mersi fain.....cica "un sut in fund=un pas inainte".....is cam satul de pasi si-s constient ca dacia tot dacie ramane mai ales cand e folosita intens dar daca se folosesc piese de calitate si se merge omeneste asta e o masina care se taraie lejer in felul ei pe oriunde....
Inc-o observatie.....asamblul ambreiaj 180 e mai greu decat asamblul ambreiaj 200 cu 1,2 kg.....Prin asamblu ambreiaj inteleg volanta+disc+placa+rulment+suruburi de prindere volant+suruburi de prindere la placa.....Deci cu un ambreiaj de 200 va urca masina mai repede in ture,va raspunde mai repede la acceleratii fine dar probabil asta va fi in detrimentul unui mers mai "rotund-perfect" la turatii joase la ralanti pe care-l obtii cu un ambreiaj de 180,pare logic....chestia e valabila si reala,eu am cantarit ca le-am avut pe ambele la mana si nu stiam ce sa pun pe ea.....am ales 200,e mult mai ok pentru "foiala"......
Motorul 102-13 e alegerea perfecta,cel mai reusit motor de dacie,peste 102-00 care e primitiv ca umbla cu inele de cauciuc la baza camasii,un bloc tot de 1300 ca format dar cu alezajele mai mari,peste 102-14 care e usor decomprimat datorita chiulasei,e net superior si cu mult peste 810-99,diferentele-s mari,evolutie este,au facut si romanii ceva bun
......excludem cazurile mai rare cand vezi motor 102-13 cu garnituri de cauciuc la camasi si sunt ca am vazut si de astea,eu am impresia ca astia de la dacia bateau placutele pe blocuri la inghesuiala .....blocurile cu cilindri cu garnituri de cauciuc is non-versatile,nu se pot pune pe ele camasi cu garnituri de cupru....desi sustineam cu tarie asta acum vreo 2 luni pe undeva am avut pe mana si am si am vazut ce si cum......
motorul
patrat isi spune cuvantul iar.....asta obtine puterea maxima la turatii mai joase si cica e mai potent,are 8 cai in plus conform cartii....Pacat ca n-am terminat sa-i pun "i"-ul pe ea la propriu,electronica asta imi da la cap dar timp este...deocamdata o port "stock",totul e dacia-oem si asa va ramane atat timp cat este pe mana mea....
Mai nou am achizitionat un motor de clio 1,2/16v,urma sa-l arunc pe ea dar m-am razgandit,il tin,o sa-l arunc lejer pe alta dacie din 86
,timp sa-mi fac doar....o fac pe aia cobai de teste
PS: am pus benzina de 101 cand m-am intors de la mamaia,am luat-o pe o portiune scurta pe A1,fugea rabla cu 100,asfalt manca
,dupa ureche aveam usor peste 3000rpm....cutia,fir-ar muma ei a naibii,e ciudata rau.....cred ca are rapoarte de tractiune ceva.....nu m-am indurat s-o dau jos ca merge corect si ca am agatat de ea planetarele glenzer lungi dar cred ca pun una in 5....cred,nu stiu exact......
Racirea pe elice e net inferioara GMV-ului,pun eu celalalt radiator,deocamdata merge ok si asa,nu a trecut de 90-95 dar in trafic la bara se arunca la 95....folosesc un termostat de vaslui de 86,pare mai ok decat vernet-ul de 89....care dracu' zicea ca astea de vaslui is naspa ? ala manca castane,am avut unul de asta pe alta dacie si a mers peste 10 ani.....