MyKe89
23 Jul 2016, 14:17
De nici o saptamana m-am pricopsit cu naravasu' asta mic. Eram in cautarea unei masini si nu eram dispus sa cheltuiesc mai mult de 2000 de euro pentru asta. Pusesem ochii pe un Clio Bicorp (si alte 50 de masini) dar parca nu eram hotarat. Pana intr-o seara, cand am gasit chichineata asta neagra, pentru mai putin de jumatate din suma alocata. Avand AC si taxa platita, am zis ca merita luata. E din 2001, motorul e Euro 4 si dezvolta 75 de cai amarati.
Era al unei tanti din mediul rural, de pe langa Slobozia, care habar n-avea cu ce se mananca detinerea unei masini, ce sa mai vorbesc de intretinere. O tot tinea intr-una cu ITP-ul recent luat (naiba stie cum) si m-a aburit la telefon cate-n luna si-n stele. In fine, important era sa am cu ce sa ma misc de colo-colo si, dupa ce i-am dat o scanare cap-coada (vizual si cu vagcom-ul) si am facut o proba printr-o curte (deh, rca expirase fix in ziua in care m-am dus dupa el), i l-am luat.
Am zis ca nu ma mai omor cu intretinerea obsesiva, fac doar strictul necesar si la revedere. Fiind intr-o stare proasta, i-am facut deja:
- plinul
a rezultat un consum de 8.05 pe 240 Km, ma asteptam la mai mult (venit de la Slobozia pe A2 + frecus de Bucuresti);
- verificare AC + schimbare filtru de polen - nu racea suficient, s-a dovedit a fi compresorul pe duca, am luat altul, luni intra la schimbat;
- curatare clapeta acceleratie (era pamant in ea, nu calamina, inainte de poza frecasem juma' de ora la ea) + readaptare + filtru de aer nou;
- bujii noi (am gasit depuneri albicioase pe doua dintre ele, coroborat cu zgomotul dezvoltat de motor ma gandesc ca pistoanele ating sau au atins supapele, inca n-a vazut-o un mecanic);
- curatare EGR (l-am gasit obturat, asa ca am indepartat tablita) + readaptare;
- masurat sonde, senzori etc. (eroare de sonda lambda pre-cat, mai precis circuitul de incalzire, cred ca o las asa fiindca o deranjeaza doar la rece si se incalzeste repede motorul);
Urmeaza sa o ridic pe elevator, sa vad ce gasesc pe sub ea (in afara de amortizoare, care sunt cam moi, pare inchegata), apoi:
- schimbat macara geam sofer (clickaie motorasul dar nu misca deloc);
- schimbat/polishat faruri (cel din stanga are o clema rupta);
- montat maner rabatare scaun sofer, l-am identificat deja, trebuie doar sa il comand;
- cautat sigla hayon;
- detailing interior (asta cred ca se face maine, sa vedem daca e disponibil Sharkky);
- schimbat ventilator motor (merge doar pe treapta 1, termocupla e OK), acum am realizat ca am vrut sa il verific cu fire si n-am avut decat o agrafa cu care am scurtcircuitat firele de la mufa termocuplei. TBD
Si cam atat, cred. Apoi doar apa, paie si bataie. Imi place maxim, ma oftic ca nu mi-am luat mai de mult unul. In jungla din Bucuresti nu-ti trebuie altceva. Chiar ma relaxeaza, nu mai claxonez, nu ma mai enervez (chit ca acum se arunca atatia in fata mea), e chiar fun. Imi lipsea un asemenea mijloc de transport.
Poze nu prea am. Prima e facuta la 10 minute dupa cumparare.
Ai fost leu si ai ajuns pisoi.
MyKe89
23 Jul 2016, 19:08
Da, stiu, masina e simbol al potentei si prosperitatii in RO. Ei bine, nu am nimic de compensat si mi-am tocit destul nervii cu celelalte, asa ca era timpul pentru ceva mai practic.
Groaznice mașini, dar deh fanii vag o stiu pe a lor.
AR-18-MOS
23 Jul 2016, 19:40
De acord cu argon. Mai bine Smart decât Lupo.
MyKe89
23 Jul 2016, 19:57
Nu am putut trece peste faptul ca are doar doua locuri. Nu ca aici le-as folosi pe toate 4, insa tot e mai bine sa stiu ca pot lua persoane in plus sau chestii voluminoase daca e cazul. E si zgomotos, lucrezi greu la el, nu-mi place motorul de 0.6, e si mai scump. Neah.
O masina cu personalitate! S-o volanesti sanatos! Nu te mai lua dupa haterii de serviciu. Lor le pute si Phaeton-ul. By default.
marksman
23 Jul 2016, 20:57
Farurile alea au nevoie disperata de un polish. S-o volanesti sanatos, si multi kmp fara probleme!
PS: cu Passatul ce-ai facut? N-am mai dat de mult pe fauveforum.
MyKe89
23 Jul 2016, 21:24
Danke!
De Passat am abuzat intr-un weekend pe A2 si i-a cedat inima, asa l-am vandut, motorschaden.
Un agregat numai bun de oras, mai pune si tu poze
cdadan
24 Jul 2016, 18:03
QUOTE(MyKe89 @ 23 Jul 2016, 20:08)
nu am nimic de compensat si mi-am tocit destul nervii cu celelalte, asa ca era timpul pentru ceva mai practic.
MyKe89
25 Jul 2016, 10:54
Ieri am fost la
Sharkky, a iesit super interiorul.
Cat timp am fost acolo, am schimbat si uleiul + filtrul aferent, am verificat si ventilatorul (merge si pe treapta 2, necesita doar contact pus
), am curatat soclurile becurilor din al treilea stop de frana (6 x W5W), acum se aprind toate.
Pe seara am igienizat instalatia de AC cu ozon.
In dimineata asta am fost sa schimb compresorul, e totul in regula acum.
MyKe89
31 Jul 2016, 21:29
Enervat de tacaneala/bataia pe care o are si de tremuratul la relanti (mai ales cu AC pornit), am tot tras de el zilele astea, sperand sa-si dea duhul.
Dupa rulaj strict urban si consum de 12+ (AC in permanenta pornit), m-am incumetat si la un drum mai lung ieri (pana la Buzau). S-a comportat OK, in mers am stat conectat si am verificat si tot ce se putea verifica, m-a frapat voltajul mare absorbit de injectoarele 2 si 4, fix locurile in care am gasit bujiile afumate/colmatate/cu depuneri. N-am gasit misfire pe niciun cilindru, toate celelalte sisteme/subansamble sunt in parametri (mai putin sonda 1, care face figuri doar cat e motorul rece).
Asa ca in seara asta m-am pus pe desfacut bujiile proaspat montate in urma cu nici 500 Km. Ceva ce pare a fi pilitura de aluminiu am gasit pe bujiile de la aceiasi cilindri (2 si 4).
Cred ca desfac chiulasa pana la toamna.
Daca tot am coborat, am repozitionat si stergatorul de la sofer, statea prea sus si in capat de cursa lovea in stalpul A.
Si inculpatele, in ordine.
1 Aug 2016, 14:48:M-am incumetat sa schimb si farurile ajunse in weekend. Am ales cel mai bun compromis, faruri originale SH (fabricate de Magneti Marelli). Le-am gasit greu, majoritatea parcurilor cer mai multi bani decat pe unele noi aftermarket (Depo sau chiar Magneti Marelli, nu TYC sau alte balarii).
Din cele vechi am pastrat motorasele, becurile H4 si un capac.
Dar ale tale chiar nu mai puteau fi recuperate? Sa le pui si folie, daca sunt asa predispuse.
Unul avea cleme rupte si celalalt necesita polish. Am iesit bine asa. Nu pun nicio folie, da-o-ncolo!
De cand am schimbat compresorul, s-au mai adaugat 40 mL de ulei in instalatie. Huruia in draci, mai ales cand ajungea motorul la 3000 rpm. Acum a tacut, sa vedem cat tine.
Pentru cine e interesat de consum (desi nu stiu cat de relevant e, avand in vedere starea motorului): 8.27 pe 278 Km (dintre care 200 extraurban, max 110 kph, drumul spre Bz). AC in permanenta pornit.
In rezervor am pus de ceva timp niste aditiv pentru injectoare, de la STP. E prima oara cand folosesc asa ceva, l-am si forjat putin, pare sa traga mai bine.
Maine e programata la elevator, chiar sunt curios ce gasesc pe dedesubt. Trebuie sa schimb si filtrul de benzina cu ocazia asta.
ODO ~ 157800
Bun, a ajuns aseara sa fie cocotata. Am schimbat filtrul de benzina si am aerisit franele. Pe langa motor (care va primi o distributie noua, tacheti si ce se mai gaseste dupa demontare), mai punem pe lista o bieleta de directie dreapta si un pivot stanga (si eu care banuiam caseta), evacuarea (catalizator spart, crapaturi pe la imbinari, suporti rupti) si cam atat.
Evacuare inox? Iti recomand pe cineva?
Neah. Sunt 400 de lei ambele tobe Bosal + colierele aferente, ramane de vazut ce kat gasesc, insa mai pot astepta astea. Directia in prim plan. Apoi motorul. Planul e sa o aduc in parametrii optimi de functionare, caz in care s-ar putea sa nu mai ajunga la rabla la anul.
Si tu care ziceai ca nu mai salvezi rable.
Pai e chiar beton pe dedesubt. Ma asteptam sa fi luat un morman de fier, insa a fost doar neglijata putin.
Nu te gandi ca o reconditionez si pe asta, departe de mine gandul asta. Voi face doar strictul necesar. Vreau sa merg cu max 5% la 100 kph, momentan ia cam 7.
5 Aug 2016, 14:59:
Incheiat asigurare in vederea inmatricularii. 1171 RON, 12 luni, Allianz, emag.
Ce o sa-i faci sa scada consumul la 5%? Eu stiam ca asa consuma ele, cu unupatru nu am fost, doar cu 1.0, iar la mers normal, nu consuma 5 extraurban, poate doar la 70 la ora pe drept in ultima treapta, fara trafic, de aia sustin ca sunt naspa masinile, la spatiul ala si 50 de cai pespectiv 60-75 la 1.4, consum enorm. Singurul compromis ar fi un 1.4 tdi pe ea.
Nu ii fac nimic, doar o pun la punct. N-are voie sa consume mai mult de 5 la suta, e mica, ascutita, usoara, motorul nu depune mult efort sa o miste si mai ales sa o tina la un anumit tempo. Va urma.
andri1940
8 Aug 2016, 01:08
Dupa datele tehnice, o Bora cu acelasi motor consuma mai putin in extraurban si marginal mai mult in oras. Mai e vorba si de aerodinamica pana la urma si sa te inghesui in asta in loc de un Golf/Bora cu acelasi motor, nu prea vad rostul...
Sa o stapanesti sanatos si sa nu mai bagi bani in ea iti doresc!
Nu se inghesuie nimeni
multam.
MyKe89
15 Aug 2016, 14:14
In ultima vreme s-a comportat foarte ciudat, ajungand sa intrerupa (nu rateuri) motorul, la mers constant. EPC aprins, eroare pe senzorul barometric, pozitionat pe galeria de admisie. L-am curatat, era plin de ulei. Dupa ce schimb valva PCV, schimb si filtrul de aer, cel de pe masina e deja umed (n-are o luna).
Asa ca am desfacut motorul (ma rog, doar capacul, dar a trebuit sa zboare si distributia) si am gasit un singur tachet mort, pe evacuare, la cilindrul #4. Am comandat doi, sa fie (44 lei), impreuna cu valva PCV (210), distributia (320), cureaua de transmisie (50), pompa de apa (120), antigelul (54), pivotul (60) si bara de directie (110). Garnitura capacului de supape e de fapt un silicon, am gasit echivalent Reinzosil de la Victor Reinz (30).
Maine sper sa montez totul la loc daca ajung piesele. Si fac si poze.
MyKe89
19 Aug 2016, 10:52
S-au schimbat tachetii, valva PCV, distributia (cu pompa de apa+antigel). Senzor MAP curatat. Gata cu tacaneala, motorul zumzaie linistit. Din nou EPC aprins, senzor MAP (incorrect correlation, bla bla). Cauza: aer fals introdus in corp clapeta prin intermediul valvei EGR. Asta nu era conectata la nimic (si mie mi s-a parut dubios), insa am "dezanulat-o" si de atunci face asa. Aduce aer de afara, in loc sa aduca din evacuare. Si schema din Etka nu arata ca ar fi conectata undeva, ci ca ar avea o tablita. Am comandat-o, o voi monta diseara. Acum merg cu mufa de la EGR scoasa. Am ajuns pana la Buzau, n-a mai sughitat, am mers constant cu 115 kph, abia s-a miscat acul de benzina. Aici mi-am atins scopul, pare sa consume mult mai putin.
S-au mai schimbat si pivotul + bara de directie, nu mai bate nimic. Urmeaza geometria.
ODO 158400
N'ai mai avut de a face cu benzinare fauve euro 4? EGR-ul e consumail, se schimba odata cu uleiul.
MyKe89
19 Aug 2016, 12:08
EGR-ul e functional, doar ca nu e conectat la evacuare. Si cand deschide (sa recircule) aduce aer de afara. Dubios.
Cred ca are chiulasa schimbata. M-am uitat dupa chiulase de AUA si au gaura pentru EGR. A mea nu are.
Daca ai posibiltatea anuleaza-l cu totul, Renault are motoare euro 4 fara prostia aia de EGR, la benzinare, binenteles.
NviGtd
19 Aug 2016, 15:41
E posibil sa ai chiuloasa de golf 4 euro 2.
Motor AKQ sau ceva de genul tot 1.4 16v doar ca are 128 nm in loc de 126 cat are AUA al tau.
IRONICK
19 Aug 2016, 15:44
QUOTE(MyKe89 @ 19 Aug 2016, 10:52)
Una din putine masini care au in echipare deflectoare de aer pentru racirea franelor.
Asta e bine sau rau? Poate sa inseamna ca au realizat ca sunt ineficiente, si au mai dres busuiocul..
NviGtd
19 Aug 2016, 15:50
Nah, asa echipau vag cam toate masinile in anii '90 inceputul anilor 2000, indiferent ca au discuri pline sau ventilate.
Aveam pe vechiul vento deflectoare si polo din semnatura are tot asa.
IRONICK
19 Aug 2016, 15:54
Iar etrierul si discul erau mai reci in functionare ca la alte masini.
alexsr
19 Aug 2016, 20:28
Placuta de pe interior nu calca pe toata suprafata discului sau nu am obs eu in poze ?
R19/16v
19 Aug 2016, 20:42
Ciudate placute...
Au material de frictiune cat o placuta de-a mea cu tot cu suport. Useless, ca nu calca pe tot discul, cum a observat antevorbitorul meu...
Si, ca sa ma dau si eu mare, nu ca m-ar fi intrebat cineva, 19le avea ditamai prizele de aer cu conducte pt racirea franelor.
IRONICK
19 Aug 2016, 21:52
QUOTE(alexsr @ 19 Aug 2016, 20:28)
Placuta de pe interior nu calca pe toata suprafata discului sau nu am obs eu in poze ?
QUOTE(R19/16v @ 19 Aug 2016, 20:42)
Ciudate placute...
Au material de frictiune cat o placuta de-a mea cu tot cu suport. Useless, ca nu calca pe tot discul, cum a observat antevorbitorul meu...
Este ca voi nu faceti diferenta intre un protector de disc si un disc in sine?
R19/16v
19 Aug 2016, 22:09
Coane, lasa prostiile. Protectorul e acolo la locul lui iar discul are 2cm pe raza ruginiti.
Nu, dar poate ne explici si noua cum de intra "protectorul" ala in etrier, daca tot esti tu destept
.
Placutele puse invers nu le vedeti?
R19/16v
19 Aug 2016, 22:18
Nu, ca nu-s puse invers.
Mecanic de bordura, aia e placuta ce trebuie sa stea pe piston, ghearele alea trebuie sa intre in piston.
Si eu zic la fel, n-am vazut niciodata tablitele la exterior. Jale!
Saispe e arogant pana o da in prostie, nu stie ce e sofranu' da comenteaza.
R19/16v
19 Aug 2016, 22:36
Aici ai dat de benzinar si te-ai pierdut... ramai la tractoarele tale!
Ia beleste ochii, or fi toate 4 cu "gheare"?
Am mai gasit pe net o poza, cica Skoda, tot cu tablite in exterior. Poate ne scapa noua ceva, or avea vreun rol...
R19/16v
19 Aug 2016, 22:39
Acelasi pe care-l au si-n piston...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.