QUOTE(danelu @ 16 Nov 2005, 08:21)
Multumesc pentru raspunsuri.Acum, ovalizarea pistoanelor se observa cu ochiul liber?Pentru a scoate si inlocui segmentii sunt scule speciale ?
Nu vreau sa fiu obositor cu intrebarile, dar vrea sa cunosc cat mai mult,eventual sa incerc sa fac aceasta operatiune singur.
Andu911 zicea de cilindri ovalizati, nu de pistoane. Totusi, eu n-am auzit de asa ceva. O fi, dar eu nu cunosc. Ce stiu ca se verifica sa nu aiba zgarieturi.
In orice caz, daca vrei sa bricolezi tu, pentru segmentare iti trebuie segmenti, garnitura noua de chiulasa, cheie dinamometrica, lera, patent si cheie de 10(parca, sau 8 vezi si tu) pentru reglarea ulterioara a tachetilor. Deasemenea, pentru montajul propriu-zis al segmentilor iti mai trebuie o bucata de tabla (de-aia zincata de 0.3 sau 0.4 de acoperis), un dreptunghi de 5-7cm o latura, iar cealalta sa fie (3.1416*D + 3cm) unde D este diametrul interior al cilindrului. Cei 3cm vor fi pentru 2 buze a 1.5cm care sa poata fi apucate cu patentul(vezi schita sectiune mai jos).
Se desface chiuloasa.Prin rotirea arborelui, pistoanele ies succesiv deasupra blocului motor. Se scot segmentii vechi, daca mai sunt intregi cu ajutorul unei surubelnite, daca nu, cu manuta.
Se ung cilindrii (camasile) cu ulei. Se pun segmentii pe piston - de jos in sus, ungere, raclaj, foc (cu deschizaturile la 120grade unul fata de altul), apoi cu tabla asta se strang pana se inchid pe piston si se tin inchise cu patentul.Se impinge pistonul in jos (se roteste de fulie), segmentii intra pe cilindru si gata! La fel cu ceilalti trei cilindri. Se monteaza la loc chiuloasa (cu garnitura de rigoare), se strang suruburile de chiuloasa incepand de la mijloc spre margini in forma imaginara a unei spirale. Cuplul de forta: 6kgf. Se regleaza tachetii nu mai retin cat, poate stie altcineva, parca 0.20 la admisie si 0.25 la evacuare. Se inchide cu capacul de chiuloasa ... end. Dupa 500 km se mai strange odata chiuloasa si se mai verifica tachetii.
Alte obs.: eventual de verificat cilindrii daca sunt la cota cu blocul motor, in limita a 0.20mm. Daca nu, mai trebuie cumparate garnituri de cota, dati cilindrii afara si montate garniturile respective. De obicei nu e nevoie, dar trebuie verificat.
Cam atat.