Sunt "fericitul" posesor al unui "automobil" marca Dacia Duster.
Pe Scurt despre automobil:
Achizitionat in luna august 2012 nou, garantie 4 ani la motor, 6 ani la tabla. Intretinere la zi, fara incidente/accidente.
Problema:
Acum o luna, am placerea de a descoperi o sumedenie de puncte mici si dese, portocalii, in toate elementele de tabla ale caroseriei: RUGINA. Am atasat 3 poze dar din pacate nu sunt prea clare intrucat nu ma prea pricep la fotografie.
Ce actiuni am intreprins pt a-mi repara masina:
1. Conform certificatului de garantie, m-am dus la cel mai apropiat service autorizat dacia pt a-mi rezolva problema. Dansii au facut constatarea, au facut pozele, le-au pus la dosar si au trimis dosarul la Dacia Pitesti. Dupa o saptamana ma izbesc de un refuz categoric din partea Dacia Pitesti (conform celor spuse de reprezentanti). Cand le-am solicitat un raspuns (motiv) oficial in scris, au spus ca din pacate nu au voie sa il ofere (au spus ca tot cei de la Pitesti au impus aceasta politica).
2. Mai departe am sunat la Dacia la vocea clientului. Am povestit cele intamplate cu dealer-ul. Am solicitat un raspuns\motivatie pentru refuzul dosarului de la garantie. Dupa ce mi s-au ascultat doleantele, doamna din telefon a precizat ca cerereamea este realizata, si o trimite la departamentul tehnic. Mi s-a mai spus ca in maxim 48 de ore o sa primesc un raspun! Dupa 3 saptamani ma suna si imi spun ca imi refuza masina, rugina fiind pricinuita de "cauze externe"!!!!
M-am simtit cel mai prostit om din lume dupa acest raspuns. Bineinteles ca nu au vrut sa imi trimita un raspuns oficial in scris sau pe mail.
Intrebarea mea catre dvs:
Ce as putea face mai departe legal, pt a beneficia de garantia cuvenita?
Va Multumesc!
dizzy
3 Jun 2016, 15:51
Pai ia sa vedem, la ANPC ai incercat? Vezi ca din cate stiu eu garantia la tabla e pentru strapungerea dinspre interior. Adica daca ai un punct facut de o piatra nu e caz de garantie.
andi_u
3 Jun 2016, 15:58
Acum ma pregateam sa completez acel formular de la ANPC!
Nu e un pct facut de piatra intrucat sunt mii de astfel de punctulete peste tot! Iar tabla nu este indoita niciunde! Imi pare rau ca in poze apar doare cele mari.
klaus
3 Jun 2016, 16:00
Eu cred ca aia se rezolva mai degraba cu proces si cu expertiza tehnica.
andi_u
3 Jun 2016, 16:04
O sa merg pana in panzele albe! Nu e permis pt 17300 de euro sa patesc chestia asta la masina + tratamentul cu dosul de la oficialii dacia
dizzy
3 Jun 2016, 16:13
sau dai 1000 si o vopsesti si ii faci vant.
andi_u
3 Jun 2016, 16:19
Probabil ca dupa ce consum toate caile de atac asta o sa fac. Desi o sa mi se rupa inima! E o masina excelenta in rest! Unde mai pui ca tata voia sa isi ia si el o dacie! Nu o sa se mai intample!
tavi_ro
3 Jun 2016, 17:47
Sunt ciudate punctele alea. In mod normal daca rugineste din interior se umfla vopseaua. La a mea sunt ceva zgarieturi si indoituri de prin off-road, nimic grav, dar nu a aparut nici un pic de rugina. Din foto nu se vad bine, zici ca sunt urme de criblura care a indepartat stratul de vopsea si grund pana la tabla. Sau o substanta care a atacat vopseaua. Am mai auzit ca dusterele facute in India pentru UK au avut probleme mari cu rugina...
Eu dupa 4 ani nu am nici un punct de rugina pe tabla.
Expertiza daca esti sigur ca nu ai calcat in ceva care a afectat vopseaua.. . Sau daca ai parcat masina undeva langa un mester care folosea flexul...
Sau inca un motiv, ploaie, nisip pe jos, camion...eu am patit-o cu parbrizul de la passat. Avea mii de punctulete in parbriz si adancituri. Am gasit fire de nisp incastrate in geam. Si asta pe drumul Comarnic-Sinaia. Dar vopseaua nu a avut nimic.
Victorine
3 Jun 2016, 21:22
Din cate se vede din poze, eu cred ca alea sunt ciobituri de la pietris. Se observa ca imediat in spatele aparatorii de plastic in zona protejata nu apar punctele de rugina, insa frecventa lor creste spre spatele masinii. Cu atat mai mult cu cat exemplele din imagini sunt de pe portiere, pana pe la jumatatea inaltimii. Daca erau pe plafon sau pe usa de la portbagaj cred ca aveai un caz, dar asa, ma tem ca nu o sa ai castig de cauza.
Oricum... jalnic sa ti se intample asta la o masina mai noua de 2010, daca nu te dai cu ea numai la raliuri pe macadam... MINUS pentru Dacia.
andi_u
3 Jun 2016, 22:49
Singurul "pietris" de care vorbesti si pe care l-am intalnit, a fost cel folosit de drumari pentru a dezapezi strazile. Daca tu imi spui mie ca ala a facut stricaciunile si e vinovat pentru cele intamplate, de ce la alte masini nu am mai intalnit asa ceva? Scrie cumva in cartea de la Dacia sa nu circuli pe drumuri pe care au fost aplicate metode de dezapezire?!!?! No offence, dar sunt un pic iritat!
3 Jun 2016, 23:17: @ victorine: " Daca erau pe plafon sau pe usa de la portbagaj cred ca aveai un caz, dar asa, ma tem ca nu o sa ai castig ". In post am scris ca exista puncte pe TOATE elementele metalice. Portbagaj sigur, capota motor sigur, plafon nu am investigat pana acum.
Fratzica
3 Jun 2016, 23:26
Puncte de rugina identice (mici si dese in zona usilor) am gasit si eu pe masina mea de curand (proaspat vopsita integral acum 3 ani la o vopsitorie de dealer). Nu pot intelege de unde au aparut. Initial am crezut ca cineva a sudat / polizat langa masina.
dstdan
4 Jun 2016, 08:04
Asta cu garantia e cam apa de ploaie, procese, etc. nu vor recunoste veci si de amiabil nici nu vor sa auda. De ce naiba la alte marci nu se intampla? cunosc cateva cazuri identice, posesri logan, rugina in 4 ani. Ca sfat! daca nu vrei sa faci par alb si nervi, procese de 3 ani, te rseemnezi, dai 500 euro si o vopsesti din nou, cu tratament adecvat, sau o vinzi asa si te reorientezi spre alta marca, sau mai poti incerca odata tot Dacia, new age!
Victorine
4 Jun 2016, 08:55
Mie imi pare sincer rau de necazul tau. N-am vrut sa te irit prin postarea mea. Credeam ca au inceput sa acorde mai multa atentie calitatii tablei si procesului de vopsire dupa problemele reclamate de utilizatori. Uite cum arata dacia mea dupa 11 ani...[attachmentid=1628034876] Singura cale este expertiza. Eu m-as concentra pe zonele care nu sunt expuse la pietricele, ca sa nu mai aiba de comentat. Poti contacta si o punlicatie independenta care nu ia bani pentru reclama de la Dacia, unde sa expui problema. Poate un sut in fund ii ajuta si pe ceilalti utilizatori. Revopsire nu as face la Dacia, eu nu mai am omcredere in felul in care pregatesc suprafetele si in calitatea vopsirii... BAFTA!
tavi_ro
4 Jun 2016, 11:44
Victorine daca urmele aratau cum sunt in pozele tale sigur nu aveau ce sa comenteze. Dar nu arata asa. Un nisip cu granulatie mare aruncat in vopseaua dusterului cu 100-150km/h sigur o va afecta. Daca la mine a reusit sa scoata aschii din parbriz ce poti sa zici de vopsea/lac. Totusi ca idee lacul de pe duster e mai rezistent ca cel de pe passat. La passat se matuia/zgaria de la orice, la duster rezista pana si la gainatii de pasare.
Fata de loganul din 2005 (1.4MPI ) calitatea vopselei/lacului/tablei e mult buna. La logan se umfla vopseaua...si sub ea e ca in pozele lui Victorine. Dar la 3-4 ani il duc la refacere. Merita. Din 2005 pana acum costurile de intretinere sunt infime.
Si eu zic, o curatare a punctelor de rugina, o vopsea si mergi mai departe.
PS: iti recomand sa montezi presuri. Eu am asa ceva.
Fratzica
4 Jun 2016, 12:37
Revin cu o precizare, nu e rugina, sunt niste puncte care arata exact ca rugina. Da cu un pic de pasta de polish si se vor lua.
cris06
4 Jun 2016, 12:53
@ andi_u: punctele de rugina sunt de la deteriorarea vopselei din exterior (pietricele). Daca era de la interior, se umfla vopseaua si rugina iesea mai tarziu pe suprafete (pete) mai mari. Probabil ca cei de la Dacia au dreptate. Fa-ti sigur (refa-ti) vopsitoria cu tratarea tablei cu solutie de stopare a ruginei si monteaza sorturi (aparatori) de noroi. Presurile sunt cele din interior. Covorase... Garantia data de Dacia e foarte acoperitoare pt ei. Ar mai fi o justificare (iesita din comun, cei drept, dar nu imposibila): masina sa fi avut elemente revopsite inainte de vanzare!!! Totusi vopseaua pare fi aplicata aproape pe tabla, ceea ce e jignitor! Fier consumabil. De exemplu, la Cielo-ul meu au aparut umflaturi in vopsea cam dupa 7-8 ani. Astia la Craiova specificau clar ca durata medie de utilizare a masinii e de 8 ani. Garantie? Nu mai stiu.
Victorine
4 Jun 2016, 13:14
Pai are aparatori de noroi, se si vede ceva in prima poza. Ca dovada, imediat in spatele lor in zona protejata nu apare asa pregnant problema. De-aia ziceam eu ca pietricelele sunt cauza. Oricum, cam sensibila vopseaua...
tavi_ro
4 Jun 2016, 13:35
Eu am asa ceva. Aparatori noroi, sunt din cauciuc
Dusterul e proiectat la capitolul asta cu fundu. Daca calci cu viteza intr-o balta toata apa iti vine direct in parbriz. Asa ca ceva presuri pana aproape de sol sunt bune. Si pentru participantii la trafic din spate... Unii au pus presuri si in fata rotii...
andi_u
4 Jun 2016, 13:51
Daca as fi stiut ca iarna pe autostrada daca merg cu masina risc sa se dizolve caroseria de pe ea, as fi recurs si eu la astfel de solutii gen presuri si aparatori!
tavi_ro
4 Jun 2016, 14:03
Poate aici sa ai ceva sanse cu OPC-ul. Greseala de fabricatie. Dar ma indoiesc ca o sa ai castig de cauza prea curand, mai ales ca la garantia anticoroziva au avut grija sa scrie ca rugina trebuie sa fie din interior spre exterior. Sa te uiti atent la portiere, aripa spate cum arata dupa ce mergi cu ceva viteza pe un drum cu noroi.... Sunt sigur ca Dacia stie motivul pentru care ai punctele alea de rugina....si nu e calitatea vopselei/tablei de vina...
Dusterul e proiectat la capitolul asta cu fundu. Daca calci cu viteza intr-o balta toata apa iti vine direct in parbriz. Asa ca ceva presuri pana aproape de sol sunt bune. Si pentru participantii la trafic din spate... Unii au pus presuri si in fata rotii...
IRONICK
6 Jun 2016, 10:47
QUOTE(Squirrel @ 6 Jun 2016, 10:41)
Dar pentru așa ceva?
In poza 2 nu se pune, aia este rugina de originala de producator. A venit asa cu ea din fabrica. Este rugina de prim montaj.
robbie_ro
6 Jun 2016, 13:13
QUOTE
(tavi_ro @ 4 Jun 2016, 14:35) Dusterul e proiectat la capitolul asta cu fundu. Daca calci cu viteza intr-o balta toata apa iti vine direct in parbriz....
Nu e bug, e un feature pentru a economisi lichidul de parbriz.
Nu, am smacolit cu niste zeama antirugina. [attachmentid=1628035328]
klaus
9 Jun 2016, 18:02
Ca lumanarea la mort: il lumineaza dar nu-l desteapta.
Ralphy
10 Jun 2016, 07:47
Salut andi_u. Ce ai tu acolo nu este rugina, ci sunt niste particule rezultate din prostiile care sunt date iarna pe sosea. Astfel de pete am avut si eu, dar dupa un polish au disparut total si nu au mai reaparut.
Polish si ai rezolvat!
BLUE R 19
10 Jun 2016, 09:16
QUOTE(Ralphy @ 10 Jun 2016, 08:47)
Salut andi_u. Ce ai tu acolo nu este rugina, ci sunt niste particule rezultate din prostiile care sunt date iarna pe sosea. Astfel de pete am avut si eu, dar dupa un polish au disparut total si nu au mai reaparut.
Polish si ai rezolvat!
Te rog sa pui ochelarii daca nu vezi toata rugina aia, ce este prea greu de crezut, dusterul nu rugineste ? Ai dreptate la un lucru totusi...este de la drum, apa sarata patrunde prin spate si rugineste.
IRONICK
10 Jun 2016, 09:28
QUOTE(Squirrel @ 6 Jun 2016, 10:41)
Dacia Duster vs. wet road
Cum dracu mai de reuseste sa arunce toata apa pe capota si parbriz???!!!
andi_u
10 Jun 2016, 12:15
Si mai are una aiurea tot de proiectare: daca actionezi spalatorul al viteze de peste 80km/h ti se prelinge apa pe geamurile laterale!
Squirrel
14 Jun 2016, 08:30
QUOTE(IRONICK @ 10 Jun 2016, 10:28)
Cum dracu mai de reuseste sa arunce toata apa pe capota si parbriz???!!!
Faci economie la lichidul de parbriz
Acum serios, cred că am dezvoltat o fobie la bălți din cauza reducerii vizibilității, când le văd, comut ștergătoarele pe viteză maximă pentru a mai vedea traficul.
Și apărătorile de noroi nu ajută nici ele prea mult la protecția laterală, aripa spate tot este afectată de pietricele și nisip aruncat de roțile față(ciupituri în stratul de lac/vopsea), în zona dintre carenajul roților spate și deschiderea portierelor. Are multe zone expuse, nu știu cât a contat la proiectare acest aspect.
Ralphy
14 Jun 2016, 10:43
Te rog sa pui ochelarii daca nu vezi toata rugina aia, ce este prea greu de crezut, dusterul nu rugineste ? Ai dreptate la un lucru totusi...este de la drum, apa sarata patrunde prin spate si rugineste.
Nu trebuie sa te superi, nu cred ca am dat in cap cuiva. Stiu ca acele pete de pe usi si aripi seamana identic cu rugina, dar in cazul meu si nu numai al meu, acele pete au iesit la polish, si nu au mai reaparut. Asta este tot ce am spus (exista un topic deja deschis pe forum, cu acest subiect). Ma refer strict la primele poze postate, cu acele picatele ca de rugina. Rugina cand ataca din spate, umfla si vopseaua in acea zona.
In fine, este doar o parere , si sincer sper sa fie asa, pt ca ar fi mult mai ieftin de rezolvat.
Squirrel
27 Jun 2016, 12:03
From my RusteD DusteR:
jay333
28 Jun 2016, 08:25
QUOTE(klaus @ 9 Jun 2016, 18:02)
Ca lumanarea la mort: il lumineaza dar nu-l desteapta.
Am observat/constatat.
Squirrel, macar la tine se poate inlocui fara sa fie nevoie sa bagi flexul sau autogenul.
Squirrel
29 Jun 2016, 14:21
Este în studiu: imaginile au fost transmise de atelierul de reparații la producător, să vedem răspunsul acestuia.
jay333
30 Jun 2016, 08:27
Succes!
Squirrel
7 Jul 2016, 13:15
Gata! Curățat și revopsit pe garanție.
A mai rămas sub, câte ceva acolo, de sămânță.
andi_u
8 Aug 2016, 07:35
Si in sfarsit decizia celor de la OPC, cum era de asteptat de altfel, in poza de mai jos
8 Aug 2016, 07:39: CONCLUZIA: din toate masinile care au fost la ski si au circulat 2 ierni pe autostrazi in afara ROM la viteza mai maricica, DUSTER-ului i-a picat tabla, cauza fiind materialul antiderapant aplicat pe sosele. Deci aviz amatorilor!
klaus
8 Aug 2016, 08:00
Pai cam acelasi raspuns l-ai primit si pe aici...
andi_u
8 Aug 2016, 09:02
Pai asa e, dar nu era nimic oficial!
uponten
10 Aug 2016, 07:25
Intreb! dar la Renault sau BMW (noi sau vechi) de ce nu se intampla asta, ca tot prin iarna trec, o dilema. BMW vechi de 9 ani si n-are nicio hiba.
andi_u
11 Aug 2016, 14:01
Sper sa intelegi de ce Renault-urile sunt mai scumpe semnificativ decat Daciile...sa nu mai vorbim de BMW-uri.
kumkum
8 Sep 2016, 22:50
@andi_u O posibila cauza ar putea fi praful de placute/discuri, in urma unor franari bruste, fiind fierbinte se lipeste pe lac. Se poate rezolva cu anumite solutii speciale folosite in detailing auto.
Din pacate nu am decat poza asta la final, nu am una direct pe suprafata curatata, masina este un Vw Polo.(suprafata a fost curatata apoi polishata, rugina a fost eliminata doar cu solutii)
Fix aceeasi problema a aparut si la mine ! Am sa incerc si eu sa ma zbat putin, poate rezolv ceva ... Trist insa ! In ceea ce ma priveste => NEVER Dacia again !!!
Chiar asa sa rugineasca din senin, adica eu nici macar offroad nu am facut cu ea.
@initiator: Ai mai rezolvat ceva cu problema asta ? Ai vopsit-o pe cheltuiala ta ? ...Sunt foarte dezamagit de rugina asta ...
andi_u
19 Dec 2017, 10:12
Nope! Tin tabla sub observatie! Daca rugina avanseaza o sa o repar pe cheltuiala mea . Vreau sa trec si iarna asta cu ea si pe urma ma apuc sa o fac!
einstein1984
9 Feb 2018, 12:05
si, a progresat?
trabinatorccc
19 Nov 2018, 16:04
Si eu in prima iarna dupa ce am luat loganul m-am albit la fata cind am vazut pe toata masina,dar mai ales pe partea din stinga puncte de rugina cit un virf de ac.A mea e alba si se vedeau foarte bine. Desi stiam ca caroseriile erau galvanizate pe vremea aia (2011), am zis ca poate am nimerit eu una stata in ploaie toata luna august cind sunt concediile.Am dat comanda la inceputul lui august si mi-a venit pe 01.10.2011.Am zis sa o mai las 1-2luni si sa vad daca se maresc sa ma duc cu ea la garantie. Dupa citeva saptamani,cind am spalat mai bine masina si am studiat-o cu atentie, am observat acele puncte si pe bara din spate.Am zis cum naiba sa rugineasca bara ca doar e de plastic. Atunci am luat un cutit si am inceput sa razuiesc citeva puncte mai mari de rugina de pe aripa si usa ca sa vad daca chiar e rugina.Nu mi-a pasat daca se strica vopseaua.Pina la urma am renuntat, caci erau doar ceva particule feroase lipite de vopsea.Dar al dracu de lipite. Nici dupa 7ani nu am rugina la caroserie.Singurele piese care au ruginit au fost cele nevopsite de fabrica adica planetarele si portfuzetele.Iar dupa 2-3ierni prinsese rugina la suduri la puntea spate si lonjeroanele fata.Rugina superficiala,ia iesit dupa ce am trecut o data cu flexul.Dupa revopsire si ceruire din belsug nu au mai fost probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.