Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Conservare Dacia SN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
nRobert
Salutare, prieteni. Am nevoie de cateva sfaturi. Incepand de astazi o perioada de 1/2 luni nu o sa mai folosesc masina foarte des. Ceva sfaturi de conservare aveti ? Nu am posibilitatea sa tin masina in garaj, sta afara in curte ... Merci
Maiorul
Mai mult de a scoate bateria sa o bagi la caldurica (in caz ca nu mai pornesti deloc in acest interval) si o husa exterioara sa o mai feresti daca mai lucrezi pe acolo , nu prea ai ce sai faci. Cand ninge e bine sa dai jos zapada ....nu sa o lasi sa se topeasca pe ea.
nRobert
QUOTE(Maiorul @ 7 Dec 2015, 10:53)
Mai mult de a scoate bateria sa o bagi la caldurica (in caz ca nu mai pornesti deloc in acest interval) si  o husa exterioara sa o mai feresti daca mai lucrezi pe acolo  , nu prea ai ce sai faci. Cand ninge e bine sa dai jos zapada ....nu sa o lasi sa se topeasca pe ea.
*


Am inteles .. merci mult. I am scos bateria. Husa nu am, o sa-i cumpar una .. o s o mai pornesc/ merg un pic cu ea, o data la 2 saptamani macar ...
BoR
În plus față de cele enumerate, s-ar putea introduce ulei nears / vaselina în zonele sensibile la rugină. Există topice dedicate în acest sens pe forum.
Legat de acest aspect, pe mine m-ar interesa sa-i fac un tratament cu ceara anticoroziva în cavități. Dacă este cineva care a făcut această lucrare, poate lăsa un feedback.
.
Maiorul
Eu am facut aceasta operatiune(usi,pasaje roata spate,praguri...) cu ceara la spray de la Teroson.Ramane o pelicula galbena ca de vaselina care foarte greu o dai jos(cu benzina) daca ai pulverizat sau s-a scurs pe tabla unde nu trebuia.Rezultate ...iti spun peste 3-4 ani smile.gif .Singurul inconvenient al acestui produs ca nu are duza care sa pulverizeze la 360 grade(se gasesc si de astea).

[attachmentid=1628016259]

<span class='edit'>7 Dec 2015, 12:53:</span>
Eu am prelungit furtunul sprayului ca o alta bucatica de furtun caruia i-am legat capatul cu sarma si in acest mod am reusit sa dirijez oarecum furtunul la 360 gr.
dstdan
Foarte ok aceste spray-uri cu ceara auto ptr. cavitati (gasiti pe goole!), am bagat si eu la o masina de epoca 6 tuburi (de 400 ml parca) am avut si furtun lung de 60cm cu diuza cu 3 orificii (la 120 grade fiecare /360 grade), peste tot pe unde s-a putut. Intra-devar pelicula lasata e protectoare. Am incercat si pe o tabla ruginitace sta mai tot timpul in ploaie/afara, am dat peste rugina si a ,,conservat-o,, ce nu a fost acoperit si-a urmat oxidarea feroasa.
fuzzzy
Se poate si cu ulei (normal sau uzat) dat cam peste tot (in usi, pe sub masina, pasaje), insa operatiunea se recomanda a fi repetata an de an....
BoR
Multumesc pentru raspunsuri. Dar oare adera eficient aceasta ceara pe tabla care deja a fost imbalsamata in ulei/vaselina in repetate randuri?
@fuzzzy: Am folosit ulei de motor nears, din cel mai ieftin. Tot pe acest forum am citit ca cel folosit ar fi coroziv.
catalinski
Sincer eu am folosit ulei ars(nu era foarte negru), dar am dat unde era deja rugina si vad ca si-a facut datoria adica nu s-a mai accentuat.
Acum ca tot am ulei bun nears am sa il folosesc pe ala...ziceam ca ar fi bine o combinatie dintre vaselina si ulei incalzite ambele si bagat cald prin usi, praguri, pe la contra aripile spate(prin interiorul portbagajului), poate si pe la pasajele spate pe sub aripi.
BoR
Eu asa am procedat. In unele zone mai greu accesibile am introdus ulei nears, iar in zone precum razele aripilor spate si pe alocuri pe dedesubtul masinii am pensulat amestec de ulei/vaselina care se mentine si pana acum si-a facut datoria, in sensul ca nu a aparut rugina nicaieri.
Problema este insa la aripi se aduna praf/pamant care este retinut peste acel amestec. Cred ca asta nu face prea bine, deoarece poate retine si umiditatea. De aceea cred ca este mai ok ceara pentru cavitati.
catalinski
Carenaje la aripile spate tot nu a reusit nimeni?Pacat...era o protectie buna pentru oale.
BoR
In mod sigur au existat carenaje spate din plastic sau fibra, probabil realizate de vreo firma. Am vazut cu ani in urma o Nova cu carenaje la aripile spate, si erau realizate perfect pe forma aripii, de aceea am tras concluzia ca ar fi realizate de firma si nu home-made.
Pana atunci, de efect este si obturarea acelor orificii tehnologice din interiorul aripii, dupa ce sunt inundate cu ulei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.