Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Stefan.alex78
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Acrylonitri...tadiene_styrene. Un polimer plastic ce are temperatura de topire destul de joasa, ca sa se poata printa cu el.
sobolan
Ieri n-a mers forum-ul la mine,mersi de intentie,daca poti "scapa" de vreo cateva din stocul tau contra-cost e perfect,masina mea are 7 gauri per prag da' le pot prinde si in mai putine,cate te lasa inima si poti sa-mi dai.......

Ieri am facut rost de o rampa completa de culbutori ca noua(sh dar buna,de uzina),model nou de aia cu siguranta pe ambele parti....aia a mea era cu dop pe capat la fluier....am inlocuit-o ,aia a mea avea fluierul praf de uzura,culbutorii fusesera planati in incercarea de a prelua "gropile" din ei,de aici si jocurile excesive pe culbutori in sensul ca tot reglam eu jocurile dar in mers se mai modificau parca......am pus si tije noi peste tot,acuma e mai silent motorul,stropeste mai bine cu ulei in mers pe sub capac,jocurile le-am facut la ochi,n-am dat de lera,posibil ca zace pe undeva si n-o s-o gasesc decat cand nu am nevoie de ea ca asa patesc mereu....daca am gresit vreun joc si e mai mic m-am ras laugh.gif ,din ce am vazut la cald jocurile se maresc,posibil sa-i fi facut cam 0.15 peste tot.....

alta problema idioata,la cald aud lantul parca...nu tare dar se aude,zornaie el acolo....ala a ramas oem,gasisem niste porcarii de lanturi cand am facut motorul si am zis pas,decat alea mai bine asta vechi......am luat lant SACHS,daca o fi original e bun......sa caut saiba aia care blocheaza surubul pinionului axei cu came(ca la cat am frecat-o pe aia de pe motor posibil sa cedeze la indoire ) si l-oi schimba si pe ala cand oi avea chef,nu consider asta o urgenta......mai duce mult,zic eu...
nelu_1985
Daca ai reglat jocul la 0,15 si admisie si evacuare, e gresit; la cald jocul se reduce din cauza dilatarii pieselor si risti sa ramana supapele deschise si sa se arda. Iti dai seama imediat cum se incalzeste motorul, o sa tremure tare si apar rateuri. Eu reglez la 0.20 admisie, respectiv 0.25 evacuare intotdeauna, si merg foarte rotund motoarele; jocurile mici nu sunt ok la motoare uzate/piese cu uzura refolosite. Neaparat sa nu uiti sa invarti tijele dupa reglaj sa nu fie strambe.
Despre zornaiala lantului iar e de scris; lanturile din comert pe care scrie sachs sunt petarde; inainte sa-l montezi , il pui pe un pinion bun (cu dinti neascutiti), il strangi la baza cu mana si verifici diametral opus daca-l poti misca pe pinion; daca il poti ridica/misca nu e ok, o sa zornaie de nou.
Lant nou OEM Renault poti cumpara de pe bursa ca tot apar mereu, eu am cumparat cu 30 lei parca. Deasemenea poti comanda la piese import, se gaseau Febi, Ruville la vreo 50 lei bucata.
Intinzator gasesti tot la piese import, pe Ruville era 120 lei, dar daca nu esti dispus sa dai banii aia, iei un intinzator nou de Arcomp de la care iei patina care o montezi pe butucul si arcul original. De cele mai multe ori arcul vechi e mai tare decat cel nou.
Atentie, prima data montezi intinzatorul fara lant si-l strangi pe bloc si verifici daca culiseaza corect. 99.99% trebuie polizata patina ca iti va freca in bloc si dupa pornire, la prima accelerare a motorului, intinzatorul va ramane blocat pe spate si lantul zornaie in voie.
Un alt zgomot urat al motoarelor cu tacheti in bloc este cel de tachet blocat. Este acel tacanit enervant de care nu te vei putea scapa decat dupa inlocuirea axului cu came, a tachetului si a tijei. La montarea tachetilor refolositi, se verifica pe fundul lor acel cerc descris de invartirea tachetului. Este obligatoriu sa se curete/verifice locasurile din bloc unde lucreaza tachetii si sa se verifice rotirea lor usoara. Tachetii, tijele, supapele se rotesc in tot timpul functionarii lor; la montarea tuturor pieselor se va folosi ulei pentru ungerea acestora si se vor face verficari manuale prin rotire, apasare, tragere in functie de modul de funtionare al fiecarei piese. Trebuie acordata atentie sporita la curatarea blocului motor si a chiulasei in special al traseelor de ungere. Este obligatoriu ca toate canalele sa fie verificate, desfundate, curatate, spalate, suflate cu aer. La motoarele la care s-au folosit aditivi, canalele de ungere sunt colmatate in proportie foate mare, deasemenea toate piesele vor fi incarcate de depozite de particule din acei aditivi.
sobolan
Tachetii aveau acel cerc descris de tine pe fund,is ok,daca aveau o linie dreapta sapata in ei era nasol,ii aruncam....
Jocurile tot la 20 cu 25 le reglez si eu,mereu fac asa,chiar ma contraziceam cu cineva pe aici referitor la asta.....acu nu gasii lera si i-am facut la ochi,vad ca la cald merge bine,cred ca i-am nimerit icon_mrgreen.gif
Patina e noua,e armcomp,si DA,a trebuit oleaca pilita pe ici colea ca se mai bloca uneori daca o lasam cum a venit ea.....surubul din kit era mai lung,etc....
Lantul cred si eu ca e petarda,la 25ron ce pretentii sa ai? e sachs pe eticheta....
La unix au kit-uri ok de distributie de Dacia,is scumpe da' is ok,o sa ma risc sa iau pinioanele,un lant si o patina.....ma sare de 100E dar asta e,erau ok si piesele noastre romanesti odata si mai ieftine,acuma is de kkt !!!Romania=Shit,industria e la pamant,nimic ok nu mai avem,importam toate rahaturile chinezesti de unica folosinta.
Blocul motor a fost curatat bine,prin canalele de ungere am folosit o sarma ca erau depuneri....stiu eu ce fac smile.gif

Azi fiind nevoit am incarcat-o un pic....asta e,vad ca stie sa care radmasa.gif

BTW: bai nelule da' esti meserias adevarat nu gluma,mai frate dai sfaturi obiective mereu !!! up.gif
BLUE R 19
QUOTE(nelu_1985 @ 22 May 2016, 12:03)
Tachetii, tijele, supapele se rotesc in tot timpul functionarii lor;

*



Foarte bune sfaturile dar... numai tachetii se rotesc, fiind atacati excentric, la tije si supape e pur hazard, ele nu se rotesc functional, ci se misca sau se pot misca, mai ales tijele ca supapele nu prea.

sobolan asta masina folosita constant.
sobolan
Supapele nu prea as inclina sa cred nici eu ca se invart....poate isi mai schimba ele pozitia dar nu constant.....tijele se invart totusi,eu asa cred,daca-s strambe sau excentrice din fabrica intre cupa si bila stau pe aceeasi pozitie mereu si rar se mai rotesc,cand am luat la demontat motorul in toamna era una in asa halat biggrin.gif ,cum de a ajuns asa habar n-am,posibil ca a fost strans jocul sau inexistent,oricum supapele erau afumate cam toate biggrin.gif ,meseriasii de romania ca sigur batranul nu si-a bagat nasu' in ea.....mai exista un scenariu si am intalint tacheti defecti din nastere sau uzati aiurea de la jocuri prea mari,inauntru in pahar nu mai era gaura aia conturata perfect pentru bila tijei ci practic se strivise parca,in cazul ala adio reglare joc,il lasi mai mare si asta e.....is o mie si una de cauze si scenarii pe un motor uzat,bine ca n-am avut parte la a mea de asa ceva......
Tachetii se invart mereu,asa e normal,daca au fundul scobit sau zgariat(partea care intra pe contact cu axa) se inlocuiesc,daca-s uzati normal ramane la apreciere.....mai demult se mai puneau pe o piatra plana si la mana ii mai scoteai de inca 70000km......la fel si culbutorii,tot la piatra...ideea e ca si ai mei fusesera corectati dar am inlocuit rampa ca aveau joc mare radial pe fluier si fluierul era "scobit" rau in dreptul unde ei se invarterau pe el.....
La chiulasa : scaunele se pasuiesc cu freze,supapele merg corectate pe strung,eu am ales metoda clasica si am pasuit fiecare supapa pe scaunul ei cu pasta de rodat si un furtun,la bormasina si apoi la mana,iti mananca ceva timp treaba asta .......
O sa-mi caut lera sa-i refac jocurile desi e al naibii de silentios asa,am mers vreo 10km prin oras cu ea si pare a merge ok,parca raspunde mult mai ok la accelerari bruste,daca s-a afumat vreo supapa am rupt-o la fericire dry.gif ,repet ca i-am facut la ochi la pura mea apreciere,nu i-am facut voit la o anumita valore,poate se ia vreunu dupa mine si apoi plange ca tre' sa dea chiulasa jos.....
Eu zic ca totusi ei la cald isi maresc jocul,la carte au valori de reglaj la cald mai mari....deci,ce sa mai inteleg ?
sobolan
alaltaieri am reusit sa scot si flapsul din stanga,avea aceeasi boala cu ala din dreapta,se rotea prezonul in gol,asta iarna n-am putut sa-l dau jos si-am vopsit pe langa el,normal ca rugina incepuse sa se simta ca la ea acasa in jurul gaurii de prindere la aripa.....am curatat bine,am dat cu spritchit dar la pensula,am finisat si apoi am vopsit ,am retusat doar local......cand s-o usca bine ii fac un polish si sper sa nu se mai cunoasca trecerea......nu folosesc diluant de degazare si nici nu recomand,e "solutia" lenesului si numai batai de cap creeaza apoi....flapsul e rezolvat,astept sa se usuce vopseaua.....
Si alte ceasuri,mai "old-school" smile.gif
sobolan
si cam asta e.....urmeaza sa-i pun flapsul si gata....ma apuc sa schimb uleiul in compresor,are cam 70 de ore de functionare si fiind primul ulei ca un fel de rodaj il dau jos mai repede smile.gif
johnybic
coolspeak.gif
sobolan
Am retusat aripa fata,e iesit beton,am pus flapsul,masina e completa smile.gif si "for sale " dry.gif , ecuatia e simpla : daca o dau ramane data ,daca nu o tin ....
Victor3001
Ai pus ochii pe un 1300 de vrei sa o dai? Parerea mea e sa o tii si sa te bucuri de ea macar o perioada, apoi cand incepe sa dea rugina ii faci vant.
sobolan
Daca vedeai ce s-a facut la ea pe aici constatai ca rugina n-o mai prinde mult timp de-acum incolo,e facuta bine zic eu...eu nu astup gaurile cu kit cum is multe masini "vehicule istorice" pe aici ,folosesc mig-ul,autogenul,invertorul sau ce mai prind din dotare-ca mi-a placut sa cumpar scule in general si sa am de toate.....multe gauri nu am avut oricum,vreo 3-4.....intre 1300 si asta a mea nu-s mari diferente ,1300 e mai primitiva la dotari....bine,carcotasi is multi p-aci(chiar si de mine au zis unii ca as fi,neinteresant ptr mine atat timp cat stiu ca am dat sfaturi bune) is chitit pe un w115 de mult,ideea e ca am bani sa-l iau da' nu mai am loc in ograda sa ma desfasor si la aia plus ca partea feminina din ograda face atac daca mai vede o troaca in plus radmasa.gif ,daca o dau e ok ,ma duc sa-mi iau mercedes iar daca nu e ok iar smile.gif
Si cu asta termin offtopicul.......intre timp s-a montat la masina acel teu economizor cu care venea din dotare,eu am gasit cagula aia de la carburator cu stutul ala astupat si trecuta pa clasic....cu noul sistem am eliminat furtunul cu duza din galerii....pe acest sistem exista alta duza pusa intr-un teu mic,duza ce are forma unei farfurii gaurite care se deplaseaza axial limitata de un arculet mic....cica s-ar economisi benzina la ralanti,vad ca mi-a scazut o idee mica ralantiul si sta stabila in turatie,nu am turometru dar aud bine.....
sobolan
si iaca ca dadui de trei SPICER-GLENTZER lungi in stare IMPECABILA smile.gif ...in poza doar doua,una era pe jos....in rest masina e ok,nu a ruginit inca radmasa.gif
sorin105
QUOTE(sobolan @ 2 Jun 2016, 01:47)
si iaca ca dadui de trei SPICER-GLENTZER lungi in stare IMPECABILA smile.gif ...in poza doar doua,una era pe jos....in rest masina e ok,nu a ruginit inca radmasa.gif
*


Daca vrei sa vinzi o planetară ma intereseaza una,ca am la 1300 una care bate pe curbe..astept mesaj privat.
sobolan
Sorin ai pm ......

Masina sta in ploaie,de doua zile ploua la greu pe ea......oare rugineste ? ohmy.gif
om_bland
Vezi tu, dupa ce trece o iarna, doua chiar... radmasa.gif
sobolan
Am avut o dacia 1310 din 98 cu tabla de kko din fabrica,a stat vreo 5 ierni grele in fata portii ca era ograda ocupata de materiale de constructie,n-a avut nici pe dracu' ca fusese antifonata bine peste tot,cand am vandut-o in 2010 avea aprox 295000km si tabla acceptabil spre buna......
La asta verde e tabla mai groasa,are ceara la greu prin dubluri/lonjeroane/praguri,daca ia foc n-o sting nici 3 masini de pompieri ca am vazut ca ceara aia arde nu gluma(cand am sudat autogen urechea de la tirantul dreapta-facea urat rau,pufnea,ardea mocnit rahatu naibii,am dat cu apa prin lonjeron),e antifonata brici,ma doare la basca desi NU sta in ploaie,am husa momentan,era ironic spus fata de ceea ce spunea colegul Victor mai sus.... daca oi vinde-o nu-mi iau nici un 1300 decat daca e break dar nu cred,am un amic ce detine un w115,il vroiam eu ,asta era tot........
Azi am mesterit la un motor de 1300 ,scotea fum de trabant,scapa uleiul in cilindri pe la ghiduri,un filet stricat la o bujie si i-am pus o chiulasa de 1400 (102-13 ,are camera mai mica decat ailalta 102-14 conform cartii si mai mare decat la 1300)...da' ce misto trage acuma si logica mea nu intelege de ce doar ca acum ar fi trebuit sa am un rc mai mic la ea,plus ca are si simeringuri pe ghid,pacat ca ne-am grabit si n-am umblat la ele.......chiar ma pun pe ganduri sa-mi caut si eu una de rezerva acelasi tip..... rolleyes.gif

Care stie ce inseamna VL inscriptionat pe bloc in stanga galeriilor ??? tip motor 810 si atat,o serie de motor lunga de tot cu vreo 9 cifre,wtf era dacie.....am o presimtire ca e ceva old si frantuzesc....
johnybic
Am văzut și eu acel VL chiar sunt curios ce înseamnă
sobolan
unde l-ai vazut ? eu l-am vazut pe dacia aia veche la care-i pusesem chiulasa de 1400.....
johnybic
La useru btl gordini la topicul cu recondiționare 3 motoare dacia
sobolan
e clar......

in alta ordine de idei maine ma apuc sa-mi pun planetarele alea groase smile.gif ,deabia astept...i-am luat si bujii noi beru,filtru aer,ulei mol 15w40(age 20+) si filtru ulei mahle,capac delco doduco,rotor delco ducelier,ulei cutie valvoline 80w90...schimb uleiul ca pe sosete,a naibii motor trebuie protejat,piese de 1300 de motor cam greu gasesti....
Ov
unde ai gasit capac de delcou si cat ai dat pe el?
sobolan
la un magazin de piese auto....capace ok gasesti la UNIX da-s de la 86 ron in sus.....gasesti si st capac+rotor la peste 100 ron....nu prea merita,eu am dat 35 ron pe capacul DODUCO.

Azi mi-am luat si pinioane noi oem si patina rolast si lant nou la distributie...azi-maine sar pe ea.....deasemeni am gasit si o chiulasa brici de tot de 1310 cu simeringuri pe supape (tot 102-13 cum am pus la cetateanul ala) si cred ca o arunc pe masina si pe aia smile.gif daca am timp smile.gif
Ov
De aia te intrebam de unde ai luat, ca si eu am gasit doar la scoruri maricele. Si hai ca la 1 merge sa te frigi cu cativa lei in plus, dar eu as avea nevoie de 3.
sobolan
pai la 3 se cunoaste.....ieri am pus pinioane noi, lant nou SACHS,patina rolast,nu mai zornaie,parca si ralantiul e mai "legat" sau poate mi se pare.....
Lantul de pe ea era Renold France si avea jocuri maricele la rece dapai la cald....
Si cum mi-a bulit fulia simering nou fartec ? pai era de ala rosu cu douna buze(una mica la ext si una mare-cea normala la int) ....Partea mai groasa din strunjire a fuliei,catre capat, a frecat de buza mica din ext pana la phoootoot de tot....poate daca-l bateam mai mult sa se duca mai inauntru ?am pus unul pe care nu scrie nimic cu o singura buza,ceva industrial folosit la excavatoare dar identic pe dimensiuni,merge ok......o sa revin cu poze.....


Planetarele ....dupa cum se vede uzura nu este.....doar o lapuire fina......un burduf spart,am curatat tot si pun vaselina speciala pentru planetare.....
sobolan
azi am mers prin oras de unul singur cu treburi vreo 40km cu o injectata din 2003 ....parfum,m-am urcat in multe dacii da' ca asta n-am mai vazut niciuna,chiar o dacie perfecta,in mintile ei.......
Ca si paralela cu aia verde :
-ambele-s legate ok,nu fac scandal la drumuri rele
-ca demaraj injectata e turba curata,are 12 cai in plus si asta se simte bine
-ca directie identice,poate un pic mai precisa injectata
-ca stabilitate pe sosea injectata e mai stabila.
-ca tabla/antifonare aia verde bate lejer.
-ca si consum habar n-am
-ca si cutie de viteze (4 vs 5) nu e nici o mare diferenta in oras.
-ca sistem de franare e un pic mai buna aia pe injectie.
-ca si comfort interior si pozitie la volan injectata bate lejer.

deci 84-2003 = 19 ani in care s-a trecut la injectie,net superioara,s-a marit alezajul la motor si asta e ok,s-au pus ghiduri pe supape,alternatoare cu releu in ele ,borduri mai fancy,cutii cu 5,e ceva totusi......alta firma in 19 ani scotea un OZN,daciuta noasta a cam batut pasul pe loc. smile.gif
Daciotul_98
Deci mai pe șleau surubul a fost "strâns" mai greu între generații.
sobolan
greu ? sau foarte greu ? dacia aia pe injectie putea fi lansata in anii 86 maxim si asa sistemul ala e preluat de la bosch !
Ca daily driving as alege lejer injectata,e mai practica si e o masina pe care se poate urca si un necunoscator.....la una pe carburatie tre' sa ai ceva cunostinte de mecanica s-o conduci corect si s-o intretii corect....sa ai rabdare sa-i tragi socul usor la prima pornire,sa nu o accelerezi inutil la rece ,sa nu accelerezi inutil pana bate avansul la cald,consumi si gaz aiurea si tot nu trage poate cum ai vrea,eu am mai scris undeva ca motoarele-s identice dar ala pe injectie duce mult mai mult,la aia nu se scapa benzina aiurea in ulei .... is multe de zis......

Intr-o zi era frig,eram cu un amic si trebuia sa ajungem undeva la 5km,urcam in dacia verde,dau drumul la caldura dar motorul era rece,ajungem la destinatie si incepe sa dea caldura la greu....ala imi zice : " ba nene ,dacia asta a fost inventata cand romanul manca o felie de sunca,radea un rachiu si nu mai era nevoie de caldura in ea,ca dadea ea caldura cand ajungeai la destinatie asta e altceva ! " radmasa.gif
DACIOTUL_97
Ai schimbat planetarele ?
sobolan
nu inca....le voi schimba de luni probabil,eu le-am desfacut,le-am pus vaselina noua,una a avut nevoie de un burduf nou (am pus rolast de dacie,a mers ca uns).....is gata de pus pe ea......am mai facut rost de una cu 3 burdufuri,tot glaenzer,de aia tip BED cu cruce cardanica biggrin.gif ,problema ei e ca are un burduf rupt,ma agat eu si de aia ca s-o am de rezerva....planetare lungi nu se mai gasesc nici noi si nici macar de alea de kko....nimic din gama lunga,trebuie tinute neaparat !
ArtyTheBiker
Lungi am cumparat eu generali ricambi din magazin la comanda. Uneori gasesti piese de dacia clasic in magazinele de piese import, ieri am intrat sa caut aditiv de ulei si am intrat la un bosch service shop care are rafturi pline cu piese pentru 1300, ultimele bucati ramase din depozit... planetare, seturi motor, volanta 180mm, sticle faruri, pompa apa scornicesti completa, jante balon mare etc...
sobolan
QUOTE(ArtyTheBiker @ 10 Jun 2016, 16:55)
...sa caut aditiv de ulei....
*



eu zic sa nu folosesti asa ceva......

Generali Ricambi(dupa cum zice si numele) is reconditionate ,nu zic ca nu-s ok.....
razvan1985
La planetarele Ricambi,daca ti s-a bulit burduful,o cam arunci,pt ca axul nu are canal pt siguranta zegher la capatul cu tripoda,dinspre cutia de viteze,ci e nituit,deci nu poti demonta tripoda pt a monta/demonta burdufele...😡
sobolan
wtf ? e nituita ? ce planetara e aia ? ce cretini,am una de aia pe megane da' vad ca-i ok inca,bine de stiut,o arunc cat de curand !!!
razvan1985
Am 2 acasa,cu cate un burduf bulit,le-am luat foarte entuziasmat(second-hand)dar cand sa le schimb burdufele,stupoare...😮
sobolan
ar merge facute pentru inca o runda de mers,"spart" la polizor nitul ala format acolo dat tripoda afara,pus burduf bun-bun,pus la loc tripoda si dat un punct/doua de sudura ca sa nu fuga tripoda de pe acolo axial(mecanic,la solicitari ea sta pe nuturi)prinzi definitiv tripoda de ax.....vaselina buna sa fie in ele si cand se duc iar le arunci.....varianta asta de lux e tiganeala dar ar mai merge sa tragi de ele asa...cate planetare am desfacut si n-am vazut asa ceva.......
johnybic
QUOTE(razvan1985 @ 10 Jun 2016, 21:16)
Am 2 acasa,cu cate un burduf bulit,le-am luat foarte entuziasmat(second-hand)dar cand sa le schimb burdufele,stupoare...😮
*


cred ca o inventie a fostului proprietar ,orice planetara are parti mobile si este demontabila sau mai sunt un tip de burdufe care cu un dispozitiv dedicat ,fac gura mare de inghite tripoda biggrin.gif
sobolan
am una noua/nefolosita de rezerva si pentru logan,aia lunga,marca GR,maine daca am timp incerc sa o desfac sa elucidam misterul....
johnybic
este posibil nu zic nu ce daca sunt italieni nu fac si lucruri de rahat ,ahha cate am vazut la ei ma mir cum de nu sunt in urma noastra
BLUE R 19
QUOTE(razvan1985 @ 10 Jun 2016, 19:13)
axul nu are canal pt siguranta zegher la capatul cu tripoda,dinspre cutia de viteze,ci e nituit,deci nu poti demonta tripoda pt a monta/demonta burdufele...😡
*



Dupa desfacerea presarii capului de la ax cu dalta sau flex (tripoda sa fie acoperita cu nylon si scotch), se poate gauri si fileta pt. montarea unui surub (de 8 cred ca e potrivit) cu saiba in cap, axial sau a unui stift (de 5) transversal prin tripoda .
razvan1985
Daca am timp azi,pun poze cu "panarama",ca am abandonat ideea de a monta Ricambi.😂
sobolan
Azi am pus o planetara glenzer pe dreapta....cu ocazia asta nu am iertat nici simeringul din cutie......urma sa o pun si pe-ailalta dar sa-mi bag p%$a in ochiu' meu decalibrat biggrin.gif ca n-am vazut ca alelalte doua is scurte...luni ma duc la ala la remat sa mi le schimbe blink.gif ,merge si cu planetare scurte lejer,eu asa zic,nu cred ca sarea tripoda din cupa dar de ce sa risc....
M-am gasit azi si cu colegul Silos cu frumusetea aia de e30 care a avut amabilitatea de-a trece pe la mine sa ia niste presuri ILBO,m-a prins jegos plin de vaselina.... radmasa.gif
sobolan
azi am fost la remat si am schimbat planetarele scurte ramase cu unele lungi tot glaenzer,desfacute iar,curatate,verificat uzuri.....pus si cealalta planetara tot Glaenzer si alt simering nou la cutie si aici pe stanga......
Poze nu am mai facut ca m-a prins o mama de ploaie de m-a udat pana la ..par.... chiar cand bateam stiftul ala dry.gif ...ma gandeam sa-i ard un surub de 5mm,din ochi aia e cota,ar fi mai usor de "accesat",oare tine ?

Chestia interesanta ca mi-au trecut 4 prin mana pana acum GKN,din remat,dar a naibii daca vad uzura la ele,ori au fost noi toate pe care am pus mana ,desi ma indoiesc, ori chiar planetarele astea is facute sa tina cat masina....ce plm ? blink.gif

Azi a fost ziua "planetarelor" da' maine tot o desfac pe aia noua de logan GR sa vad si eu daca e nituita supa cum spune Razvan,daca nu este inseamna ca aia e opera de arta a unui berbec,daca este inseamna ca-s de unica folosinta,la prima vedere cel putin....
DACIOTUL_97
Planetare Ricambi mi-am luat si eu.Doar ca,gaurile pt stifturi sunt mai mici in diametru si trebuie majorate...
sobolan
toate au cate un cusur......la GKN(glaenzer-spicer) am gasit vreo 3 tipuri de lungimi de dacie,logic ca le-am ales pe cele mai lungi si logic dupa ei ca-s de 1300(am dat de un cod deabia descifrabil pe una din ele) dar is mai scurte cu vreo 10mm fata de alea oem si daca ca daca le pun pe una cu 5 merg parfum si pe aia.....probabil ca-s universale sau ce pana mea,intervine diferenta la etansare dar gatul ala nu e nici lung nici scurt,adica agata in limitele normale minime pe simering la mine si pe una cu 5 vine pana la el dar nu-l incaleca...ideea e ca am un joc axial de 10mm,daca desfac piulita si imping de morcov intra 10mm inauntru,asta inseamna ca iese tripoda din cupa 10mm in plus la cutie,din ce am analizat eu cu un subler si ceva calcule pe a tria planetara identica si desfacuta ar reiesi ca n-ar fi probleme de sarit de acolo,unii zic sa fiu atent,o sa fiu,daca sare o las acolo si ma pish pe ea..... biggrin.gif Din ce am analizat eu ca si uzura se vede ca si pe masina pe care au fost la fel au calcat,rolele de la tripoda au lasat urme in acelsi loc pe cupa.....am mers 20km cu ea prin oras,am virat la maxim,uneori intentionat,nimic suspect....ca sa iasa tripoda din cupa i-ar mai trebui inca vreo 15mm,practic tripoda sta la jumatea suprfetei de lucru pe cupa sau un pic mai sus.
Am reglat jocurile la culbutori,ultima data i-am reglat la ochean,mi-am primit "carne" de la un mecanic din zona cand i-am zis,i-am facult la lera si mergea cam prost.....20 cu 25.....apoi pun eu lera degeaba intre un culbutor cu scorbura si o coada de supapa denivelata...pun 25 si in realitate e 40 sau mai mult....azi i-am reglat eu in liniste la ochi iar si merge ok acum,chiar si la rece,nici macar nu mai trebuie sa pisc socul dimineata cea inainte,merge ok deocamdata si parca se infinge mai ok,parca.....daca am strans vreuna prea tare am pus-o,belesc supapele,imi dau cu ceva in ochi de ciuda radmasa.gif
M-a mancat la talpi sa-mi pun GMV ca asa a avut masina,s-o fac cat mai aproape de original,acu' sta in 90 orice as face cu ea si indiferent de cat de cald/rece e afara.....am termocupla de Cielo,de 89,termostat de vaslui de 86,radiator yetsan de cupru pregatit pentru sistem,regula de aur e teromcupla sa fie mai mare decat termostatul astfel acesta odata deschis nu se mai inchide pana nu opresti motorul,daca as fi pus termocupla de 80-75 mergea ventola aia mereu si termostatul se tot foia inchis/deschis,regimuri termice aleatorii etc,in cazul meu doar 8-10 secunde sta pornit la un interval de 3 minute ......asta pe loc,in mers nu porneste......apa e fixata la 90 oricum as merge si oricat de cald/rece ar fi afara,orice as face acul sta lipit la 90.... wacko.gif ...eu zic ca e ok,nu ? inainte pe elice urca si la 90 si peste adica aproape de 95 pe caldura,si statea la 85 in general cu termostat de 89.
Cand am terminat am strans usor busonul de golire de la radiator si-a facut poc,cat m-am chnuit sa-l dau afara pe pozitie,i-am pus un surub orb asa usor ca nu e la acelasi pas si maine fac unul la strung....masina cu coada la fund radmasa.gif ,mereu m-a servit cu cate o palma peste cap....

cu GMV-ul :upgrade or downgrade ???inclin spre prima da' nu-s sigur nici eu unsure.gif ,voi ce parere aveti ?
STORMTROOPER
Eu pe masina am urmatoarea combinatie: radiator mic de cupru+GMV cu 4 pale+termostat de 73(sau 75 cred)+termocupla de 73-79.
De un an de zile merg cu aceasta echipare si nu am avut probleme. Indicatorul de la temperatura lichidului de racire sta lipit de 80 chiar daca merg si cu 120 km/h. Am urcat si Transfagarasanul si nu am avut dureri de cap.
sobolan
79....cam jos,sta acul la 80.....cam jos zic eu,ideal e 85,la mine acum sta in 90 oricum,gmv tot de ala vechi am si eu........tu stii mai bine !

In alta ordine de idei am calculat gresit,am tot adunat si scazut cote si azi la o curba mi-a sarit planetara pe dreapta de la articulatia dinspre cutie.....ce rahat,tronc-poc....cutia nu pare afectata nici vizual,si cred ca nici mecanic(n-am apucat sa mai merg cu ea),tura asta am mai masurat de doua ori si am facut inele la strung de 10-11mm,am pus si saiba de cupru....daca mai sare o data ii dau foc,troaca naibii.....Deabia acuma e corect....am joc axial curat de 10mm,fleac,am pipait cu degetul in cupa cu planetara montata si fuzeta montata si burduful dat deoparte.....inainte era de 20-22mm,total gresit si mult,eu calculasem 10!
Daca nu gasesc de cumparat,trebuie sa fac o saiba de 16mm mai subtire pentru piulita planetarei si daca tot nu se da la capat piulita pun un pic de threadlock mediu....
diaconuliviu
1. GMV e mai bun decit OEM-ul 1300 "ventilaret permanent"..Conditia e sa nu fortezi "termocupla". Ca atare, musai releu comandat de termocontact.
2. De ce naiba ai pus saiba aia groasa la exterior? Jocul ala axial e la interior, in planetara, acolo ar trebui sa compensezi cit se poate.
sobolan
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Jun 2016, 11:14)
1. GMV e mai bun decit OEM-ul 1300 "ventilaret permanent"..Conditia e sa nu fortezi "termocupla". Ca atare, musai releu comandat de termocontact.
2. De ce naiba ai pus saiba aia groasa la exterior? Jocul ala axial e la interior, in planetara, acolo ar trebui sa compensezi cit se poate.
*



1.am releul ei dedicat,era pe masina cand am luat-o...si am si buton la bord luminat cu rosu cand gmv pleaca....totul din fabrica ! doar ca fostul proprietar a facut-o pe elice,de ce habar n-am....
2.pai am pus saiba aia acolo ca sa "arunc" planetara mai inspre cutie,ca de acolo a sarit.....la capul ei in fata totul e fest,nu-s jocuri axiale ca la capatul ei ,la cupa era joc axial.....punand saibele alea am "aruncat" axul cu tot cu cap cu tot cu tripoda de la capat mai inauntrul cupei..... happy.gif ...joc axial tot mai are daca scot piulita dar e minor si tre' sa fie acolo ceva joc mic altfel ar forta planetara in dif....prin saibele alea am micsoart distanta "d"...
diaconuliviu
Nu ma pricepusi: ai o saiba intre "picolita" si flansa fuzetei care trage de capul de planetara in afara. Aia pusa cam in pozitia "2". Saiba care-l trimite in interior, spre cutie, ar trebui pusa in interior, pe la saiba de cupru. In pozitia "1"..cu cit "1" mai mare cu atit planetara mai spre cutie.

Sau, ia stai: Tu ai cumva cap de planetara cu axul mai lung decit celelalte? Ca atunci e posibil sa fie de la alta fuzeta, mai lunga..etc. Dimensiunea aia marcata "?"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.