Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cureaua Distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
b4m
[SIZE=7]Va salut! Am urmarit de ceva timp discutiile de pe acest site si am invatat cateva chestii care m-au ajutat in intretinerea masinutei mele. Totusi, m-am lovit de o problema a carei rezolvare nu am gasit-o nicaieri. Am urmat sfaturile de pe forum si am schimbat la 60.000 km cureaua de distributie, cureaua aer conditionat si cea de-a treia curea, totodata schimband si pompa de apa. Precizez ca detin DSN Clima iar operatiile le-am efectuat in service de reprezentanta Dacia. Dupa ce am schimbat aceste repere, cand accelerez sau reduc turatia motorului, in jurul a 1300-1500 rpm se aude din dreptul curelei de distributie un huruit, fluierat (nu pot sa descriu exact sunetul). M-am intors la service iar aia de acolo au spus ca nu e grav, deoarece inca nu sunt pasuite cureaua cu celelalte piese, precizandu-mi ca peste 300-500 km va dispare sunetul. Am mers la un alt service, particular iar de acolo mi-a spus un inginer ca e posibil sa fie prea intinsa cureaua, dar se va aseza singura. Acelasi raspuns mi l-a dat si un tip distribuitor de piese Dacia din Neamt. Intrebarea mea este : " Pot sa circul cu masina fara sa distrug altceva?"

Va multumesc anticipat pentru sfaturile pe care mi le veti oferi.
Liviu
Problema cu intinsul curelei de distributie e cam delicata ca sa zic asa.
O curea prea intinsa trebuie schimbata . Cel putin asa scrie la carte.
Cand ti-au montat cureaua noua, ti-au intins-o cu diapazul sau dupa ureche ? Datele astea sunt foarte importante pentru sfaturi ulterioare.
vali_munt
QUOTE(b4m @ 23 Nov 2005, 22:59)
... am schimbat la 60.000 km cureaua de distributie, cureaua aer conditionat si cea de-a treia curea, totodata schimband si pompa de apa.

rola intinzatoare n-ai schimbat-o?

QUOTE(b4m @ 23 Nov 2005, 22:59)
...se aude din dreptul curelei de distributie un huruit ...

daca este huruit, parerea mea este ca trebuie schimbata si rola intinzatoare. eu tocmai mi-am schimbat kitul de distributie saptamina trecuta (tot 60k km) si rola intinzatoare avea joc si huruia. kitul a fost schimbat "dupa ureche" si in urma operatie nu m-am ales cu nici un zgomot smile.gif
b4m
Am schimbat intregul kit de distributie iar operatia a fost facuta folosindu-se diapazul. Din momentul schimbarii am facut 150 km, iar mecanicul care a schimbat acele repere a spus ca se vor pasui in cele din urma dintii curelei cu cei de la pompa de apa si nu va mai scoate acel sunet.
Liviu
Nu ar trebui sa se auda nimic suspect dupa o schimbare "ca la carte".
Am trecut prin 3 schimburi de curea de distributie cu supernova si dupa fiecare schimb motorul suna "rotund" .. fara huruieli sau alte sunete.
Eu as spune sa mergi iar la ei si sa iti verifice alinierea curelei pe reperele necesare. Se prea poate sa fie montata cu un dinte deviatie fata de alinierea corecta.
Apropos .. masina cum merge in general ? .. adica o simti mai lenesa? "Trage" bine ?
b4m
Referitor la "agresivitatea" masinii nu mi-am dat seama de o schimbare in comportament. Problema este ca mi-a fost mie frica sa o calc mai tare din cauza sunetului respectiv, deci nu am reusit sa observ vreo schimbare.
In prima faza, personal am banuit pompa de apa, pe care am schimbat-o odata cu kitul de distributie deoarece zgomotul respectiv era asemanator cu sunetul pe care il scoate pompa de apa la berlina cad este dus rulmentul, dar ulterior am ajuns la concluzia ca nu e de la pompa, deoarece nu face tot timpul.
Mie mi se pare dubios sunetul deoarece apare doar intre 1300-1500 rpm iar dupa ce depesesc aceasta turatie nu se mai aude nimic. Motorul suna "rotund", porneste la fel ca la inceput, nu face alte probleme.
Sambata merg la service, motiv pentru care va rog sa imi spuneti ce sa le cer respectivilor sa verifice.
b4m
Am constatat in aceasta dimineata, ca dupa ce am pornit motorul, cat timp acesta este rece cureaua de distributie nu scoate nici un sunet, iar dupa ce se incalzeste apare "sunetul" (de fapt zgomot in toata regula) cand accelerez sau reduc turatia in jurul valorilor respective (1300-1500 rpm).
Precizez ca daca e mai turat motorul sau mai putin turat, nu se mai aude.
nephis
sunt de aceeasi parere cu liviu.
undeva. cineva nu si-a facut treaba.
pentru montaj ar trebui sa ai o garantie.
dute peste ei cu gura mare si poate iti rezolva problema.

e clar ca la montaj s-a gresit undeva.

BaFTA
moshulik
Trebuie sa fie vreo sageata pe cureaua de distributie, din cate imi amintesc cand mi-a schimbat mie curelele la oltcit. Sau pote vreun capac care nu a fost strans ca lumea intra in rezonanta doar la turatia respectiva. Dupa manifestarea problemei doar la o anumita turatie tind sa cred ca e un fenomen de "rezonanta" , vreo coincidenta cu alte piese care au fost demontate pentru a se ajunge la cureaua de distributie, nu cureaua si rola in sine.
b4m
Poate cineva sa imi spuna ce valoare trebuie sa indice diapazul in momentul verificarii intinderii curelei? Maine vreau sa vad cu ochii mei cat e de intinsa sau slabita cureaua.
Liviu
Scuze ca nu am fost "pe faza" cand ai cerut datele ...
UIte trei pagini interesante .. zic eu smile.gif
b4m
Am fost astazi la service, dar am uitat acasa factura si garantia la lucrarea prestata saptamana trecuta ( schimbarea kitului distributie si a pompei de apa) motiv pentru care nu au vrut sa se uite oficial la masina. Doar au ridicat capota si au turat-o un pic, au constatat ce se aude zgomotul , dupa care mi-au spus cu o nepasare groaznica "STAI LINISTIT CA SE PASUIESC DINTII SI NU SE VA MAI AUZI", moment in care mi s-a pus pata si am pomenit de patron si de OPC. Rezultatul este ca m-au programat pe miercuri. Acum va rog sa ma ajutati si sa imi spuneti ce sa-i pun exact sa verifice, ca nu am chef sa stau jumatate de zi in service iar la urma sa imi spuna ca merge si asa. Vreau sa am cat decat idee de ce s-ar gasi aolo, ca sa vada baietii ca nu ma pot duce de nas cu textul " ASA FAC TOATE".
Va multumesc anticipat pentru sugestiile pe care mi le veti oferi.
Imi poate spune cineva daca se organizeaza intalniri intre membri si in Botosani?
Liviu
Mai .. tu te-ai uitat asa, putin macar la pozele de mai sus ?
Alea iti spun TOT !

Listeaza-le si mergi cu foile in mana la service. Cere-le sa iti arate ca (,) cureaua e aliniata ca in poza a treia.
Cere-le sa iti arate intinderea cureleleor ... toate ...

Daca vezi ca cureaua e pusa prost sau prea intinsa cere-le sa ti-o schimbe cu una noua platita de ei!
b4m
Cureaua care am schimbat-o saptamana trecuta era sigilata in cutie. Deci, daca a fost montata gresit, sau prea intinsa, acum trebuie sa pun curea noua, nu pot sa folosesc aceeasi curea?
Liviu
In careta tehnica (manualul de service) scrie CLAR: o curea care a fost intinsa mai mult decat frecventele admise, se schimba imadiat si nu se mai refoloseste.

Eu cred totusi ca poti sa refolosesti curelele respective atata timp cat discutam despre cureaua de A/C sau cea de alternator .. adica despre curele care in cazul ruperii nu ar distruge motorul.
Yarina
QUOTE(b4m @ 23 Nov 2005, 21:59)
[SIZE=7]Va salut! Am urmarit de ceva timp discutiile de pe acest site si am invatat cateva chestii care m-au ajutat in intretinerea masinutei mele. Totusi, m-am lovit de o problema  a carei rezolvare nu am gasit-o nicaieri. Am urmat sfaturile de pe forum si am schimbat la 60.000 km cureaua de distributie, cureaua aer conditionat si cea de-a treia curea, totodata schimband si pompa de apa. Precizez ca detin  DSN Clima iar operatiile le-am efectuat in service de reprezentanta Dacia. Dupa ce am schimbat aceste repere, cand accelerez sau reduc turatia motorului, in jurul a 1300-1500 rpm se aude din dreptul curelei de distributie un huruit, fluierat (nu pot sa descriu exact sunetul). M-am intors la service iar aia de acolo au spus ca nu e grav, deoarece inca nu sunt pasuite cureaua cu celelalte piese, precizandu-mi ca peste 300-500 km va dispare sunetul. Am mers la un alt service, particular iar de acolo mi-a spus un inginer ca e posibil sa fie prea intinsa cureaua, dar se va aseza singura. Acelasi raspuns mi l-a dat si un tip distribuitor de piese  Dacia din Neamt. Intrebarea mea este : " Pot sa circul cu masina fara sa distrug altceva?"

Va multumesc anticipat pentru sfaturile pe care mi le veti oferi.

*



sfatul meu:
te duci de urgenta la service si le ceri sa-ti scimbe cureaua de distributie + ROLA INTINZATOARE.....nu trebuie sa se auda nici un zgomot dupa ce se inlocuiesc cele doua....nu exista pasuire sau mai stiu eu ce povesti ti-au spus ei acolo ca sa scape de tine. nu vreau sa-ti spun consecintele ruperii curelei sau daca se distruge rola intinzatoare si cureaua nu mai este intinsa......
ai auzit de distributie sarita de la punct si supape infipte in capul pistoanelor?????
parerea mea ca nu e de joaca cu asta.....

mihail75
@nu vreau sa-ti spun consecintele ruperii curelei sau daca se distruge rola intinzatoare si cureaua nu mai este intinsa......
ai auzit de distributie sarita de la punct si supape infipte in capul pistoanelor?????
parerea mea ca nu e de joaca cu asta.....@

He, he, eu am auzit si nu vreau sa va spun cite bulioane am cheltuit acum citiva ani, la fosta masina (exact ce scrie mai sus am patit, si asta de la pornit iarna masina prin tragere). intr-adevar, nu e de gluma cu curelele.
Aladin2
Nu va jucati cu distributia!
Zgomotul pe care il auzi s-ar putea sa fie de la rola intinzatoare.
Sper ca nu ai facut sa iei curea si rola contrafacuta .
Am vazut zeci de astfel de role blocate si curele rupte chiar dupa cativa km dupa ce au fost schimbate.
router
Am o Supernova Clima si tocmai am schimbat cureaua de distributie, rola, cureaua alternator si cureaua de la aer conditionat (compresor).

Observatia mea dupa ce am facut aceste operatii intr-un service autorizat Dacia, destul de mare este ca se aude un huruit cand accelerez sau cand decelerez.
Acel huruit se auzea si inainte dar parca acum este mult mai puternic.
Vreau sa va spun ca cureaua de distributie i-a fost masurata intinderea cu aparatul acela special (am asista personal la aceea masuratoare) iar curelele si rola sunt piese de origine.

E normal sa se auda acel huruit?

Deasemenea un lucru pe care l-am auzit in acest topic mi se intampla si mie, adica observ o mica lipsa de putere a motorului, adica motorul dupa aceaste operatii parca nu mai trage la fel de tare ca inainte.

P.S:unul din mecanici mi-a spus ca este injectia si e normal sa faca asa dar tind sa nu il cred
klaus
Sa speram ca ti-au pus intinzatorul cum trebuie...
router
Ceea ce ma ingrijoreaza foarte mult este tocmai aceea diferenta in putere, nu e foarte mare diferenta pot spunde ca e chair insesizabila.
Ideea este ca o simt.
Cum as putea sa aflu ca au fost montate corect curelele?
sau care ar fi cauza problemei mele?
TazManiac
S-ar putea sa fie pusa cureaua la un dinte diferenta. Faza asta am patit-o eu cu un meserias de la Dacoserv. Peste 4000 de ture cum trage? Urca repede sau greu de tot?
router
-sincer nu am incercat, oricum rar am ajuns la 4000 de ture, nu ai cum practic sa mergi cu 4000 de ture
-peste 3 saptamani ma duc la revizia de 70.000 de mii sa schimb uleiul si filtrele + placutze si vreau sa le zic sa-mi verifice si cureaua, chit ca platesc eu demontarea dar vreau sa vad daca au montat-o corect.
-cum as putea eu verifica ca a fost montata corect?
pastrama
Nu merge...cureaua, odata demontata nu mai trebuie pusa la loc. Cel putin asa zice la manual.
petronelluigi
hai salut. parerea mea, si este doar parerea mea,este ca ti-au pus-o gresit la montare.nu au pus-o "la punct".eu am montat-o pe a mea acu 10000 km,singur si nu sunt mecanic,cu o poza de la solenza,am mers pe ideea de asemanare,are niste semne pe fulii pe acolo sau daca nu esti sigur marchezi cu creta de pe o parte pe alta,si foarte important,cureaua se pune intr-un singur sens,indicat pe ea. ...si mersul la revizii din 10mii in 10mii km,daca nu mai ai garantie m-i se pare o stupizenie.......dar e doar parerea mea si foamea celor de la service-uri
TazManiac
@router
N-ai cum sa verifici daca a fost montata corect decat daca demontezi totul pana la curea.
In plus, daca se aude un tacanit in frana de motor la peste 2500 de ture este 90% de la cureaua de distributie montata prost (chestie patita de mine).
Te-am intrebat de cum accelereaza peste 4000 de ture pentru ca la mine acolo se vedea clar ca nu trage cum trebuie, pana acolo accelerand relativ bine, exact cum ai zis tu mai devreme: tragea mai prost dar aproape insesizabil.
AIX
>> si mersul la revizii din 10mii in 10mii km,daca nu mai ai garantie m-i se pare o stupizenie

Nu-i strica o verificare periodica, iar uleiul trebuie schimbat la 10.000, cf. manualului de intretinere. Sau cum crezi ca trebuie procedat?
router
-acel huruit era si inainte dar nu asa pregnant,

-eu ma gandesc sa nu fie de la pompa de apa deoarece am schimbat si aeroterma si implicit antigelul (antigelul dinainte era cu solutie de astupare a porilor stop leak de la 2+2) ?

-azi m-am uitat la curele (cea de alternator si aer conditionat) si am observat ca una este pusa cu scrisul acela pe ea diferit fata de cealalta.(la cureaua de distributie nu am cum sa ma uit fiind acoperita de acel capac)

-deasemenea am observat punanad mana pe ele ca una este mai intinsa decat cealalta
gabi_g
Eu am o Solenza, si am schimbat impreuna cu cineva cureaua de distributie si rola intinzatoare, kit de distributie luat dintr-un magazin mai rasarit - in cutie cu holograma, si la mine dupa inlocuire se auzea huruind rola intinzatoare, care este un rulment, am dat din nou jos distributia, adica, cureaua si rola. Am desfacut acele saibe de etansare ale rolei, si am mai adaugat vaselina (era cam putina vaselina), am strans cureaua astfel incat sa poti sa o rotesti cu mana la 90° si acum merge bine, fara huruit. Deci este posibil ca sa fie rola fara vaselina sau cureaua prea intinsa.
clr
Eu stiam ca daca ai detensionat cureaua nu ai voie s-o refolosesti.
klaus
E, mai merge, dar nu e recomandat...
eraser3002
Salutare la toata lumea!
Am si eu o supernova europa, am fost ieri la service (parca Auto Nesti se numea) si am schimbat mai multe chestii, printre care si cureaua de distributie.
Problema e ca nu am luat-o din magazin, am luat kitul de distributie de la un mecanic de acolo, sigilat in cutie. Mi-au montat-o, au verificat intinderea cu un aparat (nu mai stiu cum se cheama), iar cand am plecat am sesizat un huruit atunci cand motorul este foarte putin turat (un pic mai mult decat relanti). Aveti vreo idee?
Multumesc!
C a t a l i n
QUOTE(eraser3002 @ 17 Mar 2007, 10:18)
...au verificat intinderea cu un aparat (nu mai stiu cum se cheama...
*



Dispozitivul se numește tensiometru, și din păcate de multe ori este substituit de "mâna experimentată" a maimuțelor din service...
eraser3002
Salut din nou!
Am fost la service acolo si, bineinteles, mi-a spus ca e normal si ca o sa se "aseze cureaua". Cand l-am intrebat la ce valoare a intins cureaua, mi-a spus ca prima data o intinde pana pe la 210 Hz, apoi invarte motorul 5 ture si jumate si intinde cureaua pana la 185 Hz. Dar nu e prea mult 185? Eu stiam ca valorile sunt cuprinse intre 165 si 185. Oricum, ma mai duc si maine sa vad ce poate sa-mi faca.

Mai am o problema: cand pornesc motorul scade foarte mult turatia, iar apoi isi revine singur. Asta se intampla si atunci cand o turez si isi revine la relanti. O data m s-a oprit singur. Am intrebat la service si mi-a spus ca s-ar putea sa fie de la motorasul pas cu pas. Dar inainte sa-mi schimbe cureaua nu facea asa. Au vreo legatura intre ele?



pastrama
Motorasul pas cu pas n-are nici o treaba cu cureaua.
La tine e posibil sa fie de la senzorul de turatie.
eraser3002
Am fost la service din nou si i-am rugat sa se uite la senzorul de turatie. L-a scos, i-a dat cu o perie de sarma, apoi cu un spray si l-a pus la loc. Cand am pornit motorul nu a mai scazut turatia. Mi s-a parut ca merge foarte bine. Am plecat, iar dupa cativa km mi s-a oprit motorul si nu mai voia sa porneasca. A pornit pana la urma, dar se oprea de fiecare data cand o scoteam din viteza (uneori si cand schimbam vitezele). Deci nu e de la senzorul de turatie. Atunci de la ce poate sa fie? Maine ma duc la service sa o conecteze la calculator.
dispeceru
in service zi-le sa-ti curete motorasul de la clapeta (motorasul pas cu pas) acolo e buba la masina ta !
eraser3002
Dar motorasul asta are vreo legatura cu cat de tare "trage" motorul? Sau se ocupa doar de relanti? Mi s-a parut ca tragea foarte bine cand am plecat din service, iar apoi parca era mai puturoasa.
Sper sa nu fie nevoie sa il schimb... Aveti vreo idee cat ar costa?
Kojak
Are vreo legatura scaderea puterii motorului cu schimbarea curelei de distributie?
Nu am facut o legatura pana acum cu acest lucru, insa acum imi dau seama ca masina nu mai trage la fel de cand am schimbat cureaua de distributie.
Acest fapt poate fi dovada ca, cureaua de distributie nu a fost bine montata? Mecanicii din service spuneau ca daca o curea nu e bine montata, nici nu mai poti pleca cu masina sau merge infernal

Si ca o alta noutate (confirmata si de alti amici care au logan), "glasul" motorului se "subtiaza" cand turez masina peste 3500rpm, din momentul schimbarii curelei...
dispeceru
QUOTE(eraser3002 @ 19 Mar 2007, 20:55)
Sper sa nu fie nevoie sa il schimb... Aveti vreo idee cat ar costa?
*


motorasu' il gasesti in targ la vitan cu 100 lei.

klaus
Sau turcesti (nu VDO) cu 35 RON
t_florinadrian@yahoo.com
ÎNTREBARE
Este normal după ce am schimbat kitul de distribuție și semeringul să mai fie urme de ulei (destul de mult și apare din nou după ce curăț zona), kitul a fost schimbat acum 4 luni și se află încă în garanție.
CE SĂ FAC ?
ginoxxx
te duci la service cu garantia-n mana...si le-o dai pe-aia cu opc, cu patron...stii tu...si se rezolva... biggrin.gif bft
paulica2004
Salutare,am si eu o supernova an fab 2003 cu 36000 km la bord.Si mi-a spus cineva ca dupa 4 ani sau 60.000 km sa schimb kitul de distributie.Masina merge perfect si nu am avut nici un fel de probleme pana acum.Ce ma sfatuiti sa fac??? intrebare.gif

20 Jun 2007, 21:49:
Daca trebuie schimbat kitul de distributie, de unde ma sfatuiti sa-l cumpar sa nu fie facatura??? sunt din Bucuresti.... si cam la ce pret ?
paulica2004
Am schimbat Kitul de distributie azi.Curea + intinzator = 150 ron ; semeringul 27 ron. Manopera 100 ron. Am mers azi cu ea cam 80 km si se comporta bine( adik nu se aude nici un zgomot suspect ) ba chiar am impresia ca merge mai bine k inainte biggrin.gif.
geotex
QUOTE(b4m @ 25 Nov 2005, 10:25)
Am constatat in aceasta dimineata, ca dupa ce am pornit motorul, cat timp acesta este rece cureaua de distributie nu scoate nici un sunet, iar dupa ce se incalzeste apare "sunetul" (de fapt zgomot in toata regula) cand accelerez sau reduc turatia in jurul valorilor respective (1300-1500 rpm).
Precizez ca daca e mai turat motorul sau mai putin turat, nu se mai aude.
*



Am reinviat topicul dupa atata timp dar imi cers scuze de la moderatori. Intrebarea mea este daca s-a gasit rezolvarea. Nu de alta, da acu o saptamana am schimbat kitul in service si exact aceeasi problema o intampin si eu. M-am intors inapoi in service, le-am spus despre huruit, raspunsul a fost clasic "Lasa ca se pasuiesc dintii ca este curele noi". N-am fost multumit, asa ca l-am pus pe mecanic sa dea capacul de protectie jos si apoi mi-a slabit un pic rola intinzatoare. Rezultatul: a disparut zgomotul pana ce s-a incalzit motorul, dupa care a reaparut. vreau sa stiu daca b4m a rezolvat-o si ce anume a fost, pentru ca ma duc iar peste ei
spiridon
Spunea cineva pe aici pe site ca apare huruitul si daca rola intinzatoare e pusa invers...eu nu m-am lovit de aceta problema, dar merita verificata !
Si tot despre rola am citit ca un membru al forumului i-a dat jos unul din gulere si i-a pus vaselina de rulmenti (in esenta rola e un rulment cu o camasa pe el) ! posibil astea noi sa fie facute cu economie ....si asta trebuie verificat !
geotex
Chiar nu stie nimeni? Nu de alta, dar fac astia de la service o mutra acra cand le spui asa ceva, nemaivorbind de amanari si alte alea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.