Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Prima Dacie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
trigital
Salutare,

Primul post, sper sa fie in regula.

Am citit cat am putut si nu am gasit nimic despre problema mea.

Duster 2011, 2X4, 15dci, 90CP, 38K km, am observat ca de cele mai multe ori daca o accelerez mai tare 2500-3000rpm, dupa ce o las putin in frana de motor si o scot din viteza, turometrul cade usor catre relanti, doar ca odata ajuns acolo incepe sa oscileze tare enervant.

Am pus Clip, nici o eroare curenta sau memorata. Revizii la zi, proprietarul dinaintea mea mergea 'la consum' si ma gandesc la EGR infundat, etc.

Update software, se face la modelul asta?

S-a mai intalnit cineva cu treaba asta sau este pe aici un post pe tema asta?

Thx,
Iszy
Oscileaza enervant turometrul sau/si efectiv motorul?
trigital
Buna intrebare... Acul sta corect la relanti, la fel si motorul - rece cald, se ridica/coboara corect pe loc, doar in mers cand revine danseaza enervant.

Am sa incerc sa imi dau seama daca si motorul oscileaza odata cu acul.
cristic1982
Salut, oscilatia nu are legatura cu o problema fizica masina, ci cu nerecunoasterea treptei de viteza atunci cand tu "o lasi pe liber" la o viteza masina superioara.

PS 1. Frana de motor inseamna atunci cand o lasi in viteza (fara ambreiaj calcat) sa decelereze singura si nicidecum cand o lasi sa decelereze scoasa din viteza!!!

PS 2. In frana de motor pana intra in regulatie relanti (la bezina de la aprox. 1400 rpm, la diesel de la aprox. 1100 rpm) consumul de carburant este 0, dar cand o lasi pe liber ai un consum de carburant corespunzator celui de la relanti, in plus nu ai efectul franei de motor.
trigital
Sugerezi cumva ca masina din semnatura ta face la fel, in cazul in care o lasi pe liber si masina este in miscare?


Din experienta mea cu o alta marca, motoarele Euro5 si cutie manuala, raman la 1100rpm ( cum bine ai spus) pana se opreste masina ( daca o scoti pe liber).

La mine incearca sa ramana la 1100 ( cred...), doar ca se balbaie intre 400 si 1300, cea ce e mai mult decat enervant.

Am observat insa, ca daca stau pe loc (lipsa cerinta sarcina - consider eu), pot tura pana la capat si inapoi, de o mie de ori ca tot corect revine si sta la turatia corecta.

Insa daca apuc sa trec de 'sarcina partiala' spre full throttle atunci oricat o las in frana de motor, cand o scot pe liber danseaza ingrozitor.

Ma gandeam la valva de control al debitului de pe pompa, ea fiind raspunzatoare de diferenta intre sarcina partiala si totala.
cristic1982
Masina din semnatura mea nu face la fel wink.gif.
Eu am spus ca problema vine din faptul ca nu recunoste raportul atunci cand o lasi pe liber la viteza mai mare si asta pt. ca ECU masinii crede ca este in diferite rapoarte si aplica reglaje specifice fiecarei trepete pe care o "vede".

Daca nu iti place, nu o mai lasa pe liber, pt. ca nu ai nici un avantaj din asta ci numai dejavantaje. Inteleg ca asa te-a invatat la scoala de soferi, dar asta nu inseamna ca asa se conduce corect...

Pe loc nu iti face pentru ca ECU "vede" raportul neutru si aplica regulatia de relanti corespunzatoare.
trigital
Si atunci masina din semnatura ta de ce nu face la fel?

Nu are aceeasi "regulatie"?
tavi_ro
La mine face altfel. Scoasa din viteza accelerez usor undeva spre 1500 de ture dupa care tin pedala de acceleratie nemiscata. Turatia masinii oscileaza pe plaje de 100-200 de ture. Asa a facut de noua, asa face si acum dupa 3 ani si 35 mii de km. In sarcina nu are probleme. Au testat-o pana m-am plictisit eu, avand in vedere ca in sarcina nu are asemenea manifestari cine o mai baga in seama ?
Mai avea un obicei prost, cand era motorul rece sau in anumite momente se tura singura, undeva peste 3500 de ture. Au aplicat baietii un update de soft si acu cand o apuca se duce la 2000 de ture dar nu mai trece mai departe. Dupa 1-2 secunde isi aduce aminte si se linistetste. Tot la lipsa sarcina. Si e benzinar. Asa ca nu mai ma mir de nimic si adevarul e ca nu mai imi pasa. Daca merge si nu ma lasa in drum nu are decat sa faca ce doreste cand e scoasa din viteza. Si merge admirabil de bine. Nu mai zic de fiabilitatea suspensiei si transmisiei.
Pe tester nu a iesit nimic niciodata.
Cand o scot din viteza la 2000-3000 de ture, masina in mers, coboara undeva la 1200 si acolo ramane. Cand masina aproape se opreste coboara la 400-500 de ture.
Ca sa mai completez, socul electronic merge dupa reguli SF, uneori cand e frig de crapa pietrele stabilizeaza turatia la 700 iar alteori cand e cald de bubuie afara o tine la 1500. Ca sa nu mai zic de datul in nas cand e motorul rece. Noroc ca se incalzeste rapid. Asta e, m-am obisnuit cu ea si efectiv nu mai ma intereseaza turometrul. Ma uit la el doar cand ajung in zona de 6200 ture. Si asta doar ca sa nu imi taie injectia. In rest doar el stie ce face...
trigital
Da, frumos postul cu benzinarul! Si eu cred ca astfel de comportament poate fi trecut cu vederea. Multe alte marci, cateodata pe motive de management energetic tin cateodata turatia ridicata.

Acum de cand caut sa inteleg problema cu dansul turatiei parca am mai descoperit ca dupa ce danseaza ii aplic iar o cerinta mare, parca 'clantane' injectoarele...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.