Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cod compresor A/C Logan 1.6 Benzina din Ian 2006
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
andypro
Ma poate ajuta cineva cu o marca si un cod de compresor A/C pentru Logan 1.6 Benzina din Ianuarie 2006 (adica primul model).
Am incercat la reprezentanta si nu au putut decat sa imi dea un cod intern de-al lor, care nu ma ajuta la dezmembrari. In plus as incerca sa iau de la dezmembrari un compresor mai nou dar care sa se potriveasca pe masina mea. Daca iau compresor de pe o masina din acelasi an cu a mea, nu am facut nimic.
Codul de pe compresorul meu nu il pot lua decat daca dau jos compresorul, pentru ca placuta cu codul e intr-ul loc foarte greu spre imposibil de accesat cat timp compresorul e montat pe masina.
Ce mi-au propus cei de la dezmembrari pana acum a fost un compresor luat de pe un Clio. Dar nu am cum sa stiu daca se va potrivi sau nu pana nu stiu ce marca si tip de compresor am acum.

Multumesc!
YRX
Compresorul este Sanden SD7V16. Cilindree variabila , 7 pistoane.
Vezi sa nu iei din dezmembrari din ala mai nou cu cilindree fixa, nu stiu din ce an a inceput Dacia montarea lor pe masini.
Daca vrei sa iei unul nou gasesti mai multe marci, foloseste codul Renault de la reprezentanta pentru cautare.
sobolan
sau,mai ieftin decat nou OEM si nu din dezmembrari,cauta unul reconditionat cu garantie....incearca la UNIX ! wink.gif
andypro
Multumesc mult pentru raspunsurile detaliate.
Tocmai am aruncat un ochi pe UNIX si au cel putin 5 marci diferite cu mai multe modele la preturi mult sub ce mi-a oferit Dacia (si anume 3300 lei). In dezmembrari am gasit compresor la 400 lei de o provenienta indoielnica...
Cred ca o sa merg pe varianta UNIX cu codul si specifictiile date de YRX.
La Dacia mi-au dat urmatorul cod intern pentru compresor: 92 60 000 97R.

Cele mai ieftine marci la UNIX sunt TEAMEC si NISSENS. Recomandati vreuna din ele?
IRONICK
Dar care este problema? Rulmentii?
andypro
Huruie ingrozitor si cat timp A/C e pornit se simte ca motorul trage in hopuri, ca si cand s-ar chinui sa invarta compresorul. In plus, ventilatorul de la motor imi intra pe treapta cea mai mare (2) in momentul in care pornesc A/C si ramane pe treapta aceasta in continu, cat timp A/C e pornit.
Am mai fost anul trecut la un service cu problema asta si mi-au schimbat ceva rulment care e undeva in exteriorul compresorului (sau cel putin asta mi-au spus) insa nu s-a rezolvat problema si atunci mi-au spus ca ar mai fi un rulment in interior la care nu se baga sa il schimbe. Mi-au recomandat asadar sa schimb compresorul cu totul.
YRX
Cel mai bine ar fi sa te duci la un service specializat pe instalatii de climatizare. Iti vor face o diagnoza serioasa si vei sti problema exacta. sunt cativa care si repara compresoare, exista piese originale pentru ele si cu cateva scule specifice se pot reconditiona.
Acum, din dezmembrari, e problema cu ele, nu stii cat au stat golite, fara capace si daca a intrat umezeala in el sau in ce stare sunt garniturile. Asa ca unul din dezmembrari trebuie reconditionat.
Exista compresoare reconditionate de firme specializate - sunt vechi dar cu toate internele de uzura schimbate, probate. Sunt mai ieftine.
Exista compresoare noi - Nissens, Delphi, Valeo, Sanden, uita-te pe la toti importatorii de piese, dar cred ca sunt pe la 2.000 de lei minim.
andypro
Am luat de la UNIX compresor Nissens la 1380 Nou (nu reconditionat), a venit cu garniturile O-ring necesare instalarii. Mai e nevoie sa iau filtru de uscare si supapa. Am gasit si service care face curatare cu solutie speciala si uscare cu azot a instalatiei inainte de montarea noului compresor (cei de la reprezentanta Dacia nu stiau ca trebuie facut asa ceva, ei fac doar umplere cu freon). Urmeaza sa il montez saptamana viitoare.
Interesant de mentionat ca la UNIX au reusit sa imi identifice compresorul dupa codul intern de la Dacia.
Diagnoza am facut deja la compresor anul trecut, in service specializat, au incercat si repararea lui dupa cum ziceam si intr-un post anterior. Concluzia finala a fost ca trebuie schimbat compresorul cu totul. Dupa caldurile din zilele trecute am decis sa nu o mai lungesc cu repararea aerului conditionat, incercand sa scap cat mai ieftin, ca deja incep sa ma coc in masina. 04.gif

Multumesc mult de ajutor!


O curiozitate legata de compresoarele NISSENS. La UNIX aveau 3 modele. Cel pe care mi l-a dat sistemul lor pe codul Dacia si pe care l-am cumparat in final este urmatorul:

Fulie curea: 125, Capacitate Compresor: 160, Tensiune de la: 12, Numar de striatii: 6, PAG 46, Cantitate umplere ulei: 135, R 134a, : 2, Piesa noua, Diametru admisie: 20,3, Diametru evacuare: 14,3, Versiune: Prefilled PAG-OIL, Versiune: O-rings included - 1385 Lei


Dar mai aveau inca 2 modele pe care sistemul mi le dadea compatibile cu masina mea:

Fulie curea: 125, Capacitate Compresor: 121, Tensiune de lucru: 12, Diametru admisie: 20,6, Diametru evacuare: 14,3, Cantitate umplere ulei: 145, PAG 46, Numar de striatii: 6, R 134a, : 1, Piesa noua, Versiune: PREFILLED PAG-OIL, Versiune: O-RINGS INCLUDED - 1615 Lei

Fulie curea: 125, Capacitate Compresor: 161, Tensiune de la: 12, Numar de striatii: 4, PAG 46, Cantitate umplere ulei: 135, R 134a, : 1, Piesa noua, Diametru admisie: 20,7, Diametru evacuare: 14,4, Versiune: Prefilled PAG-OIL, Versiune: O-rings included - 1860 Lei

Specificatiile difera usor iar preturile difera semnificativ. Aveti idee de ce, cum de se potrivesc toate si ce anume ar trebui facut diferit la montaj in functie de compresorul ales? Iar pentru cel ales de mine cum stiu ce cantitate de freon va trebui pusa la incarcare daca cumva difera aceasta fata de compresorul original?
torquemada
Compresoare, capacitãți...
andypro
Banuiesc ca al meu e cu uscator separat (fiind primul model de Logan si din moment ce mi s-a cerut sa schimb si filtrul uscator). Deci 750g.
YRX
Nr de striatii - 6 - e corect, cureaua de accesorii este 5PK1750
Vad ca difera capacitatea (banuiesc ca este capacitatea maxima masurata in cc si care este de 161,3 cc conforn Sanden) si admisia si evacuarea (tevile care intra in el unde n-am idee cat sunt).

Vezi ca filtrul uscator il ai langa radiatorul de clima in partea stanga a masinii.
este ca o butelie.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3035934
sobolan
QUOTE(andypro @ 10 Jun 2015, 15:16)
Am luat de la UNIX compresor Nissens la 1380 Nou (nu reconditionat), a venit cu garniturile O-ring necesare instalarii.
*




eu lucrez cu ei de mult timp si mai ales pe curele/kituri de distributie....nu am avut probleme !
andypro
Am montat compresorul. Vestea buna e ca acum am racoare in masina, nu mai porneste ventilatorul pe viteza maxima, nu mai huruie nimic si motorul trage normal. Mi-au spus in service ca daca mai fortam compresorul vechi riscam sa il gripez si sa am mai multe de schimbat ajungand span pe instalatie.
Vestea proasta e ca acest compresor Nissens e destul de galagios. Compresorul vechi (original) nu il auzeam deloc cat era in functiune. Asadar daca aveti de schimbat compresorul de clima as recomanda sa nu mergeti pe modelul acesta. Incercati ori o alta marca ori un model mai scump Nissens.
IRONICK
apropo, de compresoare si cuplaje
bobina aia are o siguranta termica, care se poate arde oricand
unii mesteri pun un strap, altii schimba compresoarele
sobolan
QUOTE(andypro @ 23 Jun 2015, 10:45)
Am montat compresorul. Vestea buna e ca acum am racoare in masina, nu mai porneste ventilatorul pe viteza maxima,
*



nu inteleg ce treaba are compresorul cu viteza GMV si asamblul de rezistente de pe radiator ? inafara de faptul ca pleaca pe 2 cand dai drumul la ac....


QUOTE(IRONICK @ 23 Jun 2015, 10:50)
unii mesteri pun un strap, altii schimba compresoarele
*



strap-ul nu e ok,parerea mea....stii ca se poate inlocui siguranta aia si costa dor 7 lei,altii nu stiu asta si de aia scriu si eu aici ....unii dau bani multi pe alt grup de rezistente.....sfat : la inlocuirea sigurantei a nu se cositori ca nu tine,se prinde in suruburi de M3 !!!
IRONICK
ca sa o inlocuiesti trebuie sa sapi in rasina, dureaza si prefera sa faca strap de cositor ca este rapid

ce spui tu este siguranta de la rezistentele gmv, eu vb. de rezistenta care este in serie cu bobina din ambreiajul compresorului
andypro
Nu inteleg despre ce vorbiti acum. In ultimul post nu am spus nimic de GMV. Nu ala e galagios ci compresorul. GMV merge perfect normal acum dupa inlocuirea compresorului.
IRONICK
Nu era scris pentru tine, ci pentru altii care au probleme din cu totul alte motive. Sa ramana scris ca ajutor. Oricum mai sunt unii care inlocuiesc si rulmentul din interiorul compresorului.
andypro
Revin cu o intrebare. In fisa de specificatii de mai sus e mentionat un tip si o cantitate de ulei. Unde trebuie pus acest ulei si cum pot verifica daca mi s-a pus la montaj sau nu?
vi_escu
Uleiul se introduce odata cu agentul frigorific in instalatie.
andypro
Multumesc!
IRONICK
O sa pun eu si codul compresorului: 8200117767
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.