Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chituire si revopsire Dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Dinica Mihnea
Salut!
M-am gandit sa impartasesc prin acest topic "Proiectul meu de weekend" ( a durat, de fapt, vreo 3 weekend-uri). Tin sa mentionez de la inceput ca proiectul a fost realizat integral de mine, un baiat de 14 ani, de aceea calitatea finala nu a fost una foarte buna.
Scopul "reconditionarii" (daca se poate numi asa) nu a fost sa creez o masina cu exterior de expozitie, ci doar sa mai treaca inca un ITP (bine, si am avut cam mult timp liber pe care nu am gasit cum sa il consum altfel radmasa.gif ). Cu doua cutiute de chit (la vreo 15 lei bucata, parca), 2 spray-uri mari de grund (la vreo 25 lei, parca), 5-6 spray-uri de vopsea gri 83 si unul negru (la 12 lei bucata, Colorlux -> stiu ca nu trebuia revopsita complet cu spray-uri, dar initial voiam doar sa "carpesc" zonele afectate, tata a fost cu ideea sa o fac pe toata intrucat se vedeau diferentele de nuanta oribil, ca atare a iesit destul de gazata) si mult smirghel ( vreo 4 m de granulatii diferite, in total) am reusit sa refac destul de bine caroseria mancata destul de tare de rugina.
Modul de lucru (in mare): am smirgheluit pana la epuizare biggrin.gif zonele afectate de rugina, am spalat si degrasat pe acolo si dupa am inceput sa aplic chitul ( in mai multe straturi, pana am ajuns la linie cu caroseria). Dupa ce se usca il dadeam cu apa si smirghel ca sa il fac mai fin la atingere, sa nu se vada diferenta intre zona chituita si restul caroseriei. (acest proces a durat cam 2 weekend-uri: un weekwnd pt partea stanga si unul pt cea dreapta). In final, la fiecare loc chituit am dat 3 straturi de grund (pe care le-am smirgheluit, bineinteles) si un strat pt zonele care trebuiau doar vopsite (la capota si grila de aerisire nu am mai avut grund si am aplicat direct vopseaua). Toata masina am vopsit-o cu spray-uri, lucru pe care nu-l recomand intrucat iese "gazata" rau, cum am mai spus. In fata, la bot, intre faruri, in spatele rotilor (la aripa interioara, daca asa se numeste) si la scutul motorului (in fata) si la scutul rezervorului (in spate) am dat cu negru mat, sa se vada mai frumos. In final, am montat la loc toate piesele pe care le-am dat jos si am polishat-o (neprofesional, cu ceara si aparatul acela special, nu stiu cum ii zice radmasa.gif ). Rezultatul final se vede in pozele atasate... voi pune cateva poze si cum arata inainte.
Urmeaza ca in weekend-urile viitoare sa mai lucrez si la interior: i-am luat un radio (cu usb, card, cu 4 iesiri audio) si difuzoare pe care sper sa-l "pacalesc" pe tata sa le monteze, mai bine nu ma bag la partea electrica (Da, avea antena si cablurile pt difuzoare trase de cativa ani)...
Sper sa treaca ITP-ul biggrin.gif si multumesc pt timpul acordat citirii acestui topic (sper ca in acest mod sa mai inspir si alti copii de varsta mea sa incerce un astfel de proiect sau ceva asemanator pe vechea masina a bunicului, care sta nepornita de cativa ani si nu se mai intereseaza nimeni de ea, nu de alta, dar sa nu strice, neintentionat, ceva mai de valoare)
Ah, da, era sa uit: Daca puteti lasa si cateva comentarii cu pareri despre ce mi-a iesit (luati, va rog, in calcul si ca am 14 ani si e prima oara cand pun mana pe un chit radmasa.gif ) si daca mai aveti alte sugestii...

<span class='edit'>23 Jul 2015, 17:15:</span>
https://www.dropbox.com/s/te4uris9zmrfnjc/2...172004.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pe4860yre2g0bug/2...172015.jpg?dl=0
inca 2 poze mai concludente cu imaginea finala de ansamblu
Daacia97
Arata bine..ai putea sa pui mai multe poze ? biggrin.gif (cam cat te-a dus materialele ?)
Dinica Mihnea
Salut! Sigur, pot sa pun mai multe poze, dar in weekend (masina e la tara si alte poze nu am mai gasit prin telefon). Materialele pentru refacut exteriorul nu m-au trecut de 200 Ron, iar cateva "placeri" pentru un interior mai prezentabil (volan-10 lei, nuca+priza bricheta-5 lei, radio-40 lei, boxe (4 la numar)-30 lei) au mai crescut costul total pana pe la vreo 280-290... deci nu foarte mult!
Desigur, mai am de gasit cateva piese (mai mult pt confortul interior) care sper sa nu ma treaca de inca 100 lei. Mentionez ca in afara de vopsele si chit-uri, toate piesele au fost second, dar in stare buna. Revin sambata-duminica cu un set de poze mai atent facute.
daniel93
Pentru o 'treaba' de ITP, si mai ales pentru 14 ani, ai facut treaba ok.
Zonele ruginite insa, doar din slefuit si chituit nu le rezolvi. Peste cateva luni va pusca chitul, chiar daca e de fibra, si va ramane poate si mai urat in urma. Trebuie sa ai in vedere inlocuirea/peticirea zonelor pe care le-ai carpit acum cu chit.
Si inca un lucru: evita slefuirea cu apa, in special pe chit. Cand ai vopsea de matuit, merge bine cu apa, dar pe chit nu e bine sa dai cu apa, ca majoritatea chiturilor absorb apa, apoi crapa, rugineste tabla de sub el...
Dinica Mihnea
Multumesc...
Doar pe partea dreapta am dat cu apa (defapt era diluant), pe partea stanga am uitat biggrin.gif ... Neavand experienta, am cautat mai intai pe foroum cum se face o chituire si am vazut ca 2/3 persoane au zis ca se da cu apa la slefuire... nu ma pricep, am facut cum am citit. In mare parte, am slefuit pana la luciul tablei, nu se mai vedea pic de rugina; tot aici am citit ca daca slefuiesti pana la tabla "sanatoasa" nu o sa mai apara rugina, dar din nou, nu ma pricep prea mult...
A trecut deja o luna de cand am terminat ce se vede in imagini si inca nu au reaparut semne de rugina, vedem mai incolo...
Apropo, chitul era poliesteric (zic bine asa?)
Oricum, daca va reaparea rugina peste 1 an - 2, nu ma deranjeaza sa dau chitul afectat jos si sa repet procesul, de data asta mai bine, poate, avand mai multa "experienta", chiar m-am simtit bine si m-am distrat pe parcursul acestei "reparatii" (in special pt ca am facut-o singur, de capul meu, tata nefiind la tara, langa mine si bunicul nepricepandu-se, am putut sa lucrez fara sa ma bata cineva la cap), nu ma deranjeaza sa o mai fac inca o data!
daniel93
Poti folosi si un deruginol (Evipass folosesc eu), dupa ce slefuiesti pana la luciu metalic.
Insa rugina peste gaurelele astea tot apare pana la urma, din cauza ca slefuirea se face doar pe o parte. Daca ai baga o perie de sarma agresiva (din aia cu smocurile rasucite), ai vedea cat de sanatoasa e tabla in zonele alea, ca faci gauri de 10 cm.
O carpeala pe termen lung in zonele astea e fibra de sticla. Nu chit cu fibra, ci tesatura de fibra, aplicata pe tabla curata, cu rasina poliesterica sau epoxidica. O slefuiesti cu ceva dur, apoi dai un strat de chit peste ea ca sa poti finisa.
Daca te atrage treaba asta, poti sa te orientezi spre tinichigerie auto/vopsitorie; cam asa am inceput si eu.
r3d
bravo a iesit bine dar cum spune si colegu mai sus rugina trebuie tratata cu mai multa atentie.bafta
Dinica Mihnea
Nu am stat degeaba de atunci si am mai facut niste reparitii ici-colo. Spre exemplu: schimbat cateva furtune crapate, schimbat capac pompa de apa, refacut tabloul de sigurante, am tras instalatia electrica pentru bricheta si radio (cu tot cu boxe: pe spate le-am prins prins in spatele banchetei si pe fata in consola de bord cu niste carcase) si azi le-am terminat de montat , am mai facut mici retusari pe la interior, in weekend urmeaza sa montez un nou electromotor cu solenoid cu tot (achizitionat cu 50 de lei SH) si un far nou in locul celui cu oglinda ruginita, am adaugat sigla UAP pe aripa si DACIA 1300 pe portbagaj... trebuie sa vad ce fac cu sinele scaunelor, cele vechi sunt terminate si sper sa gasesc altele SH... Pana una-alta, atasez si niste poze imediar ce imi da site-ul voie (nu stiu de ce imi da crash)
sobolan
Bine ai venit pe forum.....
Bun,pentru anii tai e de admirat,eu la 14 ani ma incaltam cu fesul dar nu asta e important...banuiesc ca ai umplut cu chit rugina si gaurile......incredibil,imi vine sa ma dau cu capul de-un perete.... sad.gif sad.gif sad.gif
Incredibil man cum unii au noroc de masini vechi pastrate cat de cat bine dar isi bat joc de ele.....bravo,ai ruinat oarecum o posibila masina cu perspectiva care ,pe mana cui trebuie si facuta ca la carte,mai putea sa ruleze inca 30 de ani pe soselele patriei si sa fie admirata din plin.....
Stai sa iesi cu ea din iarna si mai vorbim despre "combinatia" chit peste rugina...
Dinica Mihnea
Am eliminat in mare parte rugina din zonele in care am chituit si de la inceput nu-mi propusesem sa fac o restuarare... doar mici reparatii la caroserie, pe unde era rugina, si sa vopsesc doar acele zone, dar am ajuns sa o sprayez in final pe toata, iesind o vopsea foarte gazata. Nu ma astept sa tina prea mult (desi de 3 luni inca nu a reaparut rugina sau sa se crape chitul), chit ca masina va fi folosita, in special, la tara, la treburi agricole (transport unelte la vie, la camp etc). Masina oricum era "parasita" de vreo 5 ani, si nu ar mai fi durat mult (probabil) pana ar fi ajuns la fier vechi. Chiar daca nu era necesar, m-am mai jucat eu pe la partea electrica (montand radio si bricheta) doar ca sa incerc ceva nou. Nu se preta o reconditionare completa si costisitoare a acestei masini pentru ca nu avea cine sa o intretina si la partea de mecanica s-au schimbat cam multe piese originale (frantuzesti, belgiene, ce-or fi fost) cu facaturi ca sa zici ca doar "tablaria" ar fi fost o problema (spre exemplu motorul, in proportie de 60-70% nu mai e cel original). Topicul nu se adreseaza celor care vor sa bage 1000, 2000, 3000 de euro sa-si reconditioneze masina, ci celor care nu au mari planuri cu Dacia lor si vor sa execute cateva reparatii de acest fel la caroserie, fara mari investitii, care sa mai amane "inevitabilul"...


1 Sep 2015, 12:33:
Ah, si apropo, cum am spus masina a fost tinuta 5 ani afara, fara nicio protectie (prelata sau mai stiu eu ce), deci nu era pastrata atat de bine... Nici n-ai idee cata rugina acumulase in acele "gauri". Din nou, probabil ca masina ar fi fost cat de curand dusa la fier vechi (il batea de ceva vreme gandul asta pe bunicul, dar probabil ca inca nu se obosise sa faca asta) si asa ca m-am gandit sa incerc si eu, cat mai am ocazia, niste chituiri si revopsiri pe o "rabla" la care sa nu ne intereseze daca rezultatul final era catastrofal de prost... Ei bine, pentru ca nu a iesit induiosetor de rau, planurile s-au mai schimbat, si Dacia asta va mai sta ceva vreme prin zona... Daca o mai prind si la vara, vreau sa incerc o revopsire cu pistolul, poate mai arunc niste chit daca mai e nevoie SAU (daca ma tine buzunarul) sa cumpar cateva din piesele afectate grav de rugina...
Daacia97
QUOTE(Dinica Mihnea @ 1 Sep 2015, 12:25)
Am eliminat in mare parte rugina din zonele in care am chituit si de la inceput nu-mi propusesem sa fac o restuarare... doar mici reparatii la caroserie, pe unde era rugina, si sa vopsesc doar acele zone, dar am ajuns sa o sprayez in final pe toata, iesind o vopsea foarte gazata. Nu ma astept sa tina prea mult (desi de 3 luni inca nu a reaparut rugina sau sa se crape chitul), chit ca masina va fi folosita, in special, la tara, la treburi agricole (transport unelte la vie, la camp etc). Masina oricum era "parasita" de vreo 5 ani, si nu ar mai  fi durat mult (probabil) pana ar fi ajuns la fier vechi. Chiar daca nu era necesar, m-am mai jucat eu pe la partea electrica (montand radio si bricheta) doar ca sa incerc ceva nou. Nu se preta o reconditionare completa si costisitoare a acestei masini pentru ca nu avea cine sa o intretina si la partea de mecanica s-au schimbat cam multe piese originale (frantuzesti, belgiene, ce-or fi fost) cu facaturi ca sa zici ca doar "tablaria" ar fi fost o problema (spre exemplu motorul, in proportie de 60-70% nu mai e cel original). Topicul nu se adreseaza celor care vor sa bage 1000, 2000, 3000 de euro sa-si reconditioneze masina, ci celor care nu au mari planuri cu Dacia lor si vor sa execute cateva reparatii de acest fel la caroserie, fara mari investitii, care sa mai amane "inevitabilul"...
<span class='edit'>1 Sep 2015, 12:33:</span>
Ah, si apropo, cum am spus masina a fost tinuta 5 ani afara, fara nicio protectie (prelata sau mai stiu eu ce), deci nu era pastrata atat de bine... Nici n-ai idee cata rugina acumulase in acele "gauri". Din nou, probabil ca masina ar fi fost cat de curand dusa la fier vechi (il batea de ceva vreme gandul asta pe bunicul, dar probabil ca inca nu se obosise sa faca asta) si asa ca m-am gandit sa incerc si eu, cat mai am ocazia, niste chituiri si revopsiri pe o "rabla" la care sa nu ne intereseze daca rezultatul final era catastrofal de prost... Ei bine, pentru ca nu a iesit induiosetor de rau, planurile s-au mai schimbat, si Dacia asta va mai sta ceva vreme prin zona... Daca o mai prind si la vara, vreau sa incerc o revopsire cu pistolul, poate mai arunc niste chit daca mai e nevoie SAU (daca ma tine buzunarul) sa cumpar cateva din piesele afectate grav de rugina...
*



E bine si asa.. pe parcurs poate o sa-ti fie la suflet si de ce nu, o restaurare completa ?
Masina se prezinta intr-o stare buna. ( a avut pana acum interventii la caroserie? )
Dinica Mihnea
Nu mi-ar displacea nici acum o restaurare completa, dar momentan "lipsa de fonduri" smile.gif) Despre caroserie... au fost inlocuite acum vreo 25-30 de ani aripa si usa pe dreapta, in urma unei "coliziuni" cu un copac smile.gif) si a fost chituita si revopsita complet (aici, la tara, deci nu foarte profesional) tot prin vremea aia... De atunci nu cred ca s-au mai facut modificari la caroserie. Am grabit putin lucrurile si am schimbat azi electronotorul (cu tot cu solenoid) si porneste perfect, extrem de bine, dar, cu ocazia asta, am aflat si ca delcoul ar trebui schimbat. Maine trebuie sa remontez scaunele si inca niste "mici" modificari ici-colo... Tot nu pot atasa pozele (pe telefon nu am idee de ce nu merge, iar ca si calculator beneficiez de un pentium 3 cu xp, care nici macar nu-mi vede telefonul smile.gif) )
BuggyDacia
Pentru început e foarte bine luând în calcul condițiile și bugetul.
I-ai putea da și un strat de lac. Se găsește și la spary. Îi mai lungești puțin timpul până va apărea iarăși rugina smile.gif plus că va arăta ceva mai bine.
Verifică și starea lonjeronelor. La vechimea mașinii, dacă nu au fost întreținute, sigur sunt ciuruite. Înlocuirea lor este costisitoare și trebuie făcută de cineva care se pricepe foarte bine (se folosește un stand construit special sau cu măsurători exacte pe diagonale etc.), altfel nu va mai merge drept în veci.
O soluție simplă și rapidă de a stopa evoluția ruginei pe dedesupt, este să o pulverizezi cu ulei peste tot și să-i bagi inclusiv în lonjeroane, portiere, scoici, praguri și în stâlpul pe care sunt prinse balamalele (în special în față). De preferat este să nu folosești ulei ars (folosit), dar în lipsă de altceva, merge și ăla.
Eu am dat jos aripile de pe față și în toată zona respectivă (inclusiv pe interiorul aripilor și articulații) am aplicat cu pensula o pastă ce se folosește la hidroizolația acoperișurilor (nu bitum). Peste pasta asta am pulverizat ulei și a rezultat într-o crustă asemănătoare cu ceea ce găsești pe sub locomotivele diesel. biggrin.gif Nu recomand să faci asta dacă în viitor vrei să-i faci recondiționare completă. Cureți o lună la ea până scapi de unsoare.
A trecut 3 ITP-uri de atunci și încă nu se lipește apa de ea pe dedesupt.

Verifică starea podelelor (planșeu, pedalier).

Și nu în ultimul rând, dacă nu ai deja, fă rost de un manual de diagnosticare, întreținere și reparare. Bate cu siguranță orice tester smile.gif
iustin_uap
Salut! Am dat intamplator peste topicul asta, atras fiind de nume. Ce pot sa zic?! Felicitari pt. initiativa, perseverenta si, nu in ultimul rand, pentru modul corect in care scrii, foarte rar intalnit pe internet.

Nu cred ca masina ar merita sa ajunga la fier vechi. Are multe piese bune si rare pe ea. Daca n-o poti tine, macar incearca s-o vinzi unui pasionat, sau dezmembreaz-o.
sobolan
eu as fi preferat s-o iau nerestaurata de exemplu si sa vad eu cu ochii mei unde e nasoala tabla....asa ea e plina de chit si am de munca in plus ca s-o demaschez.....
Dinica Mihnea
Buggy Dacia, la vara vreau macar sa incerc si o revopsire cu pistolul (poate mai arunc si niste chit pe unde trebuie sau mai inlocuiesc anumite piese) deci nu m-as grabi cu lacul momentan (oricum, am dat-o cu ceara de 2 ori pana acum, se vede putin diferenta, dar nu face minuni sau cel putin ce imi imaginam eu ca ar face smile.gif) Ideea cu uleiul chiar nu e rea, o sa o iau in considerare... Podul pedalier e putin ruginit, dar nu afectat grav sa aiba gauri sau sa fi fost peticit (a fost schimbat acum vreo 15-20 de ani), iar podelele sunt ok, poate chiar intr-o stare mai buna decat podul pedalier. Nu ma pricep la chestia aia cu lonjeroanele smile.gif), pot doar sa-ti spun ca a mai fost miscata de pe loc de curand si pare ok mersul (franele si rotile sunt putin intepenite, doar a stat 5 ani in loc). Si sa-ti raspund la ultimul paragraf: am toate cartile masinii (pe undeva prin biblioteca, sa le caut smile.gif) ) si le-am gasit si pe net...

3 Sep 2015, 15:48:
Iustin_uap merci pentru remarci, ma straduiesc si eu sa scriu cat mai corect, dar sunt convins ca nu-mi iese mereu... smile.gif
Mai mult asta il batea gandul pe bunicul, sa o vanda sau sa o duca tata la REMAT, daca vrea sa-si ia alta masina... dar din comoditate si lipsa de interes niciuna dintre idei nu a fost pusa in practica (banuiesc ca e mai bine asa smile.gif) )


3 Sep 2015, 15:54:
Sobolan, stai linistit... nu-ti dadea nimeni masina asta smile.gif Si vad ca nu m-ai inteles foarte clar: asta e masina mea si pot sa-i fac "ce vrea muschii mei"... daca nu-ti convine poti ignora acest topic!
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 3 Sep 2015, 16:45)
Sobolan, stai linistit... nu-ti dadea nimeni masina asta smile.gif Si vad ca nu m-ai inteles foarte clar: asta e masina mea si pot sa-i fac "ce vrea muschii mei"... daca nu-ti convine poti ignora acest topic!
*



tot n-ai inteles ideea......fa-o dupa muschi cum vrei tu,eu le fac dupa cap de regula...oi mai gresi si eu ca nu-s marele mester dar unde nu stiu intreb !
Spor la mesterit !
Dinica Mihnea
Tu poate le faci profesional pt reconditionari sau asta e meseria ta... tot respectul, nimic de comentat... dar masina asta pur si simplu statea in curte de 5 ani si nimeni nu se mai interesase de ea (nu avea nici prea mult potential pentru reconditioanare si nici nu avea cineva nevoie de ea sa o foloseasca si sa o repare)... Asa ca m-am gandit ca daca tot nu mai are nicio importanta viitorul masinii asteia (sa nu mai zic ca asta a fost masina pentru treburi agricole, nici de cum o dacie de oras intretinuta sau mai stiu eu ce) sa ma "joc" un pic cu ea si vedem pe final ce iese... SI intrucat finalul nu a fost catastrofal, m-am gandit sa deschid acest subiect, nu ca sa ma laud cu ce am facut eu(in primul rand, rezultatul final nu e de lauda, si stiu asta), ci pentru ca atunci cand am vrut sa ma apuc nu am gasit nicaieri un post complet cu pasii pe care trebuie sa-i urmez, a trebuit sa iau cate ceva din mai multe locuri si am vrut sa le ofer amatorilor care vor sa-si carpeasca un pic masina o baza de plecare, nimic mai mult. Stiu ca metodele pe care le-am folosit nu au fost cele mai bune si nici nu le-am aplicat eu prea bine, dar acum nu mai am ce sa modifc...
sobolan
Man mai sus am scris ca e de admirat ce ai facut mai ales la anii tai,nu citesti.....dar daca tot te inhami la o treaba de asta cel putin fa-o mai calitativ,multi ar vrea masina aia la restaurat,tu o tii la munci agricole si e pacat pentru ca in ochii mei are perspectiva.......
Dinica Mihnea
Am citit aia, dar am crezut ca zici la baza smile.gif) Eeh, trecand peste... Da, tabla la exterior are perspectiva, dar sunt sigur ca daca ai avea masina in fata sa o poti inspecta mai amanuntit ti-ai schimba parerea... Si in fond, o dacie care era in starea acesteia (inainte sa ma apuc de ea) o puteai cumpara lejer cu 600 de lei (de la cineva de la tara sau chiar pe olx exista masini la pretul asta). Nu zic ca acum valoreaza sute de euro, dar cu 15-20 (cel mult) se poate vinde, chiar daca NU am asta in plan... Si nu am vrut sa o fac calitativ, ci doar suficient cat sa poata trece ITP-ul sa te folosesti de ea legal (da, momentan pentru agricultura, dar deja trece sezonul si anul asta a scapat). La anul (poate) as vrea sa ma reapuc de ea mai "profi": cateva elemente de caroserie schimbate si restul refacute tot cu chit, dar mai "cum trebuie) si o revopsire cu pistolul si apoi aplicat lac... Tot eu as vrea sa fac astea, masina reprezebtand o baza buna din care sa mai prind experienta, chiar daca nu asta va fi meseria mea pe viitor, poate un hobby!

7 Sep 2015, 21:30:
Ahh, si nu eu o tin la munci agricole, nu este nicidecum alegerea mea, ci a proprietarului...
Dinica Mihnea
In primavara vreau sa revin asupra "tablariei" masinii.... mi-am luat pistol pt vopsit, compresor dar n-am reusit sa fac rost si de niste sfaturi smile.gif Daca puteti sa-mi spuneti ce as putea sa ii fac in stadiul asta, nici prea afectata tabla, dar nici "noua"... eu ma gandeam ca sa dau jos chitul vechi cu polizor si discul aferent, curat bine, bine pana cand dau de tabla curata in jur, tratez antirugina (daca ma puteti ajuta cu nume de substante ar fi perfect), pun chit nou, mai atent de data asta sau unde e nevoie carpesc cu tabla prin sudura, apoi dau grund, vopsea si lac. Daca fac ceva gresit, si nu m-ar mira sa fie asa, rog sa ma corectati... In afara de sudura (dar ma feresc de asta), as vrea sa fac singur...
Intre timp, pe langa subiect, m-am pus bine pe ea: urmeaza de schimbat tot ce tine de suspensii, refacut motor si frane si am schimbat complet interiorul, revenind la unul original, demontat de pe un 1310 din '83 cred (varianta aia de trecere intre 1300 si 1310, cu aripa rotunda la far si bari de 1300)
deceneu32
Felicitari!Alte imagini?
Dinica Mihnea
La exterior tot cam aia e... pun niste poze cu interiorul

12 Feb 2016, 23:56:
Mai aveam 2-3 poze, dar imi da crash site-ul cand le pun... Pana una alta, mai am o intrebare: Acum vreo 15 ani s-au schimbat chederele parbriz+luneta oricinale cu unele de CN, in prezent fiind din cauciuc total. Acum, nu vreau sa schimb chederele, dar vreau sa am acea dunga cromata pe mijloc la ele si m-am gandit sa maschez pe laterale si sa vopsesc cu un spray chrome, dar mi-e sa nu se ia in timp vopseaua... trebuie sa folosesc vreun primer? sau exista primer pentru cauciuc?
Dinica Mihnea
In vacanta din aprilie vreau sa-i fac tinichigeria cum trebuie... ce vopsea, lac, spritzchit si chit imi recomandati? Eu ma gandeam sa fac asa: curat pana la luciu meralic zonele afectate si ma rog sa nu aiba gauri, dau spray cu zinc, slefuiesc, chit cu fibra pentru adancime (slefuiesc din nou) si chit poliesteric pentru suprafata, slefuiesc, spritzchit, slefuiesc, vopsea si lac... o fi bine?
sobolan
tot citesc intrebari de genul "care kit e mai bun" ? biggrin.gif orice kit auto e bun daca e dozat cu intaritor si aplicat corect ! eu am folosit Sinto/Nigrin/Novol... la vopsele exista mari diferente de calitate.....
Spray-ul de zinc e de kko....nu-ti prinde nici o vopsea pe el,creeaza o pelicula alunecoasa,evita-l.....unde ai rugina foloseste smirghel,convertor/tratament anti-rugina(iti recomand nigrin rust converter),apoi grund,apoi vopsea......
tunderbird
La chituri conteaza mult finetea(aspectul de gras cum se intinde untul pe paine) prospetimea fara cocoloase, astfel incat sa poti intinde straturi cat mai putin grosiere.
La chituri eu cel mai multumit am fost de brandul grecesc Body

Sustin cele spuse de colegul sobolan, referitor la vopseaua de zinc. Pe ea nu se mai vopseste cu altceva!
sobolan
QUOTE(tunderbird @ 12 Mar 2016, 23:39)
.... referitor la vopseaua de zinc. Pe ea nu se mai vopseste cu altceva!
*



deci nu-s singurul patit radmasa.gif ...

cu kit-ul eu stiam ca este asa :1 kit cu fibra pentru denivelari mari granulatie mare ,2.kit poliesteric normal pentru denivelari mici si 3.kit rapid(foarte fin) pentru zgatieturi etc(asta merge dat si peste vopseaua veche direct) ......
tunderbird
Ca experienta placuta cu sprayul de zinc: cand am schimbat jgheaburile si burlanele la casa am pastrat vechile carlige pe care le-am periat de rugina acolo sus pe acoperis unde erau deja fixate, dupa care le-am vopsit cu spray de zinc. Au trecut mai bine de 5 ani si nu a aparut niciun strop de rugina. Si erau destul de ruginite inainte....
Ideea este ca si sprayul cu zinc este bun, daca il folosesti unde trebuie si cum trebuie!

De chitul ala rapid la tub ca pasta de dinti, am vazut ca fug multi vopsitori... probabil din comoditate.
De obicei zgarieturile fine le acopera din spritzchit sau filler... si aici unii zic ca filler-ul (fuler in argoul de vopsitor) nu este acelasi cu spritzchitul, dar nu am reusit sa aflu si argumentele pentru sustinerea acestei diferente.
Culmea este ca pe mine chiar un vopsitor m-a indemnat sa-l folosesc, atunci cand dupa slefuirea spritzchitului, mai apar defecte fine... ca sa nu mai murdaresti iar pistolul de spritzchit, este mult mai comod sa aplici chitul rapid. Practic este exact ca un spritzchit ceva mai vascos, ambalat la tub.
Numai ca daca nu esti atent iti poate dilua vopseaua peste care-l aplici si iti poate strica munca de-o jumatate se zi!
sobolan
chiar la asta ma gandeam ieri : ce diferenta e intre spritchit si filler(fuler zic analafabetii din service laugh.gif ) ......eu zic ca niciuna......spritchitul e un kit fin pistolabil,filler-ul e tot acelasi lucru dat fiind si traducerea din engleza !
si tot din experienta proprie e bine de evitat spritchitul la spray,e un mare shit ! de ce ? pai poate ataca vechea vopsea in unele scenarii iar in altele nu adera prea ok noua vopsea peste el.....
Dinica Mihnea
Daca as avea doar zgarieturi fine ce bine ar fi... dar nu e cazul, la vechimea ei sunt probleme mai maricele. Deci sa renunt la spray-ul cu zinc si sa trec pe un tratament... chituri stiam ca majoritatea sunt bune, dar am vazut ca unele sunt albe, iar cele folosite de "profesionisti" erau mau galbuie si de aici ma gandeam ca exista diferenta intre ele... Am si locuri mai adanci unde va trebui sa folosesc fibra, deci merg pe aceste 2 tipuri de chit (fibra si poliesteric) Ca vopsea si lac eu ma indreptasem spre Breckner, dar tot citesc despre ei ca sunt de calitate proasta... inca sunt indevis la acest capitol. Si o intrebare: dau cu grund pe tabla si apoi chit sau mai intai chit si apoi grund? Multumesc pentru raspunsuri
sobolan
ordinea e luciu metalic,kit ,grund,spritchit la nevoie ,vopsea....breckner=shit ! iti recomand grundul auto la spray de la Nigrin,e cam scump dar nu o sa iti para rau......
BLUE R 19
QUOTE(tunderbird @ 12 Mar 2016, 23:39)
La chituri conteaza mult finetea(aspectul de gras cum se intinde untul pe paine) prospetimea fara cocoloase, astfel incat sa poti intinde straturi cat mai putin grosiere.
La chituri eu cel mai multumit am fost de brandul grecesc Body

*



Si eu am fost uimit de chitul "BODY" de finisat; se intareste complet in timp scurt si se slefuieste foarte usor, insa necesita o precautie, "o posibila problema", eu am folosit odata din comoditate intaritorul altui chit, rezultatul...mi-a plouat peste chitul intarit si s-a umflat...trebuind indepartat complet, ca altfel nu m-am inteles cu el.
tunderbird
Grundul se aplica direct pe metal, apoi chituiesti si slefuiesti.
Daca la slefuirea chitului, razi pe alocuri si grundul (ceea ce ar fi necesar de evitat) spritzchitul il poate inlocui fara probleme, pentru ca are aceeasi proprietati de aderare si protectia metalului exact ca un grund de calitate. Parerea mea este ca spritzchitul trebuie folosit by default si nu numai la nevoie. In primul rand te ajuta in cazul in care vopseaua veche nu este compatibila cu ceea ce vrei sa folosesti. Si apoi asa cum ziceam inainte, cu spritzchit acoperi defectele fine ramase de la slefuirea zonelor chituite si matuirea vechii vopsele.
Recomand un spritzchit cu intaritor.
Referitor la intaritorul de vopsea si de spritzchit, acesta nu declanseaza reactia de intarire cum face intaritorul de chit, mai exact el confera o duritate si rezistenta mecanica mult superiora pentru stratul de vopsea si nu o accelerare relevanta a procesului de uscare a acesteia.
Eu am folosit vopsea si spritzchit 2K adica cu intaritor, la care am constatat un timp de uscare sensibil mai mare fata de varianta fara intaritor... in schimb la slefuire se vede de la o posta calitatea.
Dinica Mihnea
Deci daca fac tabla la luciu, apoi dau grund, chit (fibra pentru profunzime, poliesteric si cel de finisaj pentru suprafata, apoi spritzchit cu intaritor pe toata suprafata masinii si in final vopsea (gri83) 1k + lac iese bine? Dupa ce dau vopseaua nu trebuie sa o mai slefuiesc pentru lac, nu? Dar spritzchitul parca trebuie slefuit inainte de straturile de vopsea, nu? Iar alte firme de vopsea/lac ce recomandati? (Ceva care sa se gaseasca la noi, pe net, nu sa dau comanda din Belgia smile.gif) )
sobolan
eu stiam ca chitul prinde bine direct pe tabla....da' ma rog.....sunt diverse scenarii si aici la un posibil retus sau alte celea.....dupa ce dai vopseaua nu slefuiesti nimic,dai lacul......daca ai scurs vopseaua slefuiesti acolo unde e buba cu 800 apoi 3000 si apoi dai lac.....dar evita lucrul asta !
poti folosi o vopsea 1k(adica doar vopsea la care mai adaugi doar diluant fara intaritor) si gata....depinde de ce pretentii ai si de cati bani dispui pentru masina....sa ai cel putin 1000E pusi deoparte,cel putin daca vrei sa apara a masina !!!
tunderbird
Spritzchitul se slefuieste obligatoriu. Vopseaua inainte de lac se slefuieste in functie de ce pereche vopsea/lac folosesti. Exista variante in care lacul se da destul de repede astfel incat sa faca priza cu vopseaua cruda. Exista si vopsea care se slefuieste profesional dupa care se vopseste din nou si iar se slefuieste si tot asa de vreo 6-10 ori inainte de lacuire.
La nuanta gri83 iti recomand sa iei vopsea 2K lucioasa,, ca sa nu mai dai lac dupa aceea.
Personal nu imi plac deloc masini D1300 vopsite cu lac... sunt masini clasice carora le sta bine sa fie vopsite cum se vopseau in vremea lor. Dar gusturile nu se discuta...

Si in afara de mia de euro sa tii cont ca daca vrei sa iasa bine, trebuie sa muncesti mult si migalos la ea si trebuie sa te dotezi cu compresor si pistol de vopsit de calitate.
Si mai este un lucru essential: locul unde pregatesti si vopsesti masina trebuie sa fie curat, bine ventilat si ferit de praf si de ploaie.
Dinica Mihnea
Mai revin cu o intrebare, ca in 2 sapt ma apuc de treaba si vreau sa fiu pregatit, cel putin teoretic smile.gif Nu am posibilitatea sa vopsesc masina la cuptor si pe langa cei 3-4 l vopsea 1K am luat si 1 l de lac. Ulterior am aflat ca lacul trebuie aplicat numai la cuptor (mi-a spus cineva care isi vopsise oltcit-ul in garaj cu lac si in 2 zile era prastie), dar un prieten mi-a zis ca in ultimul strat de vopsea pe care il dau sa il diluez mai mult si sa adaug si lac. Ce credeti?
BN64FLO
Cum adica sa aplici lacul doar in cuptor? radmasa.gif Eu vopsesc fara cuptor, in curte, si daca iei vopsea/lac cu intaritor in cateva ore se intareste wink.gif Nu e acelasi efect daca bagi lacul in vopsea sau il aplici separat happy.gif Daca nu e cu intaritor du-te si schimba-l ca asta se usuca mai greu sau poate ramane "crud" si iti vine acru la o noua matuire
Dinica Mihnea
Este lac cu intaritor, deci e ok din punctul asta de vedere. Vopseaua este fara intaritor...Nu ma pricep prea bine in domeniu, de asta am intrebat, ca sa stiu ce fac in continuare. Deci daca aplic vopseaua normal si apoi lacul cu intaritor ar trebui sa iasa ok (adica sa nu se cojasca dupa cateva zile) si la cat timp dupa ultimul strat de vopsea trebuie aplicat lacul?
maho
Fa intai o proba pe o bucata de tabla care sa nu apartina masinii, ca sa nu-ti para rau dupa.
sobolan
eu stiam ca lacul se da amestecat cu intaritor(il faci atunci pe loc ca se usuca repede) pe vopsea dupa 10 minute....
BN64FLO
Daca e cald afara(30+ grade) eu il dai dupa ce termin vopseaua si prepar lacul, adica de ex. incep cu capota fata si termin mana la portbagaj, incep tot de pe capota imediat ca se zvanteaza deja
Dinica Mihnea
Pana una alta, pare cam capricioasa vremea de afara... mai bine nu ma risc sa o fac acum, astept pana la vara si o fac direct la tinichigiu... totusi, as vrea sa-mi fac rotile acum... am pus mana pe un set de anvelope 165 cu 70 parfum, nerulate, la doar 300 (cu toate ca voiam 155 cu 80, astea erau o ocazie prea buna)... cele de pe masina sunt neschimbate de prin 2005 smile.gif) ce vopsea (pe langa grund si lac) sa folosesc pentru jenti? ma refer la nuanta, le fac cu vopsea spray
Dinica Mihnea
Gata jentile, revopsite cu lovitura de ciocan, in final data la pistol... prima oara le-am dat la pensula, a iesit nesatisfacator (se vedea in dare, neuniform, desi diluasem vopseaua era tot groasa si dupa 2 zile nu se uscase), apoi le-am curatat si am dat cu pistol electric... le-am pus tubeless cu anvelope noi si le-am asortat si niste romburi frumusele... zic eu ca a iesit mai mult decat decent pentru o lucrare facut neprofesional, acasa. (se scuza mizeria de pe masina, a stat 1 sapt pe butuci sub copac smile.gif)
Dinica Mihnea
Trebuie sa ma apuc cat de curand de facut tinichigeria cum trebuie...asta presupunand, bineinteles, table noi, pe alocuri... Credeti ca daca pun elemente conex protejate anticoroziv vor tine? Sau sa ma apuc sa caut table bune de pe alte masini si sa le decupez? Din ce se vede in pozele mai vechi (daca se vede ceva) ce imi recomandati sa inlocuiesc? La o prima analiza ma gandeam: podeaua de sub scaun pe dreapta (trebuie decupata de alta masina,nu?), aripa stanga sudata unde e problema, aripa dreapta indreptata putin, tabla la fusta spate unde e gaura (am si tabla mare de portbagaj de inlocuit), posibil pasaj (sau cum se cheama zona aia unde se termina aripa spate si vine gaura pt roata) spate stanga (daca nu se poate reface acesta)...la fetele de usi nu m-as baga, par bune, cu toate ca nu au fost sudate la unghiul corespunzator cand au fost schimbate...mai e zona ruginita urat, peste aeroterma, sub grila de aerisire...acolo e tabla dreapta, deci se face usor...
Voi posta si poze cum decurge treaba, nu stiu cand ma apuc (trebuie sa-i fac si mecanica si directia, bucsaraia...prin iulie cel tarziu)
maho
Poti trata anticoroziv elementele de caroserie conex noi, dar depinde cum sunt dpdv dimensional: aripile fata (de ex.) facute de ei au prostul obicei sa fie putin mai mici (mai scurte) la dimensiuni, si-atunci te trezesti ca nu pica bine sau lasa lufturi mari - vezi pe topicul meu, partea din service, schimbarea aripilor fata cu conex.
Din cateva poze de acum un an, e greu de spus ce-ar trebui schimbat si ce reparat...
Dinica Mihnea
Aripile mele sunt chiar groase, sanatoase in tabla, fiind vechi, si ca atare nu le-as schimba... Dreapta se indreapta sigur, cel mult stanga sa o schimb, fiind afectata uratel de rugina la imbinarea cu usa, clasica lor problema... Rugina de anul trecut nu a mai avansat, am curatat-o de atunci cat am putut la mana... Acum o iau la flex si o duc la tinichigiu
DACIOTUL_97
La aripa spate, daca te referi la partea de jos, poti cumpara o aripa noua si inlocuiesti doar partea "mancata", avand grija sa fie lasata libera gaura de scurgere a apei (daca se umple de mizerie, apa nu se mai scurge, balteste acolo si rugineste iar tabla).Sau, poti modela bucata aceea dintr-o foaie de tabla de 1.5mm grosime (sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar nu mai stiu exact grosimea). De preferat ar fi prima varianta, dar acum depinde si de cum iti doresti tu sa iasa la final (toata masina), si mai ales de bugetul alocat unei asemenea lucrari de amploare la partea de tinichigerie.
Dinica Mihnea
Ce era acolo era doar ruginit, nu corodat...fara sa curat prea mult am vopsit-o atunci si nu a reaparut rugina dupa 1 an, deci s-ar putea sa nu fie nevoie de sudare...gaura de scurgere n-am vazut sa fie, posibil de asta a ruginit...voi vedea cam in 2 saptamani despre ce e vorba, acum sunt la partea de mecanica... Am cam abandonat topic-ul asta, m-am mutat la RESTAURARI
Reno95
bravo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.