Din lipsă de rezervare prealabila și de timp. Am ajuns în interes de serviciu în zona și hotărârea de a vizita și muzeele Ferrari și Lamborghini am luat -o oarecum spontan. Am ajuns la muzeu după prânz, cu vreo oră și jumătate înainte de închiriere. Ar fi fost fain de vizitat fabrica, ce-i drept
9 Apr 2016, 16:15:Museo Ferrari Modena
Asa cum spuneam, Ferrari are doua muzee...unul in Maranello si unul in Modena. Daca cel din Maranello e clar de ce se afla acolo, cel din Modena se alfa in, si langa, cladirea unde s-a nascut Enzo si unde tatal lui avea un atelier. Casa pe care Enzo a vandut-o pentru a-si finanta pasiunea pentru curse. Asta da hotarare in a-ti urma visul
Langa casa veche, cei de la Ferrari au construit o cladire ultramoderna unde se afla o parte din exponate. Cladirea in sine arata impresionant, alaturarea dintre ea si vechea casa insa...parca nu prea merg impreuna.
Casa veche, unde se alfa expuse cateva masini de curse si cateva motoare:
Si noua cladire:
In cladirea moderna era acum o expozitie dedicata aparitiei masinilor Ferrari in filme, de la modele de curse aparute in clasicul film Le Mans, la modele mai recente din Miami Vice sau Scent of a Woman.
La intrare se gasesc un restaurant unde poti manca mancaruri foarte pretentioase, un simulator de F1 si o Alfa Romeo, care evident ca nu putea lipsi din peisaj data fiind legatura dintre Enzo si marca milaneza. Practic, daca n-ar fi existat Alfa Romeo, foarte posibil n-ar fi existat nici Ferrari astazi.
9 Apr 2016, 16:21:Ajuns in interior, se pot vedea masini care sunt schimbate periodic, in functie de tematica expozitiei. Din cate am inteles de la fata care pazea sala, majoritatea masinilor erau ale unor "prieteni" ai marcii, colectionari care si-au dat acordul sa trimita masinile pentru a fi expuse. Faptul ca o astfel de expunere creste considerabil cota masinii pe piata nu poate fi decat un bonus binevenit
250 GT Berlinetta, intr-o stare mai mult decat impecabila.
9 Apr 2016, 16:25:Masina de F1 din 1967..fara spoilere si aerodinamica complicata, pentru piloti curajosi
Daytona Spider
9 Apr 2016, 16:28:F40, masina despre care cei care se pricep spun ca ofera cea mai intensa experienta a sofatului. Multa putere, greutate redusa si manevrabilitate perfecta. Si, din cate stiu, prima masina de serie care sa depaseasca bariera magica de 200mph
Thomassina 3. Un fel de Ferrari,creatia unui designer american cu mecanica italiana, la baza fiind un 250GT.
9 Apr 2016, 16:31:250 GT 2+2...eleganta deosebita la masina asta
Testarossa si Mondial (un Ferrari foarte prost vazut de colectionari si ieftin fata de alte modele ale marcii)
9 Apr 2016, 16:36:308 GTS, star in Magnum PI, si Dino, un Ferrari care abia recent si-a primit aprecierea meritata si ale carui preturi au sarit in aer.
250 GT Cabriolet, una din cele mai frumoase masini facute vreodata zic eu. Exemplarul de fata i-ar fi apartinut lui Marilyn Monroe...n-avea gusturi rele, si nici ieftine
9 Apr 2016, 16:40:375 America
290MM, star in Le Mans, filmul cu Steve McQueen
9 Apr 2016, 16:43:Masina de F1 si Enzo
LaFerrari
9 Apr 2016, 16:46:500 Superfast
Asta era ultima masina expusa in noul pavilion. In timpul vizitei la un moment dat s-a facut intuneric si a inceput sa fie proiectat pe pereti un film...un montaj cu secvente din aparitiile televizate ale masinilor Ferrari, pus pe o muzica interesanta...piele de gaina
Apropo de muzica, in permanenta se auzea in surdina opera italiana clasica. Nici nu se putea altceva intr-un astfel de loc
9 Apr 2016, 16:50:Am trecut mai departe in vechea cladire. Din pacate, accesul la camerele de la etaj era restrictionat, am inteles ca la un moment dat se vizitau si ele. Asa ca am ramas doar cu parterul, unde accentul era pus pe motorsport si tehnica.
Primul Ferrari, geneza marcii, modelul 125S
9 Apr 2016, 16:53:Masini de curse din diverse ere
9 Apr 2016, 16:56:Si diverse motoare...ca fapt divers, filtrele vizibile era Purflux, iar curelele Dayco. Deci cine vrea consumabile folosite si de Ferrari, la astea sa se uite
Cam asta a fost povestea de la muzeul din Modena, am continuat in alta zi cu cel de la Maranello si apoi cu cel de la Arese. Biletul la muzeul Ferrari este 15 euro, dar daca se cumpara bilete combinate pentru ambele muzee, se ofera o reducere de 4 euro. Fiind destul de aproape unul de altul, merita vazute amandoua, mai ales ca au specific diferit. Voi continua si cu cel de la Maranello
9 Apr 2016, 21:18:Muzeul Ferrari Maranello
Maranello e clar orasul Ferrari. Peste tot sunt indicii ca in locul asta se naste legenda...pe strazi circula o multime de Ferrari, baruri si restaurante Ferrari, garaje de unde se pot inchiria masini Ferrari pentru drive-test...un loc care traieste pentru si prin marca asta.
Muzeul Ferrari se afla in apropierea fabricii, e o cladire moderna, din sticla si metal, iar exponatele sung concentrate mai mult pe partea de motorsport si pe noile modele.
Muzeul
9 Apr 2016, 21:22:Masini de curse dintr-o epoca apusa, cand pilotul si motorul contau mai mult decat aerodinamica si ingineria avansata
Se spune ca Enzo nu era foarte interesat de masinile de strada, si ca le vedea doar ca pe un mijloc de a-si finanta echipa de curse. Nu stiu daca e adevarat sau nu, dar astfel de capodopere ma fac sa cred ca e doar legenda. 250 GT Berlinetta:
9 Apr 2016, 21:26:Masini Ferrari de F1, interesanta evolutia de-a lungul timpului:
9 Apr 2016, 21:30:La un moment dat, intre Enzo si legiuitorii FIA si F1 a izbucnit o disputa, bineinteles pe baza regulamentului. Enzo nu a acceptat regulile propuse, amenintand ca va muta echipa din F1 in campionatul american CART, sau Indy Car dupa noile denumiri. Ca sa nu dea senzatia ca sunt doar vorbe, a aparut si un monopost Ferrari pentru campionatul american. Evident ca disputa a fost castigata de Ferrari...cam cum ar fi fost F1 fara Ferrari? Asta e masina in cauza:
9 Apr 2016, 21:32:Un concept de masina de F1 pentru viitor. F1 nu s-a schimbat in sensul asta, insa americanii au preluat ideea de aripa delta a formei masinii:
9 Apr 2016, 21:33:599 XX, o bestie legala doar pe circuite, "vanduta" in doar cateva exemplare. Ghilimelele sunt pentru ca Ferrari ti-o vindea, dar nu ti-o dadea acasa, masina fiind pastrata de ei si adusa la circuite pentru plimbarile proprietarului
9 Apr 2016, 21:37:512 M...o masina care nu doar arata intr-un mare fel, ci si mirosea a benzina de curse si a ulei. Nu stiu de ce, nu cred ca fusese folosita de curand, dar mirosul de langa ea era acela de garaj de curse
9 Apr 2016, 21:38:166M Berlinetta Vignale
9 Apr 2016, 21:42:275 GTB 4
9 Apr 2016, 21:43:250 Berlinetta SWB
9 Apr 2016, 21:45:250 GTO...modelul care se vinde la licitatii cu zeci de milioane de euro, probabil cel mai dorit Ferrari
9 Apr 2016, 21:46:250 LM
9 Apr 2016, 21:47:F40
9 Apr 2016, 21:50:Ferrari GG50. Un Ferrari facut de Giugiaro pentru el, pe baza mecanicii unui 612 Scaglietti.
9 Apr 2016, 21:51:O macheta pentru 360 Modena. Din fericire, masina finala a iesit mult mai frumoasa
9 Apr 2016, 21:54:ASA (cea albastra) si Innocenti F128GT. Nu sunt chiar Ferrariuri, dar au motorizari Ferrari. Si faptul ca sunt expuse aici inseamna ca fac cumva parte din familie.
9 Apr 2016, 21:56:550 Barchetta
9 Apr 2016, 21:58:SA Aperta...o varianta foarte speciala a lui 599. Serie limitata, of course
9 Apr 2016, 22:00:SP12EC - un unicat pentru un client pasionat de Ferrari...nimeni altul decat Eric Clapton
9 Apr 2016, 22:02:SP America si F60 America (cea albastra). Piata americana e cea mai importanta pentru Ferrari, asa ca niste unicate pentru clienti americani sunt posibile
9 Apr 2016, 22:04:FXXK - alta bestie ilegala pentru sosea, dar probabil senzationala pe circuite
9 Apr 2016, 22:07:Sergio. Un 458 recarosat, un omagiu pentru Sergio Pininfarina, a carui maiestrie a contribuit la consolidarea imaginii Ferrari. 6 exemplare au fost produse si vandute colectionarilor pasionati
9 Apr 2016, 22:16:F12 TRS. 2 exemplare in culori diferite, produse pentru acelasi client.
9 Apr 2016, 22:25:Modelarea unui LaFerrari
9 Apr 2016, 22:27:408 4RM - un Ferrari AWD care n-a ajuns in productie. Abia cu FF a aparut primul Ferrari 4x4
9 Apr 2016, 22:28:Biroul lui Enzo Ferrari
9 Apr 2016, 22:29:Niste frane Brembo mai mari decat majoritatea rotilor de masini obisnuite
9 Apr 2016, 22:34:Camera trofeelor. Cel mai impresionant spatiu din muzeu, si motivul pentru care Ferrari si F1 sunt inseparabile. Evident ca masinile de F1 castigatoare, expuse acolo, sunt in mare parte ale lui Schumacher.
9 Apr 2016, 22:36:Si asa se incheie si vizita la muzeul Ferrari Maranello. Un loc care e axat pe motorsport, si pe buna dreptate, fiindca asta e esenta Ferrari.