Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garnitura de chiulasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
aliceman
Salut prieteni , astazi m-am decis sa imi schimb garnitura de chiulasa deoarece aveam fluctuatii mari de caldura si apa facea bulbuci in vasul de expansiune , la dacia mea break din 98. Cand am demontat chiulasa am observat ca pe ea la marginea dinspre baterie are o gropita (e corodata ) mica (dupa cum se vede in poza ) . Am montat asa chiulasa inapoi si am umplut acea "gropita" cu silicon rosu . Intrebarea mea este : oare trebuia sa rectific chiulasa inainte de a o monta ? Deocamdata merge bine , am iesit la o tura cu masina si am constatat ca scoate mult condens , oare de ce ? ar trebui rglati si tacheti ?
undefined




[attachmentid=1628020372] [attachmentid=1628020371] [attachmentid=1628020371] [attachmentid=1628020372]
BLUE R 19
Da-o jos din nou si alege una dintre variantele:

- umpluta gaura aia prin sudura, alamire (nu stiu daca merge pe aluminiu) sau lipita cu alt aliaj (a nu se intelege ''Poxipol''...).
- rectificata pana dispare gaura, asta daca se poate lua atat de mult, va creste mult raportul de compresie.
- alta chiulasa.
sobolan
cu silicon mai tine prin alte locuri,acolo n-o sa tina....se incarca la sudura cu aluminiu(neaparat wig/tig,nu invertor) si apoi o dai la planat.....
qestro
Exact asa am avut si eu, si banuiesc ca e de la spalari cu calgon si detartrant, cum am citit pe unele forumuri ca au facut si altii. La mine era un sant circular si la capacul pompei de apa, in jurul elicei, capac nou schimbat recent, deci probabil a fost de la spalari, ori ceva ce se intamplase in intervalul de 3-4 luni, pentru ca, il schimbasem cu cateva luni in urma, iar vechiul capac era intact.

Desigur ca atunci cand am demontat motorul, tot am gasit mal cu rugina intre cilindri. Si antigelul de proasta calitate, posibil sa fie o cauza a corodarii chiulasei si a pompei de apa, si sa luam in calcul si garnitura arsa, precum si temperatura lichidului de racire foarte ridicat, care puteau duce la respectiva degradare.

In mometul cand am gasit chiulasa mancata, ma nelinistea cel mai tare cauza care a dus la respectivul eveniment, nu inlocuirea ei. Efectele se vad primele, cauzele le gasesti mai greu.

Am cumparat alta chiulasa din dezmembrari, iar capacul pompei l-am lasat, insa am schimbat corpul pompei (ASAM), care era mancat/corodat in dreptul locasurilor furtunurilor.

Nu te mai chinui cu sudari si carpiri. Intre 50-100 lei gasesti chiulasa buna.

Te rog sa-mi spui daca ai pus in circuitul de racire detartrant sau calgon, ori sa-l fi spalat cu ceva anume, si cat ai circulat cu garnitura de chiulasa arsa?
sobolan
aluminiul are prostul obicei de a se coroda intr-un fel al lui aparte mai ales cand e supus la schimbari de temperatura frecvente....la chiulasa din poza s-a mers cu apa de canal pura smile.gif deasemeni si GPL-ul face minuni dar inauntrul camerei de ardere sau pe la supape smile.gif
BLUE R 19
Clorul din apa de la chiuveta ?
sobolan
am mers de multe ori cu apa de canal combinata cu putin antigel....nimic n-a avut....am mersi si cu apa de canal pura si mi s-a maronit borcanul,ruginea blocul=prostie mare.....am mers doar cu apa plata si iar n-a avut nimic,a ramas curata in borcan.......eu pun 2 litri de antigel si 3 litri de apa plata borsec si-s boier,n-am avut probleme la niciuna.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.