Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Berlin, Postdam, Niederfinow si Dresda
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
gibonu
@Sudsemnatu
Cand ni se spune ca suntem tigani ne dam cu curu' de pamant o saptamana.
Insa cand se pune problema sa nu mai fim tigani e mai greu.


Vineri, 20.05.2016 - Partea a X-a

Suprapunere.

[attachmentid=1628048838]

Pe fundal se vede turnul televiziunii din Berlinul de Est, mandria progresului tehnologic est german.

Unter der Linden, poate cel mai important bulevard al Berlinului de Est.

[attachmentid=1628048839] [attachmentid=1628048840]

Servicii de consultanta pentru refugiati.

[attachmentid=1628048841]

Daca nu ma insel, scris inclusiv in araba si persana.

[attachmentid=1628048842]

Cladirea Aeroflot [liniile aeriene rusesti].

[attachmentid=1628048843]

Hotelul Adlon.

[attachmentid=1628048844] [attachmentid=1628048845]
Bwwlan
Fusai si eu la Berlin si am decis, impreuna cu jumatatea mea mai buna, sa dam... nu mai tin minte, 38 euro? pe doua bilete la un bus de-ala supraetajat care face turul ghidat al orasului. Am mai facut asta si la Dresda si la Hamburg si Berlinul a fost primul oras unde nu mi-a parut rau de bani.
Pur si simplu, orasul asta atat de mule are de oferit turistilor incat doua zile nu ajung decat pe sponci smile.gif

Am luat busul verde din statia de la Brandenburger Tor, cum intri in Berlinul de vest, pe dreapta. Nu imediat pe dreapta, acolo opresc busurile rosii si alea galbene (care, in esenta, fac acelasi lucru) ci putin mai departe (cca. 30 m. inspre dreapta). O fi bine si cu alea, nu zic nu, insa ghidul nostru, un tip de vreo 50 de ani, prezenta orasul bilingv: o fraza in germana, dupa care o traducea in engleza (si vorbea chiar binisor si Hochdeutsch si engleza).

Fara mistouri despre busurile concurentei, fara detalii de tip tabloid gen "aia e casa lu nush-ce fotbalist" (cum a fost la Hamburg, de pilda), pur si simplu, obiectivele pe langa care treceam si istoria lor. Turul a durat doua ore si nici nu am simtit cum a zburat timpul. Singurul regret a fost, poate, faptul ca era frig si busul era acoperit.

Pun si eu trei poze (sper sa nu se supere colegul narator si nici cei care citesc cu placere relatarile lui, pentru intrerupere): cu metroul (care mi s-a parut meschin: vagoane mici, inghesuite, fara posibilitatea de a trece dintr-unul intr-altul; bine, au si de-alea ca ramele Bombardier de la noi, seamless), Poarta Brandemburg si un sector din zidul Berlinului cu tot cu death strip.

Pont: daca vizitati Berlinul, luati-va Tageskarte ca e valabil peste tot: bus, tramvai, S si U-Bahn.

[attachmentid=1628048846] [attachmentid=1628048847] [attachmentid=1628048848]

LE: ambasada sovietica (am spus intentionat urss-ista si nu rusa) e cea mai mare cladire administrativa din Berlin. Spre comparatie, cea a Americii e o scrumiera. Asta, ca nu cumva sa uite cineva vreodata de unde se dadea ora exacta la Berlin.

Ce mi s-a mai parut penibil, e ca strada pe care e Ambasada britanica e blocata complet traficului auto si e pazita la ambele capete de masini blindate de Politie care stau cu motorul pornit (asta, intr-o Germanie care incearca sa renunte la sursele de energie obtinute din combustibili fosili, e considerata blasfemie).

In timpul turului am trecut si pe langa ambasadele Japoniei si a Italiei, aflate una langa cealalta, ambele cladiri urate, stilul anilor 30, facute cadou de Hitler aliatilor sai, Mussolini si Imparatului Japoniei.
Ambasada Italiei e roz; cumva, chestia asta mi s-a parut fireasca smile.gif
gibonu
@Bwwlan
Multumesc frumos pentru completare care este binevenita. Nu se pune problema de suparat.

Referitor la fosta ambasada sovietica si actuala ambasada a Federatie Ruse voi spune cateva vorbe mai tarziu.

Intr-adevar, este mult mai mare fata de ambasada americana.
Referitor la acest aspect am ramas foarte placut surprins ca nemtii nu le-au dat voie americanilor sa ridice o ambasada stil cazemata, asa cum le place si cum au in multe locuri din lume.



Vineri, 20.05.2016 – Partea a XI-a

Pariser Platz și Poarta Brandenburg pe fundal.

[attachmentid=1628048897]

Poarta Brandenburg vazută din Berlinul de Est.

[attachmentid=1628048898]

Atelajul de pe acoperiș,

[attachmentid=1628048899]

Poarta Brandenburg vazută din Berlinul de Vest.

[attachmentid=1628048900]

Despre vizita președintelui Reagan in Berlinul de Vest (12.06.1987) și mesajul acestuia către Gorbaciov.

[attachmentid=1628048901] [attachmentid=1628048902]

Poarta Brandenburg pe întuneric (văzută din Est).

[attachmentid=1628048903]

Despre perioada existenței Zidului, când Poarta Brandenburg și Pariser Platz erau în Berlinul de Est.

[attachmentid=1628048904] [attachmentid=1628048905]
gibonu
Sambata, 21.05.2016

Cateva vorbe despre trenul pe bucata Berlin - Dresda si retur.
Trenul EC 173 Hamburg Altona - Budapesta Keleti, tren cu care am mers doar pe bucata Berlin - Dresda.
Afisajul de pe peronul garii centrale din Berlin, pe care se observa [stanga jos] pozitionarea vagoanelor trenului in functie de zonele peronului.

[attachmentid=1628049080]

Desi speram sa merg cu un tren german, trenul avea un singur vagon german, restul ale MAV-ului [caile ferate maghiare].
Interiorul vagonului MAV in care am calatorit.

[attachmentid=1628049081]

Afisaj elecronic pe vagonul german

[attachmentid=1628049082]

si o foaie tiparita pe vagonul unguresc.

[attachmentid=1628049083]

Vagonul vazut din exterior.

[attachmentid=1628049084]

Sigla MAV-ului.

[attachmentid=1628049085]


Trenul EC 170 Praga - Berlin, tren cu care am mers pe bucata Dresda - Berlin.
De data asta am nimerit in tren cehesc.
Cu vagon cu compartimente n-am mai mers de mult timp in RO.

[attachmentid=1628049086]

Culoarul vagonului.

[attachmentid=1628049087]

Panoul informativ din vagon.

[attachmentid=1628049088]

Panoul pe care se afisaja, alternativ cu ruta, viteze de deplasare a trenului.

[attachmentid=1628049089]

In compariment aveam inclusiv mufa de USB.

[attachmentid=1628049090]

Sigla cailor ferate cehesti.

[attachmentid=1628049091]

Vagonul vazut de sus.

[attachmentid=1628049092]


Si cateva vorbe despre biletul online la Deutsche Bahn (Caile Ferate Germane).
Berlin - Dresda - Berlin, 94,75 Euro / doua persoane adulte, fara nicio reducere.
Din ceea ce am vazut atunci pe site, in timpul saptamnii pretul era aproape dublu.

[attachmentid=1628049093]

Cont pe site-ul DB se face foarte usor, tot este simplu si intuitiv.

Ciudateniile apar atunci cand vrei sa cumperi biletul, pentru ca trebuie selectat un act de identitate.
Prima data am ales Cartea de Identitate, insa cea romanesca nu este acceptata. Sunt acceptate doar vreo 10 carti de identiate, din statele vecine Germaniei.
Pana la urma am ales sa ma legitimez cu un card de credit.
Pur si simplu se introduce nr. cardului iar pe bilet (dupa cum se vede mai sus) apar doar ultimele 4 cifre.
Este obligatoriu ca pe langa biletul online sa existe si actul cu care alegi sa te legitimiezi (chiar daca acel act a expirat).

Nasul vine cu un fel de tableta care arata cam asa.

[attachmentid=1628049094]

La un capat tableta respectiva are un fel de far cu care scaneaza codul de bare (parca QR se numeste).
Apoi, cardul il trece printr-un cititor de carduri al tabletei, probabil sa-i verifice numarul intreg (pe bilet apar doar ultimele 4 cifre).
Daca totul este OK nasul (nasa in cazul nostru la ambele drumuri) iti da biletul si cardul inapoi si iti spune "Danke".
gibonu
Sâmbătă, 21.05.2016

Dresda

Gara centrala din Dresda.

[attachmentid=1628049209] [attachmentid=1628049210] [attachmentid=1628049211]

In mai multe gari germane am vazut ca exista o diorama in care bagi o fisa si te joci cu trenul.

[attachmentid=1628049212] [attachmentid=1628049213]

Din Dresda exista trenuri catre Wroclaw [fostul oras german Breslau], azi in Polonia.

[attachmentid=1628049214]

Despre actualul acoperis din teflon si fibra de sticla.

[attachmentid=1628049215] [attachmentid=1628049216]

Holul central al garii.

[attachmentid=1628049217] [attachmentid=1628049218]

Gara vazuta de afara.

[attachmentid=1628049219]

<span class='edit'>7 Dec 2016, 01:27:</span>
Sambata, 21.05.2016 - Partea a II-a
Dresda.


Un afis despre Transilvania.

[attachmentid=1628049238] [attachmentid=1628049239]

Una dintre principalele strazi pietonale, unde aglomeratia era destul de mare.

[attachmentid=1628049240] [attachmentid=1628049241]

Hundebar = troc pentru caine.

[attachmentid=1628049243]

Urmatoarea ora am petrecut-o intr-un magazin de echipament.
Modalitate de prezentare a unei saltele auto-gonflabile Therma Rest [nu m-am intins pe ea].

[attachmentid=1628049245] [attachmentid=1628049246]

In rest, magazinul era imens. Abia pe la etajul 1 avea un bazin pentru probat caiace.

[attachmentid=1628049247]

Steagul Uniunii Sovietice prin centrul Dresdei.

[attachmentid=1628049248]

Vazandu-l pe nenea din poza de mai sus, mi-am amintit ca in perioda 1985-1990 la KGB, filiala Dresda, lucra un oarecare Vladimir Putin.
Un obiect care nu credeam ca se mai fabrica.

[attachmentid=1628049249]

Banuiesc ca acum este doar un obiect decorativ pentru ca batatoare de covoare, varinata metalica din spatele blocului, n-am mai vazut sa existe, nici in Romania si nici in Germania.
Sau poate n-am vazut io bine.
gibonu
Sâmbătă, 21.05.2016 – Partea a II-a
Dresda

Prin centrul Dresdei.

[attachmentid=1628049421] [attachmentid=1628049422]

Biserica (Luterană) Frauenkirche (a Maicii Domnului).

[attachmentid=1628049423] [attachmentid=1628049424] [attachmentid=1628049425] [attachmentid=1628049426]

Inscripție bilingvă pe zidul bisericii.

[attachmentid=1628049427]

Martin Luther prezent și el în zonă.

[attachmentid=1628049428] [attachmentid=1628049429]

Ceea ce se vede în fotografiile de mai sus este biserica reconstruită, în perioada 1993-2005.
Biserica originală, finalizată în anul 1743 a fost distrusă în februarie 1945 de către bombaradamentele anglo-americane asupra orașului.
După anul 1945, statul communist ateu est-german nu a permis reconstrucția bisericii, aceasta rămânănd doar o grămada mare de moloz.
Se vede mai bine in fotografia de mai jos (din anul 1958).

[attachmentid=1628049430]
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Dresden_Frauenkirche

Reconstrucția Bisericii Maicii Domnului din Dresda este considerată ca unul dintre simbolurile reunificării germane.
Wir sind ein Volk = Suntem un singur popor.

[attachmentid=1628049431]

Din păcate interiorul bisericii nu l-am văzut, din motive de concert de muzică (cred ca de orgă) și apoi mai pe seară de o nuntă.
gibonu
Sâmbătă, 21.05.2016 – Partea a III-a
Dresda

Varianta germană a “jmekerului cu bembeu”.

[attachmentid=1628049502]

Tot prin zona centrală a Dresdei.

[attachmentid=1628049503] [attachmentid=1628049504] [attachmentid=1628049505] [attachmentid=1628049506] [attachmentid=1628049507] [attachmentid=1628049508] [attachmentid=1628049509] [attachmentid=1628049510]

Elba la Dresda.

[attachmentid=1628049511] [attachmentid=1628049512]

Plus o moschee.

[attachmentid=1628049513]
gibonu
Sambata, 21.05.2016 - Partea a IV-a
Dresda

Dynamo Dresda.

[attachmentid=1628049837]

Infintata in 1953, a fost ca si prin alte parti clubul militiei est-germane. Acum joaca in liga a doua.
Un bloc cu arhitectura interesanta.

[attachmentid=1628049838]

Urmeaza o zona mai linisita.

[attachmentid=1628049839]

Un Barkas B1000.

[attachmentid=1628049840] [attachmentid=1628049841]

Islam info. Umbrela verde probabil ca nu a fost aleasa intamplator.

[attachmentid=1628049842]

Un tramvai cam lung.

[attachmentid=1628049843]

Plus o trasura fara cai.

[attachmentid=1628049844]

Bismarckherings. Desi nu pare prea apetisant, era delicios. Am mancat vreo 3 bucati in ziua respectiva.

[attachmentid=1628049845] [attachmentid=1628049848]

Initial am crezut ca heringul este din marea Baltica insa nemtul m-a lamurit ca este vorba de "Nord Atlantic hering".

Cam asta am apucat sa vedem intr-o zi la Dresda.

14 Dec 2016, 19:28:
Sâmbătă, 21.05.2016 – Partea a V-a

Reichstag-ul (Parlamentul Federal German) noaptea.

[attachmentid=1628049887] [attachmentid=1628049888]


gibonu
Dumincă, 22.05.2016

"Cazare:
Ibis Budget (fostul Etap) Berlin Ost, camera dublă, 2 persoane, 8 nopti cu mic dejun = 514 Euro.
Țin minte că în martie când am căutat cazare la Berlin, la 500 de Euro pentru 8 nopți pe booking am găsit doar pat în dormitor de 20 de locuri si cu baie pe hol, la vreo două hostel-uri.
În rest, doar niște prețuri care porneau de la 800 de Euro.
Ibis-ul asta se află în estul Berlinului, într-un cartier construit de RGD-iști prin anii ’70, la vreo juma de oră de mers cu S-Bahn-ul din gara centrală
."

Camera de la Ibis Budget.

[attachmentid=1628049952] [attachmentid=1628049953]

Chiuveta era amplasată în cameră și nu în baie.

[attachmentid=1628049954]

Ușa roz era cabina de duș cealaltă usă era toaleta.

[attachmentid=1628049955]

Deși pare cam auster, a fost OK având în vedere că plecam dimineța din cameră și ne întorceam seara spre miezul nopții.
Micul dejun a fost OK, aproape generos.
Dacă știe cineva vreo cazare mai avantajoasă la Berlin, îl rog sa nu ezite să o recomande.

Fiind ultima zi, am lasat valiza la gara centrală și am plecat la plimbare prin oraș deoarece avionul spre București decola pe la ora 21:00.

Cancelaria Federală sau locul de muncă a lu’ Frau Merkel.

[attachmentid=1628049956]

Probabil că steagul Berlinului ar fi trebuit să fie pe catargul gol.

[attachmentid=1628049957]

Strada Yitzhak Rabin, chiar în buricul Berlinului.

[attachmentid=1628049958]

Printre altele, Rabin, ca premier al Israelului a ajuns la un acord de pare istoric cu palestinienii lui Arafat.
În timpul mandatului său, în septembrie 1993, Israelul a recunoscut oficial existența Oraganizației pentru Eliberarea Palestinei (condusă de Yasser Arafat) iar acestă organizație a recunoscut oficial statul Israel.

Cuvintele lui Rabin către Arafat, după semnarea acordului de pace:
"We who have fought against you, the Palestinians, we say to you today, in a loud and a clear voice, enough of blood and tears ... enough!"
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rabin

A fost asasinat la Tel Aviv, pe 04.11.1995 de către un extremist evreu, tocmai pentru faptul că a îndrăznit să viseze la o pace cu palestinienii.

16 Dec 2016, 02:25:
Duminica, 22.05.2016 - Partea a II-a

Ansamblul monumental sovietic din Tiergarten.

[attachmentid=1628049970] [attachmentid=1628049971]

Dupa cum se observa din poza de mai sus, de acest ansamblu monumental are grija Germania.

Vedere mai de la distanta

[attachmentid=1628049972]

si mai de aproape.

[attachmentid=1628049973]

Ansamblul monumental este amplasat in fostul Berlin de Vest, la cateva sute de metri de Poarta Brandemburg.

[attachmentid=1628049974]

Unul dintre cele doua tancuri T34 care flancheaza monumentul.

[attachmentid=1628049975] [attachmentid=1628049976]

Ca peste tot pe unde exista tancuri T34 si despre acestea se spune ca sunt primele tancuri care au intrat in Berlin.

Tricolorul rusesc pe senila.

[attachmentid=1628049977]

Ostasul sovietic.

[attachmentid=1628049978] [attachmentid=1628049979] [attachmentid=1628049980]

Am inteles ca neoficial acest monument este numit "monumentul violatorului necunoscut".

Glorie eterna eroilor care au luptat, in Berlin, pentru libertatea si independenta Uniunii Sovietice.

[attachmentid=1628049981]

Soldatul sovietic vizitat de presedintele Kennedy in 1963.

[attachmentid=1628049982] [attachmentid=1628049983]

Decembrie 1990, moment retragerii garzii de onoare sovietice.

[attachmentid=1628049984] [attachmentid=1628049985]

Despre alte monumente comemorative din Berlin.

[attachmentid=1628049986]

Plus inca o explicatie a faptul ca Germania are grija, pe banii ei [si cu acordul Federatie Ruse] de monumentele militare sovietice de pe teritoriul sau.

[attachmentid=1628049987]

16 Dec 2016, 19:20:
Duminică, 22.05.2016 – Partea a III-a

Clădirea Reichstag-ului, văzută pe lumină.

[attachmentid=1628050019]

Cupola vizitabilă.

[attachmentid=1628050020] [attachmentid=1628050021]

Clădirea văzută din diverse părți.

[attachmentid=1628050022] [attachmentid=1628050023] [attachmentid=1628050024] [attachmentid=1628050025]

Locul în care ostașul sovietic a înfipt steagul în mai 1945 n-am reușit să-l identific.

Din păcate nu am reușit să o vizităm și pe interior.
Vizita este gratuită, însă este nevoie de programare.
Înainte de a pleca la Berlin am încercat să o fac online însă nici una dintre zilele în care eram în Berlin nu era disponibilă.
Mai există posibilitatea programării la față locului, însă când am ajuns acolo coada era foarte mare.

Pentru cine vrea să dea banii pe prostii.

[attachmentid=1628050026]

Cam înghesuială pe la poarta Brandemburg.

[attachmentid=1628050027]

Despre Ambasada Federației Ruse.

[attachmentid=1628050028] [attachmentid=1628050029]

Excavator cu prelingitor de braț.

[attachmentid=1628050030] [attachmentid=1628050031]

Trabantul electric.

[attachmentid=1628050032] [attachmentid=1628050033]
gibonu
Duminică, 22.05.2016 – Partea a IV-a

Muzeul german de istorie.

[attachmentid=1628050224]

Intrarea costa 8 Euro însă în ziua respectivă, nu știu din ce motiv, vizitarea era gratis.

Despre cum sunt numiți germanii de către vecinii lor.

[attachmentid=1628050225]

Câteva vorbe despre “calitatea germană”.

[attachmentid=1628050226]

Muzeul acoperă istoria Germaniei de la începuturi până în anul 1994.
După cum mă așteptam, muzeul este imens si bine organizat. Depsre dinastia Krupp n-am vazut să existe ceva, însă poate mi-a scăpat.
Poze nu am mai făcut, doar m-am limitat la vizitare.

O macara mai ciudată.

[attachmentid=1628050227]

Înapoi la gară, am luat valiza, am mai mâncat o porție de mancare chinezească pe stradă, după care am tăiat-o spre aeroport cu autobuzul.

Așteptând îmbarcarea.

[attachmentid=1628050228]

Câteva concluzii (ce-am văzut pe stradă, fără pretenția că am dreptate).

Despre mașini.
Am stat aproape o săptămână în Berlin, însă n-am văzut pe stradă niciun ML, X5, Tuareg, Cayen sau similar.

Despre câini.
Căini fără stăpân nu am văzut deloc.
Restul câinilor, în proporție de peste 90% erau maidanzei, foarte bine dresați, îngriiți și hrăniți.

Despre biciclete.
Sunt multe pe stradă, însă mult sub numărul celor de la Amsterdam.
95% sunt biciclete de oraș, aproape toate îngrijite. Rar am văzut câte un MTB sau cursieră, single speed apoape deloc.
Comun tuturor bicicletelor era sistemul anti-furt sănătos. Mai toti avea U-Lock de la Abus sau cate un lant de 3kg la metru, plus un lacăt pe măsură.

Cel mai bun exemplu de eficiență.
Atunci când cumperi o banală sticlă de Coca-Cola la juma’ de litru, plătești 25 de cenți în plus, prețul sticlei.
Restul sticlelor (plastic sau stică) și cutiile de aluminiu sunt mai ieftine.
Odată golița sticla, la fiecare magazin mai mare (parcă hypermarket îi zice) există un aparat în care introduci sticla goală, sticla este scanată după codul de bare și dacă totul este OK aparatul îți returnează cei 25 de cenți sub forma unui bon cu cod de bare.
Bonul cu cod de bare îl folosești la cumpăraturi, la casa de marcat ți se scade valoarea de pe bon din valoarea cumpărăturilor.

Și mai simplu: lași o sticlă pe jos în Berlin, în câteva minute dispare.
Am văzut oameni foarte bine îmbrăcați care se aplecau după sticlele de pe jos.
Și nu îmi este rușine să recunosc că am cules și noi căteva sticle și cutii de bere de pe jos.

Am înțeles că sistemul este generalizat în toată Germania și că nu este nicio problemă să returnezi în alt land cutia de bere.

Așadar, guvernul federal german a putut sa oblige marile magazine să se implice, alături de cetățeni, în protecția mediului.
În RO, bineînțeles că acest lucru este imposibil, că doar nu se poate atinge statul de cota de profit de la marile magazine.

Multe lucruri și locuri n-am apucat să le vedem, însă tot acolo rămân.
Cel mai mare regret este că n-am putut vizita fabrica de motociclete BMW din Berlin.
Am încercat să fac rezervare cu două săptămăni înainte de plecare, însă n-am gasit loc.

Cam asta a fost.
Dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.
gibonu
Am revenit la Berlin mai repede decat as fi crezut in 2016. In mod normal, in ultimii ani, incepand cu 2014, luna septembrie insemna Grecia, insa anul trecut a fost Berlinul.

Luni, 17.09.2018

Zbor Bucuresti - Berlin cu RyanAir, pret [dus-intors] 88 Euro, bilet cumparat in jurul datei de 20.08.2018.
Fara bagaj de cala insa cu posibilitatea de a lua in cabina o valiza mica, suficienta pentru bagajul aferent catorva zile, plus un sac de dormit. La sub 100 de Euro, as spune ca drumul pana la Berlin a fost aproape moca.

Pompierii aeroportului Herni Coanda.

[attachmentid=1628100372]

Mi-a placut faptul ca la imbarcare / debarcarea s-au folosit ambele usi ale avionului.

[attachmentid=1628100373]

775 km/h,

[attachmentid=1628100374]

undeva deasupra Cehiei, la nord de Brno.

[attachmentid=1628100375]

In rest zborul a fost ok, mai ales ca aveam si o carte buna la mine.

[attachmentid=1628100376]

Aeroportul Schonenfeld [aeroportul fostului Berlinului de Est] este un fel de fostul aeroport Bucuresti Baneasa, doar ca este mai mare.
Deplasarea de la scara avionului pana la cladirea aeroportului se face direct pe pista, apoi, odata ajunsi la cladirea aeroportului am stat ca prostii la coada pe o scara pana a aparut un neamt cu vesta reflectorizanta care a deschis urmatoarea usa de acces spre cladirea aeroportului.

Aeroportul Schonenfeld se afla in zona C a Berlinului, la fel ca si Potsdam [unde aveam cazarea]. Plus cateva deplasari scurte in zona centrala, asa ca biletul de o zi, pret 7,70 Euro a fost cea mai buna optiune.

[attachmentid=1628100377]

Carucioarele din aeroport par ca functioneaza cu 4 tipuri de valute.

[attachmentid=1628100378] [attachmentid=1628100379]

Pentru a ajunge la gara centrala exista linia directa de S-Bahn [S9], linie care prin zona centrala a Berlinului [alaturi de altele] trece cam pe la erajul 3 al cladirilor din zona.

[attachmentid=1628100380]

O sticla de apa [0,5 litri] la un magazin din gara centrala din Berlin costa doar 2,55 Euro.

[attachmentid=1628100381]
einstein1984
aia au tasnitori peste tot prin aeroporturi si gari, era de ajun sa ai un bidon de aluminiu la tine.
MuciX
oricum, ala e pret de butic. Intr-un supermarket poti gasi si la preturi mai ok.
Oricum, se intampla si in bucuresti sa gasesti apa la 6 lei sticla de 0.5 in butic. Posibil chiar mai mult. Suntem bine.
gibonu
@einstein1984

Am belit ochii prin gara centrala din Berlin dupa o tasnitoare, insa n-am vazut. Nu spun ca nu exista.
Ultima gura de apa din ziua respectiva o bausem la Otopeni (10 Lei bucata), cu multe ore inainte.
Afara era cald, mie imi era sete, asa ca am decarat 2,55 Euro (0,25 Euro i-am recuperat ulterior, taxa pe plastic, PFAND, se vede pe bonul fiscal).

@MuciX

Corect, in supermarket (Kaufland / similar) gasesti si apa la 1,5 litri cu 0,19 Euro.
Problema era ca in gara sunt doar magazine cu pret de butic.
In ziua respectiva, mai pe seara am ajuns si la un Kaufland si am rezolvat problema adaparii, apoi tot restul excursiei am avut o sticla de 1,5 litri in rucsac.
cj98czh
Un sandwich in aeroportul Otopeni costa intre 35 si 45 RON .... unul in Charles de Gaulle costa intre 5 si 8 euro .... dar dublu ca marime si mai bun ... drept urmare noi avem bani mai multi ... si ne permitem ... sau nu este prost ala care cere ...
VladSoare
Pe Otopeni trebuie să mai umpli și buzunarele mafiei locale. Nu ajungi să ai magazin acolo fără să ungi bine rotițele conducerii.
gibonu
Aeroporturile si garile sunt locuri foarte scumpe in Europa civilizata.
In gara centrala din Lyon un sandwich parca costa 5 Euro.

Nici Gara de Nord din Bucuresti nu este prea departe.
Acum vreo 3 ani, plecam la o plimbare cu bicicleta si foarte relaxat m-am dus la primul chiosc din gara ca sa-mi iau un Snickers (dublu) si o sticla de 2 litri de apa plata.
Cand vanzatoarea mi-a spus 11 Lei am crezut ca a gresit calculul. Insa, foarte relaxata, mi-a spus "5 Lei Snickers-ul si 6 Lei apa".
Le-am lasat pe ambele acolo (apa am pus-o la loc in frigider) si am plecat.
De atunci m-am lecuit de facut cumparaturi la gara.

Revenind la Berlin, nu a fost o surpriza pretul apei la magazinele din gara. Mi s-a parut ciudat sa dau 1 euro ca sa ma duc sa beau apa de la toaleta publica a garii.

Cu mancarea nu a fost nicio problema, pentru ca aveam la mine doua sandwich-uri d-alea bune, facute de prietena mea.
Neavand bagaj de cala, nu puteam lua o sticla in avion.

Insa, asa cum spuneam si in povestea turei cu bicicleta din vara trecuta, cand voi avea bagaj de cala voi lua in considerare sa iau 1-2 sticle de apa de 0,5.
Bineinteles, cu mare atentie la greutatea bagajului de cala, ca sa nu fie nevoie sa platesc 10 Euro in plus pentru un kil de apa.
cj98czh
QUOTE(gibonu @ 19 Feb 2019, 13:14)
In gara centrala din Lyon un sandwich parca costa 5 Euro.
*



5 euro intr-o tara unde salariile sunt in euro ... nu mi se pare foarte scump ...
VladSoare
QUOTE(gibonu @ 19 Feb 2019, 13:14)
In gara centrala din Lyon un sandwich parca costa 5 Euro.
*

Între 5 euro și 35 de lei e o diferență.

einstein1984
la gara de nord ai un Mcdonalds cu preturi normale macar... ced ca si apa era mai ieftian decat la chiosc.
cj98czh
apai la din aia sa mananci tu ..
gibonu
Cred ca s-a lamurit toata lumea ca mancarea si bautura este mai scumpa in gara / aeroport.

-----------------------------------------------------------------------

Luni, 17.09.2018 - Partea a II-a

Muzeul RDG-ului.

[attachmentid=1628100497]

Biletul de intrare costa 9,80 Euro.

[attachmentid=1628100498]

Macheta unui CAP RDG-ist [pentru cei mai tineri, CAP = Cooperativa Agricola de Productie].

[attachmentid=1628100499]

Mai exact, Brigada de Tractoare Steaua Rosie din Batzlow [in estul Berlinului, aproape de granita cu Polonia].

[attachmentid=1628100500]

Parca in Republica Socialista Romania, treaba asta se numea SMA [Sectie de Mecanizare Agricola].

Cele 4 zone de ocupatie ale Germanei, precum si teritoriile germane din est pierdute in favoarea Poloniei si a Uniunii Sovietice.

[attachmentid=1628100501]

Despre functionarul RDG-ist

[attachmentid=1628100502]

si biroul la care isi desfasura activitatea.

[attachmentid=1628100503]

Nu am inteles daca fiecare functionar avea si pistol in sertar.

[attachmentid=1628100504]

Poate cei mai batrani isi mai aduc aminte de aparatele foto Practika si de filmele ORWO.

[attachmentid=1628100505]

Daca nu ma insel, aparatul din stanga masura distanta de pe harta iar cel din dreapta este un exponometru care ajuta la reglarea setatilor aparatului foto [diafragma si timp de expunere] in functie de sensibilitate filmului folosit si a luminii existente in momentul pozei.

[attachmentid=1628100506]

Blitz din asta cu bec mare cred ca foloseau doar fotografii profesionisti.

[attachmentid=1628100507]

Nudismul in RDG.

[attachmentid=1628100508] [attachmentid=1628100509]

Pana acum nu am stiut ca meciul RFG - RDG [0-1] din '74 a fost singurul jucat intre cele doua nationale germane.

[attachmentid=1628100510]

Participarea RDG-lui la Cupa Mondiala din 1974 [care s-a desfasurat in RFG].

[attachmentid=1628100511]
einstein1984
pai dupa ce i-au batut nu au vrut sa le dea ocazia sa isi ia revansa.
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 20 Feb 2019, 00:33)


Macheta unui CAP RDG-ist [pentru cei mai tineri, CAP = Cooperativa Agricola de Productie].

[attachmentid=1628100499]
*



Tatra? Probabil au pus in scena o vizita a cuiva important din partid, ca nu cred ca aveau masina aia la un CAP, fie el si fruntas pe ramura 04.gif

QUOTE(gibonu @ 20 Feb 2019, 00:33)
Parca in Republica Socialista Romania, treaba asta se numea SMA [Sectie de Mecanizare Agricola].

*



La mine la tara oamenii il stiau de SMT, pronuntat semeteu.
gibonu
@einstein1984

Le-a fost frica de revansa capitalistilor.
Daca le-o tragea RFG-ul cu un scor de maidan ar fi fost problema mare pentru masina de propaganda comunista.

@tatabobu

Corect, pare o vizita de lucru.
Cu ocazia asta am aflat ca SMT = Stațiunea de Mașini și Tractoare iar denumirea corecta pentru SMA era Stațiunea de Mașini Agricole.
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Abrevieri_de_...socialist%C4%83


21 Feb 2019, 02:16:
Luni, 17.09.2018 - Partea a III-a

Poate cel mai cunoscut produs fabricat in RDG.

[attachmentid=1628100554]

Fisa tehnica.

[attachmentid=1628100555]

Pare ca roata de rezerva ocupa o buna parte din portbagaj. Sau avea alt loc?

[attachmentid=1628100556]

Bordul.

[attachmentid=1628100557]

Niste piese originale.

[attachmentid=1628100558]

In RDG amestecul benzina-ulei venea direct de la pompa. In RO tin minte ca acest amestesc se facea manual, la pompa, dupa alimentare.

[attachmentid=1628100559]

Atlasul rutier al tarilor socialiste.

[attachmentid=1628100560]

Tramvaiul Tatra, numit si "Ultima razbunare a lui Dubcek".

[attachmentid=1628100561]

Parca modelul asta de tramvai mai circula si azi prin Bucuresti.

TIH 445 s-a fabrciat initial in RDG apoi productia a fost mutata in RO.

[attachmentid=1628100562]

Daca nu ma insel, asta este TIH [tractor incarcator hidraulic].

[attachmentid=1628100563]

Poza de mai sus este facut in noiembrie 2018 in judetul Dambovita.
Simson KR 51/1.

[attachmentid=1628100564] [attachmentid=1628100565]
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 20 Feb 2019, 10:04)

Pare ca roata de rezerva ocupa o buna parte din portbagaj. Sau avea alt loc?

*



Daca te uiti atent in poza vezi ca intre roata si copntraaripa stanga e o adancitura, spre spatele masinii. In aia statea, si era fixata cat de cat cu o coarda de partea de sus a ramei portbagajului. Similar cu ce era la dacie, dar mult mai spre interiorul portbagajului.
Vezi aici:
user posted image


QUOTE(gibonu @ 20 Feb 2019, 10:04)
Tramvaiul Tatra, numit si "Ultima razbunare a lui Dubcek".

[attachmentid=1628100561]

Parca modelul asta de tramvai mai circula si azi prin Bucuresti.

*



Da. Linia 25 si inca vreo cateva.
gibonu
@tatabobu

Intereant. Poza pusa de tine este tot de la muzeul DDR, cu acelasi Trabat. Se vede ca numarul de inmatriculare este identific intre poza mea si a ta.
Au mai schimbat nemtii aranjamentul portbagajului.

Cat despre tramvaiul Tatra am presupus bine.
Altfel spus, ne putem mandri ca Bucurestiul este un muzeul tehnic viu, in care inca mai circula exponate care in Europa civilizata sunt expuse in muzeu.

Ca fapt divers, cel mai nou tramvai Tatra (livrat la Bucuresti) a fost fabricat in anul 1975.
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tatra_T4

Cat inseamna 44 de ani la scara istorie? O nimica toata.
einstein1984
insemna ca nu e consumerism... materialul rulant tine mult. Avem si locmotive din anii 60.
Poza cu atlasul rutier contine si un element care-mi aduce aminte de vacantele cu ai mei cand eram mic, fierbatorul ala RDGist, am avut unul identic. candva dupa revolutie a fost lasat in priza fara sa fie in apa si s-a dus pe apa sambetei, corodat. Multumesc!
tatabobu
Nici nu ma uitasem la numar, doar am cautat sa gasesc o poza in care sa se vada cum stiam de la trabanturile cu care am mers. Tot in poza asta am vazut si eu prima oara husa rotii de rezerva.
gibonu
@einstein1984
Exact. Sfidam societatea de consum si dam rusine Europei civilizate, mama lor de capitalisti.
Din motivul asta, cel putin in Bucuresti, inca nu exista tramvaie 100% low floor.

Cred ca am avut si eu fierbator similar cu cel din poza.
Tin minte ca il foloseam ca sa incalzesc apa din acvariu (vreo 60 de litri) pe la sfarsiul anilor '80.


@tatabobu
Mersi.
Si pentru mine a fost prima data cand am vazut husa rotii de rezerva de la Trabant.
einstein1984
si in franta existau pompe de carburant cu ulei de amestec solexine, una cica a tinut in paris pana prin 97. Erau pentru biciclete cu motor pe roata din fata.
gibonu
Ieri am stat de vorba cu un fost posesor de Trabant.
Mi-a spus ca inainte de 1990 la majoritatea benzinariilor din RO exista un recipient special, dotat cu un fel de malaxor cu maninvela, special destinat posesorilor de Trabant, pentru a face amestecul benzina - ulei.
Insa nu prea multi il foloseau, pentru ca era destul de incomod ca odata amestecul facut, sa ridice recipientul de peste 25 de kile si sa toarne amestecul in rezervor.
Majoritatea preferau sa faca amestecul direct in rezervor, dupa alimentarea cu benzina.
MuciX
Pupau vreodata 25l de benzina inainte de 90? smile.gif
tatabobu
In Bucuresti da.
gibonu
QUOTE(MuciX @ 22 Feb 2019, 15:32)
Pupau vreodata 25l de benzina inainte de 90? smile.gif


Ciudatenia comunista era ca limitarea benzinei se facea la capacitatea rezervorului masinii si nu la un anumit numar de litri.
Adica aveai alocat un plin pe luna, fara nicio limitare de litraj.

Tot ieri am aflat ca, din motivul asta, posesorii de Dacie faceau o smecherie si isi montau un rezervor suplimentar iar alimentarea se face pe undeva pe la montantul usii spate.
Si ca, la coada la benzina, posesorii de Trabant se uitau cam urat, pentru ca ei nu avea unde sa-si monteze un rezervor suplimentar.

Acum, mi-a adus aminte ca si taica-miu, la Lada 1200S, a schimbat rezervorul si a pus unul mai mare, ceea ce a dus la o oarecare reducere a capacitatii de incarcare a portbagajului.

Alta ciudatenie comunista: un unchi de-al meu avea o barca (pneumatica) cu motor si avea cota de 15 litri de benzina pe luna.
Barca penumatica se coclise de mult timp (o tinea aruncata intr-un garaj, pentru cazul unui eventual control) insa cota de benzina o lua in fiecare luna.
Plus ca nu isi punea nimeni problema ca iarna nu iesea nimeni cu barca la plimbare.
einstein1984
aha, deci de acolo a venit moda cu daciile de canada cu rezervor suplimentar. Nu stiam.
gibonu
@einstein1984

Io nu stiam ca au existat "daciile de canada".
Care era povestea lor (in afara de rezervorul suplimentar)?
einstein1984
pai in canada se cereau cu rezervor in plus (deh distante mari), care vad ca era util la ce ai zis tu. Si probabil ca erau mai cautate decat alte variante refuzate la export (Grecia, Ungaria, ) care nu ar fi avut rezervor suplimentar.
Un profesor de la facultate avea una, in 2006.... singura pe cred am vazut-o dealtfel.
VladSoare
Cota ca cota, nu asta era cea mai mare problemă. Problema era că n-aveai de unde s-o iei. Îmi amintesc cum lăsau oamenii mașinile la coadă cu zilele, în speranța că o veni benzina cîndva. Cînd se ducea vestea că a venit benzina, se lungea coada de la benzinărie pînă hăt, în zare.
Exista totuși o excepție: vara, pe litoral, benzina era la liber. Dar cozile aveau kilometri.
cj98czh
mai nu stiu voi dar in perioada aia doar trebuia sa cunosti pe cine trebuie ....

tata avea un amic fost coleg de scoala care era ceva sef pe la depozit de carburanti .... nu era o problema carburantul ...
gibonu
@einstein1984
Mersi. Chiar nu stiam nimic despre Daciile care au ajuns in Canada.

@VladSoare
Tin si eu minte cozile alea, mai mergeam cu taica-miu.
Pe litoral, din cate am inteles, tot un plin aveai dreptul. Cel care mi-a povestit de Trabant mi-a spus ca tatal lui isi sacrifica in fiecare an doua zile de concediu pentru a merge la Constata ca sa alimenteze.

@cj98czh
Pai atunci PCR [Pile, Cunostinte, Relatii] era la putere.

---------------------------------------

Luni, 17.09.2018 - Partea a IV-a

Lanterna din asta nu am avut.

[attachmentid=1628100787]

In schimb, am si acum clasica lantenta patrata, pe care chiar m-am mirat pentru ca nu am vazut-o in muzeu. Cei mai batrani sigur o stiu.

[attachmentid=1628100788]
Sursa: http://www.latrecut.ro/2006/05/lanterna-ddr-ista/

Despre toamna lui '89.

[attachmentid=1628100789]

Biroul securistului de la Stasi.

[attachmentid=1628100790]

Aparatura de inregistrare

[attachmentid=1628100791]

pe casete audio ORWO, de 60 de minute.

[attachmentid=1628100792]

Sufrageria, parca putin mai dichisita compartiv cu cea din RO din acele vremuri.

[attachmentid=1628100793]

Si o combina jmekera pentru acele vremuri. Pentru cunoscatori, cumva are si amplificator?

[attachmentid=1628100794]

Vasul de WC din plastic [am verificat] il imita pe cel original din fonta.

[attachmentid=1628100795]

Pentru final, una dintre marile probleme ale nemtilor RDG-isti era ca nu gaseau tot timpul ketchup si fructe tropicale [noi in RO nici macar nu visam la asa ceva].

[attachmentid=1628100796]

Cum am spus la inceputul acestei povesti [in 2016], parintii mei au fost in RDG cu ONT-ul in vara lui '89. Peste cativa ani, mi-au povestit ca in momentul in care au intrat in primul magazin alimentar aproape au vomitat. Pur si simplu nu mai erau obisnuiti sa vada abundenta de mancare existenta acolo.
Pentru cei mai tineri, in vara lui '89 in RO nu se mai traia, doar se supravietuia. Tin minte ca la alimentara de la mine din cartier existau permanet doar doua produse: creveti vietnamezi si sampanie de la Zarea.
einstein1984
lanterna patrata rdgista am avut si noi, era galbena insa. Era buna and se lua cuentul, lumina o camera. baterii de 4.5 V parca.
casceiverul ala (casetofon cu receiver radio scotea 2x10W ), cred ca era ca amplificator pentru pickuul de desupra. https://www.radiomuseum.org/r/stern_sonn_sc1920_sc_192.html

<span class='edit'>26 Feb 2019, 11:05:</span>
QUOTE(cj98czh @ 25 Feb 2019, 21:52)
mai nu stiu voi dar in perioada aia doar trebuia sa cunosti pe cine trebuie ....

tata avea un amic fost coleg de scoala care era ceva sef pe la depozit de carburanti .... nu era o problema carburantul ...
*


asa era peste tot, daca avei o pila sau o gospodarie la tara aveai de toate (mancare, carbrant, haine, hartie igienica, electronice din vest etc). Asa bag seama ca aveau toti aia de deplang vremurile alea ale lui regretatul odios, ei nu munceau, dar aveau (pile, cunostinte relatii, functie in partid).
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 26 Feb 2019, 00:21)

Sufrageria, parca putin mai dichisita compartiv cu cea din RO din acele vremuri.
*



Sincer nu mi se pare. Poate doar faptul ca e si combina aia acolo, dar poate nici la ei n-o gaseai in fiecare casa.

QUOTE(gibonu @ 26 Feb 2019, 00:21)
Si o combina jmekera pentru acele vremuri. Pentru cunoscatori, cumva are si amplificator?
*



Da, e integrat in unitatea radio-casetofon.

QUOTE(gibonu @ 26 Feb 2019, 00:21)
Tin minte ca la alimentara de la mine din cartier existau permanet doar doua produse: creveti vietnamezi si sampanie de la Zarea.
*



La mine aveau inca doua: compot de struguri (5-6 boabe la borcanul de 800) si uneori fasole gatita la borcan, n-o manca nimeni pe-aia.
gibonu
@einstein1984
Si lanterna mea RDG-ista este galbena. Functioneaza si azi cu 4 baterii R14 {parca C le zice azi] de 1,5 V. Are doua becuri.
Am inteles ca azi pot sa-i pun becuri cu LED, ca cica ar exista astfel de becuri incat sa se potriveasca la fasung.

Foarte tare link-ul cu radiomuseum. Mersi.

@tatabobu
Parca-i mai bine mobilata camera din RDG comparativ cu una de atunci din RO, parca-i lemnul de mai buna calitate.

Compotul de struguri si fasolea la borcan nu le mai tin minte.

----------------------------------------------------------------------

Luni, 17.09.2018 - Partea a V-a

Bucata originala din fostul Zid al Berlinului, doar 9,95 Euro bucata [la muzeul DDR].

[attachmentid=1628100826]

Foarte aproape de Muzeul RDG-ul se afla Muzeul Motocicletelor RDG-iste.

[attachmentid=1628100827]

Biletul de intrare costa 6,50 Euro.

[attachmentid=1628100828]

Taxa foto era 1 Euro insa neamtul nu a vrut sa-mi ia banii. Frumos din partea lui.

Niste aparate de radio din vremea RDG-ului.

[attachmentid=1628100829]

Parte dintre tipurile de motociclete care urmeaza este posbil sa fi circulat si prin RO, asa ca orice detalii sunt binevenite. Cu siguranta ca aceste "socialiste" sau macar unele dintre ele au o poveste interesanta in spate.

MZ boxer.

[attachmentid=1628100830]

Pompa de benzina analogica.

[attachmentid=1628100831]

Motoreta Moskva.

[attachmentid=1628100832]

Bicicleta RDG-ista Diamant.

[attachmentid=1628100833] [attachmentid=1628100834]

Far montat direct pe dinam n-am mai vazut.

[attachmentid=1628100835]

Niste scutere.

[attachmentid=1628100836] [attachmentid=1628100837]

Simson AWO 425 S.

[attachmentid=1628100838] [attachmentid=1628100839]
gibonu
Luni, 17.09.2018 - Partea a VI-a

Tovarasul pompier.

[attachmentid=1628100900]

Simson S 51 Enduro.

[attachmentid=1628100901] [attachmentid=1628100902]

MZ-ul asta parca seamana cu Mobra din RO.

[attachmentid=1628100903]

Eisenacher Motorenwerke.

[attachmentid=1628100904] [attachmentid=1628100905]

Initial fabrica a apartinut BMW, insa odata ramasa in RGD, a fost nevoita sa isi schimbe numele. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Eisenacher_Motorenwerk

MZ-ul de 250 cmc care insotea coloanele oficiale.

[attachmentid=1628100906] [attachmentid=1628100907]

Stema RDG-ului pe parbriz.

[attachmentid=1628100908]

Jawa 360.

[attachmentid=1628100909] [attachmentid=1628100910]

Pentru final, un BMW R 35.

[attachmentid=1628100911]

1 Mar 2019, 01:51:
Luni, 17.09.2018 - Partea a VII-a

Traficul rutier din centrul Berlinului [langa Alexanderplatz] la ora 18:00 intr-o zi de lucru.

[attachmentid=1628100960] [attachmentid=1628100961]

Incercam sa facem o comparatie cu Bucurestiul?

ADAC, adica ACR-ul german.

[attachmentid=1628100962]

Daca tot am intrat, mi-am luat o harta cu insula Rugen.

[attachmentid=1628100963]

Inapoi in gara centrala, un ICE care pleca la Koln.

[attachmentid=1628100964] [attachmentid=1628100965]

Trenul direct care circula doar vineri pe ruta Berlin - Varsovia - Minsk - Moscova.

[attachmentid=1628100966]
gibonu
Marti, 18.09.2018
Cazare de la Berlin a fost de fapt la Potsdam.

Dupa cum ma asteptam, datorita expozitie feroviare mondiale [InnoTrans] toate cazarile din Berlin erau ocupate. Ca fapt divers, hotelul Adlon Kempinski, unul dintre cele mai tari hoteluri din oras, situat chiar langa Poarta Brandemburg, in perioada respectiva era "sold out" pe booking.com.

Alt aspect interesant: mai existau pe booking.com niste apartamente libere, la niste preturi relativ ok, insa situate mult in estul Berlinului si destul de departe de cea mai apropiata statie de S-Bahn.
Insa, dupa ce m-am uitat mai atent pe booking, am observat, scris destul de mic, ca pe langa pretul cazarii, mai erau niste costuri suplimentare precum 15 Euro pe zi taxa de curatenie si 50 de Euro taxa pentru igienizare la finalul sejurului. Asadar, mare atentie daca optati pentru o astfel de cazare [probabil nu este asa peste tot].

Revenind la cazare mea din Potsdam, acesta a fost la Camping Potsdam, intr-un ... butoi. Pret [rezervat si platit pe 20.08.2018] 183,60 Euro pentru 4 nopti. Stiu ca este mult pentru camping, insa alta optiune nu aveam. Cele de peste 800 Euro pentru 4 nopti nu le-am luat in considerare.

Un aspect interesant: seara inainte de a pleca de la munca m-am uitat la cazare din Camping Potsdam, pretul era 133,60 Euro pentru 4 nopti. Am ezitat sa fac rezervarea, am zis sa mai incerc seara de acasa, in speranta ca voi gasi ceva mai bun.
In aceiasi seara, pe la ora 22:00, dupa ce am terminat cu carciuma, plimbat cainele si alte activitati, eram hotarat sa rezolva probelema cazarii. Insa, supriza mare, butoiul din campingul de la Potsdam nu mai costa 133,60 Euro ci 183,60. Adica o diferenta de 50 de Euro in cateva ore.
Precizez ca nu am cont pe booking.com, am intrat de pe computere diferite [cel de la munca si cel ce acasa], insa tot degeaba. Asadar, daca mai exista vreun dubiu referitor la modalitatile de optimizare a pretului [daca asta o fi denumirea corecta] de la booking.com, acestea exista si functioneaza.

Pentru a ajunge la camping:
- linia S7 de S-Bahn, intre garile centrale din Berlin si Potsadm, cam 40 de minute;
- linia de tramvai S91, de la gara centrala din Potsdam pana la capatul linie, cam 25 de minute;
- 1,3 km de mers pe jos de la statia de tramvai pana in camping [se vede mai bine pe harta de mai jos].

[attachmentid=1628101369]

Partea buna a fost ca nu a fost nevoie sa mai platesc tramvaiul, deorece biletul valabil o zi pe toate zonele Berlinului [pret 7,70 Euro] este valabil si in Potsdam.

[attachmentid=1628101370]

Tot la partile bune era si Kaufland-ul pe doua etaje din gara centrala din Potsdam [il stiam din 2016] ideal pentru alimentarea cu apa si mancare pentru micul dejun din ziua urmatoare.

Drumul de la statia de tramvai la camping este o alee asfaltata prin padure. Fiind deja septembrie afara, pe la ora 19:30 era deja intuneric iar aleea avea o bucata de vreo 500 de metri care nu era luminata. Insa nu a fost nicio problema, ecranul telefonului a fost suficient cat sa nu-mi rup gatul pe asfalt.
einstein1984
A fost cald in Butoi? cand am fost eu la berlin, hotel 4 stele spre aeroport, cu 8 sine de S bahn in fata. fara AC. ori mureai de cald cu geam inchis (35 de grade, canicula la ei), ori auzeai trenurile cu geamul deschis.
gibonu
@einstein1984

A fost ok in butoi. Patul avea asternut, plapuma si perna. Pentru orice eventualitate, aveam la mine sacul de dormit (puf, temperatura extrema -8 grade) insa nu l-am scos din valiza.
Cat despre zgomot, nu s-a pus problema, campingul este amplasat intr-o padure, pe malul unui lac, departe de cai ferate sau autostrazi.
Revin cu detalii. A fost cel mai tare camping in care am stat pana acum.
einstein1984
cred ca si cel mai scump, 45 euro pe noapte e pret de pensiune in alte locuri.
gibonu
@einstein1984

Stiu ca a fost scump, insa alta varianta nu aveam.
In plus, daca nu m-as fi coit si as fi rezolvat cazarea de prima data, iesem la 33 Euro / noapte.

Noroc ca i-a dus capu' pe nemti sa faca un transport comun eficient, astfel incat distanta camping Potsdam - centrul Berlinului sa fie parcursa intr-un timp relativ scurt si cu doar 2 mijloace de transport (tramvai si S-Bahn).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.