Revenim :
Am redeschis topicul(nu eu,OV
,tnks ) ,o sa-l remodelez un pic dupa plac,lucrez la asta,o sa sterg comentariile rautacioase ale unor colegi,dam inainte......
Dupa o mai lunga perioada de ignor total catre rabla si unele probleme tehnice mici nu am mers cu rabla,am adus-o acasa si atat.....zilele astea am reusit sa ii dau de cap unei probleme(sper ca am reusit,ramane de vazut) .....totul era normal la cald in functiune,nivelul ok,fara bule sau alte celea,o trageam in garaj cu nivelul la min dar dimineata gaseam borcanul plin de antigel si furtunul cu termostat gol....am schimbat robinetul,o serie de furtune cu altele rolast,artego dar sh,am curatat caloriferul,am pus alti voleti la grila caloriferului(din prelata auto)....se pare ca tragea aer pe la robinetul caloriferului,in mers se autoaerisea....am pus un robinet nou asam.....sa vedem cat tine.....
Momentan masina a primit jantele ei oem sablate si revopsite la pistol de mine cu Arginpol,cauciucurile Tigar,casetofonul Grundig(are butonul de la tuner cam firav,o sa incerc sa-l repar cumva),boxe spate aplicate(nu vreau sa tai masina si nici tapiseriile.....aparatul merge stas si la radio si la caseta
,unde mai pun ca am cautat in vreo 30 de masini prin remat sa gasesc o caseta de proba
Am pus alt rezervor,nu e prea stralucit nici asta dar mult mai ok,ala vechi era copt pe interior,asta pare mai ok,inainte sa il pun i-am spart sita de pe tur si am agatat in serie pe furtunul mic de tur intre rezervor si teava un filtru bosch de injectata,nou desigur.
Cat a stat in remat a primit cam tot ce era de inlocuit,am ales doar piese de la foarte-bun in sus si de firma,fara porcarii.....eram cat pe ce sa o stric cu o injectie de pe o rabla din '04 pana la urma am ales varianta hardcore si in 3-4 zile am obtinut un alt motor bun de data asta si refacut complet la sange....evit detaliile,nu au rost.....
Motorul e 1300cc cu palier marit,refacut total cu set nou Perfect Circle,inele de etansare de alea din hartie veche(is pe grosimi diferite real,alea din comert is toate la 8 sutimi-trebuie puse cate doua),garnitura chiuloasa VictorR,arbore NOU de brasov,cuzineti AE(frantuzesti de renault 12
nos,greu am dat de ei),pompa de ulei DM de uzina noua,distributie noua cu lant SACHS(ala original,nu facatura),pinioane de uzina si patina Rolast,pompa de apa noua Magnetti,simeringuri Ajusa peste tot si garnituri grafitate de fermit cam peste tot....
Are ambreiaj fi200(din cauza ca mi-a permis arborele sa agat de el volanta de 200),cutia e in 5,alta,asta merge pana la 120 cu 3000rpm in a5a,tot de injectata.
Motorul a mers 500km km si merge impecabil inca,o sa arunc curand uleiul asta(fiind primul ulei,un ulei bun de rodaj)......
Am eliminat circuitul de economizor ralanti
,am pus sub carburator o flansa pata calda de CN,de aia cu 3 cai(doua de apa si una pentru recirculare) cu gaura de fi 1 direct din stut ca sa nu mai umblu cu duze in furtun,am pus un dop filetat la galerie,la admisie .
Nu scoate fum deloc(surprinzator),am chiuloasa din 86 fara simeringuri initiale ,am refacut-o complet(planat-pasuit supape) dar fiind model vechi si dat fiind faptul ca nu mi-a permis sa pun simeringuri decat pe admisie din cauza ghidurilor de evacuare prea inalte am zis pas,asta e,am doar 4 simeringuri VR,pe admisii.......dar e ok
,fum nu scoate,ulei nu mananca.
Motorul 810-99 nu trage la fel de agresiv ca un 102-13 dar asta e,54 de cai ii are pentru ca e ca nou.....consumul extraurban este 4,5(metada plin-plin) ,am mers cu 90 maxim in treapta 5,carbelitor sigilat irma2am(1400cc,luat direct de pe o rabla si montat).
La schimbul de ulei bag un motul 15w50 neaparat+ un filtru de ulei Man.
Carcasa filtrului de aer e de la o dacie din 89,filtrul e Purflux,bobina e magnetti,borcanul aka vas expansiune e din 96,supapele lucreaza ok la 800milibari,radiatorul e YETSAN din cupru,e ca nou,ELV-ul e nou nos,farurile is ca noi toate 4 de pe un aro 243 de pompieri ca nou tinut in remiza,t-urile aerisitoare is din antimoniu,am inlocuit si un brat pe dreapta fata,un capat de bara la directie pe stanga,am schimbat mocheta de la luneta cu una neagra model vechi(cauciucata) ,toate manerele de la geamuri in nichelate(corespund modelului) , o tapiserie a usii pasagerului,scutul de la motor e ca nou(cel vechi era cam boxat,nu de mine),fulia de la motor e noua(modelul vechi cu rac) .....imi lipseste defazorul,al meu era ca nou,l-am vandut ca nu se pupa pe blocul de 1400,acum caut si nu gasesc nimic bun.....asa pateste un om cretin,parca aveam eu nevoie de banii aia
Am bagat ceara anicoroziva iar prin caroserie,pute a dracului de aiurea in masina,lasa urme peste tot pe asfalt daca o las la soare,exact ca un caine care se pisa la toti copacii,marcheaza teritoriul.
Ca minusuri : au ruginit cateva suruburi pe dedesubt inclusiv capetele de racord la furtune si un arc fata,curge bine ulei pe la garnitura de la capacul culbutoarelor(e noua) si se prelinge peste tot si pe aripa spate au aparut doua lovituri mici suspecte,deasemeni usa dreapta spate e zgariata cam rau,oameni de treaba,antigelul are -15,cam slab posibil sa treaca iarna asa.....
Urmeaza consola centrala(e la retapisat) si mai vedem.....