Va salut. Break-ul meu din 1995 (1,4 / carburator) consuma binisor ulei, iar o cunostinta mi-a facut cadou un set motor. Acesta a fost cumparat in 1992 (!) si de atunci a stat depozitat.
Pe cutie e bifat ca etansarea intre camasi si bloc este cu inele de cauciuc. Inelele respective, insa, lipsesc; inauntru am gasit doar camasile in care sunt introduse pistoanele, gata echipate cu segmenti.
Acuma, intrebarea nr. 1 (principala) - am cum sa identific, inainte de a desface motorul, ce tip de etansari se foloseste pe blocul meu? (dupa serie sasiu, serie motor, tip, an fabricatie, alte semne secrete/oculte etc).
Din ce-am "compilat" de ici-colo, am inteles ceva de genul ca la 1,3 ar fi hartie, la 1,4 pana prin 1998 ar fi cauciuc, iar de aici incolo, cupru - deci eu, cu 1,4 din 1995 ar trebui sa ma "incadrez" la cauciuc. Dar repet, sunt informatii culese din n locuri; m-as apuca mai cu entuziasm sa desfac motorul daca mi-ar confirma cineva in cunostinta de cauza.
Intrebarea nr. 2 (secundara) - presupunand ca e OK si pot folosi acest set, inelele respective le gasesc de cumparat separat prin magazine?
Mersi anticipat si va doresc un an nou cat mai bun!