Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consumul mediu Logan/MCV/VAN 1.5dCi (DIESEL)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
stefan_big
1300 km logan dci.1150km-50 litrii. am respectat indicatiile, primii 1500 km nu mai mult de 2500 rotatii.

consum = 4.35 ...probabil consum mixt urban/extraurban
semit
Am eu Logan DCI, din 24.10.2005, Pana acum are 1800km la bord, in oras ia 7.5l/100km si in afara cam 5l/100km, pana acum nu am turat-o mai mult de de 2500RPM dar sper sa mai scada consumul pentru ca s-a intamplat ceva foarte grav, la OMV, Benzina 95-34400ROL, motorina Premium Diesel 34500ROL!!!!!!!!!!! Intru de acu la Euro Diesel ca e 32700:), cine se lauda cu consumuri mai mici in perioada de rodaj minte [abtine-te de la asemenea aprecieri!] pemtru ca am talpa usoara si am mers in afara cu maxim 100 in treapta 5, drumuri in afara cam 1500km din cei 1800, Bucuresti-Campina si retur- exact 2 liniute pe indicatorul de consum, Bafta
AL
Daca aveti de impartasit o experienta, va rog sa o faceti... daca insa aveti ceva de discutat despre ce a scris altcineva, nu o faceti! PENTRU COMENTARII SE VOR DA AVERTISMENTE CONFORM REGULAMENTULUI... si se vor sterge mesajele

Aberatiile tehnice (acele lucruri ce par ireale) vor fi marcate de moderatori prin editarea mesajului!... eventual prin cerere de explicatii suplimentare, cu termen de conformare !


Ce inseamna aberant/ireal?.... acel consum la care nu sunt precizate conditiile si imprejurarile in care a fost realizat... in special acele consumuri situate SUB valorile indicate de producator... tot aberante vor fi considerate si cele care se bazeaza pe un numar mic de km, sub 100 de exemplu, dupa resetare... deoarece media calculata de computer nu poate fi relevanta.

se vor preciza obligatoriu:
1. tipul de motor si de masina (ambiance, preference, laureate etc.)
2. numar de km pe care s-a obtinut acel consum mediu (adica nu consum instantaneu)
3. metoda folosita pentru determinare... adica cum ati determinat cantitatea consumata si km realizati etc.
4. traseul strabatut (pentru cei cu extraurban sau mixt)
5. proportia urban/extraurban
6. la consum preponderent sau exclusiv urban: orasul, eventual traseul preponderent daca e cazul (in bucuresti mai ales)

Daca nu completati toate aceste informatii, mesajele vor primi preaviz de completare apoi vor fi sterse!

Precizare: consumurile se vor categorisi astfel:
-exclusiv urban ... intre doua resetari, se merge numai in oras/localitate, cu precizarea localitatii, zilei, orei sau zonei orare cand se fac drumurile...
- urban preponderent... spre exemplu, e cazul celor care locuiesc la Otopeni si lucreaza in bucuresti... deci combina trasee urbane cu portiuni de DN sau DJ sau autostrada... indiferent de proportie
- mixt... e cazul celor care au resetat computerul apoi au parcurs o luna de drumuri prin oras urmate de un drum pana la munte sau la mare etc. adica combina o perioada inc are s-a mrs in regim urban cu un drum extra urban... sau mai multe... pana la o noua resetare...
-preponderent extra-urban... e cazul drumurilor in regim extraurban, dar cu tranzitare de localitati, cu ceva km efectuati in regim de localitate etc. ... acest tip de consum e bazat pe regim de mers sustinut la viteze mari, cmbinat cu reducerea vitezei la trecerea prin localitati
-extraurban... de exemplu este de la Iesire din Budapesta pana la intraera in Munchen... adica se merge numai pe autostrada, fara a tranzita localitati.... idem se poate considera orice sosea care nu trece insa prin localitati... deci e vorba de un parcurs cvasi-constant, fara perturbatii.... de exemplu cine merge de la Carrefour Militari pana la intrarea in Pitesti si se intoarce apoi la bucuresti... sunt cam 200 km de autostrada... deci peste 95% din traseu sa fie in afara localitatilor...

Toate consumurile sunt MEDII ale traseului/treseelor descris/e la cele mixte va rog sa precizati si intervalul de timp... ca mai sunt si soferi de duminica printre noi care merg in afara orasului o data de craciun, a doua oara de Paste si in fiecare duminica se duc 2 km pana la supermarket... apoi raporteaza consum intre doua resetari consecutive realizate la 1-2 ani distanta...
74r12
Preference 1,5 dCi - ridicat masina vineri 11.nov. de la dealer, alimentat 48 litri motorina euro 3-OMV (n-am avut curajul sa bag mai mult, pt. ca deja se auzea cum galgaie aproape de gura de umplere).
Dupa ce am circulat 100 km dintre care ~45 urban, restul pe sosea - traseu mixt campie + urcare pante, am realimentat, si mi-au intrat 5,4 litri, pana am auzit iar galgaitul.
Nu stiu cata acuratete are metoda asta (poate ar trebui socotita o marja de plus/minus cateva sute de grame la pompa), dar avand in vedere ca motorul e nou-nout (am ridicat-o cu 6 km la bord), si temperatura de afara de +2 grade , eu zic ca e ok.

smile.gif

nu se poate face consum la 100 km parcursi, folosind metoda plinului... 100-200 ml plus sau minus si e cu totul alta valoare!

ori urmaresti cantitati si km timp de o luna-doua, ori intri in meniul de diagnoza a bordului si afli de acolo cantitatea de benzina din rezervor, si asa calculezi consumul...


Tutorial: intrarea in meniul acela se face astfel: se apasa butonul jurnalierului de km si apoi, imediat, se pune contactul... acele vor incepe sa oscileze iar ledurile bordului se vor aprinde...pe ecran va scrie 6001 sau 6002... la urmatoarea apasare a jurnalierului se va afisa cantitata de benzina din rezervor... secventa se va opri prin taierea contactului
NIDU
Ambiance 1.5 Dci luata pe 14 , am facut plinul, 45,5 l au intrat.am mers fix 100 km in oras.aglomeratie normala...nu ca in bucuresti,mers si cu 20 dai si cu 70..Azi am bagat iar motorina si au incaput fix 6,2 litri,exact pana la nivelul care era data trecuta.....
sunt multumit!

idem..fara relevanta!
livanu
Salutare,

Primul meu post pe forumul asta. Vreau sa va povestesc putin despre consumul Loganului 1.5 dCi. Am urmarit mult discutiile legate de noua motorizare Logan si pe siteul asta si prin alte parti, am intrebat oamenii care au Clio cu motorul asta daca sunt multumiti de masina, raspunsuri pozitive, in cele din urma am mers la SIAB, am vazut masina, am discutat cu reprezentantii Dacia detalile tehnice, multumit. Evident urmatorul pas a fost drumul catre dealer si comanda. Dupa o asteptare relativ mica, 2 saptamani, a sosit masina Logan 1.5 dCi Preference, ridicata pe 11 noiembrie. In perioada de rodaj nu prea m-a interesat consumul si nu am stat sa fac calcule. Oricum nu mi se parea prea mare, am circulat destul de mult si extraurban (Slatina-Pitesti-Bucuresti si Bucuresti-Sinaia) pt ca am vrut sa evit sa ii fac rodajul prin aglomeratia din Bucuresti tocmai ca totul sa fie in regula. Turatii sub 2500. Au trecut si cei 1500 km si am vrut sa vad pe ce ma pot baza, asa ca am remarcat ca nu sunt probleme sa ajunga la viteza maxima, 155 km/h, chiar sa o depaseasca cu putin in anumite conditii. Am zis ca e in regula, dupa am lasat-o mai moale si mi-am abatut atentia asupra consumului. Eram pe autostrada Bucuresti-Pitesti si tocmai coborase o linuta la nivelui motorinei din rezervor, am resetat kilometrajul partial la 0 si mi-am continuat traseul. Am mers cam 5 Km in Pitesti, conditii normale, fara aglomeratie, noapte, apoi m-am intors pe aceeasi autostrada spre Bucuresti, viteza normala 100-115 km/h, vreo 2 depasiri la 140 km/h, singur in masina, fara bagaje. Urmatoarea liniuta a nivelului rezervorului a disparut dupa aprox. 115 km, am fost incantat, consumul in conditiile descrise era de ~ 4.3 l/100. Iarasi am resetat Km partiali si tocmai intram in Bucuresti foarte multumit de altfel. In acceasi seara, m-am invartit eu ceva pe aici prin oras si la un moment dat vad inca o liniuta care scade la nivelul motorinei, ma uit cat km erau...63, dintre care jumatate rulati inca pe autostrada!! Mi-am zis ca ceva nu e in regula si incepusem sa ma gandesc ca in partea inferioara a rezervorului nu mai indica bine nivelul motorinei. Am resetat inca o data km partiali, la urmatoarea modificare in nivelul motorinei tot 65 Km rulati numai in Bucuresti. Consum ~7.7 l/100. Am fost la o benzinarie sa pun 5 l sa vad daca imi indica corect nivelul. Am pus 5.1 l si nivelul imi crescuse cu 2 liniute, dupa ~4 km, o liniuta a disparut, concluzia: indica bine si in partea inferioara a rezervorului, o liniuta=5l.

Concluziile pe care le-am tras dupa cei 2300 de km parcursi pana acum:
- nici o problema cu pornirea pana acum, au fost si temperaturi scazute in perioada asta, "la prima cheie" in orice situatie, sa vedem cum va fi la iarna insa
- cu dezaburirea am avut probleme in primele 2 zile pana sa imi dau seama ca tre sa dau aer de afara, desi cel de la dealer a zis clar ca iarna trebuie lasat pe aer recirculat din interior
- am inceput sa imi fac griji ca poate consumul extraurban nu l-am facut bine ca e prea mare difenta fata de cel urban, asa ca cel de 4.3 nu il iau de bun deocamdata
- cosumul urban mi se pare prea mare, 2l in plus fata de cel declarat de Dacia, ma asteptam sa fie un pic mai mare, dar cu cel mult 1l.

Desi in cartea primita de la Dacia zice ca "Rezultatele declarate de producator vor fi obtinute abia dupa 6000km" imi vine greu sa cred ca, consumul va scadea atat de mult. Rog pe cei care au ajuns la numarul asta de Km sa ne dea detalii, eu chiar astept cu nerabdare alte pareri despre consumul urban, si anume cel din Bucuresti, presupun ca in alte orase e altceva. Consumul meu, de aproape 8l /100 km in Bucuresti NU e obtinut in conditii de turatii peste 3000 sau condus sportiv. Sper sa ajung cat de curand la dealer sa discut cu ei despre consum, din punctul meu de vedere e o problema.

[vezi ce am scris la #4... ce ai calculat tu e complet fara relevanta!!! AL]

Later Edit:
Mi-am montat computerul de bord si consumul a inceput "sa scada", dupa vreo 120 km numai in Bucuresti, consumul e de 6.9, asta chiar daca uneori consumul instantaneu a atins valori de pana la 25 l/100km. Nu mai sunt asa suparat pe Dacia, conditiile de trafic din Bucuresti difera de cele din provincie unde sunt doar cateva semafoare. E in regula, sper sa mai scada o data cu numarul de Km.
AL
QUOTE(tarzy)
imi scer scuze stimabile, dar .... pe bucati de aproximativ 100 Km nu o sa-ti faci in veci o idee despre consum.

totodata este foarte clar ca "liniutele" nu se consuma la fel, cel putin la mine prima liniuta ma tine cam 20% din Km pe care-i efectuez la un plin (dublu fata de celelalte), asa ca nici pe baza liniuteleor nu are roist sa-ti calculezi consumul.

metoda cea mai buna (si usoara in acelasi timp) este cea a "plinului", adica ....
pas 1. faci plinul (recomanda pana la primul click - da merge si pana-n buza rezervorului)
pas. 2 - resetezi kilometrajul
pas. 3 mergi cat de mult se poate (un minim de 3-400 Km)
pas 4 faci din nou plinul in aceleasi conditii (primul click sau in buza) cu acelasi tip de carburant si de preferat de la aceeasi benzinarie
pas. 5 notezi Km-tri
si deabia acum faci media si vezi cat iti da la 100 de km

in alta ordine de ideei, am rugamnintea ca cei care si-au pus cauciucuri de iarna sa spuna daca a crescut consumul.

nu de alta dar la mine a crescut destul de mult (aprox 2 l/ 100) e drept ca si vremea s-a mai racit, dar .... banuiesc ca si gumele au o influenta destul de mare



QUOTE(Livanu)
AL nu inteleg de ce ai zis ca e fara relevanta ( "[vezi ce am scris la #4... ce ai calculat tu e complet fara relevanta!!! AL]" ) crezi ca ar fi important sa spun si traseul parcus prin bucuresti? sincer m-as bucura mult sa ai dreptate si consumul asta sa nu fie cel adevarat. Daca ti se pare ca nu am facut corect consumul in bucuresti descrie-mi o modalitate de a-l face corect. Am intrat in meniul ala de diagnosticare a bordului dar nu zice cantitatea efectiva de motorina din rezervor ci doar in multiplu de 5. Poate imi scapa niste detalii. Mi se pare destul de important consumul, mai ales ca e unul din lucrurile care a facut atat de speciala varianta asta de Logan, fiind unul din motivele pt care se alege diesel in loc de benzina. ( intru pe dacia.ro si ma intampina mesajul: Redu consumul de carburant! )


QUOTE(gallax)
Consumul NU SE FACE pe bucati de 100-200km si prin numararea liniutelor de la bord (care sunt pur orientative).
Fa-i plinul, fa un numar de km (de preferat >300) si apoi fa-i iarasi plinul si vezi cata motorina intra.
Toate cele bune!


QUOTE(DFA)
Bineînțeles, atâta timp cât ai un sistem exact de măsurat distanța dar unul foarte aproximativ de măsurat cantitatea de combustibil în rezervor orice calcul va fi întotdeauna departe de realitate, cu atât mai mult cu cât distanța și cantitatea sunt mici, tocmai aici ai cele mai mari șanse de erori mari, pentru că o valoare greșită are cele mai mari repercusiuni asupra rezultatului final.


Vad ca deja au explicat si ceilalti ce am spus si eu mai sus... daca mergi 100 km, chiar 200 de la o resetare la alta, NU poti calcula precis...precizia calculului creste cu numarul de km... mergi si tu pana la Constanta si retur (facand abstractie de cei 20-30 km pe care-i vei circula in localitate) si vei obtine un consum cat de cat apropiat de realitate, obtinand cantitatea de benzina prin "metoda plinului"...

[GATA CU COMENTARIILE...multumesc pentru ajutor, dar de acum va rog nu mai comentati ce scriu altii.... scrieti-le pe PM daca aveti ceva de sfatuit... vedeti la #3 de ce wink.gif AL]
pedrovl
De cateva zile am intrat si eu intre Loganisti intrucat mi-am luat un DCI Laureate.
Moderatorii au dreptate in privinta aberatiilor motiv pentru care rog si eu pe toti cei care scriu sa se limiteze la informatii despre consum pentru ca topicul sa fie cat mai longeviv si sa avem posibilitati de comparatie.Va multumesc si va rog sa nu va suparati.

Kilometri efectuati in 5 zile = 300
120 km efectuati pe ruta Rm. Valcea - Pitesti = consum conform Computerului 4,9%
Turatie maxima in toate treptele de viteza = 2500rpm
Consum general pana acum in cei 300 km = 5,8 % conform computerului
Diferenta de 180 de km a fost facuta numai in oras.
Pana acum nu am folosit A/C.
semit
3800km cu loganul DCI, consum mediu 6.0 pe computerul de bord, jumate din km i-am facut afara jumate in Bucuresti....
Liv05
am si eu un Logan Laureate 1,5 dci, consumul mediu de la comp. de bord era de approx. 5,2 % mixt. Dar de la 2800 de km o inceput sa se reseteze comp. de bord. ohmy.gif
ovi
Logan Laureate 1.5Dci.
Am 750 Km la bord.
Consumul aratat de computerul de bord este de 4.6%.
E un consum mixt.
Precizez ca nu am trecut de 90 km/h si nici de 2500 rot/min.
pedrovl
Poate e cam devreme dar daca ati trecut prin asta poate gasim o explicatie.
Facut plin ochi la Rm. Valcea.
Rulat Rm. Valcea - Brasov - Rm. Valcea (pe Rucar Bran la dus si pe Targoviste Pitesti la intors) = total 520 de km
consum 5,1 %
Rulat in continuare a doua zi prin Rm. Valcea cativa km
si continuat Rm. Valcea - Bucuresti - Focsani = 370 km

total aproximativ = 900 km
motorina consumata conform computerului = 49 de litri
calculatorul arata ca se mai pot face 360 de km cu motorina din rezervor.
Cum este posibil daca rezervorul are 50 de litri ??

Mentionez ca la alimentarile de dinainte daca calculatorul a aratat ca am consumat 27 de litri exact atat au intrat in rezervor. deci nu minte.....

Cum explicati? [nu explicam in acest topic!]
stefan_big
BUCURESTI-SUCEAVA DUS INTORS,MERS CU 100-120 DUS ,120-140 INTORS,DECI 900 KM=50 LITRII.SI IN ORAS AM FACUT UN CONSUM LA 500 KM SI MERS SI BATRANESTE SI MAI TINERESTE=7L ,SI DE CURAND AM FACUT LA UN MERS MAI LINISTIT PE 200 KM=6L

Bucuresti-Suceava dus intors,mers cu 100-120 dus ,120-140 intors,deci 900 km=50 litrii. Si in oras am facut un consum la 500 km si mers si batraneste si mai tinereste=7l; si de curand am facut la un mers mai linistit pe 200 km=6l

[in ce oras ai facut consumul urban ?.... nu mai scrie cu majuscule, urmatoarele mesaje de acest fel vor fi sterse!]
Nico dCi
Pe scurt:BUCURESTI-PITESTI-CURTEA DE ARGES-PITESTI-RAMNICU VALCEA-SIBIU(26.12.2005-VALEA OLTULUI)-ALBA IULIA-CLUJ-ORADEA-DEVA-PETROSANI-TG.JIU-RAMNICU VALCEA-PITESTI-BUCURESTI TOTAL1269 KM. Mers sportiv cat sa putut tinind cont de zecile de munti si de conditile atmosferice. Viteza maxima 145km/h. Consum mediu conform calculatorului 5.5/100

[varianta de masina te rog....la profil nu ai completat nimic]
semit
700 km in Bucuresti-45 kmn afara, consum mediu 6.5 conform CB, masina este un Preference DCI cu 4700km la bord, dar am si eu o intrebare...pornesc masina..merg vreo 5-6 km pana ajunge la 4 liniute la apa..opresc la semaforul dinainte de strada mea...si ajunge iar la 2 liniute??!!?? de ce oare??? ati mai patit asa ceva la vreo varianta de Logan?

[ te rog pune intrebarea asta in alta parte, nu in cadrul acestui topic...AL]
pedrovl

Ultimul consum. Efectuat 300 de km numai in Rm. Valcea, trafic intens, ninsoare, ger, motorul la relanti minute in sir = 6,6 L /100km. Utilizat numai MOL euro 3 diesel.
LUYgescu
primii 1360 km facuti cu masina.... rolleyes.gif

dintre ei aproximativ 500 sunt facuti extra-urban, restul fiind parcursi in Ploiesti, in majoritatea timpului la ore de varf, temperaturi scazute ale aerului....

fiind in rodaj, nu am depasit pragul celor 2500 rpm recomandate de producator, am mers in marea majoritate a timpului calm, insa de cateva ori am incercat sa vad ce poate masina in intervalul(2000-2500 rpm)...

deci.... in 1360 km (500 extra-urban) am consumat 84.61 litrii...rezulta un consum de 6.2 litrii motorina la 100 km.....ma declar multumit.......

dupa 5-6 mii de km ma astept la o scadere a consumului....

as mai adauga ca pe 30 decembrie 2005 am prins nebunia de pe DN1....am facut distanta Comarnic-Sinaia in 2 ore si jumatate)....

orientativ...

ploiesti-busteni(trafic de cosmar asa cum spuneam mai sus)......mi-a consumat 2 liniute conbustibil

busteni-ploiest(trafic ok)....nivelul carburantului nu mi-a scazut cu nici o liniuta

numai de bine
liviu2004
1,5 dci - 270 km la bord. Consum numai urban, include si perioada de ger, mers calm, 6.5% conform c.b.
raduborza
Am Laureate DCI din 20 decembrie, am făcut circa 1000 km de atunci.

După ce am făcut 500km, am făcut niște teste de consum. Am măsurat consumul numai cu computerul de bord (știe cineva cît de mult se potrivește indicația acestuia cu consumul real?) - resetat înainte de teste.

Urban ce oras?
Condiții:
- cca 120 km, în două zile ... mult prea putin...practic media aasta e irelevanta!
- nu am depășit 2000 de turații
- am mers cît de mult posibil la 1500 turații (cca 50 km/h într-a IV-a, cca 38 km/h într-a III-a)
- frînarea am făcut-o cît mai lin posibil (debreiere înainte cînd e posibil)
Consum mediu indicat: 5,9 L/100km

Extraurban: pe cati km ai facut media?
- nu am depășit 90 km/h (2000 turații)
- drum întins (pe autostradă: București-Lehliu și retur)
Consum mediu indicat: 4,4 L/100km

Observații:
- Consumul momentan minim îmi pare că se atinge la 1500 de turații - cca 3,7L/100km - ceea ce înseamnă cca 65 km/h într-a V-a. Nu e cam mică viteza pentru consum optim (mecanicul dealerului mi-a zis că optim e pe la 85-90km/h într-a V-a)? nu ti se poate raspunde aici!... e doar topic de statistica a consumului
- Am observat că consumul momentan este mai mare cu cca 0,5-1L în prima parte a drumului, cînd mergi pe ger (probabil pînă se încălzește motorul)

Știe careva cam cu ce procent scade consumul după perioada de rodaj (am înțeles că pînă pe la 5-6000 km se consumă ceva mai mult)? idem...
Cypher4laguna
Logan laureate 1.5
2060km.... 5,5% afisaj calculator bord (nu am incredere in metoda pompei/ plinului - sunt destule benzinarii la care bagi 60 de litri intr-un rezervor de 50)
1500 km - Bucuresti - Targu Mures (4,6%)
560 km Bucuresti (Crangasi-Otopeni-Romana-Lujerului) trafic mediu-usor (uneori trag de masina sa fuga)
Consum mediu bun
consum oras (7,9%????) sper sa scada dupa 6000

turat pana in 3000rpm
Comarnic-Ploiesti 120-130 Km/h (zgomot la viteza asta foarte ok)
Motorina numai Euro 3 si Euro 5 de la MOL
comportament rutier impecabil pana acum (exceptie drum denivelat la peste 100km/h)
BIBANU78
am aproximativ 4400 km la bord,cu Logan Preference 1.5 dci pina cum consumul mi s-a parut a fi de 4,5% dar in ultimul timp am verificat consumul adica am facut un drum de craiova -motru distanta (220 km), am alimentat cu 13. litri de motorina la plecare (martorul de la bord imi indica rezervorul plin, pina la Craiova nu mi-a scazut deloc nivelul, dar la circulatia din craiova a scazut prima liniuta(5Litri), apoi la intoarcere cand mai aveam inca 60 km de efectuat hop sicea de-a doua liniuta(inca cinci litri), am uitat sa va spun ca la plecare am verificat nivelul de carburan si imi indica ca am 50 litri., si revenind la idee pina am ajuns acasa mi-a papat toti cei 13 litri de combustibil, adica nivelul de carburant a scazut pina la nivelul anterior am mers cu viteze de 100-120 aproximativ constant, rar am depasit 2500 rotatii pe minut, mi se pare ca in loc sa-mi scada consumul imi creste .


Intrebare? sa fie din cauza motorinei de la petrom TopNordic Diesel sau altceva

vreau putine detalii la voi cum este smile.gif smile.gif smile.gif

sincer ma cam speriat consumul ohmy.gif ohmy.gif

in acest topic nu se comenteaza, nu se dau raspunsuri... iar alte topicuri dedicate consumului nu se admit... despre motorina de iarna si influentele ei se discuta in alte parti pe forum
ady77
Logan Laureate 1.5 dci, 500 Km, aproximativ 50% in oras(Bacau) 50% in afara, consum mediu conform computerului de bord 6%, viteza medie 24.6 Km/h.
pedrovl
Ultimul Consum 7,1 %.

Logan Laureate 1.5 Dci. Rulat numai urban (Rm. Valcea) - 355 de km. Motorul lasat la relanti minim 5 minute la fiecare pornire la rece. Regim turatie 2000 - 2800 rpm. Viteza medie 17kmph.
DFA
Logan cumpărat de nou cu 7 Km la bord, la 4 Feb 2006

Făcut plinul, 50 de litri (OMV EuroDiesel + aditiv 2+2 anti-gel diesel) în rezervor - raportați în meniul de diagnosticare.
Km efectuați la 15 Feb 2006 = 806 Km
Din aceștia:
- 316 Km urban (39%) - în orașul Buzău, la temperaturi de -12...+5 grade Celsius, plecări dimineața cu motorul rece, rulat 5-6Km, pe la prânz vreo 3-4 Km și întors seara tot cu motorul rece, 2-3 Km
- 490 Km extraurban (61%) - Buzău - Urziceni - București și retur, respectiv Buzău - Urziceni - București (centură) - Otopeni și retur
Litri de motorină consumați = 45,7
Consum mediu = 5,7 litri la 100 Km
Viteza medie = 32,3 Km/h

----------------------------------
Litrii rămași în rezervor = 6 litri (din meniul de diagnosticare)
Făcut plinul din nou, cu 46 litri motorină OMV EuroDiesel (nu am mai adăugat aditiv 2+2 anti-gel diesel)
Km parcurși = 280 Km din care:
- 10 Km parcurși urban (Buzău)
- 270 Km parcurși extraurban (Buzău - Urziceni - București (centură) - Otopeni - Ploiești - Buzău)
Consum mediu = 4,8 litri la 100 Km

Motorul nu a fost lăsat în relanti la pornire mai mult de 1 minut și nu s-a depășit 2.500 rpm decât pentru foarte scurt timp. Treptele schimbate pe la 2.000-2.500 rpm, după caz...
-------------------------------------
1 Martie - 1 Aprilie 2006
Plin făcut: 50,5 litri EuroDiesel OMV
Km parcurși: 791,2 (95% în orașul Buzău, 5% pe centura Buzăului)
Litri consumați: 46,2
Consum mediu: 5,8
Viteza medie: 20,1
Rămas în rezervor: 3 litri
Cât timp a fost mai frig (0-10 gC) consumul mediu era stabil la 6.0 litri/100Km. După ce s-a făcut mai cald (10-25 gC) consumul mediu s-a stabilizat la 5.8 litri/100Km și acolo a rămas până s-a aprins martorul.
1,5dci
ambiance nou , acum am 3.500km la bord.
ultimul test facut azi : 721 km mixt , cand spun mixt inseamna ca am mers cu 60 km/ ora si rareori cu 100 km/ora . 100 km au fost facuti pe drum de tara - maxim viteza a doua .
facut proba plin in buza = 5,6 % , la pornire lasat 2-5 minute sa mearga .
conditii : minus 12 grade , aeroterma pornita mereu treapta 1 .
luna trecuta , ger minus 20 grade , la pornire am lasat motorul sa mearga cate 15-20 minute / 3 ori pe zi , facut plinul tot pana in buza = 7 %
trahanache
Dci Laureate, 39 litri la 574 km parcursi exclusiv in oras (Cluj), drumuri scurte 2-5 km: 6,8%. Calculatorul de bord indica 7%.
1,5dci
Alta proba :
-preference 1,5dci , luat in nov.2005 , actualmente 4.500 km la bord ;
- consum 4,6 % ;
- masina folosita in mediu mixt -mai mult urban, oras mic fara semafoare,la pornire motorul lasat 2-3 minute ;
- nu s-a depasit viteza de 100 km/ora , condus in stil batraneste ;
- probele s-au facut de mai multe ori cu plin pana in buza alimentat direct din canistre nu de la pompa .
Unchiul meu - cel in cauza- cand alimenteaza lasa masina putin inclinata in partea opusa busonului rezervor si sustine ca merge mai multa motorina in felul asta .... consumul il inghit dar asta nu prea!!! radmasa.gif
JIL
Laureate 1.5 dCi, luat de la dealer in 11.02. Dupa 300 km, resetat computer bord si pornit Cluj-Tihuta-Radauti-Siret and back.
Total km: 782.3
Consum conform cb: 5.4%
Alimentat Cluj OMV: Alpin Diesel si Vatra Dornei Petrom: Top Nordic.
Schimbat treapta viteza intre 2000-2300 si nu i-am dat mai mult de 2500 rot/min.

semit
masina are 5900km la bord

consumul mediu pe 2000km este de 6.6l/100km mers 80% in oras...
pedrovl
Efectuat 434 km pe ruta:
Rm. Valcea - Curtea de Arges - Campulung - Rucar Bran - Moeciu de Sus = 160 km

Moeciu de Sus - Bran - Rasnov - Bran(pana la intersectia spre BV) - Brasov - Sibiu - Rm. Valcea = 274 km
Traseul a inclus cca. 20 km urban
Conditii meteo: drum uscat si la dus si la intors, temperatura exterioara intre + 5 si + 15 grade celsius.

Trafic: dus = sambata dimineata - trafic redus
intors = duminica seara - trafic intens

Viteza maxima atinsa 120 kmph, regim turatii 2000 - 3000rpm
4 persoane + 1 copil + bagaje pana la refuz

Consum conform CB = 5,2 l /100 km

total km pana in prezent - 4000
Winy
710km
80% urban Brasov,20% extra urban Brasov-Sf.-Gheorghe,consum mixt6,6% in conditii de clima -20,-2 cu folosire aeroterma permanent
coyote
salut,

1027km la bord.

- aproximativ 600km extraurban(craiova-strehaia-craiova 120km) dar nu mers intins tot drumul tinand cont ca mai sunt sate/oras(filiasi) unde am redus chiar pana la limita legala uneori(50km/h), viteza maxima 90km/h(deh, rodaj smile.gif).

- restul, aproximativ 400km intraurban, mers de oras cu 50km/h.

(o medie a vitezei nu am intrucat posed un preferance)

alimentat pana acum 89L(ce am bagat eu 85, 86 + vreo 3L cand am luat masina de la dealer, era aprins martorul de carburant si mi-a zis ala ca sunt vreo 3L asa). am facut diagnosticul de carburant ramas in rezervor si imi indica 33L deci 55L consumati pana acum. la un calcul elementar rezulta 5.5 % consum mediu ohmy.gif...calculul este aproximativ, nu am incercat prin metoda plin-plin...deocamdata...

mi se pare superbine..tinand cont ca e in rodaj, iarna, incalzirea dinaintea pornirii.

Numai bine.
LUYgescu
pastrand toate bonurile de alimentare cu motorina am putut sa fac un calcul (destul de exact) referitor la consum...varianta de echipare a autoturismului meu este preferance, deci nu am computer de bord...

astfel:

km parcursi -> 3100
litrii consumati -> 188.05
consum -> 6.06

pentru ca am facut un astfel de calcul si dupa primii 1365 km parcursi revin cu datele obtinute atunci pentru a vedea evolutia masinii in cursul si dupa efectuarea celor 1500km(rodaj)

km parcursi -> 1365 (0 -> 1365)
litrii consumati -> 84.61
consum -> 6.2

km parcursi -> 1735 (1365 -> 3100)
litrii consumati -> 103.29
consum -> 5.95

deci, daca in perioada de rodaj masina consuma 6.2 litrii la o suta de km parcursi, acum ea consuma 5.9 litrii la o suta de km parcursi...

mentionez ca rezultatele de mai sus se refera la un consum mixt, 70-80% din kilometrii fiind parcursi in mediul urban(Ploiesti), in principal pe distante scurte, fara ca motorul sa atinga temperatura optima de functionare, temperaturi scazute ale aerului(-20C -- +10C), aeroterma pornita in permanenta pe treptele 1 sau 2, mers normal...

sunt multumit si astept ca dupa 5 sau 6000 de km parcursi consumul sa se apropie ,mai mult, de cel dat de producator...

numai de bine...
proflorinn
Dupa 2100 de km calculatorul de bord arata 5,1 l/100. Am facut un calcul personal in functie de cata motorina am bagat si mi-a iesit identic rezultatul. Masina are o luna, parcursul este aproximativ 80% urban (oras micut), dar am respectat cu strictete regulile impuse in perioada de rodaj.

Care oraș?????
pedrovl
Ultimul consum. Motorul incepe sa se lase si sa-si arate calitatile. (am acum 5300km)
Rm. Valcea - Focsani - Rm. Valcea - 771 km consum conform Cb = 4,7 l/100km
Detalii:
- 2 persoane in masina + 1 copil + bagaje (30% din portbagaj)
- rulat cu maxim 120 kmph , cea mai constanta viteza 110 kmph
- viteza medie conform Cb in 771 km = 75 kmph

Rm. Valcea - Pitesti (dus) - trafic aglomerat = 4,1 l/100 condus normal, viteza maxim 110kmph (ocazional pe linii drepte)
Pitesti - Bucuresti (dus) - trafic normal = 4,9l/100km (la intrarea in Bucuresti), viteza maxim 120kmph (70% din autostrada) , minim 80kmph (30% pe portiunea plina de gropi)
Traversat Bucuresti (consum nemodificat 4,9 l/100km)
Bucuresti - Urziceni - Buzau - Rm. Sarat - Focsani (4,7 l/100km la intrarea in Focsani), trafic destul de aglomerat, viteza maxima 110, nopate, (rulat cu 90 - 100 kmph pe 90% din traseu)
Rulat prin Focsani cca. 15 km (consum nemodificat)
Focsani - Buzau - Urziceni - Bucuresti = 4,8 l/100km , vant lateral foarte puternic, ninsoare abundenta, mazga pe jos, rulat 80% cu maxim 100 kmph si 20% cu maxim 120 (mai exact intre Urziceni si Bucuresti, unde doar ploua si batea vantul)
Intrat in Bucuresti cu 4,8 l/100km conform Cb, traversat Bucuresti in 1h 30`.
Bucuresti - Pitesti - rulat cu maxim 120 kmph (50%), 60 - 70kmph(30%, pe portiunea infecta unde nu se poate ocoli nimic spre deosebire de celalalt sens unde se mai poate face un slalom cat de cat), 100kmph (20%), vant foarte puternic lateral
Pitesti - Rm. Valcea consum stabilizat la 4,7 l/100km la intrarea in Valcea (rulat cu maxim 100kmph, cca. 30% din traseu, in rest maxim 80kmph (70%), trafic intens.

Concluzii: - Nu am fortat, nu am mers babeste, motorul abia acum incepe sa se lase, consumul de 4,7 l/100 km il consider absolut satisfacator in conditilile in care drumurile noastre sunt asa cum sunt.
Motorina folosita : Numai MOL
de la achizitionarea masinii
La oprirea in Valcea dupa 771 km cu 4,7 l/100km , Cb arata ca se mai pot face 315 km.
Fisicooo
Logan Laureate 1,5 dci luat pe 17 martie.Mers prin Bucuresti 60 km si 240 km drum Bucuresti -Constanta(100 km pe Autostrada Soarelui) mers constant cu 90 km/h.
Total 300 km, consum total 12,9 l litrii de motorina, mediu 4,4 l, asa spune computerul de bord biggrin.gif
De la Bucuresti la Constanta am consumat mai putin de 10 l de motorina mai exact 9,8l icon_mrgreen.gif
Sunt super multumit
MoneyTalks
Aviz amatorilor de "senzatii tari". Daca mai vad posturi nerealiste gen "consum 5.x litri in Bucuresti la orele cele mai de virf", acest topic va fi INCHIS. La fel ca si consumul pentru varianta pe benzina.

Se pare ca lumea a cam spus TOT ce era de spus in legatura cu consumul, iar acum a inceput sa spuna povesti nemuritoare, volumul "zkr", care nu a fost publicat inca...
Giovanni
Eu nu sunt prea multumit de consum. Am facut plinul (indicatorul mi-a aratat 50 Litri - nu am comp de bord - varianta preference) si am mers 650 km (indicatorul mi-a aratat 4 l ramasi in rezervor).
Altfel spus 46l - 650 km = 7,07%.

Ei bine ce importanta mai are unde i-am parcurs, dat fiind ca pe siteul dacia sunt date cifre fabuloase de genul 5,8% IN ORAS!!!
Si inca ceva: la 2000 rpm schimbam viteza. Nu las pana la 2500!!!!!!!!!!!!!!!!!
P.S.: Am circulat cu plinul asta 320 si in afara (Sibiu - Targu Mures, pe ruta ocolitoare (Sighisoara) dus-intors). DAR CE MAI CONTEAZA??? Oricum consumul dat oficial de Dacia Pitesti e fabulatie!
rabdul
in primul rand vreau sa precizez ca am dat search si unde as fi putut posta erau discutii inchise, asadar:
de vreo 3-4 luni cred nu am mai alimentat motorina euro3 (cica nu se mai fabrica). nici o problema, mi-am zis, euro4 e mai buna, mai subtire, mai filtrata, etc. dar am constatat cu durere o crestere substantiala (zic eu) a consumului. concret cam un litru in Bucuresti si similar si afara. asta in aceleasi conditii de trafic, frig, etc. nu compar mere cu pere, ci la aceleasi temperaturi exterioare, aglomeratie, incarcare, pneuri.
e de vina oare numai diferenta de euro, ca mi se pare totusi mult? sau mai e vre-un secret? am cu masina vreo 12 mii si ceva de km fara probleme (ca scartaiturile si paraiturile sunt de la ei...). si in afara de consumul mediu s-a modificat, cum era si normal si instantaneul. eu am piciorul destul de usor si nu se ducea mai mult de 11-12 L/100 in demaraj. acum 13-15!!
poate exagerez sau cum zicea cineva pe un topic inchis am pasarele la creier. totusi datele imi dau dreptate.
rog explicatii sau redirectionare.
multumesc anticipat.
mariuscond
Ia in calcul si "minunatul" computer de bord (care dupa parerea mea are o acuratete de toata jena cum am mai spus-o pe aici - post-ul 32).
hash
Compara consumuri medii, nu instant.

Iarna motorul consuma mai mult, cifrele tale mi se par perfect normale. La benzina am consumul instant si 22l, acum ca e iarna.

Motive:
- roti de iarna
- caldura in masina
- farurile aprinse
- mergi prin apa / zloata (cauciucuri mai grele)
- frig afara

http://www.startribune.com/131/story/151177.html
http://www.sciam.com/askexpert_question.cf...ID=3&topicID=10
...
http://www.google.ro/search?q=winter+fuel+consumption
ingineru77
Am facut cateva mii de km cu Dacia Golan 1.5 dci ambition de serviciu si in afara orasului consumul a fost de 4-4.5%(masina goala, uneori cu altadata fara AC, cei mai multi km prin vara-toamna) si nu merg ca mortul.
bloodem
eu alimentez cu motorina tempo diesel euro 4 de la Mol si sincer, in oras niciodata nu mi-a trecut de 5.5 % desi merg mai mult pe intuneric, faruri aprinse, caldura, etc., orasul este aglomerat, frane dese si pe masura accelerari. din punctul asta de vedere, cel al consumului, as fi un mare nesimtit sa ma plang. smile.gif
ady85btz
hash zice bine ce zice....
Eu bag numai Sprint Diesel-euro 4 si mi-a luat maxim 7,2% atunci cand a nins si a fost foarte frig.Acum odata cu "primavara" asta a revenit la 6-6,1%.Oricum...nu cred ca diferenta intre euro3 si euro 4 e asa mare la consum....doar la pret tongue.gif
AL
redeschidem acest topic datorita interesului manifestat de membrii forumului... dar ATENTIE: conditiile de postare raman cele precizate la inceputul topicului!!!!

topicul initiat de rabdul a fost unit cu acesta iar cerintele de mai jos vor fi respectate incepand cu acest mesaj!

DEOARECE NU INCURAJAM SUBIECTELE DE TIP "CONSUM" (deoarece degenereaza de regula in flame-uri sau science-fiction), VA RUGAM CA IN ACEST TOPIC SA VA ABTINETI DE LA COMENTARII SI DE LA OFFTOPIC... MAI CONCRET, VOR RAMANE DOAR MESAJELE CARE PREZINTA CONSUMURILE MEDII INSOTITE DE PRECIZARI DETALIATE PRIVIND CONDITIILE IN CARE S-AU OBTINUT VALORILE DE CONSUM (URBAN/EXTRAURBAN/MIXT, LA URBAN ORASUL SAU ZONA DIN BUCURESTI, DISTANTA PE CARE S-A OBTINUT MEDIA, CONDITII METEO SI DE VITEZA, MARCA DE COMBUSTIBIL ETC.)...CEI CARE SE VOR INCAPATANA SA SCRIE ALTCEVA VOR PRIMI AVERTISMENTE SI SANCTIUNI!
pedrovl
Foarte inteligenta ideea de redeschidere a acestui topic. Sa speram ca se vor abtine "anumiti" de la comentarii de prisos.

Consum perioada de iarna : oras - Rm. Valcea
km. efectuati - 1437
consum mediu conform Cb - 6,2 l/100km
motorina folosita - OMV Alpine diesel
Nico dCi
Consum iarna oradea-bucuresti cu mentiunea ca aproximativ 200 km am mers cu maxim 50 la ora din cauza ierni "care ne-a luat pe nepregatite" :5.5 conform C.B.
km efectuati -598
motorina-MOL euro 3
Calatoria a fost pe 29.12.2006
post-336-1110552489.gif
B61RSV
iarna oras bucuresti
km 30 000
motorina pe care o folosesc este mereu alta
bag de la oricare firma cunoscuta
afara 6.8 max 7
oras 5.8 max 6.7
mixtu este cam la fel ...media fiind mica intre ele
tribunul
O sugestie.
Daca tot scrieti consumul de pe bord, puteti sa scrieti si viteza medie? asa ca sa-si faca omul o idee ce inseamna la unii circulatie in oras sau afara.
B61RSV
afara 7 smile.gif
masina mea are resoftare
am 82 cai si cuplu 210 nm
merg afara cu 180 190 si am consumu 7 smile.gif ( pe autostrada sa se inteleaga )
pe drumuri ''europene'' 5 % viteza este de max 100 110
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.