...si uite asa plecai de acasa bou, ca sa vin inapoi vaca.
Pe vremea cand faceam naveta 300 km. zi cu o Corsa C CDTI, masina care ma rupea de spate, a devenit clar cu trecerea timpului ca Opelul e doar economic, nu insa si comod. Drept urmare, am inceput cautarile pentru o masina diesel, nu foarte scumpa, din clasa Laguna/Passat/Avensis. Bugetul stabilt era de maximum maximorul 5.000 Euro (initial fusese 7K, insa l-am redus, fiindca mi-am dat seama ca nu era nevoie sa cheltui atat de multi bani pentru o masina buna).
Am fost intai prin faza "vreau Avensis" fiindca nu m-a atras cu nimic modelul respectiv, decat eventual prin legendara "fiabilitate", insa nu voiam sa fac parte din statistica si sa confirm sau sa infirm vorba populara. Mi-a trecut iute.
La un moment dat, cochetam cu ideea de Passat B5.5 pentru simplul motiv ca imi place, fara a fi neaparat frumoasa. Conform proverbului "beauty is in the eye of the beholder", mie mi se pare o masina faina. Am condus B5 si mi-a placut, B5.5 imi imaginez ca e o idee mai fain.
Mi-a trecut si asta.
Dupa ce citii topicul colegului cj98czh, ma batea gandul unei masini cu Hydractive. Xantia era prea veche, insa in timp ce noul C5 (MK3) imi place foarte mult, o masina in mintil ei imi depasea cu mult bugetul stabilit pentru achizitie. Drept urmare, am inceput sa ma uit cu mai mare atentie la un C5 MK2, care, de ce sa mint, initial mi se parea urat ca focu'.
Am cautat vreo 3-4 saptamani, fara sa ma grabesc, si ma uitam 95% la motoarele diesel de 136PS. Pe 27.11 am gasit un dealer la vreo 190 km. de mine care avea doua masini: una din 04/2006, aurie, 136PS, Exclusive, sedan, automata, 176.000km., 3.450 Euro si una din 05/2005, rosie, 140PS, Exclusive, sedan, manuala, 109.000 km., 3.990 Euro. Am sunat sa intreb daca aia aurie mai era si luni, 30.11 m-am dus s-o vad.
Cand am ajuns, ploua de rupea. Ambele masini, si cea rosie si cea aurie, erau parcate una langa alta, undeva in spate. In fata reprezentantei, normal, doar astea fresh, de dupa 2010 in spate, "ciurucurile". Am dat tarcoale masinii aurii, m-am uitat cu atentie la toate detaliile, insa prima impresie neplacuta a fost cand l-am intrebat daca masina e fara accident. Ala cica "da si nu". Cum adica? "Pai, a fost lovita in fata si in spate, au fost schimbate barele si au fost lacuite impecabil." Hm... A doua senzatie neplacuta a fost cand am intrat inauntru. Cafeniul acela frumos al tapiseriei era extrem de murdar, iar masina mirosea a formol. In fine, "eu vreau diesel automat". Ideea fixa... Am fost la drive test. Masina mergea impecabil. Incalzire in scaune, AFIL, tot tacamul. Cand am revenit, am zis: "as vrea sa o conduc si pe cealalta."
A mutat numerele si ne-am dus la test. Din pacate, o cutie manuala in 5 trepte pe un benzinar nu se compara cu o automata pe o masina diesel, insa: masina mirosea "a nimic". Nu existau semne de uzura, toate butoanele functionau asa cum ar trebui, pur si simplu nu aveam ce-i reprosa. Decat ca era benzinara si manuala.
Revenit la birou, am facut un calcul: la 15.000 km., dieselul cu 7% fata de benzina cu 8,5% are un avantaj de 530 Euro. Daca scad diferenta de impozit de 270 Euro in favarea benzinei si inca 200 Euro la Carsco si RCA, dieselul ramane cu 60 Euro in avantaj. Daca luam in calcul si costurile servisarii, benzina trece in avantaj.
Asta a fost argumentul decisiv in alegerea masinii.
Ne-am inteles la 3.500, cu 400 am mai luat un set de gume Michelin Alpin pe jante de tabla, fara capace insa, iar in data de 05.12, am ridicat masina de la dealer.
Pe drumul catre casa au inceput nervii.
Mi-am dat seama ca navigatia nu-mi mergea, daca era montata in centrul parbrizului. Nici acum nu imi explic de ce, pur si simplu nu vede satelitii. Asa ca am montat-o langa montantul A.
Dupa care mi-am dat seama ca nu merge tempomatul. Am sucit de butoane, le-am apasat, lung, scurt, draci, laci. Nu voia. Dupa care mi-am dat seama ca trebuie mutat comutatorul central inspre cruise control sau speed limiter.
Masina e foarte comoda. E pur si simplu masiva si invita la un stil de conducere relaxat, fara accente de tip "ma bag." N-ai cum, pur si simplu e prea lata. De la varful oglinzii stanga la varful oglinzii stanga sunt 2,10 m. Desi experienta la volan e una comfortabila, directia mi se pare cam imprecisa, e foarte usor sa misti volanul chiar si cu un deget, insa miscarile nu se resimt la roata.
Ce imi place?
Faptul ca scaunele sunt foarte comode. E deosebit de usor sa iti gasesti pozitia ideala la volan.
Faptul ca la parcare laterala, oglinda dreapta coboara ca sa vezi bordura.
Faptul ca e foarte silentioasa. Nu e ca si cum ai fluiera in biserica, insa e liniste inauntru.
Faptul ca are portbagaj urias.
Faptul ca interiorul de plus cu alcantara e absolut impecabil. Fara par de animale, fara miros de tutun.
Ce nu imi place?
Ca e manuala cu 5 viteze. La 100 km/h are deja 3.000 rpm. Cred ca viteza preferata e 130-140 km/h.
Ca nu are incalzire in scaune si nici nu se poate face retrofit, Francezii au lipit tapiseria de buretele scaunului. WTF?
Ca vizibilitatea in spate e execrabila.
Ca vizibilitatea in fata (a capotei) e zero. Pur si simplu nu pot aprecia cand sa opresc cand parchez cu fata la perete. Noroc cu senzorii parcare fata.
Ca uneori se aprinde senzorul de ESP si apare mesajul "ESP error". Daca opresc contactul si repornesc, dispare.
Azi am fost sa radiez broscuta, am mutat numerele pe asta noua si gata. Juma' de ora si 50 Euro mai tarziu, masina verde era radiata, masina rosie era inmatriculata si totul era OK.
Tot azi am primit si capacele pe care le-am cumparat de pe ebay-kleinanzeigen, de-alea originale Citroen pe 16", 40 Euro. Candva saptamana asta o sa vina si presurile cele noi, alea vechi erau praf si aratau cam jigarite.
Mai trebuie un breloc original si gata.
Starea tehnica a masinii e buna: are distriburia schimbata la 105.000 km., ultimul service cu ulei, filtre, discuri si placute fata/spate, TÜV facut proaspat in 05/2015 fara nicio mentiune.
Cam asta ar fi. Pun acuma niste poze si cu timpul, o sa mai revin cu diverse relatari
[attachmentid=1628016324] [attachmentid=1628016325] [attachmentid=1628016326] [attachmentid=1628016327] [attachmentid=1628016328]
[attachmentid=1628016329] [attachmentid=1628016330] [attachmentid=1628016331] [attachmentid=1628016332] [attachmentid=1628016333]
[attachmentid=1628016334] [attachmentid=1628016335] [attachmentid=1628016336] [attachmentid=1628016338] [attachmentid=1628016339]