Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Captur 0.9 TCe XMOD 2015
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
dil
A trecut deja o luna de cand a ajuns masina si mi-am facut timp pentru a incepe un jurnal de bord.

Inainte de Captur a fost un Renault Symbol 1.5 Dci de care am fost foarte multumiti. Din cauza unor imprejurari nefaste am renuntat la Symbol si o perioada ne-am descurcat cu un Opel Astra din 92, apoi am ramas fara nicio masina. Avand totusi nevoie de masina pentru naveta in Bucuresti si neavand buget alocat am ales un Daewoo Matiz pe care l-am exploatat 3 ani. Periodic dand semne de oboseala si rugina inflorea de zor am decis sa schimbam, iar cea mai buna valorificare era progamul Rabla.

Avem nevoie de o masina pentru naveta zilnica catre Bucuresti, iar in timpul liber ne place sa mergem la munte de cele mai multe ori ajungem pe drumuri neasfaltate. Am inceput sa ne uitam ce s-ar potrivi. Ne placea cum arata la exterior Dacia Sandero Stepway si Skoda Rapid. Ne-a placut interiorul de la Peugeot 2008. Intr-o sambata dimineata ne-am propus sa vedem si interiorul de la Dacia Stepway si am mers la Autocobalcescu (splai). Mai intai am fost la Renault. La Clio spatiul la locurile din spate este cam mic, portbagaj suficient pentru versiunea break. La Captur ceva mai mult loc la locurile din spate, garda la sol inaltata, portbagaj suficient, ne-a placut foarte mult masina cu totul. Apoi la Megane, ne-a placut foarte mult. Apoi ne-am dus la Dacia. Stepway-ul de test nu era disponibil in acea zi. M-am uitat la Laureate. Si iar m-am uitat. Am avut socul vietii de diferenta la interior. Si am ramas cu gandul la Captur, se potrivea cel mai bine cu ce aceam nevoie.

Ne-am hotarat la versiunea Dynamique 0.9TCe, culoarea brun. Ne-am mai uitat si la XMOD si am decis sa acceptam diferenta de pret pentru XMOD datorita Extended Grip.

Am dat comanda pe 14 februarie (sambata), iar luni am platit avansul. Termenul estimat era 30 iunie. Pe 19 iunie a fost primita cu drag in familie.

user posted image
dr_mKe
Mulți kmp fără probleme. Video cu XMOD în acțiune !
dil
Deocamdata doar poze:
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
simon
Multe drumuri placute cu frumusetea! smile.gif Si mie imi place acest brun.

Cit despre Extended Grip pare interesant sistemul, dar am impresia ca scump. Atit de scump ca nu stii daca merita. La Kadjar il poti avea numai pe versiunea de virf, Intens, dar tot mai dai ceva bani pe ea.
Astept cu interes povestile Extended Grip. Cum te-a scos din necaz, cum ai patruns pe cai inaccesibile altfel, etc.
sorin1983
mie unul imi place... pozele nu imi plac smile.gif
partner
Drumuri bune si multi km fara probleme.

Ce fel de roata de rezerva ai?
hepea
Cauciucuri de iarna pt o masina livrata in Iunie?
LE: Acu vazui ca sunt all seasons. De obicei se puneau de vara
dil
Pe XMOD cauciucurile sunt all season ca sa isi faca treaba Extended Grip-ul prin noroi.
Deocamdata l-am folosit in drum spre Pestera acum doua saptamani pe un drum cu piatra necompactata. Martorul de ESP se aprindea intermitent, dupa ce am rotit de buton s-a stins si nu s-a mai aprins. Cand am ajuns la asfalt si am marit viteza a reintrat in modul normal. Probabil ca la toamna dupa ploi voi vedea cat de mult ma ajuta.

Sistemul Extended Grip este pe versiunea de top si la Captur. Diferenta dintre XMOD si Dynamique era de 700E (acum vad ca este 400E). Inafara de Extended Grip, XMOD are alta tapiterie, R-Link cu harta Europei in loc de MediaNav, senzori de parcare spate, protectii suplimentare pentru spoilerul fata si spate si jante de 17.

Roata de rezerva este de dimensiuni reduse (T125/70R16). Nu incape una normala in locul destinat rotii de rezerva. XMOD vine cu kit de reparatie pana, dar am optat pentru roata de rezerva.
Iulikk
Cat a costat?

Si eu sunt in cautare de caruță noua si una din caruțe ar fi Reno Captur...
argon
Imi place masina, si dotarile, mai putin motorul, ar fi mers un dci, sau 1.2tce, dar 0.9 nu e motor de masina de 1.5 tone cu oameni in ea, si roti de 17. La depasiri trebuie sa-ti iei avant, iar pe autostrada consuma cat un motor de 2 litri, dar fara performamtele aferente.
dil
Masina a costat aproape 16.300E, pret ce include reducerea comerciala de 800E, trusa de securitate (stingator, trusa de prim ajutor, triunghiuri reflectorizanta) si urmatoarele optionale: culoare metalizata, incalzire in scaune fata, camera spate, elemente cromate interior (implicit pe XMOD sunt rosu), personalizare torpedou ivoire (implicit pe XMOD este rosu), roata de rezerva de dimensiuni reduse (in loc de kit reparare pana). Din aceasta suma s-a scazut contravaloarea tichetului din programul rabla de 6500 lei.

Din lista de accesorii am optat pentru: alarma, cotiera, covorase de cauciuc, protectie portbagaj. Alarma si covorasele de cauciuc au fost cadou din partea Autocobalcescu, iar pentru cotiera si protectie portbagaj au avut 20% reducere (10% myrenault + 10% promotie).

Avand in vedere ca masina va fi utilizata prepoderent pentru naveta (cca. 50 km zilnic) in care viteza maxima nu trece de 110km/h motorul 0.9 este rezonabil. Eventual in concedii ajunge si pe autostrada, dar avand in vedere reteaua de autostrazi din Romania nu ma deranjeaza un eventual consum mai mare pe autostrada. Pana la Pitesti am consum suplimentar de un litru decat mersul obisnuit nu mi se pare cine stie ce (7.5 versus 6.4 cat am acum). Acum si pe autostrada, daca nu te grabesti si mergi cu 100-110 obtii si consumuri bune.

Fata de motorul diesel am considerat ca diferenta de 1400E nu se justifica. Cuplul mai mare nu ma avantajeaza la naveta zilnica (diferenta de nivel este nesemnificativa, portbagajul aproape tot timpul este gol), iar consumul mai mic la diesel ar acoperi diferenta de pret de achizite a masinii in cel putin 3 ani. Fara butonul ECO se simte cuplul maxim la 0.9TCe la 2500rpm aproape la fel ca la turbo diesel la 2000rpm. Ca si placere de condus se aseamana.
Fata de 1.2 TCe diferenta de pret este mai mare datorita faptului ca vine cu cutia automata. Recunosc ca m-ar fi tentat 1.2 TCe daca ar fi venit cu cutie manuala si diferenta de pret sa nu fie prea mare (max. 1000E).

Masa totala la naveta este de aproximativ 1.3 tone. Legat de depasire, depinde cum iti place sa depasesti. La Captur de la 2000rpm pot sa ma bag in depasiri fara emotii, se infinge destul de bine. Cuplum maxim este de la 2500 rpm pana la aproape 3500rpm apoi scade usor, iar de la 2000 are 90% din cuplu maxim.

Sincer, ma asteptam sa fie un motor mai lenes, de pensionari (in modul ECO cam asa se simte), dar nu este. Are suficient suflu si este ideal pentru oras.

Rotile de 17 si cele de 16 (sau chiar 15) de pe Captur au aceeasi latime si aceeasi circumferinta. Eventualele diferente se simt in viraje la viteze mari.
argon
Adica nu poti sa cumperi un Captur 1.2 tce cu cutie manuala? Cam nesimtiti astia de la Renault..probabil vor sa-si vanda marfa, si se bazeaza pe cei ce nu vor 0.9, sa le bage pe cat cutia aia automata de care se cam plange lumea, sa faca norma de vanzari pe Romania sad.gif
dil
Nu ai posibilitatea sa cumperi Captur 1.2 TCe cu cutie manuala nici in Romania si nici in alta parte.

Oricum Captur se vinde in continuare foarte bine.
Gabryel.GLN
Pe spate sistemul de frana tot pe tamburi este?
mircea_aq
Pe tamburi este si la clio iv si la captur, dar vorbim de o generatie noua. Rezultatele la franarea de la 100-0 sunt excelente, clio are cea mai scurta distanta de franare din segment, iar capturul e si el in primele 10 pozitii.
argon
Puteau macar baga in oferta 1.2tce 101 cai, ca intermediar, se simtea cuplu in plus.
Dreamer
E frumoasa tare, sa va bucurati de ea si asteptam poze si filmari cu un pic de off-road, eventual sa o vedem cum se comporta iarna prin zapada mare.

Toate cele bune! smile.gif
b76bgaarh
reno cu anvelope coreene,

multi kmp, fara probleme.

ps. ala care a gandit roata de modificare a spatarului catre tunelu median merita batut cu butelia.
MuciX
Globalizare, boss. smile.gif

Probabil daca puneau reglajul ala in partea opusa nu incapea mana de capitonajul montantului B. Eu am patit asta la cateva masini.
hitman1234
Imi place masina, nu-mi place pretul..cred ca e f scumpa pt ce ofera
IRONICK
nici dacia nu mai are rozeta la spatar
alex462
Felicitari si s-o stapanesti sanatos! Nu baga in seama toti carcotasii...
M.C.
QUOTE(IRONICK @ 20 Jul 2015, 13:35)
nici dacia nu mai are rozeta la spatar
*


Rozeta este in echiparea standard a proprietarului tongue.gif icon_mrgreen.gif

@ dil
S-o conduci cu placere,si conform DC ,multi kmp ! up.gif

dil
Pentru primii 1800km am obtinut un consum mediu de 6,2, viteza medie 42 (am 0.9TCe). Am prins drumuri aglomerate in Bucuresti, chiar cand am luat masina (sistemul start&stop nu a intrat in functiune pentru ca baterie nu era suficient de incarcata), drumuri in Bucuresti si imprejurimi cu trafic rezonabil, Transfagarasan (Pitesti - Curtea de Arges - Balea - Alba Iulia), Transalpina (Sebes - Ranca) si prin zona Polovragi-Horezu. Pe autostrada Bucuresti-Pitesti la dus 130km/h, la intors 110-100, pe Sibiu-Sebes in jur de 110.

Apoi o iesire in Bucegi pana in apropiere de cabana Piatra Arsa. Am lasat masina si am mers pana la Cabana Omu, apoi am coborat la Pestera si dupa un mic popas am urcat inapoi pana la masina.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
speedman
Frumoasa masina, sa o stapaniti sanatosi si fara probleme!
argon
Motorul cum sta la vibratii? Banuiesc ca au folosit ceva tampoane hidraulice mai de soi, fata de Logan, unde vibreaza sa naiba..
dil
Vibratiile nu prea se simt. Practic simt motorul doar cand porneste (1-2 secunde). La semafor ma uit la indicatorul din bord sau turometru sa vad daca s-a oprit sau nu motorul.
Nu stiu cum este comparativ cu Logan-ul ca nu am testat un Logan 0.9 TCe, dar din ce spui este cu totul altceva.

Intre timp am mai facut 1000km si am un consum mediu de 6.5, viteza medie 36.2, punctajul eco este de 77/100.

argon
Mergi cu un Logan 2, sa vezi diferenta, mai ales la rece, tot interiorul trepideaza, deci sigur difera ceva tampoane pe acolo.
Laurentziu83
Eu am mers cu un taxi Logan 2 si n-am sesizat nimic neobisnuit.
Inca era condus de un taximetrist mai in varsta, ce nu avea decat aparat de taxat, ventilatia era oprita, radioul la fel, fara GPS, si am putut sa analizez in voie orice zgomot.
Ampt
Dacă motorul era cald, ce zgomote ai fi vrut să auzi? smile.gif
marksman
Am mers si eu cu Logan2, taxi. Surprinzator, la viteze de oras (la 3 a.m. - intelegeti ce viteza de oras avea), mi s-a parut mult mai silentioasa decat Logan1. Am stat si pe locul din fata, deci as putea zice ca as fi simtit trepidatiile daca erau deranjante.
IRONICK
numai daca aduni schimbatorul pe cabluri si ambreajul hidraulic scazi destul zgomot care patrunde in habitaclu
iar motorul este mai echilibrat decat mpi-ul
insonorizare nu are mai multa ca logan 1
argon
Vorbeam pe loc, la ralanti, atunci vibreaza tare motorul.
marksman
argoane, nici aci nu-s de acord. Avea motorul pornit cand am urcat. Nici n-am sesizat ca functioneaza decat atunci cand am fost la 1-1,5 metri de masina.
Catalinmodena
Sunt mai ok insonorizate.Am vazut ceva material la terminarea aripilor fata la imbinarea cu portierele,vizibil cu portierele deschise.Parca si scaunele sunt mai ok.
argon
Cel putin eu nu am vorbit de insonorizare, ci de vibratii, mai ales la rece, o fi fost defect Loganul cu care am fost, cine stie, dar am mai citit de plageri in acest sens si la altii.
dil
Intre timp am mai facut 1500km pe ruta Bucuresti - Costinesti - Galati - Iasi - Bucuresti, viteza medie 56km/h, consum 6.3l/100km.

Duminica am facut 500km Bucuresti - Mamaia si retur, viteza medie 77km/h, consum 6.8l/100km.
dil
In primele doua saptamani din septembrie s-a mai racit afara si consumul a ajuns la 6.1.

Intre timp am sters un consatean cu Loganul si mi-am aranjat partea dreapta fata. Am deschis dosarul CASCO, constatare la service (cu aceasta ocazie s-a mai coafat un pic problema), s-a efectuat comanda (8 septembrie) pentru piese si acestea vor ajunge in jurul datei de 26 septembrie.
dil
Au ajuns piesele, maine la ora 9 o duc la reparat.

Am inceput scoala si gradi, consumul se zbate pe la 6.2-6.3.
Am trecut de 7.500 km. In ritmul acesta cam 30.000 de kilometri pe an, atat am si estimat.

Mi-ar mai fi placut sa afiseze parametri care sunt utilizati de sistemul start&stop: temperatura interioara si incarcarea bateriei. In modul ECO ventilatia este utilizata mai putin, iar la modul non ECO este utilizata intensiv pentru a ajunge mai repede la temperatura dorita. Daca folosesc modul ECO temperatura interioara nu ajunge intotdeauna la temperatura dorita (ma refer strict la racire) si sistemul start&stop nu se activeaza. Daca nu folosesc modul ECO si ajung la temperatura dorita atunci se activeaza sistemul start&stop.
madhorsefuzzy
Deci ECO incurca confortul in masina. Buna asta.
b76bgaarh
te asteptai sa il creasca? dil, roata a fost atinsa?
dil
Si racoare in masina si consum mai mic... nu se poate.

Roata nu a fost afectata. Impactul nu a fost mare, de-abia plecasem de pe loc (vreo 3 metri). Eram la intrarea pe DN1 din Corbeanca, cel din fata mea a plecat dar s-a razgandit, eu eram atent la traficul de pe DN1.

Ieri am dus-o in service, estimarea esta ca vineri va fi gata si pot sa o iau (inclusiv cu acceptul de plata de la asigurator).
Pana vineri am inchiriat un Suzuki S-Cross pe benzina. Cerusem un Peugeot 207 dar nu era disponibil si mi-au dat-o pe asta.
mars
Ulei papa?
dil
Doar benzina.
dil
Vineri am reusit sa obtin avizele de la asigurator si banca si sa iau masina din service. Partea nasoala a fost ca bara fata pe care au comandat-o (mai exact partea de plastic negru din partea de jos a barii fata) nu se potriveste, este de la alt model. Seamana dar nu-i la fel. Mai dureaza 10 zile pana vine piesa. S-a inlocuit aripa, farul si bandoul de la roata. Deocamdata tot cu bara veche.

Motorul de la Suzuki, 1.6 benzina aspirat, este mult mai zgomotos peste 2000rpm, fara vibratii la relanti, suspensiile mai moi.
Cand m-am suit iar in Captur am constatat ca ambreajul si acceleratia sunt mai usoare.

Personal, prefer turbo.
Cel mai importat este sa te adaptezi cat mai repede si usor la masina pe care o ai la dispozitie.
dil
De ieri am bara noua. smile.gif Multumit de rezultatul reparatiei si de colaborarea cu Autocobalcescu splai si Garanta asigurari.

In week-end am fost pana la Iasi. Mers linistit in prima parte a drumului, apoi mai sprinten. Consum 6.1l/100km (pana in 120 in exterior, in jur de 70 in localitati). La intoarcere mai alert (120-140 in afara, 70-80 in localitati) 6.5l/100km.
scaevola.x
Este superba masina! Sa o stapaniti sanatosi si sa va bucurati de ea !
Nu stiam ca se poate combina 0.9 tce cu echiparea Xmod.
Pare un motor reusit si potrivit pt aceasta masina, daca nu ai nevoie de performante extreme. Consumul este rezonabil.
dil
Dimineata temperaturile au ajuns sub 3 grade cu bruma consistenta. Am observat ca dupa ce deschid o usa apare pentru cateva secinde mesajul de avertizare 'Risk of black ice' (risc de aparitie a poleiului). Indicatorul de temperatura (exterioara) clipeste si are acelasi rol de a avertiza asupra riscului de aparitie a poleiului. Clipitul temperaturii il stiam la Renault Symbol. Mi se pare ciudat ca mesajul apare cand deschizi si o usa din spate si faptul ca apare pentru cateva secunde. Daca nu esti atent pierzi mesajul. Ramane doar avertizarea din clipitul temperaturii.
dil
Am aproape 13.000 pana acum. In ultima luna (pana la vacanta copiilor) am avut mai multe drumuri prin Bucuresti, perioade mers bara la bara si consumul a crescut pana la 7.5.

Desi sunt cateva grade afara inca se activeaza destul de des Start&Stopul in oras. Ma asteptam sa intre mai rar.
Thaddaus
Mergi prin Bucuresti cu Start&Stopul pornit mereu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.