Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: inlocuire capsule vacumatice cn cu actuatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
cosmin123456789
Buna ziua imi puteti spune daca s-ar putea adapta in locul capsulelor vacumatice de la climatizarea bordului cn cu actuatoare iar distribuitorul sa il modific ca sa distribuie curent in loc de vacum?? De fapt stiu cum as putea modifica distribuitorul dar nu stiu daca se poate folosi actuatorii in loc de c.v.
dstdan
Salut.
Teoretic, si practic, da.
Vad ca ideea o ai in cap, dar astepti sa vezi ce zic si altii, ptr. ati imbunatati idee, e f. ok smile.gif . Pe scurt fiece actuator comandat de cate un buton cu 3 pozitii fara retinere, doar la capsula dubla, te limitezi un pic (doar ptr. inchis total si deschis, fara intermediar).
O sa ai totul pe electric, nu merge mixt. In locul manetei (manetelor) distribuitorului, pui butoanele comanda actuatoare. Deasemeni si robinetul caldura spre habitaclu il poti inlocui o mini vana electrica 12 V (tot cu numai doua poz., inchis complet si deschis total)
maho
QUOTE(dstdan @ 15 Dec 2015, 19:45)
Deasemeni si robinetul caldura spre habitaclu il poti inlocui o mini vana electrica 12 V (tot cu numai doua poz., inchis complet si deschis total)
*


Cam radicala decizia, ori caldura full ori deloc.
Nu stiu cat de practica ar fi ideea, iar ca realizare... destul de greu (parerea mea, dar as fi curios de mersul lucrarilor).
bygy007
poti folosi si asa ceva sau asa ceva dar trebuie facut control electronic banuiesc
payty
am cautat si eu tot felul de solutii radicale dar pana la urma mi-am dat seama ca sistemul original e chiar foarte bun, doar ca are nevoie de ceva ingrijire.


adica sa nu ai capsule sparte si sa modifici putin distribuitorul care e fabricat destul de prost, nu ca si conceptie, ca si executie.

La mine dupa operatiile astea functioneaza perfect, inclusiv recircularea aerului.
dstdan
,,Cam radicala decizia, ori caldura full ori deloc.,,

Te salut d-le Maho
Teoretic ai dreptate, dar tinand cont ca temperatura interioara o ,,maresc-micsorez,, empiric prin cresterea-scadere/oprirea vitezei-turatiei aerotermei cu 4 vit., (si aici ma refer la motorizare dacia 1310 sau 1400, ca sistemul de inchis-deschis a robinetului de caldura mecanic, si asa deficitar/ fara o pozitie clara) zic eu ca ar merge pusa o valva eletromecanica, sau daca nu una gen pas cu pas, care sa se deschida functie de tensiunea aplica , printr-un variator.
Ei oricum prea complicat , dar ca principiu discutand, e functional si se poate adapta de la alte masini second.

ceva gen : https://www.google.ro/search?q=mini+vana+12...C3mF5KBv18bE%3D
maho
Salut,
o valva de genul asta ar putea inlocui (cu cea mai mica bataie de cap) robinetul principal (de sub capota), dar mai complicat e cu blocul de distributie. Eu folosesc aeroterma doar in stationare, sau la viteze mici (si mai ales iarna, pt. dezaburire), in rest, aerul care intra din deplasarea masinii peste ~45/h isi face treaba.
Robinetul ala (principal) merge mai greu, nici o sansa sa-l pot actiona de la clapetele de distributie, dinauntru.
cosmin123456789
deocamdata e doar un concept pentru mine si la valva dubla ma gandisem sa pun 2 actuatoare cap in cap
dstdan
Zic eu, sa n-am discutii contradictorii, ulterioare!!
Parere, in afara de aer la parbriz 70 %, aer la picioare 30 %, la Dacia, nu prea folosesti altceva, bine restul sunt mofturi, combinatii. Daca dezaburesti geamurile, ai si caldura, invers, nu prea piti vedea in exterior! wink.gif
r3d
buna idea si eu am in plan sa fac asa ceva.eu ma gandeam sa folosesc un buton de ventilator de cn are 4 poziti.practic ai putea avea 4 poziti la fantele de aerisire:)
dstdan
Problema e ca actuatoarele merg, actioneaza doar la impuls nu la tensiune continua, se incalzesc si se ard, la peste 2, 3 secunde.Actionarea lor trebuie facuta din butoane cu revenire(sa nu ramana cuplate permanent). Prin acel buton rotativ, tensiunea ramane permanent pe actuator.
bygy007
mai baga ceva electronica si se rezolva
dstdan
Asa da, totul tine de automatizari, temporizatoare. Eu i-am dat sfatul cel mai simplu-electric, buton.
cosmin123456789
mda la chestia asta cu curentul continu mam gandit si eu , de aia am deschis acest subiect

<span class='edit'>9 Jan 2016, 12:55:</span>
ar mai fi o ideie ca sa se faca un sistem pe cabluri gen ala de la cabluri de soc luam de la dezmembrari cateva cabluri de soc, dam gauri in bord pentru ele si deasupra fiecarui maner pus uunul dintre semnele luminate de la acel distribuitor, cred ca acest sistem ar fi cel mai bun functional si durabil + ca te poti juca cu acele manete pentru a distribui aer pe unde vrei tu.
dstdan
Buna ssi ideea asta mecanica (ca si idee), practic o sa cam atarne butoanele, datorita cablurilor, pe anumite pozitii ale clapetelor. Eu tot pe actuatori as merge, fiecare cu buton 2 pozitii cu revenire, inchis-deschis (tras interior- impins exterior : tija de la actuator. Deocamdata ale mele merg brici, am pus noi, dar scumpe ,,renaul,, parca 150 lei toate 3 capsule + comanda centrala bord.
Si in plus, nu stiu daca , ca si utilitate manevrezi toata ziua acele butoane, in principal dezaburile parbriz, caldura picioare restul doar ocazional spre niciodata.
Ov
Eu la fosta dacie cu bord de CN, pana sa repar sistemul original blocasem clapeta sa bage aer pe la parbriz + picioare si in plus blocasem cu un holsurub clapeta care baga aer pe centru sa fie deschisa cam 1cm. Daca nu mai voiam aer pe centru il inchideam din clapeta manuala.

Oricum e atat de simplu de reparat sistemul original incat nu cred ca merita bataia de cap. Zgarieturile de pe maini ce-i drept ca trec mai greu smile.gif
payty
Confirm ce zice Ov.

Si la mine functioneaza ireprosabil. Chiar mi se pare "cool" sistemul asta vacuumatic, ca e mai deosebit decat la toate celelalte masini.

Membrane pt capsule se gasesc usor, distribuitorul trebuie doar putin ajustat ca din fabrica nu prea e realizat cum trebuie si gata, aveti caldura cum trebuie in dacie.


maho
Functioneaza mai usor, dupa ce se incalzeste antigelul si ajunge la robinetul exterior, altfel nu prea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.