Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 -Green Frog
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
sobolan
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Jun 2016, 15:02)
"..cu cit "1" mai mare cu atit planetara mai spre cutie.

*



asta si era ideea ca-mi sarea de la tripoda dinspre cutie,o arunca din oala/cupa sau cum s-o numi,poate nu m-am facut eu prea inteles,scuze......am mai trimis-o la cutie cu 10mm(atat are saiba de fier+aia de cupru la un loc) ...... '?' -n-am masurat,ochiometric e la fel......astia de la GKN fac treaba buna(de aia m-am tot luptat cu ele) dar ca orice rahat de piesa de dacie facut afara,mai difera unele cote.....
Azi am mers cu masina,merge ok,cutia n-are nici pe dracu' in mers,carcasa ei a fost spalata cu benzina dar nu vad fisuri sau alte dracii,planetarele-s ok deocamdata(si sper sa nu mai am neplaceri) ....
Mi s-a ridicat apa la 95,elv mergea ca tampitu' ,caldura mare afara.....aveam momente cand stateam la semafor in trafic pe caldura si urca si cu elica la fel,de fapt elv e o imbunatatire,e a doua dacie pe care pun asa ceva,asta chiar avusese din fabrica ,mosul l-a dat jos,cred ca avea radiator mic,termocupla de 95 ,ca asa vin ele din fabrica si vara a fiert motoru' radmasa.gif
diaconuliviu
Simeringul mai etanseaza pe saiba aia din stinga distantierului?
Ma indoiesc. Poate trebuia sa faci distantierul de diametru mai mare si sa "fretezi" saiba aia pe el.
maho
QUOTE(sobolan @ 16 Jun 2016, 14:55)
1.am releul ei dedicat,era pe masina cand am luat-o...si am si buton la bord luminat cu rosu cand gmv pleaca....totul din fabrica ! doar ca fostul proprietar a facut-o pe elice,de ce habar n-am....


QUOTE(sobolan @ 16 Jun 2016, 21:53)
Mi s-a ridicat apa la 95,elv mergea ca tampitu' ,caldura mare afara.....aveam momente cand stateam la semafor in trafic pe caldura si urca si cu elica la fel,de fapt elv e o imbunatatire,e a doua dacie pe care pun asa ceva,asta chiar avusese din fabrica ,mosul l-a dat jos,cred ca avea radiator mic,termocupla de 95 ,ca asa vin ele din fabrica si vara a fiert motoru' radmasa.gif
*



Se pare ca pe vremuri, "meseriasii" de cartier (cei care "le stiau pe toate") ori nu aveau cartea lui Mondiru, ori nu aveau rabdarea s-o citeasca, dar era o moda ca la primele probleme cu fiertul apei (alta "boala", nefolosirea amestecului optim cu antigel...) sa rezolve prin eliminarea termostatului si anularea elv-ului. Deh, informatia nu circula ca azi, pe net, ci se transmitea pe cale orala, de la un "meserias" la altul...
sobolan
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Jun 2016, 08:41)
Simeringul mai etanseaza pe saiba aia din stinga distantierului?
Ma indoiesc. Poate trebuia sa faci distantierul de diametru mai mare si sa "fretezi" saiba aia pe el.
*



nu mai etanseaza daca te referi la gulerul rulmentului.....pare ca acolo nu intra nimic in el nici asa,acolo rulmentul are acel "scut protector" cum au toti rulmentii + gulerul ala care asigura dublu scutul....pare ca n-ar intra nimic nici asa....da,trebuia o cota de fretare pentru tabla protectoare sleep.gif

QUOTE(maho @ 17 Jun 2016, 09:35)
... dar era o moda ca la primele probleme cu fiertul apei (alta "boala", nefolosirea amestecului optim cu antigel...) sa rezolve prin eliminarea termostatului si anularea elv-ului.
*



pai cam da,"nu e bun rahatu' ala de ventilator,sa-l dam jos naibii" radmasa.gif ....sistemul e mai bun decat elica atat timp cat termocupla e aleasa bine si atat timp cat totul e functional,regula de aur ar fi ca termostatul sa fie mai mic decat termocupla......curios ca ,ca si la prima masina pe care am pus,mi-a crescut simtitor ralantiul la prima pornire dupa montaj......deci ceva ,ceva forta opunea elica aia......unii zic ca lua un cal,eu n ucred da' de luat ia ceva,asa si alternatorul ia cand incarca.....bine ca am alternator de 50A,acopera lejer consumatorii existenti....
razvan1985
Ai Pm,cum facem?
sobolan
si pm si tu,ti-am lasat datele mele,luni iti pun cele doua flapsuri,daca poti pune-le si tu p-alea ale tale si e ok smile.gif

Cine a mai vazut garnitura de chiulasa Fermit la care sa bata pistonul in inelul de aluminiu de pe ea ? o sa va fac o poza clara maine sa vedeti si voi ce misto batea un motor de 1400,scoteam fisele si tot batea deci nu era bolt si bataia era ascutita,disparea la cald.....eu am impresia ca ar trebui sa ne dezicem de rahaturile astea si sa lasam naibii deviza "e dacie si merge ok cu piese de calitate romanesti",unele-s de kko....a venit omu' cu una Glaser si merge brici acum si fara batai......era pusa ok dar nu se aseza neam la cilindri .....eu nu inteleg,p-astia nu-i anunta nimeni ca e ceva in neregula cu matrita aia......wtf? user-ul phxxboa spunea de ceva de genul asta si de trasat o linie pe bloc.....totusi suntem in anii 2016 si lucram cu piese matritate ca in anii 80.... sad.gif ,si eu la a mea am olarit gaura aia care calca pe ghid ca s-o arunc mai la stanga putin da' nici chiar in halul asta....maine pozez,acu' e noapte si o am aruncata prin ograda.....

bani aruncati aiurea.... sad.gif ....vechile sinteroame erau caramizii si curate,m-a mancat sa pun beru sad.gif .....si garnitura fermit de 1400 de la un vecin,la care inelele is descentrate....saracu' piston a avut ceva de-a face cu ea mad.gif
diaconuliviu
QUOTE(sobolan @ 17 Jun 2016, 10:22)
nu mai etanseaza daca te referi la gulerul rulmentului.....pare ca acolo nu intra nimic in el nici asa,acolo rulmentul are acel "scut protector" cum au toti rulmentii + gulerul ala care asigura dublu scutul....pare ca n-ar intra nimic nici asa....[...]

Da, acolo acea saiba de care spuneam ca trebuie mutata ar trebui sa etanseze. Daca nu, ceva nu e OK, "capul de planetara" nu intra total si corect pe butuc sau modificari ca a ta...
sobolan
ieri am saltat-o pe cric,am virat la maxim si m-am bagat sub ea...am dat jos burduful dinspre cutie si am bagat degetul sa pipai.....stau rolele bine,nu ies afara din "oala aia" cum ii zic eu cupa......deci pare ok cu inele,asta pe stanga,pe dreapta n-am mai pipait nimic ca-i traiectul de esapament si ma incurca,o s-o trag zilele astea la o rampa si vad acolo si pe dreapta.....cu etansarea aia e ok.....nu intra nimic la rulment,garantat,pe viitor o sa fac alte inele la care sa tin cont de "cota de fretare" pentru saiba minune care apasa pe guler.....
diaconuliviu
Banuiesc ca "ridicat pe cric" inseamna si asigurare cu macar un butuc.
sobolan
Bineinteles dom' Liviu,era s-o patesc prin 2006 cu fosta masina (un renault symbol)....la mine saltat pe cric inseamna un cric hidraulic bun la prag si inca unul de dacie pe lonjeron,eventual o cala la roate spate opusa partii cricului,toate astea pe loc drept.....nu ma joc cu asa ceva......

In alta ordine de idei azi am scos-o din ograda si am mers mult prin oras pe canicula asta/semafoare/ora de varf.....m-am copt in ea,tapiseria neagra isi spune cuvantul,am coborat geamurile,sistemul Alpine nu ma dezamageste,urla de sare luneta din loc,motorelul merge ok,apa sta la 95 si nu pleaca de acolo acul indiferent de situatie,GMV toarce la greu,are momente cand merge cate 10-15 minute,planetarele vad ca nu mai fac figuri,sa speram ca e ok,Glaenzer power radmasa.gif ......pe unde merg cu ea intoarce priviri,probabil nostalgici dar si tineri multi care ma intreaba de ea..... smile.gif
1310CL
QUOTE(sobolan @ 22 Jun 2016, 18:23)
.pe unde merg cu ea intoarce priviri,probabil nostalgici dar si tineri multi care ma intreaba de ea...smile.gif



*



Incet,incet se apropie vremea despre care vorbeam in trecut,si anume dorul de dacia veche,care cheala,fara dotari si pretentii prea mari,o puteai repara in fata blocului si iti faceai treaba ani si ani la rand,si asta fara sa ceara prea multe.

Daca ii cunosti toate hibele si sa fi fost si intretinuta inainte sau avuta de noua in familie,tine mult si bine..

Tot respectul pentru muntele de nervi pe care-l ai cu masina asta ! Multi km fara belele,sa te bucuri de ea,ca meriti la cat ai mesterit. cheers.gif
sobolan
multumesc si sper ca ai s-o tii si tu pe aia bleu in continuare.....ca si-asa la vanzare te ia lumea la misto,multi nu inteleg ca timpul si nervii omorati is mai importanti decat banul in sine,un pasionat adevarat(nu sunt eu ala) intelege ce scriu eu aici....stiu cazuri in care s-a bagat mai mult de 15 ori decat valoarea ei in sine ca si masina....
BLUE R 19
QUOTE(sobolan @ 22 Jun 2016, 19:23)
....la mine saltat pe cric inseamna un cric hidraulic bun la prag si inca unul de dacie pe lonjeron,eventual o cala la roate spate opusa partii cricului,toate astea pe loc drept.....nu ma joc cu asa ceva......

*



Eu nu stau sub masina sprijinita pe cricuri nici daca sunt 2-3 (ma gandesc la posibilitatea inclinarii), cricul este pt. ridicat, pe urma o pun pe o roata sau doua si blani, butuci (a nu se sprijini niciodata pragul longitudinal pe fibra butucului, ca se poate despica) etc; scot cricurile si o las pe respectivele, frana trasa, bagata in treapta, pene sau pietroaie la roti. La contactul cu prag, lonjeron...pun mereu blana, cauciuc.
A nu se sprijini niciodata masina pe un calup fragil sau din BCA fara blana interpusa.
bucatzel
QUOTE(BLUE R 19 @ 23 Jun 2016, 10:36)
blana
*



Blana e pe urs. Incearca o scandura data viitoare tongue.gif .
maho
QUOTE(bucatzel @ 23 Jun 2016, 11:50)
Blana e pe urs.

Si la olteni.
sobolan
QUOTE(maho @ 23 Jun 2016, 12:37)
Si la olteni.
*


radmasa.gif corect......

@blue R19 ,esti prea "meticulos" man....da' da-o dracu de tigaie ca nu cade ea de pe un cric hidraulic la suportul de cric la prag,apoi unul romb de ala gros de 1300 UAMT la lonjeron si o cala la roata spate.....si daca e inclinat locul il pui pe ala romb pe diagonala,daca da sa o ia la vale cel putin nu sare de pe el....ce rost avea sa bag in viteza cand mie imi trebuia sa am roata libera la invartire ???aaa,am diferential doar da' nu e tot aia....
In alta ordine de idei ma bag sub ea fara frica daca e pe doua crice biggrin.gif si cu opritorul la roata.....

Azi i-am schimbat "patratele" alea doua de la timonerie cu unele noi rolast ,am gresat tot ce-am prins la indemana,apoi am zis s-o scot ca aveam treaba....la iesire din oras pac-poc apa la 100(am obiceiul sa stau mereu cu ochii pe ceasurile alea doua),ce pana mea imi zic ??? motorul cam sughita,wtf? pun o sarma intre firele de la termoculpla si incepe elv sa mearga,dau si drumul la caldura ca sa maresc circuitul...apa in borcan n-avea nici pe dracu' .....ma lasase dracia aia de termocupla de cielo,si era noua doar mad.gif ,aveam la mine un cleste papagal si alta termocupla de 80-75,am schimbat-o in drum,crucea masii,m-a fript la dejte.......apoi mi-am vazut de drum,am mai bagat vreo 80 de km pana prin Braila la iesire si retur,aveam ceva de luat de-acolo......s-ar parea ca garnitura de la chiulasa a scapat probabil.....vom vedea wacko.gif

Am zarit o dacie visinie ca a mea prin BR ,YUL are la numar....pare tunarita asa subtil.faina de tot up.gif

M-a terorizat unu' pe drum ca merg doar cu 90,claxoane,flash-uri,un amarat de logan de-i curgeau tablele,l-am prins la un semafor ,nervos si asa si cu degetele amortite de la antigel,m-am dat jos la el si l-am scuipat,urat din partea mea ohmy.gif .......

In rest merge,imi mai trage ea cate o palma peste cap dar m-am invatat cu ea,e dacie sau troaca biggrin.gif,cum vreti voi ....planetarele stau la loc inca radmasa.gif .......benzina sa fie....am observat ca uleiul Mol e mai bun in dacie decat mobil1,ori mi se pare mie dar nu cred....recomand !!!
BLUE R 19
Cand a vazut ala mainile de mecanic a inghetat, banuiesc biggrin.gif
razvan1985
Salut,au ajuns coltarele la tine? Ca la mine nu !
sobolan
QUOTE(BLUE R 19 @ 24 Jun 2016, 15:26)
Cand a vazut ala mainile de mecanic a inghetat, banuiesc biggrin.gif
*



nu,am maini de doctor mai degraba,am 60de kg cu hainele ude pe mine radmasa.gif ideea e ca am mers in masini scumpe dar n-am terorizat "trabanturile" niciodata desi puteam,asta e masina omului si cu aia merge,nu e treaba mea sa-l claxonez aiurea,il depasesc si gata....mentalitatea unor romani prosti e asa : "iote ma si pe amaratu' asta cu rabla ,da-te dracu' la o parte" ....si ce am observat :cei cu masini scumpe nu m-au terorizat niciodata si nicaieri,doar ala cu logan-ul de ieri si m-am mai luat cu un handicapat mai demult,ala conducea o rabla de bmw e36 cu numere de bulgaria....eu zic ca e o clasa mai de mijloc(cei care s-au vazut intr-un logan sh din dacie si li se pare ca au ajuns in rai din spatele unui volan cu sigla renault de romania si alte cazuri mici de-alde masini daramate din anii 90) carora le place sa arate ca nu gandesc.....deci ce parere aveti ?


QUOTE(razvan1985 @ 24 Jun 2016, 20:38)
Salut,au ajuns coltarele la tine? Ca la mine nu !
*



nimic,luni o tai la posta iar.... mad.gif

Azi am mai bagat 120km,am prins o ploaie torentiala urata de nu mai vedeam in fata ,vreo 10km,ce rahat....am cam 1500km facuti cu ea de cand am adus-o in ograda.....termocupla de 80-75 imi omoara ventilatorul,tre' sa fac ceva in sensul asta..... ohmy.gif
Daciotul_98
Salutare mr Sobolan, luggy a avut gmv, si a fost dat jos (a si disparut) dar a ramas termocupla, cum as putea sa o testez ? In viitor vreau sa trec inapoi la gmv.
sobolan
o pui inter-un ibric cu apa la fiert.....e suficient sa stea in apa doar cu partea filetata....o legi tu cumva cu o sarma....in timp ce e pusa la fiert pui un aparat de masura la bornele ei pus pe masurat diode(domeniul dioda)....sa ai si termometru bagat in apa.....cand deschide o sa-ti indice pe aparat,vezi si temperatura la momentul ala si poti sti sigur daca e ok sau nu....ca si termometru eu am pus tot un aparat de masura ca am vreo 3 biggrin.gif

Vreti sa scapti de vapour lock si porniri greoaie vara ? faceti jocurile termice ca la carte adica 15A si 20E....
BLUE R 19
QUOTE(sobolan @ 25 Jun 2016, 10:38)
o pui inter-un ibric cu apa la fiert.....e suficient sa stea in apa doar cu partea filetata....o legi tu cumva cu o sarma....in timp ce e pusa la fiert pui un aparat de masura la bornele ei pus pe masurat diode(domeniul dioda)....
*



Sau un bec pe care-l legi la o baterie (acumulator auto evident sau invertor), cu termocupla intercalata pe unul din fire.
razvan1985
QUOTE(sobolan @ 25 Jun 2016, 02:05)
nu,am maini de doctor mai degraba,am 60de kg cu hainele ude pe mine radmasa.gif ideea e ca am mers in masini scumpe dar n-am terorizat "trabanturile" niciodata desi puteam,asta e masina omului si cu aia merge,nu e treaba mea sa-l claxonez aiurea,il depasesc si gata....mentalitatea unor romani prosti e asa : "iote ma si pe amaratu' asta cu rabla ,da-te dracu' la o parte" ....si ce am observat :cei cu masini scumpe nu m-au terorizat niciodata si nicaieri,doar ala cu logan-ul de ieri si m-am mai luat cu un handicapat mai demult,ala conducea o rabla de bmw e36 cu numere de bulgaria....eu zic ca e o clasa mai de mijloc(cei care s-au vazut intr-un logan sh din dacie si li se pare ca au ajuns in rai din spatele unui volan cu sigla renault de romania si alte cazuri mici de-alde masini daramate din anii 90) carora le place sa arate ca nu gandesc.....deci ce parere aveti ?
nimic,luni o tai la posta iar.... mad.gif

Azi am mai bagat 120km,am prins o ploaie torentiala urata de nu mai vedeam in fata ,vreo 10km,ce rahat....am cam 1500km facuti cu ea de cand am adus-o in ograda.....termocupla de 80-75 imi omoara ventilatorul,tre' sa fac ceva in sensul asta..... ohmy.gif
*


Pune-ti termostat de 75°,si se va schimba situatia(iti dai seama ca daca ajunge apa la 90°,ii va fi mai greu Gmv-ului s-o "coboare" la temperatura din plaja termocuplei descrise de tine,respectiv 75-80°),pe cand termostatul recomandat de mine,se va deschide circuitul mai devreme,asta ajutand ventilatorul... wink.gif
sobolan
intr-un singur loc am gasit de ala de 75 si-mi cerea 85 ron.....wtf ? ma pish pe el,nici chiar asa.......am gasit o termocupla buna de 89,am pus-o merge ok......nu trece de apa 95 pe caldura asta si ventola pleaca mai greu acum,e ok.....
diaconuliviu
QUOTE(sobolan @ 22 Jun 2016, 19:23)
1. Bineinteles dom' Liviu,era s-o patesc prin 2006 cu fosta masina (un renault symbol)....la mine saltat pe cric inseamna un cric hidraulic bun la prag si inca unul de dacie pe lonjeron,eventual o cala la roate spate opusa partii cricului,toate astea pe loc drept.....nu ma joc cu asa ceva......

2. [...]pe unde merg cu ea intoarce priviri,probabil nostalgici dar si tineri multi care ma intreaba de ea..... smile.gif
*



1. Nu, inseamna un butuc din lemn de esenta tare poate si o scindura (sau "blana" cum spune colegul, da, pe la noi se spune si blana la scindura, din bulgara "blana") pusa cu fibra perpendicular pe prag. . Se ridica cu cricul mai sus putin decit inaltimea butucului, se fixeaza butucul apoi se slabeste nitel cricul, incit sa se fixeze bine atit pe butuc cit si pe cric.

Nu te baza numai pe cric.

2. Cind m-au vazut in Bulgaria la "Slancev Briag - recte Sunny Beach" cu ea.."Waw, Dacia ..zehr gutt"..
dstdan
Diaconuliviu, concediu placut si soare.
Apreciata a fost si este si a mea la Balchik, (5zile) si la Nisipurile de Aur,(7zile) nu mai zic pe drum, OK cu mana era la ordinea zilei, Old Lady din dotare, ochioasa, nou vopsita profi, in parcarile pline de wolsvagine si audi, nu pare o masina de peste 25 ani, mai jalnice sunt a multora! radmasa.gif
razvan1985
[attachmentid=1628036967] [attachmentid=1628036968] [attachmentid=1628036969]

30 Jun 2016, 07:08:
[attachmentid=1628036970] [attachmentid=1628036971]
johnybic
Ce vrei sa ne arăți cu acele flascuri?
sobolan
is luate de mine dintr-un magazin,statute in raft la ani de zile,cauciucul e crapat,is trimise de mine catre razvan,nici eu nu le-am vazut ok,omu' are dreptate,treaba se rezolva oricum ca doar oameni suntem......nu-mi place sa pacalesc pe nimeni desi toti ne-am luat cel putin cate o teapa la viata noastra,eu vreau sa fiu corect si o sa-mi indrept greseala,deja luai legatura cu razvan.....urasc treburile astea,pacat ca sunt berbec.....
razvan1985
Nu se contorizeaza,cum ti-am spus si la telefon,stai linistit !
😉
johnybic
Am înțeles,ști de ce am întrebat ca și eu am luat noi nouțe și erau în ultimul hal ,dacă îți aduci aminte Ionut am și poze cu ele în topic la mine și culmea nu sunt cumpărate de la persoana fizica ci de la firma cu factura cu tot ,deci după mine alea sunt parfum

1 Jul 2016, 06:34:
Și doua poze mad.gif
razvan1985
Si cat te-au costat "minunatiile"?
BLUE R 19
Asa procedeaza oamenii destepti...nu are rost un conflict intre persoane cu pasiuni comune.

Este bine de stiut , in general cand gasiti in magazin piese mai rare uitate pe acolo - Atentie ! de obicei daca sunt putine exemplare, raman rebuturile sau piese care s-au degradat. Cel putin la elemente cromate se degradeaza stand, comparativ cu cele care au fost pe masini, apar de multe ori crapaturi in crom, chiar si daca este intact cromul, el este mai fragil, avand afectata coeziunea cu suportul si se jdreleste mai usor fata de piesele folosite. Si metalul de suport se deformeaza si are tendinta accentuata de rupere.
Deci piesele cromate noi (sau o parte...nu se poate generaliza), statute, sunt mult mai fragile, atat cromul cat si aliajul de suport.
sobolan
oare cade taxa de poluare ? rolleyes.gif
Rob3rto
Cica ar fi cazuta deja smile.gif
sobolan
m-am scos radmasa.gif


intereseaza pe cineva ceva piese bunisoare ?

am -un set motor 1300,
-un arbore de uzina palier mic la r1(facut cu o sutime pe plus) in stare buna-buna,
-un volant de 180 pentru palier mic(raritate,numa' bun la 1300 care vin cu ambreiaje de 170,upgrade),
-un kit de ambreiaj ruen 180(placa+disc+rulment).....

toate piesele au cam 1500km,provin de pe masina mea........

mai am si o cutie sigurante 1300 cu sigurante tip nou,un volant de 180 palier marit,un defazor(pot da bucse noi la el),un adaptor de sonde ulei(ceas/bec) cu tot cu sonde,o chiulasa 102-13(pare ok la testul cu benzina),ceasuri apa/ulei EP(doua seturi),rampe culbutori(sh dar bune),mai revin cu o lista updatata maine.........pe PM restul,nu fac talcioc aici....o sa revin cu poze intr-o ora.....

poze :
Ov
rugamintea e sa revii cu poze (si preturi tongue.gif) intr-un topic la bursa wink.gif
sobolan
iertare......o sa fac un topic p-acolo dupa ce mai maresc/actualizez lista.......



rabla Margareta e vie smile.gif ,a trecut la mustata pe langa remat acum o luna,am zis sa-i mai dau o sansa.....am luat-o azi la un drum de 100km,merge corect,cei 10 cai in plus se simt din plin....apoi i-am facut o baie....
sobolan
inca 550km incheiati azi(mamaia tur-retur biggrin.gif )......merge si tot merge ! smile.gif
razvan32
frumoasa. imi place
sobolan
mersi fain.....cica "un sut in fund=un pas inainte".....is cam satul de pasi si-s constient ca dacia tot dacie ramane mai ales cand e folosita intens dar daca se folosesc piese de calitate si se merge omeneste asta e o masina care se taraie lejer in felul ei pe oriunde....

Inc-o observatie.....asamblul ambreiaj 180 e mai greu decat asamblul ambreiaj 200 cu 1,2 kg.....Prin asamblu ambreiaj inteleg volanta+disc+placa+rulment+suruburi de prindere volant+suruburi de prindere la placa.....Deci cu un ambreiaj de 200 va urca masina mai repede in ture,va raspunde mai repede la acceleratii fine dar probabil asta va fi in detrimentul unui mers mai "rotund-perfect" la turatii joase la ralanti pe care-l obtii cu un ambreiaj de 180,pare logic....chestia e valabila si reala,eu am cantarit ca le-am avut pe ambele la mana si nu stiam ce sa pun pe ea.....am ales 200,e mult mai ok pentru "foiala"......
Motorul 102-13 e alegerea perfecta,cel mai reusit motor de dacie,peste 102-00 care e primitiv ca umbla cu inele de cauciuc la baza camasii,un bloc tot de 1300 ca format dar cu alezajele mai mari,peste 102-14 care e usor decomprimat datorita chiulasei,e net superior si cu mult peste 810-99,diferentele-s mari,evolutie este,au facut si romanii ceva bun smile.gif ......excludem cazurile mai rare cand vezi motor 102-13 cu garnituri de cauciuc la camasi si sunt ca am vazut si de astea,eu am impresia ca astia de la dacia bateau placutele pe blocuri la inghesuiala .....blocurile cu cilindri cu garnituri de cauciuc is non-versatile,nu se pot pune pe ele camasi cu garnituri de cupru....desi sustineam cu tarie asta acum vreo 2 luni pe undeva am avut pe mana si am si am vazut ce si cum......
motorul patrat isi spune cuvantul iar.....asta obtine puterea maxima la turatii mai joase si cica e mai potent,are 8 cai in plus conform cartii....Pacat ca n-am terminat sa-i pun "i"-ul pe ea la propriu,electronica asta imi da la cap dar timp este...deocamdata o port "stock",totul e dacia-oem si asa va ramane atat timp cat este pe mana mea....
Mai nou am achizitionat un motor de clio 1,2/16v,urma sa-l arunc pe ea dar m-am razgandit,il tin,o sa-l arunc lejer pe alta dacie din 86 rolleyes.gif ,timp sa-mi fac doar....o fac pe aia cobai de teste radmasa.gif

PS: am pus benzina de 101 cand m-am intors de la mamaia,am luat-o pe o portiune scurta pe A1,fugea rabla cu 100,asfalt manca radmasa.gif ,dupa ureche aveam usor peste 3000rpm....cutia,fir-ar muma ei a naibii,e ciudata rau.....cred ca are rapoarte de tractiune ceva.....nu m-am indurat s-o dau jos ca merge corect si ca am agatat de ea planetarele glenzer lungi dar cred ca pun una in 5....cred,nu stiu exact......
Racirea pe elice e net inferioara GMV-ului,pun eu celalalt radiator,deocamdata merge ok si asa,nu a trecut de 90-95 dar in trafic la bara se arunca la 95....folosesc un termostat de vaslui de 86,pare mai ok decat vernet-ul de 89....care dracu' zicea ca astea de vaslui is naspa ? ala manca castane,am avut unul de asta pe alta dacie si a mers peste 10 ani.....
Daciotul_98
QUOTE(sobolan @ 22 Jul 2016, 22:24)
mersi fain.....cica "un sut in fund=un pas inainte".....is cam satul de pasi si-s constient ca dacia tot dacie ramane mai ales cand e folosita intens dar daca se folosesc piese de calitate si se merge omeneste asta e o masina care se taraie lejer in felul ei pe oriunde....

Inc-o observatie.....asamblul ambreiaj 180 e mai greu decat asamblul ambreiaj 200 cu 1,2 kg.....Prin asamblu ambreiaj inteleg volanta+disc+placa+rulment+suruburi de prindere volant+suruburi de prindere la placa.....Deci cu un ambreiaj de 200 va urca masina mai repede in ture,va raspunde mai repede la acceleratii fine dar probabil asta va fi in detrimentul unui mers mai "rotund-perfect" la turatii joase la ralanti pe care-l obtii cu un ambreiaj de 180,pare logic....chestia e valabila si reala,eu am cantarit ca le-am avut pe ambele la mana si nu stiam ce sa pun pe ea.....am ales 200,e mult mai ok pentru "foiala"......
Motorul 102-13 e alegerea perfecta,cel mai reusit motor de dacie,peste 102-00 care e primitiv ca umbla cu inele de cauciuc la baza camasii,un bloc tot de 1300 ca format dar cu alezajele mai mari,peste 102-14 care e usor decomprimat datorita chiulasei,e net superior si cu mult peste 810-99,diferentele-s mari,evolutie este,au facut si romanii ceva bun smile.gif  ......excludem cazurile mai rare cand vezi motor 102-13 cu garnituri de cauciuc la camasi si sunt ca am vazut si de astea,eu am impresia ca astia de la dacia bateau placutele pe blocuri la inghesuiala .....blocurile cu cilindri cu garnituri de cauciuc is non-versatile,nu se pot pune pe ele camasi cu garnituri de cupru....desi sustineam cu tarie asta acum vreo 2 luni pe undeva am avut pe mana si am si am vazut ce si cum......
motorul patrat isi spune cuvantul iar.....asta obtine puterea maxima la turatii mai joase si cica e mai potent,are 8 cai in plus conform cartii....Pacat ca n-am terminat sa-i pun "i"-ul pe ea la propriu,electronica asta imi da la cap dar timp este...deocamdata o port "stock",totul e dacia-oem si asa va ramane atat timp cat este pe mana mea....
Mai nou am achizitionat un motor de clio 1,2/16v,urma sa-l arunc pe ea dar m-am razgandit,il tin,o sa-l arunc lejer pe alta dacie din 86 rolleyes.gif ,timp sa-mi fac doar....o fac pe aia cobai de teste radmasa.gif

PS: am pus benzina de 101 cand m-am intors de la mamaia,am luat-o pe o portiune scurta pe A1,fugea rabla cu 100,asfalt manca radmasa.gif ....cutia,fir-ar muma ei a naibii,e ciudata rau.....cred ca are rapoarte de tractiune ceva.....nu m-am indurat s-o dau jos ca merge corect si ca am agatat de ea planetarele glenzer lungi dar cred ca pun una in 5....cred,nu stiu exact......
Racirea pe elice e net inferioara GMV-ului,pun eu celalalt radiator,deocamdata merge ok si asa,nu a trecut de 90-95 dar in trafic la bara se arunca la 95....
*


O completare, 102-15 am pe bk, modelul pt tari cu benzina proasta, la 54 o4o km este cel mai gurmand ce benzina ai de aia " mananca", 102-14 e de papuc, are mai mult cuplu. La 102-00* treaba se schimba e cel mai rafinat motor dpmv. Are raport compresie cel mai mare 9,5 de unde se obtin peformante mai bune si consum mic. La vaara viitoare cred ca o sa refac motorul de 1.4 102-00* are vreo 300.000km schimbata fiind garnitura de chiulasa, e motorul de pe masina copilariei mele ( poate il pun pe bondar) blink.gif
sobolan
102-14 s-a pus si pe berline,la dacie nu e regula,exista dacii 1310 T care au motor 106-00(1600cm3) ......de 102-15 nu am mai auzit,uite-asa mai invat si eu una alta.....spui ca e gurmand,pai daca-i pui alta chiulasa il "transformi"...eu n-am zis de 102-00 ca e prost doar ca e invechit tehnologic,am acasa si un motor 102-00(o sa spuneti ca sobolan e tampit,are ograda plina cu motoare,oarecum asa e radmasa.gif,le tin la dos intr-o magazie de scule ) dar ai idee cat am umblat dupa oringurile de cauciuc ? am gasit bune dar greu de tot,asa petarde de astea care se rup numai cat pui mana gasesti oricand......pe asta 102-00 l-am refacut partial(i-am dus arborele la rectificat la r1 si am refacut linia) si doar i-am aplicat o segmentare(paranteza:la inelele alea de cauciuc aplicati un silicon bun de 300 de grade,puneti camasa cu pistonul in ea,ati pus chiulasa si e brici,aveti timp cam 10 minute sa va miscati,multi le pun cu vaselina dar e mai corect cu silicon,tine 100%).....
Pe cel de pe masina(102-13) e alta poveste.....i-am pus set mahle cu pistoane tribocoate,arbore nou,interne noi....e mult de zis...... smile.gif ,tipul asta de motor l-am avut pe fosta dacie si stiu ca e cel mai "optimizat" pentru fugareala....
Daciotul_98
Nu era 106-00, era 106-30 la papuc si la nova 106-20, parca. Fosta dacioara a facut cu 102-00* aprox 300.000 km, in care a fost schimbata doar garnitura de chiulasa. Foarte reusit dpv al economiei si al fiabilitatii. La mine pt a-l face pe luggy compresat e nevoie de chiulasa si set motor, nu am de gand sa il refac.
sobolan
eu stiu de 106-00 si 106-02,primul era pe garnituri de cauciuc.....la nova or fi alte indicative......dracu' le mai stie stie...... wacko.gif
Pentru luggy al tau mergea o chiulasa 102-13 care e practic o chiulasa de 1300 cu ghiduri mai lungi si simeringuri pe ghid....si aici e o intreaga poveste,au fost chiulase 102-13 care aveau ghiduri identice cu cele de 1300 la care fabrica punea simeringuri si dupa 20000km sareau simergingurile si se plimbau libere pe coada supapei.....inginerii dacia nu dormeau niciodata,ei gandeau mereu radmasa.gif
Inca una tare,mi-am amintit ca motorul 102-00 e dat jos de pe un papuc din anii 90.....deci ? este regula la dacia ? eu zic ca nu.....il tin si eu de back-up,o fi el bun vreodata la ceva......
Si inca una tare : de ce mama dracului nu mai am probleme acum cu pornirea la cald ? vapour-lock nu mai exista,nu ca mi-ar parea rau dar m-am chinuit sa combat fenomenul asta la vechiul motor si n-am reusit iar la asta nici urma de asa ceva.....am pus si galerii mai noi,anii 98,sa fie de acolo oare ? multi spun ca de la benzina dar eu is convins ca nu de acolo era,drept dovada ca acum porneste oricand si oricum,cu acelasi carburator de 1300....wtf ? blink.gif

Care ma lamureste si pe mine cum schimb contactorul franei de mana,s-a dus naibii si nu mai imi arata la bord.....daca trebuie scoasa maneta nu va mai obositi nici macar sa-mi scrieti radmasa.gif ,nu-mi bat capul,n-are rost.....
BLUE R 19
QUOTE(Daciotul_98 @ 23 Jul 2016, 00:19)
Nu era 106-00, era 106-30 la papuc si la nova 106-20, parca. Fosta dacioara a facut cu 102-00* aprox 300.000 km, in care a fost schimbata doar garnitura de chiulasa. Foarte reusit dpv al economiei si al fiabilitatii. La mine pt a-l face pe luggy compresat e nevoie de chiulasa si set motor, nu am de gand sa il refac.
*



Ca regula (daca se respecta) era 106-00 (72 cai)pe turisme si 106-02 (68 cai)pe papuc; 106-20 la Nova cu carburator si 106-30 Nova de 1,6 pe injectie.

102-15 e bun daca ai gazol cool.gif radmasa.gif la dispozitie.

Referitor la contactorul franei...daca becul e bun atunci te uiti la maneta, nu mai stiu exact, parca e prins pe suport, un contact din plastic negru, triunghiular...poate a scapat papucul sau se repara. Pe suport in spatele manetei.

Iti mai trebuie un "ohc" si faci colectia completa radmasa.gif
DACIOTUL_97
QUOTE(sobolan @ 23 Jul 2016, 00:38)
Si inca una tare : de ce mama dracului nu mai am probleme acum cu pornirea la cald ? vapour-lock nu mai exista,nu ca mi-ar parea rau dar m-am chinuit sa combat fenomenul asta la vechiul motor si n-am reusit iar la asta nici urma de asa ceva.....am pus si galerii mai noi,anii 98,sa fie de acolo oare ? multi spun ca de la benzina dar eu is convins ca nu de acolo era,drept dovada ca acum porneste oricand si oricum,cu acelasi carburator de 1300....
*



Exact asa pateam la 1.3 in ultimul timp, de schimbam tot ce tine de aprindere, si le schimbam degeaba ca tot asa se manifesta radmasa.gif

23 Jul 2016, 01:43:
QUOTE(sobolan @ 23 Jul 2016, 00:38)
Care ma lamureste si pe mine cum schimb contactorul franei de mana,s-a dus naibii si nu mai imi arata la bord.....daca trebuie scoasa maneta nu va mai obositi nici macar sa-mi scrieti radmasa.gif  ,nu-mi bat capul,n-are rost.....
*



Aici mai detaliaza putin.
sobolan
QUOTE(BLUE R 19 @ 23 Jul 2016, 01:03)
Referitor la contactorul franei...daca becul e bun atunci te uiti la maneta, nu mai stiu exact, parca e prins pe suport, un contact din plastic negru, triunghiular...poate a scapat papucul sau se repara. Pe suport in spatele manetei.

Iti mai trebuie un "ohc" si faci colectia completa radmasa.gif
*



1.am acel contactor mic in forma de triunghi nou,o sa ma mai uit azi o data,daca necesita mari demontari il pun la loc in raft......
2.ohc de dacie era misto sa fie,se evitau multe mecanisme in plus si multe uzuri,am un motor de clio 1.2 E7F,am scris mai sus.....ala e ohc,usor de intretinut,e pe 8 valve,sus am scris 16,eram beat wacko.gif ,o sa incerc sa-l pun pe o dacie din 86.

QUOTE(DACIOTUL_97 @ 23 Jul 2016, 01:38)
Exact asa pateam la 1.3 in ultimul timp, de schimbam tot ce tine de aprindere, si le schimbam degeaba ca tot asa se manifesta radmasa.gif

Aici mai detaliaza putin.
*



1.cu vapour lock e ceva in neregula la arhitectura chiulasei/galeriilor pe la porturile de admisie sau pur si simplu e ceva in neregula pe la garnitura dintre chiulasa si galerii,ceva trebuie sa fie,pariez ca-i ceva si nu-i complicat......oricum ,ceva nu era ok,cu motorul asta nu face neam asa ceva,am acelasi carbelitor de 1,3 dar am pus galerii de pe una din 98.....cand sa schimb garnitura de la sax a crapat un prezon la galerii si am pus alta galerie buna,altfel n-o schimbam....
2. e un contactor mic la maneta franei de mana.......

@Daciotul_97 : Ti-ai pornit masina ? merge ? benzineste ?
iustin_uap
QUOTE(sobolan @ 22 Jul 2016, 22:24)
dacia tot dacie ramane mai ales cand e folosita intens dar daca se folosesc piese de calitate si se merge omeneste asta e o masina care se taraie lejer in felul ei pe oriunde....


Stiu ca nu aduc nimic constructiv discutiei, dar formularea mi s-a parut prea simpatica ca sa nu fie complimentata. laugh.gif
sobolan
radmasa.gif ....pai ,in conditiile de trafic actuale si cu masinile din jur pot afirma ca e "cam grele" cu dacia darrrrr te duce la destinatie,mai usurel dar merge,iti faci treaba cu ea lejer vara,iarna incepe sa dea caldura cand ajungi la destinatie dar daca te imbraci adecvat e ok iar.... smile.gif ....cand ma urc din megane in dacia e jale radmasa.gif ,totusi scaunele din dacie is beton,porcariile astea moderne din spuma/burete is penale rau la drum lung si cauzeaza dureri de spate.....cei 550km parcursi in ea nu m-au obosit deloc,poate din cauza ca-s invatat cu daciile ca am mai avut dar overall ,ca si masina de zi cu zi, e ok .....
Zilele astea ii pun centuri pe spate,masina are din fabrica acele gauri filetate in plansee si in podea,suruburi de alea cu pas fin am,sa caut centurile....tot zilele astea o sa-i pun o pereche de jante ELBA,sa vedem cum ii sade si un "spoiler"? ala de fibra de sub bara fata,am luat doua bucati din remat contra a doua beri,pe aici la bursa se cere 100 ron bucata.....ce smenari radmasa.gif
Avand anuntul pe OLX m-a sunat iar cineva interesat oarecum.....atunci vroiam s-o dau ca sa iau un merc vechi dar actele erau incurcate,am renuntat,anuntul a ramas,am uitat sa-l sterg,m-a luat omu' ca din oala ca am ramas mut oarecum.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.