Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio Plivilege 1.4 16V
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
myhay1208
Salutare tuturor!

Citind pe aici, m-am decis sa deschid si eu un jurnal pentru utilajul din dotare smile.gif.

Model: Clio 2
Motorizare: 1.4 16V, Euro 3
An fabricatie: 2001 (spre finalul anului - eu o incadrez 2002, dar nu conteaza)
Dotari: AC, geamuri electrice fata, oglinzi incalzite, proiectoare ceata, abs, directie asistata, 4 airbag-uri ( sofer, pasager, scaun sofer, scaun pasager). Sper ca nu am omis ceva smile.gif.

Data achizitiei: 30 martie 2015.
Cost: 1500 euro
Km: 153154

A fost adusa din Germania, de unde a avut 2 proprietari: primul din 2001 pana prin 2012 si cel de-al doilea pana prin 2015.

Pe lista am avut si alte modele de dimensiuni apropiate de la diversi producatori dar nu faceau banii pe care ii cereau vanzatorii asa ca am ramas doar cu ea. Dupa un studiu de vreo 2 saptamani, m-am decis ca o sa accept problemele specifice modelului si o sa il iau.
Am cautat cateva zile si am gasit-o. A fost prima vazuta ca model ( mai aveam cateva pe lista) dar n-a mai fost necesara o deplasare ulterioara caci m-am inteles cu proprietarul si am luat-o.

Inca de la primii 100m am sesizat ca are oarece probleme care mi s-au parut minore. Una peste alta eu am fost multumit pentru ca nu e nimic care sa nu se repare si prietenei i-a placut ca aspect ( aici e de fapt punctul important de decizie, trebuie sa recunosc).

Dupa vreo 1 ora de butonat si plimbat prin parcare am plecat cu ea acasa.
Am parcurs primii 400 de km cu ea in aceeasi zi, fara sa o fortez ca nu stiam cat de mult ma pot baza pe ea.
Am ajuns seara acasa, toata lumea pe langa ea sa o vada. Dupa vreo 30 de minute cu motorul oprit, nu mai vroia sa porneasca. Am zis, na belea, ce-o avea ?
Pornea cu greu dar odata pornita n-avea nici o treaba, mergea struna. Bun, una peste alta in vreo 2 saptamani am rezolvat si problema asta: releele din compartimentul motor aveau contactele oxidate. Le-am curatat pe toate cu un individ care lucra la renault ( dupa spusele lui) si gata cu problema asta.
In prima luna, n-a circulat prea mult pentru ca n-am avut timp de ea. Cat n-am circulat deja imi facusem lista cu ce e de schimbat: distributie, ulei, filtre, etc.
Am schimbat tot ce era de schimbat pe la ea si i-am facut itp-ul.
Initial, investitia a fost cam asa:
1500 eur masina
300 eur toate consumabilele si manopera
200 eur itp-ul si inscrierea completa
500 eur instalatia GPL - Landi Renzo
------------------------------------------
2500 euro tot si era tocmai buna de utilizat.

De aici, am folosit-o aproape zilnic si am mai reparat la ea urmatoarele:
Stop luneta ( problema clasica cu rugina si oxidare)
Panou comanda AC ( la dezmembrari imi cereau 100ron/panou si am preferat sa-l repar pe al meu)
Proiectoare ceata ( problema cu firul din maneta - era rupt )
Pana acum, costurile au fost 0. Le-am facut eu acasa in timpul liber.

In vara am schimbat tamburii + sabotii de pe spate ca erau intr-o stare destul de jalnica. Am schimbat inclusiv rulmentii. Tot facut de la 0 ca sa nu mai am probleme cu ea.
Am incarcat instalatia de AC ca nu racea suficient dar am pierdut freonul dupa vreo 2 saptamani.

In toamna i-am luat gume de iarna de care sunt multumit.
Una peste alta, i-am acceptat defectele si incet, incet le-am remediat.

Saptamana trecuta i-am schimbat placutele de frana ca scartiau ca la tren cand franam. Erau consumate maxim un sfert. Acum am ATE pe ea si sunt ok. Le-am schimbat la 166.000km.

Distributia a fost schimbata la 155.000 km, impreuna cu rola intinzatoare si cureaua de accesorii . Pompa de apa era in stare perfecta, fara joc si fara alte probleme. A ramas in loc la insistele mecanicului ca n-avea sens sa o schimb.
Suportii motorului sunt cei originali, n-are sens sa-i schimb ca sunt buni desi schimbatorul are o oarece cursa la accelerare brusca in treapta 1/2. Am vazut ca e normal la motorul asta.
Bobinele de inductie sunt de 4 feluri dar n-am probleme cu ele deloc pana acum. Nu m-au deranjat deloc si nici pe ea nu o deranjeaza pana acum.
La un moment dat pierdeam ulei pe la surub de scurgere ca nu era buna garnitura. Cum am pus alta garnitura, n-am mai completat deloc cu ulei.

I-am pus stropitoare tip perdea de pe C3. Cele vechi erau groaznice. Acum e alta viata.

Urmeaza sa-i fac urmatoarele:
a. Revizie generala la instalatia de AC. O sa o fac acasa pentru ca am cu ce si am cu cine si n-as da bani la service suplimentar. De incarcat cu freon nu-i problema ca acolo merg la cei care se ocupa de asta. E programata undeva prin martie-aprilie cand se mai incalzeste.
b. Revizie instalatie GPL - are deja 12.000km de cand am pus-o. Tot la fel, prin martie-aprilie.
c. Revizie lichid de racire caci n-am idee de cand e. Martie-aprilie-mai (ca nu-i chiar asa urgent).

Pana acum astea ar fi de facut la ea in viitorul apropiata. Sunt multumit, mai ales ca pot parcurge pana la 450km cu un plin de GPL, in conditii decente. In Bucuresti, fac cam 250km cu un plin de GPL.

Pozele atasate sunt de cand am cumparat-o. In ultima vreme nu i-am facut. Oricum este foarte murdara pentru ca este parcata pe strada si sunt destul de multi porumbei in zona...
Colac peste pupaza, nu erau de ajuns porumbeii ca mai am si vecini nesimtiti care-si arunca resturile de mancare pe geam. Mai gasesc din cand in cand diverse resturi pe ea. Nu l-am indentificat inca pe agresor...
Oricum n-am ce le cere. Asta e nivelul lor mental si de bun simt.
Intre timp a mai capatat zgarieturi ca asa e viata in Bucuresti... Nu-mi plac dar asta e. O sa postez update-uri periodic cu ce mai schimb la ea.

Scuzati-mi modul de exprimare si ortografia gresita acolo unde e cazul. smile.gif

ursul_bipolar
Multi kmp fara probleme!

Arata bine masina dar eu cred ca ar fi trebuit sa schimbi si pompa de apa. Unii mecanici nu realizeaza ce spun, pompa aia poate merge inca 20 de mii fara probleme si dintr-o data sa pice.
In fine, sa speram ca nu o sa fie cazul tau. Este foarte bine ca te-ai ingrijit de masina sa o faci pe gustul tau dpdv tehnic. smile.gif

Ii poti face un paint cleaner si aplica o protectie ceramica pt vopsea ca sa reziste mai bine la viata din ro unde nesimtitii sunt in largul lor.
myhay1208
Multumesc!
Suna foarte bine propunerea ta. Unde se poate face aplicarea de care zici ?
Oricum, la urmatoarea schimbare de distributie pompa de apa e cap de lista smile.gif.

Pentru nevoile mele, masina asta e perfecta. As fi vrut eu ceva mai mult la capitolul siguranta dar bugetul e buget.
N-am avut buget pentru una noua si nici nu ma incantau ratele, in conditiile in care stau in chirie in Bucuresti.
ursul_bipolar
Iti trimit pe PM.
SiloS
QUOTE
...prietenei i-a placut ca aspect ( aici e de fapt punctul important de decizie, trebuie sa recunosc).


Asta inseamna ca ea a dat banii? laugh.gif

Sa o stapanesti sanatos si sa iti faci treaba cu ea!
myhay1208
Eee... a fost jumi-juma biggrin.gif smile.gif. Trebuia sa primesc aceptul vizual ca altfel se anuntau vremuri reci pentru mine biggrin.gif...
myhay1208
370km facuti exclusiv pe GPL. Am realimentat in weekend cu GPL dupa aproximativ 2 saptamani.
Vreo 200km facuti doar in capitala.
norbdc
Salutare!

Superba masina! Am avut ocazia la un Clio Initiale Paris cu piele in interior, xenon si motor 1.6 16v, dar modelul mai vechi de la a tau. Mi-a placut enorm dar pt mine a fost prea mic... Sa ai parte de el!
myhay1208
Multumesc pentru urare norbdc.

Saptamana viitoare se face un an de cand o am. Pana acum, toate bune. N-am avut prea mari probleme cu ea. Ce a fost, s-a rezolvat.
Luna viitoare intra in revizie ca aproape am facut 170.000km.

Pe lista avem asa:
- filtru aer
- filtru polen
- filtru ulei
- ulei 5w40
- revizie AC caci imi pierde freonul si am identificat sursa problemei
- revizie instalatia GPL ( 15.000km )

Sa vad daca mai am nevoie de ceva si completez. smile.gif
myhay1208
Update:

Astazi am inlocuit urmatoarele:
Filtru aer - 52 ron - original. Aveam varianta la 36 ron dar am zis pas.
Filtru ulei - 16 ron - original. N-am mai cerut alte variante. Cam mic pretul dar sper sa fie ok.
Filtru polen carbon activ - 35 ron.
Ulei 5w40 Motul Xcess - 165 ron.

Cost final: 268 ron cu manopera inclusa. smile.gif

Mai ramane instalatia de AC si GPL. 168.000km in momentul de fata.
myhay1208
Un nou update:

1. Revizia instalatie GPL la aproximativ 1 an si 2 luni. KM parcursi pe GPL: ~12.000.
Revizia s-a facut pe data 06.06.2016. Tin sa mentionez ca din filtrele de gaz a curs pulbere rosiatica. Asta dovedeste cat de bun e gazul de la noi.
Instalatia de GPL sta bine din punct de vedere tehnic. S-a mai ajustat putin harta de injectie sa se apropie de cea de benzina. In rest, toate bune la ea.
Km actuali in bord: 169.850
Km parcursi in total de anul trecut de cand am luat-o: ~16.500

Cost revizie GPL: 100 ron
Durata: 20 minute
Schimbat ambele filtre.
Mai am garantie la ea inca vreo 10 luni.
Service: AutoGilex Vitan

Urmatoarea revizie la GPL o planuiesc in primavara. In cazul in care ma decid sa merg mai mult cu ea ( ca tot s-a ieftinit GPL-ul) cred ca o sa o reprogramez la toamna.

Saptamana trecuta am desfacut pompa de benzina si am curatat-o. Avea destula mizerie. Acum pornirea se face mult mai usor. Mi-am rupt degetele incercand sa pun pompa inapoi in rezervor dar a meritat.

Pana acum sunt multumit de ea. Curand intra instalatia de AC in revizie. Va tin la curent cu ce mai fac la ea.
espacern
Sper ca ai schimbat garnitura si piulita de la pompa de benzina....daca nu vrei sa ai probleme!
myhay1208
Daca te referi la garnitura de cauciuc si piulita de plastic, da am pus altele. Cele vechi mi s-au parut a fi foarte ok in ciuda faptului ca erau de acum 15 ani. Garnitura era (inca) foarte elastica si lipicioasa.
myhay1208
Saptamana trecuta am ajuns la 172.000km si urca pe zi ce trece.
Am cumparat piesele de AC dar inca nu le-am montat. Sunt intr-o mica criza financiara si trebuie sa mai asteptam...

In weekend s-au aprins martorii airbat+service. Credeam ca e de la volan insa, mi-am amintit ca am facut curat si am mutat scaunul fata-spate. Era mufa de la mine de sub scaun. Dupa ce m-am luptat un pic cu ea s-a rezolvat.

Acum totul este functional.

smile.gif

LE: Multumesc userului MuciX pentru atentionare. Recitind, mi-am dat seama ca nu era cea mai buna exprimare. Incercam sa exprim doua lucruri diferite prin acelasi tip de constructie.
MuciX
De ce folosesti forma de plural?
myhay1208
Am ajuns la 173.000 km.
Instalatia de AC este perfect functionala. S-a inlocuit valva de expansiune, oring-urile si filtrul uscator. Cost final aproximativ 700 de lei.

Urmatoarea pe lista e bateria. Am tot tras de ea de cand am luat-o dar acum da semne ca se vrea schimbata.

FURTUN
Salutare! Foarte fumoasa masina! Chiar arata foarte bine! Sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme!

Am si eu una de putin timp, cu aceeasi motorizare, foarte multumit pana acum.

Cum se comporta pe Gpl? Care e consumul in Bucuresti? As vrea si eu Gpl, dar deocamdata e nevoie de alte investitii (anvelope iarna, etc), insa poate la anul voi putea sa montez si eu smile.gif

Drumuri bine!
myhay1208
Salut !
Multumesc la fel!

Pana acum e ok pe GPL. Sesizez ceva diferente ( foarte mici ) dar in linii mari sunt foarte multumit. Spatiul e foarte mic pentru ca am roata de rezerva mare si butelia care s-a montat in locul rotii. In rest, pentru Bucuresti eu iti spun ca e bestiala pe GPL. Fac cam 250-300km in Bucuresti cu un plin de GPL. Un plin ma costa undeva la 60-65 de lei. Consumul pe benzina este destul de ridicat in oras, undeva la 8-9 destul de lejer. In schimb extraurban motorul asta e chiar economic.

Uite, spre exemplu am fost la mare cateva zile in iulie. Cu 4 persoane, am reusit sa fac dus intors Bucuresti Eforie Nord/Sud cu 110 lei. In aia 110 lei am bagat si taxa de pod. Daca vrei strict pe GPL, costurile au fost 84 de lei.

La piese, nu e ieftina dar nici scumpa cum aud pe diversi. Daca stii sa le cauti si ceri sfaturi, gasesti la preturi decente. Eu pana acum, ma declar complet multumit de ea.

Am facut un drum pana la Medias, si zonele adiacente. Distanta pe bord 812km si am ramas fara GPL. Am facut un plin in Bucuresti (34L GPL), ruta fiind Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sighisoara-Medias. La Sighisoara am zarit o statie mai ok de GPL si am alimentat din nou (25L GPL). Se pare ca mai aveam in rezervor inca vreo 9L de GPL. De aici am colindat zonele adiacente, am ajuns la Sibiu si dupa am mers pe Transfagarasan. Am prins fix aglomeratia aia minuntata in care mi-au luat 3 ore de jos pana sus la cabana. Una peste alta, am mai alimentat in curtea de Arges cu fix 10 lei ( adica 5L GPL) pentru ca se inserase si nu stiam exact cat gaz mai am pentru a ajunge la capitala.
In concuzie, 4 persoane, 64L GPL si 812Km parcursi urban + extraurban.


Un mic update fizic:

Am schimbat bateria cu una noua: ROMBAT PREMIER 60AH, 255 ron, garantie 3ANI.
La prima cheie nu vrea sa porneasca. Nu aprinde nimic in bord. La a doua, porneste la sfert.

Trebuie sa mai verific alternatorul ca stau un pic la limita ( 14V ) cu incarcarea, fara consumatori. Cu consumatori scade usor spre 13.8V.
myhay1208
Astazi 03.03.2017 revizie la GPL. Cost 100 ron. Inlocuit filtrele de gaz si un furtun care incepuse sa se frece de alte plastice si se subtiase.
S-a ajustat usor harta GPL in functie de harta ECU Benzina. Merge brici.

Urmeaza revizie la motor in curand.
eduardsebe
Sa vezi cand ii modifici harta ECU sa ii maresti puterea...te face sa uiti de GPL si de faptul ca motorului astuia ii place in ture wink.gif
myhay1208
Am facut revizia la motor.
KM in bord: 181.700
Am schimbat:
Filtru polen - 46 ron
Filtru ulei - 15 ron ( sper sa nu gresesc )
Filtru aer -35 ron
Ulei 5w40 - 145 ron (Motul X-CESS)

smile.gif
myhay1208
Am reincarcat instalatia cu freon si am schimbat 2 oring-uri care ma lasau fara freon.
Cost: 150 ron
Km: 183.400
Am facut o diagnoza si un update de soft la ECU ca nu prea imi placea cum merge. Acum motorul merge mult mai frumos.
Cost: 100 ron
Dupa update-ul de soft a trebuie sa modific harta injectiei de GPL sa corespunda cu cea de benzina.
Cost 0.

Masina se comporta bine si sunt multumit de ea. Tocmai ce am trecut de 30.000km de cand o am si costurile mi se par decente.
De acum, GPL-ul imi aduce doar economie.
smile.gifsmile.gifsmile.gif
myhay1208
184.000 km.
Am pus cauciucuri de vara BFG pe fata. Pe spate, folosesc tot de vara de la Bridgestone ( Ecopia ).
Totul ok cu ea pana acum.
300 ron ambele.
myhay1208
Am facut saptamanile trecute o noua investitie:
Amortizoare: Monroe 11273 ( 217 ron bucata x 2)
Flanse + Rulementi in kit ( nu stiu toate componentele exact ): KYB SM1507 ( 140 ron x 2)
Arcuri fata: Febi Bilstein ( 182 ron x 2)
Manopera: 150 ron
Timp de lucru: 2 ore ( am asteptat destul dupa seturile de flanse )
La momentul respectiv avea ~188.500km.

Astazi masina a ajuns la ~190.150km. Mai sunt ceva lucruri de facut pe la ea dar e ok pentru moment.
myhay1208
Am facut saptamana asta revizia la GPL. Am schimbat filtrele si s-a recalibrat harta ECU la gaz.
Cost: 100 ron / 30 de min.
Km la bord: 193.700

Luna trecuta am schimbat inelul ABS de pe planetara stanga, impreuna cu burdufurile de cauciuc de pe ea, unda de ulei de pe cutie (se pierdea putin ulei pe langa ea) si flansele amortizor.
De asemenea, am schimbat si uleiul din cutie daca tot s-a umblat acolo.
Cost: ~ 500 lei piesele (Inel ABS, burduf exterior si burduf interior, flanse amortizor, sonda ulei cutie) si manopera.

Deocamdata masina merge ok si sunt multumit de ea.
myhay1208
Am schimbat ieri uleiul (Elf SXR 900 5W40) si filtrul de ulei (original).
Km in bord: 195.150 km
Saptamana trecuta am schimbat filtrul de aer si de polen.

Cost total: 140 uleiul ( 5L ), 16 ron filtru aer.

Filtrul de aer si polen au costat undeva la 70 ron amandoua. Le aveam luate de ceva timp deja.
myhay1208
22.09.2018
KM la bord: 202.500
S-au schimbat urmatoarele:
Placute frana ATE 13.0460-2834.2. Una din placutele vechi s-a tocit excesiv. Restul erau cam la jumatate tocite. Cost placute: 99 ron.
Culisele erierului fata. Curatat / inlocuit. Etrierul se misca corect acum si revine in pozitie fara a mai toci placuta. Cost: 86 ron.
Inlocuit inel ABS planetara dreapta (cel vechi s-a rupt si l-am pierdut pe drum). Cost: 10 ron.
Inlocuit tresa de masa de la motor la caroserie. Vechea tresa s-a oxidat, s-a ars, s-a uzat si s-a rupt. Cost: 25 ron.

cj98czh
LIchide de frana niet ?
myhay1208
Nu inca. Este pe lista. Nu pierd pe nicaieri asa ca n-am facut decat sa-l ridic inapoi in borcan...

Intentia e sa-l schimb complet pana in iarna.
iulian.o
Salut myhay1208, te contactez aici deoarece nu pot inca sa trimit mesaje private.

Am aceeasi problema cu panoul de control, butonul de aer conditionat nu mai functioneaza corect (se aprinde o data la 100 de apasari sau uneori fara sa-l apas si alteori deloc). Cand se aprinde porneste compresorul si baga aer rece, asa cum ar trebui sa se intample. In rest mor de cald in masina smile.gif))

Ma poti ajuta, contra cost, cu reparatia lui? Consola de la masina mea, Clio Symbol 2004 1.4 benzina, are doar acest buton, recircularea fiind pe "robinetul" de ventilatie.

Multumesc!
Catalinmodena
Aceiași problemao am și eu. O rezolvare?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.