Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dublu corp cu admisie si evacuare Nova pe 1310L
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Retroman
Salut , in primul rand vreau sa spun ca sunt nou pe acest forum si imi cer scuze daca am postat in sectiunea gresita.
Momentan sunt intr-un proiect de reconditionare al unei Dacia 1310L din `99 , masina este desfacuta aproape total si urmeaza sa fie gata pana in Decembrie. Lasand asta la o parte masina va avea motorul de 1.4 cu care a venit din fabrica, motorul a fost refacut si pus la punct, insa as vrea sa ii aduc o modificare la partea de carburatie.
Vreau sa pun un carburator dublu corp dupa Dacia Nova GT , din mai multe surse am inteles ca trebuie modificata galeria de admisie si cea de evacuare, din cate stiu la Nova GT admisia si evacuarea sunt despartibile nu sunt un singur corp ca si la Dacia 1310 .
Intrebarea mea este , daca cumpar : admisie , carburator si evacuare de Nova 1.6 se vor putea monta pe 1.4 ? Ce probleme pot intampina pe parcurs ? Galeria de evacuare nu loveste in lonjeron (am inteles ca cea de injectie nu ) ?
Astept sfaturi si recomandari de la persoanele care au trecut prin asa ceva .
Multumesc anticipat !
freddybb
carburatoarele se dimensioneaza in primul rand in functie de capacitatea cilimdrica si turatia la care dezvolta motorul puterea maxima, in formula de calcul a carburatorului (sectiunii de trecere difuzorului sau suma sectiunii difuzoarelor) mai intra cativa coeficiienti etc. deci in principiu pt a obtine rezultate bune, consum/performanta trebuie sa montezi un carburator de la un motor cu aceleasi caracteristici cap cil/turatie! carburatoarele dublu corp sunt proiectate pt obtinerea performantelor dinamice in cazul carburatoarelor la care cele doua trepte lucreaza simultan sau economie daca cele doua trepte sunt actionate progresiv, trebuie sa te hotaresti ce doresti, de retinut reglajul corect este mult mai dificil datorita sincronizari corecte, deci un carburator de D 1600 nu-i recomandat pt economicitate!
in principiu poti combina o galerie de evacuare de la una pe injectie cu o galerie de admisie de Nova!
Retroman
Nu am nevoie neaparat de economicitate deoarece masina nu va una cu care se va circula de zi cu zi. Vreau sa fac motorul ceva mai sprinten decat cu Carfilu` original monocorp.
Intrebarea mea este, sunt sanse ca acest carburator sa fie montat pe motor si sa mai si mearga ? radmasa.gif . Am vazut motoare de 1310 cu carburatoare de Nova si nu pareau motoarele sa mearga defectuos huh.gif .
La galeria de evacuare de 1310Li te referi nu ?
Din galeria de evacuare de D1310Li si admisia de Nova GT stiam ca se poate afce o combinatie pentru Solexul dublu-corp
Black%Snake
poti sa iti doar admisia de nova cu carburator si tot ce e nevoie si tai galeria ta de avacuare pentru a face loc admisiei de alumiu de la nova, asa nu mai ai treaba sa iti atinga in lonjeron sau in alte locuri. Faci 2-3 semne, iei flexu si tai de unde trebuie si ai rezolvat smile.gif
ORIJINAL21
QUOTE(Retroman @ 31 Jul 2016, 09:53)
Nu am nevoie neaparat de economicitate deoarece masina nu va una cu care se va circula de zi cu zi. Vreau sa fac motorul ceva mai sprinten decat cu Carfilu` original monocorp.
Intrebarea mea este, sunt sanse ca acest carburator sa fie montat pe motor si sa mai si mearga ? radmasa.gif . Am vazut motoare de 1310 cu carburatoare de Nova si nu pareau motoarele sa mearga defectuos huh.gif .
La galeria de evacuare de 1310Li te referi nu ?
Din galeria de evacuare de D1310Li si admisia de Nova GT stiam ca se poate afce o combinatie pentru Solexul dublu-corp
*




TE POT AJUTA CU O GALERIE SI UN CARBURATOR DUBLU CORP DE NOVA GTI CU 200RON
Retroman
M-am documentat in legatura cu carburatorul Solex dublu-corp de pe Nova gt dupa diferite forumuri, am vazut diferite povesti , ba chiar am sunat si un mecanic care se pricepe cat de cat la motorul de 1.4.
Ce am dedus : carburatorul se regleaza greu , nu este de cea mai buna calitate , planitatea nu este cea mai stralucita (asta nu semnifica o problema chiar asa de mare), se deregleaza usor. Inca sunt nedumerit daca este unul cu deschidere progresiva sau nu. blink.gif
Daca se poate sa imi oferiti ceva mai multe informatii decat ce am aflat pana acuma , mi-ar fi de mare folos, nu as vrea sa cumpar unul doar sa arunc banii . Daca chiar e sa nu fie de calitatea atunci as opta pentru un Weber 32DIR decat Solexul.
Voi ce parere aveti ? happy.gif
Black%Snake
nu este chiar asa de rau precum ai auzit tu, este un carburator normal cum e carfilul, daca odata il reglezi bine atunci el asa ramane, poate umbli la el odata pe an sau ceva de genu. Ambele clapede se deschid simultan daci nu este progresiv ca unele webere. Un weber bun este scump si greu de gasit si tot nu ai garantia ca merge perfect, daca cei de la uzina au pus pe nova acest model de carburator nu l-au pus de prosti smile.gif O alta varianta este carburatoru de oltcit sau unu de Lada care sunt foarte bune si mai usor de gasit decat un weber.
Retroman
Solexul dublu corp dupa Olcit 1.2 imbunatateste cu ceva performantele motorului ? Dat fiind faptul ca provine de pe un motor de 1.2 , desi este un dublu corp .
O alta intrebare , poate fi "pacalit" sa stea pe admisia de nova ? biggrin.gif
Care sunt mai pretentioase , cele de Olcit sau cele de Nova ? blink.gif
BLUE R 19
- Carburatorul de Nova este o adaptare a carburatorului de Oltcit, diferentele principale sunt jicloarele si prinderea in parti opuse a cablului de acceleratie, deci se poate monta unul in locul celuilalt...asa grosier.
- amandoua au aceleasi sensibilitati.
- deschiderea clapetelor de acceleratie este progresiva toata ziua, treapta 2 se deschide numai dupa o anumita deschidere a primei; comanda se realizeaza mecanic.
- exista 1310 si papuc de 1600 cu carburator, acolo gasesti galeria de evacuare, nu stiu cum e la 1310 dar la Nova galeria e scurta si se prinde de saxofon, se poate ca galeriile sa fie identice si sa difere doar saxofonul.
- daca vrei de Oltcit pune de TRS.
Retroman
Galeria de evacuare cat si cea de admisie sunt compatibile dupa Dacia 1310Li , nemafiind un singur corp, aceasta are admisia cu prindere in patru prezoane.
Olcit pentru mine era o masina despre care nu stiam prea multe, nu am avut tangenta cu ele decat poate o data sau de doua ori din cauza asta am intrebat daca carburatoarele sunt compatibile deoarece Olcitul are motor boxer.
Multumesc pentru ajutor tuturor ! Numai bine ! laugh.gif
bashtalu
salut,


daca te intereseaza, te pot ajuta eu cu un kit de genul asta, am carburatorul de pe renault 12TS si anume Weber dublu, galerie, capac culbutori, filtru de aer, cotul de la carburator

se moteaza foarte simplu, iti pot da niste detalii


ma poti gasi pe privat daca esti interesat


spor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.