Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Italiencele mele Alfa si Fiat
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
nyky
Va salut,
Sunt de ceva timp pe forumul acesta si in fiecare zi cred ca intru de cateva ori in special la jurnal de bord asa ca am zis sa.mi fac si eu unul.
Totul a inceput acum cativa ani, cred2013 cand am avut nevoie de o alta masina pentru naveta asa ca dupa ce am decis bugetul am inceput sa caut pe siteuri din afara sa.mi aduc o masina(benzina neaparat, pana in 1800cmc). Dupa cred 3 saptamani am gasit-o , am sunat proprietarul (era sambata), ca venim sa o luam sa nu o vanda( el sigur, nici o problema ). Luni au plecat prieteni mei dupa ea, miercuri cand au la el ma suna ca neamtu a vandut masina si sa.mi caut una repede ca vineri pleaca spre Romania.
Bineinteles ca nu mai gaseam nimic cum doream eu, joi ma suna ca au gasit ei una in zona lor si.mi trimit linkul. ( masina arata bine, dar avea motorul de 1.2 , fata de 1.6 ce am vrut initial), asa ca duminica dimineata m.am trezit proaspat proprietar de Fiat Stilo coupe cu 1200cmc si 80 de cai.
Am facut reviziile si tot ce era nevoie, iar pana acum nu am avut nici o problema, a facut 40k de cand am cumparat.o .
Despre Alfa nu am multe de scris momentan, dar este 159 2.4jtd de 200hp din 2007. Momentat lucrez la ea, azi o sa schimb discurile si placutele (fata spate), iar saptamana viitoare urmeaza mai multe. Masina a stat foarte mult timp si acum are nevoie de putina ingrijire.
AndreiMR
Scrie totusi ceva despre Alfa aia, da si tu mai multe detalii. Spor la treaba cu ea smile.gif
nyky
Pai Alfa este un 159 de 200 de cai din 2007., masina a stat vreo 2 ani , miscata foarte putin si se vede pe sub ea ca e plina de pamant ca a stat la curte.
Nu am prea multe de facut pe partea mecanica, o bucsa pe stanga face galagie , franele ( ce au fost azi schimbate), pe spate macarelele fiindca sau blocat si cand am incercat sa le deschid au sarit cablurile, si revizia.
Merge bine, vad ca prin Timisoara nu consuma asa exagerat, momenta arata un 11, e foarte ok.
Estetic trebuie sa refac volanul( pielea de pe el sa decolorat), sa o spal foarte bine ca e jegoasa rau, culoare e un albastru metalizat.
Azi au fost schimbate ( de mine ), discurile fata(brembo) si placutele (remsa, mie mi se par ok ) si discurile spate si placute ( textar), impreuna cu lichidul de frana ate, maine are programare la directie, distributie si freon.

10 Jul 2016, 17:30:
happy.gif
AndreiMR
Cam ala e consumul, mie imi consuma 10 in Pitesti iar in Bucuresti oriunde intre 10 si 16, in functie de trafic. In afara orasului consumul e foarte bun, fara mari eforturi scazi in jur de 7, chiar mai putin daca mergi legal.

Daca faci distributia, poate ar fi bine sa dai si admisia jos sa o cureti, daca n-a mai fost curatata de mult timp. E o problema colmatatul admisiei cu funingine, si ca sa o cureti apoi trebuie data iar jos distributia. Recomand anulare EGR si clapete swirl, ca sa se reduca din riscuri pe partea asta smile.gif
silvanu96
Nici nu sti ce noroc ai avut ca s-a dat ala de 1.6
Ti-o spune un fost posesor.
nyky
Silvanu, cunosc problemele lor dar una singura era cea mai raspandita, murea ecu din cauza caldurii excesive el fiind prins pe chiuloasa. Pana acum nu am avut nici o problema cu ea, am avut grija sa.i fac reviziile odata la 10000km si sa fie totul bine intretinut, bine sunt si genul de persoana care daca aude un zgomot sau bataie imediat o ridic sa vad ce se aude deci cred ca si asta a contribuit la fiabilitate.
In legatura cu alfa, sa ars releul din cabina ce controla ventilatorul, asa ca acum nu am deloc ventilatie, sambata ma ocup de el , nu aveam nevoie de masina dar ma deranjeaza ca nu functioneaza. mad.gif
Lex Luthor
In legatura cu ventilatorul, daca este vorba de cel din habitaclu, n-ar strica sa te uiti si la mufa care vine conectata pe ventilator. Cateodata are prostul obicei sa se topeasca din cauza curentului excesiv consumat de acesta.
silvanu96
Cand am facut trecerea ,prima pe lista a fost 159.
Numai ca nu m-am inteles cu nevasta-mea , a zis ca e imensa! si cum ea o foloseste zilnic, a trebuit sa ma limitez la un hatch.
Bineinteles ,era Giulietta, dar saream calu, cu banii, ma refer...
Inca sunt fan ... quadrifoglio ... wub.gif
Sa le stapanesti sanatos!
R19/16v
user posted image FTW wub.gif
AndreiMR
QUOTE(silvanu96 @ 14 Jul 2016, 12:08)
Cand am facut trecerea ,prima pe lista a fost 159.
Numai ca nu m-am inteles cu nevasta-mea , a zis ca e imensa! si cum ea o foloseste zilnic, a trebuit sa ma limitez la un hatch.
Bineinteles ,era Giulietta, dar saream calu, cu banii, ma refer...
Inca sunt fan ... quadrifoglio ... wub.gif
Sa le stapanesti sanatos!
*



Marele avantaj la cumpararea unei Alfe sh e devalorizarea. Au ajuns QV-urile la niste preturi foarte interesante, si Giulietta chiar e masina ok. Cu 12.000 de euro se gaseste QV in stare buna chiar si pe la noi prin tara.

Si la mine in casa e aceeasi problema cu 159, "nu vreau sa o conduc, e prea mare, e prea nervoasa" smile.gif
MuciX
Nu e aceeasi situatie si nici macar aceeasi putere, dar cand s-a urcat prima data la volanul ursului i-a placut ca era mult mai puternica decat cu ce se obisnuise ea.
A doua zi mi-a cerut cheile direct, nici nu am apucat sa ma gandesc sa ma urc la volan. laugh.gif
AndreiMR
Pai da, puterea in sine i-a placut si la Alfa. Dar cand a venit vorba de parcare (problema botului lung si jos), de grija la schimbarile de trepte ca sa nu solicite aiurea volanta si sa nu faca surge turbina aiurea, cand a vazut ca torque-steer chiar exista si trebuie totusi o mana ferma pe volan in treptele inferioare...a ajuns la concluzia ca Mazdoiul e mai fara bataie de cap...daca ar fi avut vreo 150 cp cica ar fi fost perfect smile.gif Asa ca mersul cu Alfa a ramas doar pentru drumurile in afara orasului pentru ea, deocamdata.
MuciX
Marsarierul este in stanga treptei 1, dar trebuie tras mai cu simt de raspundere. Din punctul ei de vedere masina aia merge doar inainte. smile.gif
silvanu96
Apropo de trifoi ... macar un TBi ...
nyky
TBI am cautat eu, inca nu ma impac cu ideea ca masina e motorina dar un TBI in mintile lui era peste bugetul alocat pentru achizitie.
In privinta sotiei eu am scapat usor, ea nu are permis si singura cerere in privinta masini a fost sa nu fie alba. huh.gif
In alta ordine de idei, am rezolvat cu ventilatorul de clima, era releul. Se potriveste cel de laguna.
https://www.google.hu/search?q=siguranta+mo...mxRdBisq2wAM%3A
AndreiMR
E motorina, dar fata de alte dieseluri, e un motor mai special. Zgomotul pe care il face e mai frumos, tipic pentru 5 cilindri, urca in ture foarte usor si e si foarte elastic, trage foarte bine...nu e chiar un tractor banal.

TBi am vrut si eu dar n-a fost sa fie, daca mai e si TI echiparea deja se schimba povestea, dar intr-adevar costa destul de mult, nu sunt multe la vanzare. TBI e cea mai echilibrata motorizare pe benzina pentru 159, iar la diesel asta de 2.4 e fix ce trebuie. Ca prestatii, sunt comparabile, numai ca benzinarul are avantajul masei mult mai mici pe fata
nyky
Prima iesire cu Alfa de aproximativ 300km, impresii :
e comfortabila,
directia mi se pare foarte buna se duce instant unde o indrept,
de putere zic doar ca are destula pentru cum conduc eu.
antifonarea e foarte buna,
ma incanta ca nu face ca un tractor in mers si motorul chiar se tureaza foarte usor
consumul aratat de cb a fost de 7.3 daca e cineva curios, mie mi se pare ok, cred ca daca mergeam mai linistit se putea mai putin dar nu am cumparat masina cu gandul la consum.
Mai am de lucrat la ea putin, bucsile la bratele superioare fac un scartait si ma deranjeaza, desi am verificat masina pe elevator si nu au joc.
Din cauza ca masina a stat mult va trebui sa le inlocuiesc sau sa schimb bratul cu tot, mai ramane de vazut asta, iar la capitolul imagine am de refacut volanul ce a pierdut culoarea si cateva piese din interior ce au nevoie de ingrijire fiindca sunt foarte zgariate.

Am si o intrebare, desi uleiul a fost schimbat si resetat intervalul service masina tot zice ca trebuie sa schimb uleiul si semnul de ulei clipeste ca si cum uleiul e degradat , ce pot sa.i fac ca ma enerveaza. ?
ursul_bipolar
Cred ca sa-l schimbi... Sau sa scoti becul de la ulei...glumesc biggrin.gif prima varianta e cea mai buna cu ochiul.gif
nyky
Ce sa mai schimb, ca are 400 de km uleiul... , stiu ca e diesel dar nici chiar asa, fac in portbagaj rezerve ca la vw tongue.gif
ursul_bipolar
Atunci se schimba treaba. Pe forumul dedicat poate gasesti mai multe informatii. O fi ceva specific.
AndreiMR
Trebuie resetat counterul cu softul dedicat Fiat/Alfa, ca sa iti reseteze si regenerarile DPF-ului. Ala e motivul pentru care se aprinde mai devreme martorul de schimb de ulei, masina considera ca a facut foarte multe regenerari si a degradat uleiul.

Legat de brate superioare, fugi cat poti de Lemforder. Am detaliat pe jurnalul meu ce am patit cu ele, si nu sunt singurul.

Daca puterea ti se pare doar suficienta, exista cineva care chiar se pricepe la resoftat Alfe, il gasesti pe forumul marcii si are numai feedback-uri pozitive. Crestere de putere moderata dar schimbare totala a felului cum trage masina, dispare si pragul ala de la 2000 de rpm cand se simte mai brusca livrarea puterii. La pachet cu anulare DPF si EGR schimba mult in bine comportamentul masinii, fara probleme de fiabilitate...ba chiar dimpotriva, daca te gandesti cate probleme ajung sa produca DPF si EGR
nyky
Te rog sa.mi spui si mie daca sti cum se numeste useru de pe alfa ce se ocupa cu softul, poate.mi fac un drum pana acolo. Nu ma intelege gresit, puterea pentru mine monentan e de ajuns, nu vreau mai mult doar ca vreau sa nu mai stau sa curat la egr si admisie odata la 2 revizii, e o tampenie.
In privinta uleiului ma duc sa.mi fac un reset la un service dedicat Alfa si bratele din fericire eu lucrez in domeniul pieselor de schimb asa ca pot sa verific si sa dau innapoi daca nu.mi convine ceva.
AndreiMR
Ti-am trimis PM. Eu am schimbat acum un an si jumatate distributie si n-am mai curatat admisia, sincer nici nu stiu sigur 100% cand fusese curatata inainte. Inca nu da semne de colmatare, cel putin pe tubulatura usor accesibila nu apar depuneri semnificative. Eu o sa o desfac preventiv in iarna cand ii fac din nou distributia. EGR-ul il am anulat, si mai mult ca sigur ca asta a ajutat sa ramana curata atata timp...
St
QUOTE(AndreiMR @ 18 Jul 2016, 07:20)
La pachet cu anulare DPF si EGR schimba mult in bine comportamentul masinii
*



Asa cresc noxele, corect? Mai trece de ITP ?
argon
Tu vorbesti serios? Sau te-ai culcat in Romania si te-ai trezit in Germania? ITP-ul il ia la 99% din statiile din Ro, inclusiv la RAR. Cum il ia e alta problema, dar il ia.
andreist
Astia de la noi testeaza exclusiv CO2, nu toate noxele, probabil asa si in afara. Daca starea tehnica e ok trece si fara EGR, oricum nu recircula nimic la turatia cu care se testeaza, e ca si cum n-ar fi. Despre treaba DPF nu stiu sigur daca rostul lui este sa capteze numai particulele mari de co2 ce ne afecteaza care n-ar fi inregistrate de aparatele astora sau chiar imbunatateste cantitatea de co2 emisa direct la teava.

@argon, am masina cumparata din germania cu TUV facut in februarie. Amortizoare terminate, brate cu cauciuc crapat, etc. Nu-s chiar ca in povesti nici nemtii, si nu-ti imagina vre-un satuc german, ci chiar un oras mare, Munchen.
bucatzel
QUOTE(andreist @ 21 Jul 2016, 15:57)
particulele mari de co2
*


Chiar si cu cunostiintele mele limitate de chimie, am dubii ca exista asa ceva.

Ce incarca DPF-ul sa capteze, e funinginea care-i produs de baza al arderii motorinei. de aia-i si zice Diesel Particulate Filter. el practic incearca sa adunde funinginea produsa in regimuri de sarcina aiurea, si sa o rearda atunci cand traseul de evacuare s-a incalzit. Similar cu ce face si catalizatorul, dar tunat un pic mai tare pe procesele de ardere ale motorinei.
nyky

Daca e sa vorbim despre itp.ul din Romania nu ne ajunge forumul, am in fiecare zi clienti ce vin cu masini de nici programul rabla nu le ia si ei zic ca au itp.
Saptamana trecuta chiar am avut o discutie mai infocata cu un client ce avea pe duster xenon h7 pus si se mira de ce nu se vede ca la Audi, cand i.am explicat ca e ilegal in primul rand si ca audi vine din fabrica cu el mi.a dat cu flit ca stie el mai bine ca are xenon de calitate. Ce o insemna si asta. Asa ca itp,ul la noi e asa mai optional .
In privinta dpf, eu incerc sa tin masina cat mai aproape de fabrica fara sa.l dau jos ,o sa dau jos galeria de admisie si dupa aceea vad ce fac cu egr.ul, ala se poate sa.l anulez la alfa e o problema foarte cunoscuta si destul de costisitioare infundarea galeriei de admisie din cauza egr.
AndreiMR
QUOTE(St @ 21 Jul 2016, 13:07)
Asa cresc noxele, corect? Mai trece de ITP ?
*



In mod normal il trece, daca e in stare tehnica buna. E Euro 4 masina, pe vremea aia oricum nu erau multe marci care sa puna DPF, la altele era optional...din experientele altora, cu diverse marci de masini, stiu ca se trece ITP cu DPF anulat, chiar si fara "atentii". Iar EGR chiar n-ar trebui sa influenteze cu nimic testul de noxe la ITP. Singurul dezavantaj al anularii EGR e ca s-ar incalzi ceva mai greu motorul, dar eu unul n-am sesizat vreo problema in sensul asta...acul de temperatura urca destul de repede, iar caldura baga aproape imediat (banuiesc ca are rezistente electrice la aeroterma)
ursul_bipolar
Nu prea e legal sa scoti acele sisteme de pe masina.
andreist
@bucatel la funinginea aia ma refeream si eu, si nu la "particule elementare" din chimie/fizica, uite ceva de care poate ai auzit: "particula de praf". Mare spirit de observatie au romanii cititi...
MuciX
Ce-i aia dizablare? Incerci sa spui "eliminare", "demontare"?

Din pacate am recurs si eu la ceva similar, a fost eliminata doar o parte din fagurele ceramic al DPF, iar ecu a fost rescris sa se inteleaga cu noile presiuni pe care avea sa le citeasca in catalizator.
Practic a fost modificat astfel incat sa nu mai poata ajunge la "full ash" dar in acelasi timp sa mentina functionalitatea de regenerare si doar partial cea de filtrare.
La fel ca orice chestie temporara a cam ramas permanenta. sad.gif
comanr
nu vreau sa fiu inteles gresit, foarta multa lume elimina sisteme functionale pentru ca a face totul numai o tzeava e misto(trage bine), atunci cand vine vorba de bugete reduse, masini mai ostenite aceste modificari/ anulari fac bine dar ele nu trebuiesc promovate pentru ca intra unul gen andrei, care o ia de buna si merge cu ea asa pana in panzele albe transformand dieselul in 2015 intr un cazan din 80, bineinteles cu fala si senzatie de normalitate tampa.
bucatzel
@comanr, iti recomand sa iei un curs extrem de rapid de comunicat civilizat.
MuciX
M-am lamentat destul la vremea aia, inclusiv pe forum. Masina mea (focus 1.6 tdci) inca mergea bine, dar stiam ca fullash era ceva ce urma intr-un viitor. Am facut asta preventiv si am ales solutia care sa aduca cel mai mic prejudiciu functionarii sistemului in sine. Un DPF nou costa destul de mult la vremea aia si nu eram dispus sa ii cheltui. Asa e cand ai pe mana o masina pe care de fapt nu ti-o permiti.

Andrei e departe de a fi vreun marlan, cumva uitasem daca a modificat si el EGR si DPF la masina. Totusi, ceva imi spune ca nu se face negru in urma lui cand depaseste.
comanr
stii si tu ca la diesel daca lasi doar o teava din fata in spate miroase extrem de inecacios, gazele necatalizate, la fel la benzina, din pacate multi fac asta pentru putere desi e ilegal in orice colt al lumii
MuciX
Aici e discutia de cand l-am scos efectiv, dar discutasem problema si inainte si s-au vehiculat mai multe optiuni si considerente. Nu am mai gasit si partea aia.
comanr
ai incercat si tu sa rezolvi cumva, de apreciat ca nu ai pus direct teava desi motorul ala de 1.6(ford) e absolut nasol, toti schimba turbina, motorul nu e rezistent, foarte mult plastic mai ales pe supralimentare care plesneste/coace, pe scurt un mare gunoi care are nevoie de schimburi de ulei dese ca sa reziste, la peste 200k dumnezeu cu mila, poti avea probleme oricand cu orice anexa sau chiar cu motorul.

am vazut multe catalizatoare scoase la m6, la x5 si la alte avioane relativ noi din considerente de putere, exista un trend in romania in a se dizabla sisteme de depoluare, trend care e posibil sa fie alimentat si de recomandarile pe forumuri, asta ziceam, daca un lucru isi face treaba de ce sa il scot, bineinteles daca am un cazan il scot, nu am ce face, trebuie sa ma deplasez cumva dar nu pot sa intru apoi pe forumuri si sa zic, marfa, cool, asa se face.

pur si simplu e vorba de educatie, si in germania sant cazane, insa oamenii pastreaza ceea ce se cheama "low profile" adica nu se lauda cu mare modificare, tzeava, pentru ca nu e ok, polueaza, chiar si eliminarea unui catalizator la diesel se simte, mirosul devine de nesuportat, la cald cand catalizatoarele lucreaza, motoarele polueaza mai putin, e un fapt real.
marksman
Am stat alaltăieri ceva vreme în spatele unui Opel dizăl care scotea fum negru pe două țăvi "tiuning". Da' scotea serios, și mai gros scotea în accelerare, fapt pentru care, atunci când am prins o porțiune cu vizibilitate l-am depășit, în ciuda liniei continue. Totuși mă întreb și io: oare cazanu' TeDeI din dotare nu fumegă oarece în accelerare? N-am văzut fum în oglindă, da' mi s-a atras atenția c-ar trebui să umblu la EGR, că "cam scoate fum la relanti".
AR-18-MOS
E indicat. Si eu o sa umblu cat de curand la EGR-ul BMW-ului. Eliminat EGR din soft si chip tuning apoi la 180Cp. 04.gif
marksman
Mă bate și pe mine gândul să-i fac un cip-cirip tuning, dar cum sunt posesorul faimosului BXE, ăla care scoate bielele prin bloc, o să mă abțin. Noua performanță: 350 ml de ulei în 4000 km. Se pregătește și al doilea kit volantă+ambreiaj.
AR-18-MOS
Naspa. sad.gif La mine in 5000Km n-a scazut nici un milimetru pe joja. Dar inainte de EGR si chip tuning, trebuiesc schimbate cam toate furtunele de vacuum si supraalimentare, ca probabil sunt coapte sau pentru linistea sufleteasca.
AndreiMR
QUOTE(comanr @ 26 Jul 2016, 10:23)
nu vreau sa fiu inteles gresit, foarta multa lume elimina sisteme functionale pentru ca a face totul numai o tzeava e misto(trage bine), atunci cand vine vorba de bugete reduse, masini mai ostenite aceste modificari/ anulari  fac bine dar ele nu trebuiesc promovate pentru ca intra unul gen andrei, care o ia de buna si merge cu ea asa pana in panzele albe transformand dieselul in 2015 intr un cazan din 80, bineinteles cu fala si senzatie de normalitate tampa.
*



Daca n-ai avea si tu Alfa si daca n-ai fi fost foarte activ candva pe forumul marcii, as intelege vehementa, dar cunosti foarte bine problemele pe care le cauzeaza EGR si DPF la Alfe, mai ales la motoarele de 2.4 smile.gif

Clar ca nu e un motiv de mandrie sa anulezi sistemele de depoluare, dar nu e mai bine sa faci asta cat timp motorul ala e in mintile lui, inainte sa il aduca la stadiul de motor ostenit? Nu de alta, dar dupa mintea mea, un motor sanatos polueaza mai putin decat unul terminat. Si motorul asta de 2.4 e limpede ca n-a fost gandit pentru norme de poluare foarte stricte, acum 20 de ani cand a aparut nu prea se punea problema de norme Euro stricte. Adaugarea elementelor respective nu l-a ajutat deloc. Nu stiu cate motoare de 2.4 mai sunt in stare ok, cu sistemele astea functionale, ceva imi zice ca numarul lor e destul de mic. Chiar reprezentantele Alfa, si de la noi si din afara, anuleaza EGR-ul pentru a mai diminua din probleme....nu de alta, dar sa traga motorul cateva clapete swirl in cilindri nu prea e placut, si e greu sa ii explici omului ca o data la 2 ani (cu putin noroc) trebuie sa munceasca el sau un mecanic independent o zi intreaga sa desfaca si sa curete admisia, operatiune pe care ei evident ca nu o fac. Asta daca nu vrea sa aiba niste surprize foarte costisitoare.

Altfel, strict facand referire la masina mea, nu fumega decat la accelerarile foarte aprige, peste 3000 rpm, si nu mai mult decat alte dieseluri din anii respectivi, in niciun caz nu lasa un nor de fum in spate cum vezi pe la masini care chiar sunt la stadiul de cazan. Pot trai cu asta, tinand cont ca fix aceleasi manifestari le-am vazut si la masini mai noi care (proababil) au toate elementele de depoluare active (nu neaparat in mintile lor). Iar modificarea...ei bine, asta a facut-o fostul proprietar. Stiam de ea, nu m-a deranjat cand am cumparat-o, si posibil as fi fost eu nevoit sa o fac la un moment dat. In plus, e complet reversibila, si n-ar fi o problema sa o aduc la stadiul initial, daca as fi sigur ca nu cauzeaza probleme. Pana atunci, prefer sa poluez ceva mai mult cu o masina sanatoasa, decat sa schimb periodic EGR, sa am un DPF care mai traieste doar prin regenerarile fortate pe tester, si sa stau cu frica defectarii ireversibile a admisiei. Nu de alta, dar ceva imi zice ca schimbul atator piese produce o poluare mult mai mare decat ce fac eu acum, chiar daca in alta parte a lumii.
MuciX
QUOTE(comanr @ 26 Jul 2016, 23:22)
motorul ala de 1.6(ford) e absolut nasol, toti schimba turbina, motorul nu e rezistent, foarte mult plastic mai ales pe supralimentare care plesneste/coace, pe scurt un mare gunoi care are nevoie de schimburi de ulei dese ca sa reziste, la peste 200k dumnezeu cu mila, poti avea probleme oricand cu orice anexa sau chiar cu motorul.
*


Are vreo 260k acum. Am spart un furtun dintre turbina si intercooler, cred ca pe la 180k. Turbina am schimbat-o preventiv pe la 240k pentru ca incepuse sa fluiere mai tare decat eram obisnuit. Tragea normal, consuma normal; dupa demontare am gasit ca una dintre pale era usor ciupita. A costat 1600 lei o turbina reconditionata.
Au mai fost garnitura capacului supape care scapa ulei si saibele de la injectoare si senzorul de temperatura de la intrarea in DPF.
In rest, ulei la 10k si cam atat.

QUOTE(marksman @ 27 Jul 2016, 00:19)
Am stat alaltăieri ceva vreme în spatele unui Opel dizăl care scotea fum negru pe două țăvi "tiuning".
*


Mi s-a luat de cate cazane vad in trafic. Diesel, benzina, nici nu mai conteaza, zici ca-s pe carbuni 'șa-m-aș pe tocilele lor.
comanr
@andrei
imi pare foarte rau ca nu ai inteles nimic, eram precis ca o vei scoate pe aia cu acel cineva care polueaza mai mult ca tine, in alta parte, nu te intereseaza unde, dar stii sigur!

nu e vorba de cazanul meu sau al tau, care poate nici sanatoase nu sant dar nici terminate, cu/fara filtre luate la mana a 3 a, nici macar nu e vorba despre faptul ca aia de la fiat au dat o complet in bara cu primele versiuni de filtre de particule, e vorba de atitudine, de a nu promova o crima, chiar daca pentru tine ca individ poate fi utila.

in momentul in care se vor face verificari serioase in trafic va fi planset, jale, vor sari caii si cipurili ca purecii de la un caine ud.

ps: nu mai activez pe forumul alfa din cauza unor samsarei ieftini, cand vor termina de vandut cazanelele si cocalarismul va avea cote decente, voi reveni, desi pare imposibil la o simpla vizualizare a forumului respectiv, ieftin.
AndreiMR
Imi pare rau dar nu pot "pune botul" la problema asta cu poluarea cauzata de masini in masura in care se promoveaza pe diverse mijloace. Pana mai ieri, dieselul era ridicat in slavi ca salvatorul planetei. Acum e diavolul. Au urmat motoarele pe benzina cu injectie directa. Acum s-au prins ca de fapt polueaza mai rau decat dieselurile mult hulite, si incearca sa le dreaga cu DPF-uri. Se incearca electrificarea...numai ca ce sa vezi, sa produci si sa gestionezi apoi niste baterii inseamna o catastrofa pentru mediu, autonomia este si va fi o gluma pentru multa vreme de acum incolo, iar costurile sunt uriase. Drept pentru care unii deja au ezitari in a considera viitorul 100% electric (BMW se pare ca reduc masiv cheltuielile cu programul i), altii abia acum incep sa ia in calcul serios electrificarea, dar nu 100% ci in sisteme plug-in.

Toate astea pe spinarea si cheltuiala clientului final, care trebuie sa se lupte cu EGR-uri care mor subit, care trebuie sa stea cu ochii pe regenerarile DPF_ului ca pe butelie, care trebuie sa puna cauciucuri eco cu care franezi ca bunicii cu Victoria...dar chipurile salvam planeta. Asta in timp ce ni se "sugereaza" sa schimbam cat mai des masinile, proces care polueaza mult mai mult decat daca am tine cazanul din dotare mai mult timp.

Deci, din punctul meu de vedere, faptul ca masina mea are sau nu EGR activ e atat de nesemnificativ incat ma lasa sa dorm linistit noaptea. Poate ca gresesc, nu ma consider detinatorul adevarului absolut, dar pana una-alta, intre o crima si o anulare de EGR eu nu pot pune semnul egal.

Daca, prin absurd, vor fi probleme pentru mine la vreun control in trafic sau la un ITP (desi sunt sigur ca n-ar avea de ce sa fie), voi fi foarte sincer in a scrie la mine in jurnal lucrul asta. Cum am facut si pana acum, cand n-am ascuns nimic din problemele pe care le-am avut cu masina, chiar daca asta ar insemna posibile dezavantaje daca as vrea sa o revand, asta in timp ce altii probabil ca n-ar spune nimic. Asta, apropo de atitudinea de pe forumul Alfa pe care ai mentionat-o, comanr smile.gif
comanr
da, masinile de acolo sant perle, defapt ai un soc daca cumperi vreo una, decat cazane ca sa zic pa limba lor da capitala, dar bine pozate, ude sau pe inserat.
ti am zis, am vazut pe multi ca scot catalizatoare la masini noi, e ca pe vremea lui ceasca, luai o dacie trebuia musai sa aiba carlig, cui, era completa desi nimeni nu tracta nimic cu junghiul.

eu zic macar 200k sa nu se umble la evacuari, cat masina aia isi traieste traiul, oricat ai incerca sa prelungesti viata unui lucru din epoca de plastic e in zadar, e ca si cum ai urina impotriva vantului, fer la fer, halumina la halumina.
centurion
QUOTE(AndreiMR @ 27 Jul 2016, 10:43)
Drept pentru care unii deja au ezitari in a considera viitorul 100% electric (BMW se pare ca reduc masiv cheltuielile cu programul i), altii abia acum incep sa ia in calcul serios electrificarea, dar nu 100% ci in sisteme plug-in.
*


Oare Tesla stie de asta?

Uite ce zice BMW :
Mar 16, 2016 2:31 PM PT
BMW: Our future is electric and autonomous cars

BMW today announced it is shifting its development strategy toward more all-electric vehicles (EVs) and autonomous technology in order to address a "new era" in the industry.

The luxury automaker's CEO, Harald Krüger, said the company would also focus on premium products and services for "individual mobility."

"The technological focus will therefore be on consistently achieving further advances in the fields of electric mobility and automated driving," Krüger said in a statement.

Under the banner of BMW iNEXT, the company will develop a third model in its i-Series of EVs.



Viitorul este electric.
Pentru romani este doar anulare EGR, DFP etc.
AndreiMR
Probabil ca viitorul este electric, dar nu in forma actuala...cu o masina cu care mergi 300 de km si apoi astepti cateva ore sa se incarce nu se poate spune ca progresam. Cel putin nu daca vrei sa folosesti o masina asa cum o facem de 100 de ani. Altfel, strict pentru oras, da...electric e o varianta buna, daca banii permit. Pentru restul de folosiri...plug-in hybrid cu un motor pe benzina e o solutie cat se poate de buna.

Dar pana cand vor fi inlocuite complet motoarele clasice va mai trece multa vreme...si utilizatorul e interesat in primul rand sa ii functioneze masina, mai putin de emisii. Dovada ca VW a fost practic neafectat de scandalul emisiilor, dpdv al vanzarilor. Cat timp nu provoaca pagube in buzunar, majoritatea oamenilor nu considera emisiile un criteriu de baza pentru alegerea unei masini.
centurion
E dulce autodistrugerea.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.