Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor aeroterma CN
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
sebymesteru
Salutare tuturor,are cineva idee cat consuma in sarcina maxima motorul de aeroterma CN? Vreau sa ii fac un variator de turatie cu schema postata aici mai demult dar nu stiu daca un 2n3055 o va duce fara sa se incalzeasca exagerat. Am mai avut unul facut la fosta,pentru aeroterma suplimentara dar avea ca sarcina doar un cooler si ulterior un motoras de ventilator de-ala de se pune pe bord ca sa te sufla vara. Si cu ala stiu ca tranzitorul era caldut doar,nu avea nici radiator ce-i drept. La schema postata cineva spunea ca a facut montajul pentru a alimenta motorul de la aeroterma de scoica,presupun ca a necesitat radiator la tranzistorul de putere,insa stiu ca motorul de la CN e putin mai gurmand la curent si vreau sa fiu sigur ca nu imi va arde tranzistorul ala cand mi-e lumea mai draga. Vreau sa montez potentiometrul in locul comutatorului in trepte care ma enerveaza la culme pentru ca merge destul de greu si nici treptele de turatie nu-s chiar stralucit gandite.
bygy007
incearca cu schema asta tranzistorul ala este mai bun , ii pui radiator care sa fie pe traiectul aerului suflat de ventilator
sebymesteru
Bygy mersi mult de schema. Eu ma refeream la schema asta[attachmentid=1628017583] ,e simpla si usor de facut si de-asta intrebam cat consuma motorasul ala de aeroterma,se pare ca nu-s singurul care se indoieste ca 2n3055 se va incinge cu sarcina aia. Nu pot sa pun radiatorul tranzistorului in traiectul aerului,asta ar insemna sa desfac cutia aerotermei si nu prea as vrea sa ma apuc sa o desfac. Daca 2n3055 suporta 15A asta ar insemna undeva la 180w la 12v... ma gandesc ca mai mult de 10A nu trage motorul ala totusi....
sebymesteru
Revin cu noutati:
Mi-am achizitionat un modul de variatie a tensiunii de tip PWM [attachmentid=1628031023] . Mosfet-ul suporta 120w conform specificatiilor producatorului deci undeva la 8,5A. Acuma oare motorul ala de aeroterma ia mai mult de atata? Daca aveam bord scoica nu era problema,era usor de instalat si probat, la CN stiti si voi cum e accesul si parca nu m-as apuca de demolat bordul degeaba,ca sa constat ca nu duce sau se incalzeste montajul de frigi oua pe radiatoare...
sebymesteru
Cred ca formul asta nu prea mai are useri sau nu stiu care e treaba. In fine,am masurat astazi consumul motorasului de aeroterma din bordul CN si a rezultat un varf de aproximativ 6,3-6,4A la pornire si 4,3A la mers in sarcina stabilizata,valori masurate prin scoaterea sigurantei din panou si intercalarea ampermetrului intre borne. Poate mai are cineva nevoie de valorile astea si daca altii nu m-au ajutat,macar eu sa fiu de ajutor altora.
Voi monta asadar modulul de mai sus si voi anula treptele de turatie din cutia aerotermei si comutatorul din bord.

Se poate inchide.
uponten
Te salut Seby! Cum mai sta treaba ai reusit cu montajul? Carte e rezultatul si randamentul? Merita trecere de la electro-mecanic la electronic, ca si comanda turatie ?
ct-03-tvy
Modulul ala o avea functie de bypass pentru full power ?Ma gandesc ca vei folosi si vara aeroterma ,ar fi bine de montat pe admisia cu aer a aerotermei. In timp vor apare depuneri-ce impreuna cu umiditatea iti vor da peste cap modulul.Ma gandesc ca ar trebui unul de putere mai mare,montat sub bord cu racire pasiva. Asta care il ai acum e la limita ca dimensionare,avand in vedere calitatea componentelor ( 2-3 dolari pretul unui modul) as ramane tot pe rezistente daca sistemul functioneaza in regula . La o adica modulul electronic odata defectat sufli in palme ,la cel electromecanic poate mai functioneaza pe una din trepte.
uponten
Cam la asta ma gandeam si eu, ai dreptate parca tot clasicul e mai fiabil in timp. Merci, sa vedem totusi ce mai zice Seby.
sebymesteru
Teoretic,la consumul pe care il are motorul ala mosfetul n-ar trebui sa se incalzeasca decat putin eventual,avand in vedere ca nu lucreaza ca si rezistor comandat clasic ci in impulsuri. Deocamdata nu m-am apucat de demolat,trebuie sa imi rezerv o zi pentru mestereala luand in calcul si posibilele probleme ce ar putea aparea pe parcurs. Modulul vreau sa il pun sub bord nu pe traiectul admisiei de aer al aerotermei din motivele pe care le-ati intuit si voi.
Vreau sa ii fac modificarea asta pentru ca deja comutatorul ala merge oarecum greoi chiar daca l-am gresat,are ceva joc si ma enerveaza ca butonul de actionare e mititel si trebuie sa aplici ceva forta-n deste ca sa misti de el. Plus ca treptele is facute cam ampulea,la mers prin oras iarna pe prima treapta abia sufla,pe a doua inca e slabut iar pe a 3-a si a 4-a sufla prea tare.
Asta avand in vedere si faptul ca la robinetul de apa calda am un robinet de caldura cu con de pe raba,ala original curgea si n-am vrut sa iau altul original stiind ca fac numa probleme. Am piciorul care tinea sarma de comanda a robinetului rupt,deci robinetul e ori deschis ori inchis si reglez caldura din interior in functie de turatia motorului aerotermei. Pe viitor as vrea sa adaptez un alt robinet de incalzire,cel mai probabil unul servomotorizat de pe vre-o straineza,dar la asta ma mai gandesc.
In alta ordine de idei,stie cineva prin ce parte anume ies firele de la motor din cutia aerotermei? Ca pe partea cu torpedoul parca nu le-am vazut... unsure.gif
ct-03-tvy
Ar fi tare de facut un modul de incalzire cu senzor interior de temperatura .Un modul arduino care sa comande un mosfet dinasta in functie de senzorul de temperatura din habitaclu.Eventual ca mod automat,manual controlat din potentiometru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.