Salutare tuturor!
Citind pe aici, m-am decis sa deschid si eu un jurnal pentru utilajul din dotare .
Model: Clio 2
Motorizare: 1.4 16V, Euro 3
An fabricatie: 2001 (spre finalul anului - eu o incadrez 2002, dar nu conteaza)
Dotari: AC, geamuri electrice fata, oglinzi incalzite, proiectoare ceata, abs, directie asistata, 4 airbag-uri ( sofer, pasager, scaun sofer, scaun pasager). Sper ca nu am omis ceva .
Data achizitiei: 30 martie 2015.
Cost: 1500 euro
Km: 153154
A fost adusa din Germania, de unde a avut 2 proprietari: primul din 2001 pana prin 2012 si cel de-al doilea pana prin 2015.
Pe lista am avut si alte modele de dimensiuni apropiate de la diversi producatori dar nu faceau banii pe care ii cereau vanzatorii asa ca am ramas doar cu ea. Dupa un studiu de vreo 2 saptamani, m-am decis ca o sa accept problemele specifice modelului si o sa il iau.
Am cautat cateva zile si am gasit-o. A fost prima vazuta ca model ( mai aveam cateva pe lista) dar n-a mai fost necesara o deplasare ulterioara caci m-am inteles cu proprietarul si am luat-o.
Inca de la primii 100m am sesizat ca are oarece probleme care mi s-au parut minore. Una peste alta eu am fost multumit pentru ca nu e nimic care sa nu se repare si prietenei i-a placut ca aspect ( aici e de fapt punctul important de decizie, trebuie sa recunosc).
Dupa vreo 1 ora de butonat si plimbat prin parcare am plecat cu ea acasa.
Am parcurs primii 400 de km cu ea in aceeasi zi, fara sa o fortez ca nu stiam cat de mult ma pot baza pe ea.
Am ajuns seara acasa, toata lumea pe langa ea sa o vada. Dupa vreo 30 de minute cu motorul oprit, nu mai vroia sa porneasca. Am zis, na belea, ce-o avea ?
Pornea cu greu dar odata pornita n-avea nici o treaba, mergea struna. Bun, una peste alta in vreo 2 saptamani am rezolvat si problema asta: releele din compartimentul motor aveau contactele oxidate. Le-am curatat pe toate cu un individ care lucra la renault ( dupa spusele lui) si gata cu problema asta.
In prima luna, n-a circulat prea mult pentru ca n-am avut timp de ea. Cat n-am circulat deja imi facusem lista cu ce e de schimbat: distributie, ulei, filtre, etc.
Am schimbat tot ce era de schimbat pe la ea si i-am facut itp-ul.
Initial, investitia a fost cam asa:
1500 eur masina
300 eur toate consumabilele si manopera
200 eur itp-ul si inscrierea completa
500 eur instalatia GPL - Landi Renzo
------------------------------------------
2500 euro tot si era tocmai buna de utilizat.
De aici, am folosit-o aproape zilnic si am mai reparat la ea urmatoarele:
Stop luneta ( problema clasica cu rugina si oxidare)
Panou comanda AC ( la dezmembrari imi cereau 100ron/panou si am preferat sa-l repar pe al meu)
Proiectoare ceata ( problema cu firul din maneta - era rupt )
Pana acum, costurile au fost 0. Le-am facut eu acasa in timpul liber.
In vara am schimbat tamburii + sabotii de pe spate ca erau intr-o stare destul de jalnica. Am schimbat inclusiv rulmentii. Tot facut de la 0 ca sa nu mai am probleme cu ea.
Am incarcat instalatia de AC ca nu racea suficient dar am pierdut freonul dupa vreo 2 saptamani.
In toamna i-am luat gume de iarna de care sunt multumit.
Una peste alta, i-am acceptat defectele si incet, incet le-am remediat.
Saptamana trecuta i-am schimbat placutele de frana ca scartiau ca la tren cand franam. Erau consumate maxim un sfert. Acum am ATE pe ea si sunt ok. Le-am schimbat la 166.000km.
Distributia a fost schimbata la 155.000 km, impreuna cu rola intinzatoare si cureaua de accesorii . Pompa de apa era in stare perfecta, fara joc si fara alte probleme. A ramas in loc la insistele mecanicului ca n-avea sens sa o schimb.
Suportii motorului sunt cei originali, n-are sens sa-i schimb ca sunt buni desi schimbatorul are o oarece cursa la accelerare brusca in treapta 1/2. Am vazut ca e normal la motorul asta.
Bobinele de inductie sunt de 4 feluri dar n-am probleme cu ele deloc pana acum. Nu m-au deranjat deloc si nici pe ea nu o deranjeaza pana acum.
La un moment dat pierdeam ulei pe la surub de scurgere ca nu era buna garnitura. Cum am pus alta garnitura, n-am mai completat deloc cu ulei.
I-am pus stropitoare tip perdea de pe C3. Cele vechi erau groaznice. Acum e alta viata.
Urmeaza sa-i fac urmatoarele:
a. Revizie generala la instalatia de AC. O sa o fac acasa pentru ca am cu ce si am cu cine si n-as da bani la service suplimentar. De incarcat cu freon nu-i problema ca acolo merg la cei care se ocupa de asta. E programata undeva prin martie-aprilie cand se mai incalzeste.
b. Revizie instalatie GPL - are deja 12.000km de cand am pus-o. Tot la fel, prin martie-aprilie.
c. Revizie lichid de racire caci n-am idee de cand e. Martie-aprilie-mai (ca nu-i chiar asa urgent).
Pana acum astea ar fi de facut la ea in viitorul apropiata. Sunt multumit, mai ales ca pot parcurge pana la 450km cu un plin de GPL, in conditii decente. In Bucuresti, fac cam 250km cu un plin de GPL.
Pozele atasate sunt de cand am cumparat-o. In ultima vreme nu i-am facut. Oricum este foarte murdara pentru ca este parcata pe strada si sunt destul de multi porumbei in zona...
Colac peste pupaza, nu erau de ajuns porumbeii ca mai am si vecini nesimtiti care-si arunca resturile de mancare pe geam. Mai gasesc din cand in cand diverse resturi pe ea. Nu l-am indentificat inca pe agresor...
Oricum n-am ce le cere. Asta e nivelul lor mental si de bun simt.
Intre timp a mai capatat zgarieturi ca asa e viata in Bucuresti... Nu-mi plac dar asta e. O sa postez update-uri periodic cu ce mai schimb la ea.
Scuzati-mi modul de exprimare si ortografia gresita acolo unde e cazul.