapoi direct in garaj.
*



Asa, si eu am zis altceva?!?

QUOTE
sa-i aplici o spalare completa (si pe burta, pasaje roti, etc) cu apa din abundenta, ceea ce ar fi cam incomod...


In rest, te rog sa ma ierti, n-am inteles o iota din ce ai vrut sa spui...
Muttley
QUOTE(steph @ 31 Oct 2005, 20:24)
nup ... parerea mea ca la cata sare e pe strazi ... poti sa o bagi in garj numai daca o duci la spalatorie si o aduci pe platforma inapoi direct in garaj. gandeste-te ca tooata apa cu zapada cus are noroi nisip de pe strazi sse aduca pe sub masina ... si cand se incalzeste se dezgheata si in nici un caz nu se scurge.
*



Sau nu cumva postul tau ii era adresat tot lui argon!?! Si am spus amandoi aprox acelasi lucru cam in acelasi timp??? Hi hi... icon_mrgreen.gif Scuze pt postul dublu... blush.gif
Smudo
QUOTE(IRONICK @ 31 Oct 2005, 10:30)
Bre argoane, eu zic ca mai bine este sa ti masina afara ca sa nu ai probleme cu diferentele de temperatura (dauneaza tablariei si vopselei masinii), iar locul gol din garaj sa mi-l donezi mie. O sa ma risc eu.
*



Tu chiar vrei sa dai dracu' de tot masina aia? Atita ura ai pe ea? smile.gif
argon
Inca o intrebare si se poate inchide
Discutiile de mai sus sunt in cazul zapezii cu sare si nisip pe carosabil, sa zicem ca vremea e uscata si rece, pe jos strop de zapada/sare, dar frig(-20-25 cat e in zona asta in ianuarie), atunci pot aparea ceva probleme la trecerea de la -25 la 20 de grade si invers?
steph
Muttley> cred ca am cam scris amandoi in acelasi timp smile.gif

parerea mea ca daca e doar ger las-o in garaj si iti va fii tie mai bine dimineata. alt avantaj nu vad ... masina nu se strica ca sta in frig ( in lipsa apei )

dar cand da sloata si se aduna calupurile alea la roti si prin toate ungherele las-o afara.

o alta solutie ar fi sa opresti incalzirea din garaj si singuru avantaj va fii ca nu mai tre sa racai geamurile dimineata smile.gif
bertro
argoane, o alta solutie ar fi sa izolezi termic tevile din garaj. in felul asta scapi si de eventualele pretentii ale asociatiei careia i-ar putea veni ideea sa-ti ceara sa platesti pentru ca "ai caldura in garaj".
radian
sau, in completare la recomandarea de mai sus, lasa usile de la garaj larg deschise permanent, si atunci se va echilibra temperatura din garaj cu cea din exterior...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.