Nu de mult timp (aproximativ 2 zile), sunt mandrul posesor al unei noi piese din familia Renault....si anume o Renault Laguna 3 estate, echipare Initiale Paris, cu motor 2.0 dci, 173 cp, 360 Nm, fabricat in august 2008 .
Povestea incepe acum ceva vreme, mai exact acum 7 luni de zile, cand a trebuit sa renunt la credinciosul logan 1.6, deoarece urma sa ramana ne plimbat si imi parea rau pentru treaba asta.
Odata cu despartirea de logan, gandul la urmatoarea masina a inceput sa zboare imediat (pasionat fiind de masini pe 4 roti) , bineinteles, prima din capul listei fiind laguna 3, insa din motive rationale, am zis sa analizez si celelalte marci.
[attachmentid=1628024167]
Desi imi permiteam masini mai scumpe, in aceste 7 luni m-am tot dus si m-am intors la diferite marci:
De la C classe cu garantie Junge Sterne de la reprezentanta, la Laguna 3, la controversatul BMW E61 seria 5 modelat de Chris Bangle, la Laguna 3, la Opel Insignia, Peugeot 508 si in final Laguna 3 din nou.
In urma cu 1 luna de zile ochesc eu o Laguna 3 in Brasov, aratoasa la exterior, pe un bleu marin, cu faruri xenon, functie 'cornering', spalator de faruri, oglinzi electrice si rabatabile, dar si mai frumoasa la interior, cu 'piele' bej, cruise control, navigatie, scaune electrice si incalzite, key-less go, magazie 6 cd-uri si alte dotari de siguranta care le poti gasi pe masini moderne in echipare standard.
[attachmentid=1628024168]
Sun proprietarul, pe fundal se auzea un copilas care maraia si se smiorcaia....in capul meu imi ziceam:'asta e semn bun, nu e samsar' .
Incep sa il 'interoghez' despre masina si aflu o istorie destul de detaliata...cum ca masina a ajuns direct in Olanda din frabrica Renault, pe unde a hoinarit vreme de 3 anisori si pret de vreo 70.000 km , dupa aceea ajungand in posesia domnului din Brasov unde masinuta a mai prins un pic de experienta vreme de inca 80 000 km , ajungand in floarea varstei la 150000 km in momentul acesta.
[attachmentid=1628024169]
Stabilim o intalnire si ajung la locul cu pricina. Mai pun cateva intrebari omului la fata locului, unele din ele find aceleasi cu ce il intrebasem cu cateva zile inainte sa vad daca imi spune aceeasi placa sau o da la intors si imi zice alta varianta.....trece testul cu brio
Ne urcam in masina, dam o tura, 2,3....eu in timpul asta ascultam sunete de amortizoare, bucse, cutie de viteza, turbina si ce se mai putea asculta si simti....la un moment dat omul imi spune:
-Daca tot suntem langa Kaufland opreste sa cumpar si eu lapte de capra pentru cel mic.
Opresc, ma dau jos , dau sa inchid masina si ii intind cheile iar omul meu imi spune:
-Asteapta-ma aici, vin imediat, uita-te in timpul asta la ce te mai intereaza la masina.
-Stai domnule, ia cheile...abia ma cunosti de 20 de min, nici nu sti unde stau.
-Am incredere in tine. Vin imediat! Si pleaca grabit in magazin.
[attachmentid=1628024170]
Asa se face ca vanzatorul mi-a castigat si mie increderea, legat de ce spunea despre masina, la fel si masina, la cum s-a comportat la testul de drum cat si la cel de diagnoza.
Masina nu am cumparat-o atunci, chiar daca stiam ca era ceea ce vroiam, ci abia dupa 1 luna (adica acum 2 zile).
Dupa inca un episod de incredere parca un pic rupt de realitatea romaneasca, cand i-am inmanat plicul cu bani omului, acesta i-a luat fara sa ii numere, si i-a bagat in buzunarul de la pieptul hainei.
Pretul final fiind 5600 euro pentru o masina cu dotari care nu le gasesti nici pe unele modele premium.
[attachmentid=1628024171]
Masina urmeaza sa ajunga aproape de originile sale, si anume in Belgia, dupa ce va primi o revizie, un polish si un 'detailing' la interior.